Lekkere geur in huis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Lekkere geur in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-23 09:23

Ik ben op zoek naar iets dat een lekkere geur verspreidt in huis.

Ik vind het wel belangrijk dat het gezond is voor ons en de kinderen.

Wat vinden jullie het fijnste werken? Hoelang doe je ermee? Wat kost het in de praktijk? Welke merken en geuren zijn het fijnst?

Arethe
Berichten: 2561
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Re: Lekkere geur in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 09:25

Ik heb een geurwolkje, vind ik zelf heel prettig. Hierbij kan je zelf de olie/geur kiezen die je in het water druppelt en hoe sterk je geurtje wil maken.

marleen_88

Berichten: 14048
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Lekkere geur in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 09:51

Ik heb een Genie van Rituals staan. Je kunt zelf een schema instellen en aangeven hoe sterk de geur mag zijn.

belle_boef

Berichten: 10732
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Lekkere geur in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 09:54

Ik kan je de geurenverspeider van hond, oude hond, natte hond en gerold in de stal hond afraden.

Hannanas
Berichten: 13012
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Lekkere geur in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 10:06

Ik zou het houden bij pure geuren van Chi in een door hun ontwikkelde geurverspreider.

Taucha

Berichten: 1168
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 10:06

belle_boef schreef:
Ik kan je de geurenverspeider van hond, oude hond, natte hond en gerold in de stal hond afraden.

Maar dees is wel natuurlijk en veilig voor kinderen. Zeker om weerstand op te bouwen een hele fijne!

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-23 10:07

Taucha schreef:
belle_boef schreef:
Ik kan je de geurenverspeider van hond, oude hond, natte hond en gerold in de stal hond afraden.

Maar dees is wel natuurlijk en veilig voor kinderen. Zeker om weerstand op te bouwen een hele fijne!

Mwah veilig voor kinderen valt te betwijfelen. :')

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 10:11

Ik heb Lampe Berger. Een fles is 3 tientjes en daar doe ik een maand of 2 mee, denk ik.

Claimt ook luchtzuiverend te zijn.

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Lekkere geur in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 10:16

Hier een geurwolkje en een lampe berger. Die laatste nu alleen even weggezet aangezien de katten alles omdonderen :')

Wat je ook nog kan doen is van die droger doekjes in de kussens op je bank doen, dan ruikt het ook lekker fris.

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Lekkere geur in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 10:41

Gewoon een aroma diffuser met een flesje goede kwaliteit etherische olië. Niet te goedkope meuk uit de drogisterij want die zit vol gifstoffen. Er zijn genoeg goede merken. Sommige duur, young living en doterra, en sommige een stuk goedkoper als bijvoorbeeld green life.

_Karlijn
Berichten: 6458
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 10:57

Ik heb van die druppels ("lilly of the valley" van Intratuin) gedruppeld op mijn kruimeldiefzak/filter en stofzuigerzak, elke keer als die aangaan (en de kruimeldief gaat dat toch wel een aantal keer per dag) ruikt het ook zó lekker in huis ipv die muffe stofzuigerlucht. Geen idee hoe gezond het is := maar het zijn van die druppels voor in een diffuser dus er zal vast een kwaliteitskeurmerk op zitten.

Is niet helemaal wat je zoekt maar gewoon even een tip erbij. Een diffuser vind ik snel te aanwezig qua geur.

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Lekkere geur in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 10:59

Hier ook een geurwolkje! Op dit moment heb ik hem op mijn slaapkamer staan maar ben zeer tevreden met mijn geurwolkje.

Op dit moment rituals geurstokjes staan en rituals interieurspray.

_Karlijn
Berichten: 6458
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Lekkere geur in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 11:02

Oja Rituals geurstokjes vond ik wel heel aangenaam en dan de Sakura <3 maar die zijn wel snel 'leeg' vond ik zelf...

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Lekkere geur in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 11:53

Aramara van Culti Stile, Amazon verkoopt deze.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 12:33

Ik heb van de week de rituals genie gekocht en die is heerlijk met je favoriete rituals geur er in. Af te stellen via een app op je telefoon zodat je hem wanneer je wilt aan en uit kunt zetten of tijdschema’s kunt instellen.

Ik heb ook een lampe Berger, die gebruik ik vaak na het eten om etensgeur te neutraliseren.
Maar ik maak het meest gebruik van mijn wax-melt brander omdat ik daar steeds een ander parfum luchtje in kan doen.
Op onze toilet heb ik rituals geurstokjes en op mijn slaapkamer een diffuser.

Ik ben echt dol op huis-geuren dus het zal bij mij niet snel stinken of naar niks ruiken. :')

Voor mijn was gebruik ik trouwens wasparfum waardoor ook al wel snel de hele boven verdieping lekker ruikt.

Roodvos

Berichten: 6657
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Re: Lekkere geur in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 12:37

Je ruikt zelf al heerlijk TS!

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 12:38

De olie van geurwolkje gebruik ik in de luchtreiniger/-bevochtiger.






Roodvos schreef:
Je ruikt zelf al heerlijk TS!

:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 15:05

Urbanus schreef:
Ik heb Lampe Berger. Een fles is 3 tientjes en daar doe ik een maand of 2 mee, denk ik.

Claimt ook luchtzuiverend te zijn.

Die hebben wij ook. En ze zijn gewoon heel mooi :D De lamp zelf is wel wat prijzig in aanschaf.

Maar ik vind de lucht wel vaak erg sterk, dus het alternatief is gewoon geurkaarsen.

Woodwick is onze favoriet, schijnen ook extra geur af te geven omdat ze van soja-wax gemaakt zijn wat beter werkt dan waar veel andere kaarsen van gemaakt zijn (aldus de verkoper :+ ). Dus daar zou je op kunnen letten als je voor een ander merk gaan. Zag ze vandaag in de winkel staan aan, maar de inflatie is niet aan woodwick voorbij gegaan. Man, wat een prijzen :') .

De nepperd (treewick :)) ) van action werkt ook verassend goed :)) .

En mijn vriend is tegenwoordig helemaal fan van amberblokjes voor kleinere ruimtes. Dus ik tover nu de hele tijd overal amberblokjes vandaan _O- . Blokje kost 3 euro, dus je kunt er geen buil aan vallen .

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 15:36

Menino schreef:
En mijn vriend is tegenwoordig helemaal fan van amberblokjes voor kleinere ruimtes. Dus ik tover nu de hele tijd overal amberblokjes vandaan _O- . Blokje kost 3 euro, dus je kunt er geen buil aan vallen .


Jaaaa, ik ben ook fan van amberblokjes <3 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 18:38

Ik heb sinds kort een diffuser van Chi, samen met de oliën erbij. Ik vind "zonder meuk" ook erg belangrijk. Dit is tot nu toe t enige dat ik kan verdragen. Geen chemische geur.

Ouwe

Berichten: 2531
Geregistreerd: 31-08-06

Re: Lekkere geur in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 18:40

Geurwolkje is ook 100% natuurlijk en dus zonder meuk toch?
Ik zou idd ook een goede diffuser met een natuurlijke olie aanschaffen.

Boheme

Berichten: 2104
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 18:40

Urbanus schreef:
Ik heb Lampe Berger. Een fles is 3 tientjes en daar doe ik een maand of 2 mee, denk ik.

Claimt ook luchtzuiverend te zijn.



Idem hier, diverse geuren, helemaal fan.

Siggislief

Berichten: 13960
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Lekkere geur in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 18:43

Wij hebben rituals geurstokjes staan, alleen ik weet niet welke dat is..
Aantal maanden geleden gekregen dus niet echt naar de naam gekeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 18:50

Ik heb een aroma diffuser van de Lidl. Niet duur en ben er super blij mee, heb wel een best grote ruimte (woonkamer/eethoek/keuken in één) waar hij niet heel logisch staat en ik gebruik momenteel de olieën die ik er bij heb gekregen maar als dat op is wil ik echt voor betere olie gaan dat is dan waarschijnlijk nog veel beter te ruiken. Verder ben ik eigenlijk heel tevreden zeker voor de prijs.

Century

Berichten: 5957
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Lekkere geur in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 19:21

Verbaast me dat er nog geen waxmelts of kaarsen zijn genoemd. Ik heb een brander (lamp) staan waar ik een blokje naar keuze op kan gooien.