Wie loot er ook mee op Woningnet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16225
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-22 17:52

Dat begint al goed :D En qua spullen, herkenbaar :Y)

Ik baal er nog steeds van dat ik geen papiercontainer heb en er geen kartonbak in de buurt is. Mijn berging bestaat bijna uit beton nu := Gelukkig komt volgende week iemand van de kerk al het karton ophalen. Die krijgen geld voor het karton wat ze inzamelen.

Exitium

Berichten: 7138
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 18:01

Ik moet nog even kijken, er is hier een ondergrondse voor restafval volgens mij maar ik weet niet of ik daar een pasje voor nodig heb of niet, en ik geloof dat ik containers voor papier enzo aan kan vragen. Maar dat zoek ik binnenkort wel een keer uit


En je berging bestaat uit beton? :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 18:01

Ik denk dat ze 'karton' bedoelt. :D

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16225
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-22 18:02

Ik bedoelde karton _O- Ook uit beton ja :+

Heb je geen pasje gekregen toen je de sleutels kreeg?

Exitium

Berichten: 7138
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 18:04

Nope, tenzij 'ie ergens verstopt ligt ofzo, in dat geval kom ik 'm wel tegen bij het uitpakken, weet dat er in de keukenkastjes ook handleidingen voor de vaatwasser en kookplaat enzo liggen

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16225
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-22 18:06

Oh dat is onhandig zeg. Jij hebt natuurlijk een heel nieuwe woning. Ik heb de pas van de oude huurster gehad. Mn vriend moest ook 2 weken wachten op zijn pas. :+

Exitium

Berichten: 7138
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 18:07

Ach, in Gorinchem heb je geen pasjessysteem dus kan het altijd mee daarheen nemen als het niet anders is :+

Had trouwens nog een dingetje. Tussen de keukenkastjes en een muurtje waar de leidingen van de badkamer doorheen lopen zit een nis, die zou 61,5 cm breed moeten zijn zodat je daar je koelkast tussen kan zetten. Bij mij is die bovenaan 61 cm en onderaan 59,5 cm :') Aannemer heeft nu een nieuwe koelkast geleverd met flinke korting (van € 400 voor € 150) zodat ze niet alles open hoeven te breken en wij niet opnieuw hoefden te verven enzo :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 13:37

Ik negeer even de grote dikke letters. :D

Ik zit een plattegrond te bekijken van een woning en ik snap er de helft niet van. :')
Kan iemand mij uitleggen waar er ramen zijn? De woning heeft ramen aan de voorkant zie ik op de tekening maar runnen die open? Of is dat helemaal zien op deze tekening? Ik haal het er niet uit. Er is een vast trap naar de zolder maar wat voor trap gaat er dan naar de eerste verdieping? En de kleinste slaapkamer heeft een schuin deel zo te zien?

Hopelijk kunnen jullie de link openen.

https://res.cloudinary.com/woningnet/im ... vtrqv9.pdf

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 13:48

Wat ik zo eruit lijk te halen is alleen lichtinval aan de voorkant. Met een iets dat open kan links(deur of raam geen idee) ik kan er ook niet uithalen waar je binnenkomt tenzij het dat open iets links is. Ah ik heb de voorgevel tekening nog eens goed bekeken. Er zit naast dat open kun ding (een deur zo te zien) ook een smal kantelraam dat open kan. (Te zien aan die gestippelde V die erop is getekend)

De trap is een doorlopende trap van helemaal beneden naar helemaal boven. Ik heb dat ook gehad. De eerste trap stopt op de eerste verdieping overloop. En dan door maar de tweede verdieping. Die beide verdiepingen hebben alleen soort dakkapel? twee keer die open kan en licht geeft met (kantel)ramen lijkt het. Beiden geplaatst op/in een schuin dak

De begane grond en boven heeft geen enkel raam aan de zij of achterkant. Zijn dat rug aan rug huizen of zo? Met een terrasje?
Laatst bijgewerkt door karuna op 02-04-23 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 13:49


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 13:52

Aparte bouw. Wel praktisch want je kunt veel huizen kwijt op een klein perceel. Alleen je buiten is dan een terrasje voor net als bij een flat. Maar dan heb je wel een normaal echt huis met de voetjes op de grond

Alle rode V tjes kunnen open

Afbeelding

Blauwe streep is de trap van beneden naar boven
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door karuna op 02-04-23 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 13:55

Het is een 'half huis, geen doorzonwoning met licht aan twee kanten. Bij het plaatje van de voorgevel is dat donkere deel dus het dak dat schuin wegloopt naar achteren. Op de benedenverdieping heb je aan de voorkant links de woonkamer, met 1 raam dat open kan, en rechts de voordeur. Achter de woonkamer heb je (in het donkere deel) de vaste trap naar de eerste verdieping.

Op die verdieping heb je twee kamers aan de voorkant, met het schuine dak aan de voorkant. Die ramen zijn allemaal schuin - of ze open kunnen weet ik niet. (Misschien is dat wel uit de tekening te halen maar ik weet dat niet.) De stippellijn op de plattegrond geeft aan tot waar de stahoogte is - dat is ongeveer 2 meter. Er is dus ook nog een deel waar je wel vloeroppervlak hebt maar geen stahoogte.

Aan de achterkant, in het donkere deel heb je de trap naar zolder boven de trap naar de eerste verdieping, en rechts de badkamer (geen ramen.)
Op zolder heb je een raam, maar verder is het alleen een gangetje, en technisch spul, weinig ruimte voor iets nuttigs zo te zien.

Ik vind het vooral heel klein ogen.

Edit: dat laatste neem ik terug voor een woningnet-woning. Daarvoor is het beslist niet gek. Al moet je dus niet verwachten dat het werkelijk een huis is met 2 complete verdiepingen.
Laatst bijgewerkt door Shadow0 op 02-04-23 13:59, in het totaal 2 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 13:58

De zolder is de technische ruimte en veel opslag plek onder de schuine kanten. Het typisch een en twee persoons huisje met meer een "echt" huis gevoel. (Als ik goed speur ( de buitenmaten staan niet duidelijk aangegeven) lijkt het 5x7 m vloeroppervlak te zijn. Niet verkeerd.) Hiervan zouden er veel meer gebouwd moeten worden. Genoeg fatsoenlijke woonruimte om te kunnen leven zonder teveel loze ruimte.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 14:06

Ja, ik weet dat het geen echte gezinswoning is maar ik ben toch maar alleen en ik ga er qua ruimte wel op vooruit. Ik heb nu maar 1 slaapkamer van 9 m3. Wel een achtertuin. Die geef ik dus op voor een voortuin.

Zou ik een simpel logeerbed kwijt kunnen op de zolder? De bedoeling is de grote slaapkamer voor mijzelf en de 2e slaapkamer voor de katten/studio. Woonkamer is groter dan wat ik nu heb en de keuken ook.

Ik heb op 3 van deze woningen gereageerd. Sta 3e, 4e, en 6e.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 14:09

Heel hard duimen dan maar,

Wat betreft de zolder en een logeerbed. Geen idee hangt af van de technische apparaten die daar staan. Hoeveel lawaai ze maken, hoe groot de ruimte is of die niet te laag is. En kan ventileren fatsoenlijk. Dan zou ik eerder voor een bedbank in de woonkamer gaan of de kleine slaapkamer logeerkamer maken en studio en de katten de trap naar boven en de zolder geven als je die kunt afsluiten tenminste. Met wat creativiteit kun je er links van de trap en rechts van de technische dingen soort van afgescheiden kleine kamertjes maken lijkt het zo op de tekening.

Als je logeeroptie boven zou willen zou links van de trap nog de meest logische optie zijn. Daar zit eem niet heel grote ruimte, met een raam. Maar dan zou je die wel moeten kunnen afscheiden mogelijk.

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 14:16

Voor alleen lijkt het me echt helemaal prima!

Ik denk dat een logeerbed op de zolder krap is als je het laat staan, maar als je een bed / matras neemt wat je op z'n kant kunt zetten kan iemand daar vast wel een nachtje slapen, de breedte is er zo te zien.

Mocht je nog kunnen kiezen, kun je ook nog naar de ligging kijken: ramen op het oosten is 's ochtends zon, en meestal minder warm in de zomer. Ramen op het westen is zon in de avond, en meestal warmer.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 14:18

Het hele blok staat erop en ik heb de 3 woningen gekozen waar ik het hoogste sta. Er is ook een hoekwoning maar daar sta ik 10e voor, dus kleinere kans. Dan ga ik liever voor een tussenwoning. Logeerbed kwijt kunnen zou fijn zijn maar is geen noodzaak hoor. Dan kan ik idd altijd een opvouwbed in de woonkamer zetten ofzo.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 10:47

Ik heb een woning geaccepteerd!!

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 10:49

Bellatrix schreef:
Ik heb een woning geaccepteerd!!

Gefeliciteerd!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 10:52

Thanks! Nu wachten tot ik mag kijken.

Exitium

Berichten: 7138
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 11:15

Is het niet meestal eerst kijken, dan accepteren? :+

anca

Berichten: 1779
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 11:21

Bellatrix schreef:
Thanks! Nu wachten tot ik mag kijken.


Gefeliciteerd. Is het van de tussenwoningen geworden? Of toch de hoek?

chanicha

Berichten: 12142
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 11:44

Gefeliciteerd Bellatrix *\%/*

Mandarijn
Berichten: 9063
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Wie loot er ook mee op Woningnet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 11:56

Gefeliciteerd! :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 12:34

Exitium schreef:
Is het niet meestal eerst kijken, dan accepteren? :+

Ja maar dit is nieuwbouw. Het is nog niet af. Begin juni kan ik waarschijnlijk een modelwoning bekijken.

En nummer 28 is het, weet niet meer of dat de hoek was. :+