Happy Postcrossing!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 14:03

Haha, ja ik kijk ook wel veel hoor, op mijn email en de website :') Zou het jammer vinden als er wat verdwenen is in de post :(

De stickers die ik erbij doe, zijn bij de eerste 2 goed ontvangen. Dus dat is leuk :D

Moirin

Berichten: 1368
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 19:18

Ik had mijn eerste 2 kaartjes weer binnen afgelopen week :D

Afbeelding

judithM
Berichten: 1494
Geregistreerd: 17-02-01

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 19:27

Het lijkt mij ook erg leuk. Ik ben een echte kaartverstuurder maar helaas mijn omgeving niet :( . Mij is het nu niet helemaal duidelijk of je ook geld moet betalen aan postcrossing zelf. Er staat wel wat over bijdrage op de site.

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-23 19:29

eclair98
Leuk dat het goed ontvangen is so far!!

Moirin
Echt leuk zijn ze <3
Ook bizar snel gegaan bij jou haha!

judithM
Je bent geen geld kwijt aan postcrossing zelf. Kunt gewoon gratis een account aanmaken en actief gaan zijn met post-crossing. Alleen de kaarten en postzegels - en eventueel envelop en als je andere dingen zou gaan swappen - zijn voor eigen kosten dan. Dus wel echt een leuk iets wil je hier wat mee gaan doen :j *\o/*

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 19:44

Je hoeft Postcrossing nergens voor te betalen. Er zijn wel mensen die ervoor kiezen om het project extra te steunen en die krijgen dan een rozetje bij hun naam staan. That's it. Je bent vrij om aan Postcrossing deel te nemen. ;)

judithM
Berichten: 1494
Geregistreerd: 17-02-01

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 19:48

Oké, dank jullie voor je antwoord. Ik ga het ook maar eens proberen :D

judithM
Berichten: 1494
Geregistreerd: 17-02-01

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 20:03

Haha heb me geregistreerd, ben met mijn profiel bezig. Mag dat in het Nederlands? Of beter in het Engels?

pjer
Berichten: 1578
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 20:10

judithM schreef:
Haha heb me geregistreerd, ben met mijn profiel bezig. Mag dat in het Nederlands? Of beter in het Engels?

In het engels het moet namelijk te lezen zijn door mensen van over de hele wereld.

judithM
Berichten: 1494
Geregistreerd: 17-02-01

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 20:17

Ja maar ik heb nu een adres van een Duitse ontvangen en kan haar profiel in het Nederlands lezen, vandaar mijn twijfel.

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 14:26

Ik heb er weer twee de deur uit gedaan, eentje naar de usa en eentje naar Rusland. Ik hoop dat ik dan sneller aan de 5 kaarten zit :+

Ik heb m'n profiel in het Engels. Mocht ik er niet uitkomen bij een profiel, gebruik ik Google translate!

love_mandy

Berichten: 2933
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 14:50

Moiring wat een schattige kaartjes <3

Ik heb mijn profiel ook in het Engels.

Ik mocht een kaartje opsturen naar Canada, die is inmiddels ook onderweg dus ik wacht nu tot er iets aan komt. Vrees dat het even gaat duren, want er zijn kaartjes onderweg naar de USA, China, Taiwan en Finland. Van die laatste hoop ik wel dat hij ergens deze week aankomt

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 16:41

Ik heb er 3 naar Duitsland onderweg waarvan er 2 al aangekomen zijn. Ik maak me dus zorgen om nummer 3 :')

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 13:36

Ik had dit totaal niet verwacht, maar ik heb m'n eerste kaartje gekregen *\o/* Ik ben helemaal door het dolle heen, de schrijfster is zelf dierenarts in een dierentuin *\o/* Volgens mij komt ze uit Rusland maar ze is naar haar man in Schotland! Direct geregistreerd met een enthousiast berichtje erbij :D


Afbeelding

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-23 13:45

Wat super leuk dat je al een hebt ontvangen zeg *\o/*
Een tof kaartje en wat leuk dat ze dierenarts is ook, super leuk zo!!

--

Ik word wel echt ongeduldig nu hahahaha ik wil ook.
Ik krijg wel vandaag WEER een Happy Postcrossing bestelling binnen overigens, dus wel nog iets van gerelateerde postcrossing post :')

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 13:47

Ik had ook niet gedacht al wat te krijgen. Ik heb er inmiddels 7 verstuurd en daarvan zijn er nu 3 binnen

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-23 13:48

Je gaat ook wel echt lekker zo met versturen!
Ik heb er 5 verstuurd, 2 zijn binnen gekomen en ik moet nog 2 versturen - maar wilde dus wachten totdat die bestelling van HP binnen kwam, omdat ik daar kaartjes heb besteld voor de 2 dames waar ik naar ga sturen nu. Ben dus alleen mijn overige vel postzegels kwijt die ik nog had, 5 stuks. Dus dat is wel echt zuur. Moet ik nog even snel nieuwe gaan bestellen nu.

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-23 14:48

Hier kwam net de Happy Postcrossing bestelling binnen *\o/* Waar ik deze keer eens geen NL-themed kaarten kocht ook haha.

Kreeg toevallig 2 adressen en profielen binnen nu waarbij dat niet echt paste dus denk dan ga ik even wat andere kaartjes bij bestellen haha. Het vosje links onder is voor het Nederlandse adres, zij vind vosjes en illustraties leuk dus dat combineert dit kaartje perfect. En rechtsonder met de thee potjes en mokjes, die gaat naar Taiwan. Zij had iets van thee in d'r profiel staan dus dat sluit ook wel mooi aan :j
De watercolor kaarten zijn ook gedrukt op een soort aquarel ondergrond, dus dat geeft het meteen zo'n mooi gezicht en 'feel' ook, heel gaaf. Die draak zou ik bijna zelf willen houden :') :j Quote cards zie ik ook wel regelmatig gevraagd worden, dus denk bestel daar ook maar eens iets van mee.

Afbeelding

En weer een gratis kaartje met een paar stickertjes <3

Afbeelding

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 14:59

Die draak is gaaf!

En super luek dat er kaartjes binnen komen. Leuke kaart is dat!!

jojoleinee

Berichten: 2661
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 15:02

Oh door jullie verhalen lijkt het mij nu ook super leuk om te beginnen! Ik had er nog nooit van gehoord, maar het klinkt echt gezellig om te doen. Mij schrikken alleen de kosten nog af. Hoeveel zijn jullie er ongeveer aan kwijt?
En mag je alleen sturen wat de ander wil ontvangen? Het lijkt mij namelijk leuker om zelf iets uit te zoeken per persoon.

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-23 15:11

Je bent in principe 1,55 kwijt aan de postzegel, en wat je uitgeeft aan het kaartje. Ik heb tot nu toe de kaartjes gekocht voor gemiddeld ruim onder de 1 euro per stuk inc verzending bij de webshops waar ik koop. Heb ze dus alleen online gekocht nog tot dusverre, ik moet tzt ook gewoon eens in winkeltjes kijken waar ik binnen of langsloop, maar dat gebeurd weinig momenteel haha.

Ik heb er nu 5 in 1x verstuurd, maar je kunt het verdelen zoals je zelf wilt. Mijn eerste 2 kaartjes kwamen in de eerste week van verzending al aan, dus ik heb toen gelijk 2 nieuwe adressen aangevraagd. Ik ben dadelijk dan op een maand tijd voor 7 kaartjes met verzending kwijt geweest. Maar afhankelijk van je budget doe je er zoveel als dat voor jou lukt. Als het er maar 1x per keer is, is dat ook prima natuurlijk.

Ik vind het persoonlijk best meevallen per kaartje, maar dat is maar net wat voor iemand duur of niet duur is en hoe vaak je iets wilt versturen ook. Als je er idd 20 per maand wilt versturen tikt het wel aan maar voor mij is wat ik nu gedaan heb, die 7 wel prima te doen. Komende maand doe ik er misschien dan iets minder, even kijken hoe het uitkomt - wanneer er kaarten binnenkomen bij mensen en wanneer ik weer nieuwe adressen kan aanvragen.

jojoleinee

Berichten: 2661
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 16:04

Dat valt dan best wel mee ja. Mijn valkuil is (dat weet ik nu al), dat ik het waarschijnlijk niet bij 3 kaartjes in de maand kan houden :=
Je kunt dus niet onbeperkt adressen aanvragen? Hoe vaak kan dat? Dat zou al een mooi stukje bescherming zijn :+

Cerosa

Berichten: 769
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 16:32

Je kan, afhankelijk van het aantal kaarten dat je in totaal verstuurd heb, inderdaad maar een maximum van kaarten tegelijk onderweg hebben. Als je aan dat maximum zit, kan je pas weer nieuwe adressen aanvragen, wanneer er weer kaarten ook ontvangen zijn op de reeds adressen.

Des te meer kaarten je uiteindelijk verstuurd heb, des te meer je er tegelijk onderweg mag hebben.

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-23 16:35


cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-23 12:36

M'n 2 postcards zijn klaar voor vertrek, zodra ik de postzegels binnen heb.

Afbeelding
Afbeelding

Vanochtend nog even langs de action geweest voor wat nieuwe washi tape. En ik heb zojuist bij Alixpress nog 5 setjes stickers besteld. De stickers die ik veelal in huis heb, zijn meer bedoeld voor in planners e.d. Ik had dus wel een paar kleintjes die ik gratis kreeg bij Happy Postcrossing, maar daar ben ik nu ver doorheen haha. Vind het wel leuk om die inderdaad ook toe te voegen aan de kaartjes. Het is even passen en meten met schrijven nog steeds, ik moet echt leren hoe ik dingen kan vertellen met minder woorden :')

--

Verder: in de postnl app vanochtend zag ik een foto staan van mijn eerste kaartje wat gaat binnenkomen <3
Vanuit DL komt ie, super leuk. Dus ik zit echt de minuten af te tellen tot de postbezorger langs de deur komt :')

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-23 15:14

Hij is er *\o/*

Een kaartje uit Duitsland. Afbeelding is van een favoriete schilder van de persoon die verstuurde.
Wel leuk om te zien dat ze wat overeenkomsten met mij heeft zoals dat ze ook graag orca's wil zien en van koffie houd haha. Haar nickname op Postcrossing zijn dezelfde letters als mijn naam initialen, ook toevallig; MP. lol. Ik heb nog geen idee wat ik nu precies ga doen met de kaarten qua 'showen' dus voor nu heb ik 'm aan de boekenkast gehangen, die is toch al chaos momenteel omdat er weer eens teveel staat, dus dan kan dit ook nog wel erbij :') :=

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar echt leuk, ben helemaal blij ermee haha. Heb ondertussen ook de postzegels binnen dus die 2 wat ik nog moest sturen, gaan vandaag nog op de bus.