Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-23 10:24

AnnoNiemand schreef:
Wat ik me afvraag: bestaat er een zonnebrandcreme factor 50 die níet een vieze vette laag achterlaat, zodat ik niet met een glimmend hoofd rondloop? :D


Ja... koreanse spf.
Bijvoorbeeld bij:
Boozyshop, Koreanskincare of littlewonderland te koop.
Vooral de waterige of matte zijn erg goed voor op je gezicht. Laten geen vette laag of witte waas achter.

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 10:34

Ik heb deze, fijn spul, prikt ook niet in je ogen.

Afbeelding

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 15:39

AnnoNiemand schreef:
Wat ik me afvraag: bestaat er een zonnebrandcreme factor 50 die níet een vieze vette laag achterlaat, zodat ik niet met een glimmend hoofd rondloop? :D

Deze: https://www.biodermal.nl/producten/matt ... de-spf-50/

Enige is wel dat als je een vochtarme huid hebt, je hier eerst een vochtinbrenger voor moet gebruiken. Anders loopt deze “vast” op je huid en krijg je hem niet goed uitgesmeerd.

Kwal
Berichten: 4441
Geregistreerd: 02-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 20:00

AnnoNiemand schreef:
Wat ik me afvraag: bestaat er een zonnebrandcreme factor 50 die níet een vieze vette laag achterlaat, zodat ik niet met een glimmend hoofd rondloop? :D


Van Biodermal de gezichtsfluïde!

Froukje_J

Berichten: 2194
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 08:09

AnnoNiemand schreef:
Wat ik me afvraag: bestaat er een zonnebrandcreme factor 50 die níet een vieze vette laag achterlaat, zodat ik niet met een glimmend hoofd rondloop? :D

Rituals!

Roodvos

Berichten: 6661
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 09:10

Als een Moderator een bericht (of meerdere) moet aanpassen, kan die dan een soort pop-up lijstje of menu gebruiken met de meest voorkomende correcties? Of moet het/elk bericht handmatig getypt worden (zoals ik dit nu typ).

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 12:47

In mijn tijd moest het met de hand.

fotolijstje

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 17:14

Zou iemand mij willen helpen met een sollicitatie brief schrijven voor stage? :)

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 18:21

- nette aanhef
- Inleiding: wat is de aanleiding om te schrijven
- Heel kort wie je bent (meeste staat wel in je CV)
- waarom spreekt het bedrijf je aan (voorbeelden geven!!!)
- wat kun jij het bedrijf bieden
- nette afsluiting

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-23 18:29

Sheran schreef:
- nette aanhef
- Inleiding: wat is de aanleiding om te schrijven
- Heel kort wie je bent (meeste staat wel in je CV)
- waarom spreekt het bedrijf je aan (voorbeelden geven!!!)
- wat kun jij het bedrijf bieden
- nette afsluiting


Dit is inderdaad een goede opboiw.
En aangezien het een stage betreft: bij wat jij kan bieden, ook wat je daar zou willen leren.

fotolijstje

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-09-21

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 18:42

Toppers! Bedankt hier kan ik echt veel mee!!!

Captain

Berichten: 21376
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 08:51

Stel twee voertuigen met zwaailichten aan komen elkaar tegen, heeft er dan nog iemand voorrang? Bijvoorbeeld politie boven brandweer of..?

Jespri

Berichten: 9638
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 09:30

Captain schreef:
Stel twee voertuigen met zwaailichten aan komen elkaar tegen, heeft er dan nog iemand voorrang? Bijvoorbeeld politie boven brandweer of..?


Nee daar is geen regel voor. Dit gaat op gevoel en afhankelijk van de melding die ze hebben.

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 10:18

Jespri schreef:
Captain schreef:
Stel twee voertuigen met zwaailichten aan komen elkaar tegen, heeft er dan nog iemand voorrang? Bijvoorbeeld politie boven brandweer of..?


Nee daar is geen regel voor. Dit gaat op gevoel en afhankelijk van de melding die ze hebben.

Maar dat weet je niet van tevoren toch?

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 10:24

Jawel. Degene die rijd voor een melding weet prima wat de melding is.
Stel: Ambu krijgt melding Hartfalen en brandweer krijgt melding Kat in de boom.
Dan weet de brandweer dat zijn melding niet de allerhoogste prio heeft. Als hij de ambu ziet aankomen laat hij dus de ambu voor gaan.

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 10:30

Voor kat in de boom krijgen ze ook geen toestemming voor zwaailicht. Op het moment dat er met toeters en bellen gereden worden is het altijd hoogste prioriteit. En dan is de afweging afbrandend huis, ontploffingsgevaar, reanimatie of overval toch lastiger.

Maar gelukkig staan ze op dat moment ook in contact met de meldkamer en kan er een hoop daar middel van gezond verstand (en daar zijn ze op geselecteerd, anders mochten ze niet een voorrangsvoertuig besturen) met een beetje gas loslaten en tactisch sturen.

Ook is het zeldzaam dat er verschillende spoedklussen tegelijkertijd van verschillende hulpdiensten over precies hetzelfde kruispunt op exact hetzelfde moment moeten.

Jespri

Berichten: 9638
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 10:37

Wat Mizora inderdaad zegt het is heel zeldzaam dat het gebeurd en voor dier in nood is eigenlijk nooit prio 1 (met zwaailichten en sirene).

De hulpdiensten weten over het algemeen alleen hun eigen meldingen maar als ze bijvoorbeeld een reanimatie hebben en ze rijden tegelijk op naar een incident en de brandweer kruist de ambulance op een kruising, dan is de kans groot dat de brandweer de ambulance voor laat gaan omdat hun meer kennis hebben en de juiste middelen om sneller te handelen op locatie.

Op basis van hun eigen melding kunnen ze wel enigszins inschatten wat handig is.

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 10:42

Mizora schreef:
Voor kat in de boom krijgen ze ook geen toestemming voor zwaailicht. Op het moment dat er met toeters en bellen gereden worden is het altijd hoogste prioriteit. En dan is de afweging afbrandend huis, ontploffingsgevaar, reanimatie of overval toch lastiger.

Maar gelukkig staan ze op dat moment ook in contact met de meldkamer en kan er een hoop daar middel van gezond verstand (en daar zijn ze op geselecteerd, anders mochten ze niet een voorrangsvoertuig besturen) met een beetje gas loslaten en tactisch sturen.

Ook is het zeldzaam dat er verschillende spoedklussen tegelijkertijd van verschillende hulpdiensten over precies hetzelfde kruispunt op exact hetzelfde moment moeten.


I know, Het was maar een voorbeeld.

Precies, gezond verstand gebruiken. Er zit een gedegen opleiding achter. Ze doen niet zomaar wat.

Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 11:20

Ik hoor van mijn man hier dat de brandweer voor gaat. Zij hebben water aan boord dus remmen en optrekken gaat langzamer. Een politiewagen of ambulance is sneller en wendbaarder

Jespri

Berichten: 9638
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 11:21

Olikea schreef:
Ik hoor van mijn man hier dat de brandweer voor gaat. Zij hebben water aan boord dus remmen en optrekken gaat langzamer. Een politiewagen of ambulance is sneller en wendbaarder


Daar zal misschien rekening mee gehouden worden maar zo ver hier bekend is het geen geschreven regel.

Hhilde

Berichten: 7441
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 11:24

Als ze op verschillende meldingen rijden, weten ze inderdaad niet van elkaar op welke melding ze rijden. Contact met de meldkamer is er zeker, maar voordat de meldkamercentralist weet op welke melding de andere discipline rijdt, zijn ze het kruispunt al over. Het is in principe gewoon een kwestie van elkaar voor laten gaan/basis verkeersregels in acht nemen. Het zal vaker in combinatie gaan met overig verkeer en veiligheid voor alle partijen zal dan de knoop doorhakken.

Daarbij is een gemiddelde politieauto wendbaarder dan een brandweerwagen, dus als ze dezelfde richting uit moeten, haalt de politieauto de brandweer wel in.

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 21:54

rien10 schreef:
Jawel. Degene die rijd voor een melding weet prima wat de melding is.
Stel: Ambu krijgt melding Hartfalen en brandweer krijgt melding Kat in de boom.
Dan weet de brandweer dat zijn melding niet de allerhoogste prio heeft. Als hij de ambu ziet aankomen laat hij dus de ambu voor gaan.

Ik bedoel dat ze van elkaar weten wat ze rijden. Dus dat de ambu weet waar de brandweer heen gaat en vice versa.

_Karlijn
Berichten: 6462
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 15:44

Toevallig een enigszins gerelateerde vraag: kan de politie gegevens van familieleden, vrienden of kennissen inzien? Waar wordt een grens getrokken, is daarin een grens?

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 16:51

Kan wel, mag niet, tenzij noodzakelijk in een onderzoek, en je gaat natuurlijk niet je eigen omgeving onderzoeken. Dat is een nogal harde grens. Wordt die overtreden, dan volgt er straf, mogelijk zelfs ontslag.

https://www.politie.nl/site/algemeen/privacy.html
Zie onder 4

Snippergroen

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 10:45

AnnoNiemand schreef:
Wat ik me afvraag: bestaat er een zonnebrandcreme factor 50 die níet een vieze vette laag achterlaat, zodat ik niet met een glimmend hoofd rondloop? :D


Ik gebruik de Sunbum face sunscreen factor 50 en daar ben ik super tevreden over :j Wel een glow, geen spiegelpraktijken.