Vriendschap, hoe werkt het eigenlijk?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 07:46

Rocamor schreef:
Ze heeft aangegeven jou te appen. Laat de bal dan bij haar liggen!


Ik ben het hier wel mee eens, reageert ze niet meer kan je daar ook je conclusies uittrekken die je denk ik diep in je hart wel al weet.

Tiggs

Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Vriendschap, hoe werkt het eigenlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 11:13

Heb je nog iets gehoord Purny?

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-23 11:26

Tiggs schreef:
Heb je nog iets gehoord Purny?

We hebben maandag afgesproken.

Anoniem

Re: Vriendschap, hoe werkt het eigenlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 11:46

Veel succes Purny. Ben benieuwt hoe het gaat vandaag.

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-23 11:53

Evamarie schreef:
Veel succes Purny. Ben benieuwt hoe het gaat vandaag.

Dank je. Ze is immers as usual weer een kwartier later.
Maar goed we gaan het meemaken. Ik ga vandaag met haar praten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Vriendschap, hoe werkt het eigenlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 11:55

Probeer er positief in te blijven staan..
Een kwartiertje stelt niet zoveel voor he?

Tiggs

Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Vriendschap, hoe werkt het eigenlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 12:56

Een van mijn beste vriendinnen sinds jaren is ook altijd te laat. Ik heb het maar geaccepteerd, want ik heb vast ook mijn minpunten ;)

Sellyxx

Berichten: 1202
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 21:11

Hoe is het gegaan vandaag? :)

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Vriendschap, hoe werkt het eigenlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-23 21:34

Het was heel gezellig.

Ik heb haar gezegd dat ik het jammer vond dat ik altijd moet appen.
Ze heeft me verteld dat ze gewoon heel chaotisch is in al haar contacten...

Ik vond het knap van mezelf dat ik het heb verteld en zij vond het fijn om het te horen.

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Vriendschap, hoe werkt het eigenlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 21:36

Top Purny wat fijn om te horen en knap hoor. Echt een overwinning op jezelf +:)+

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Vriendschap, hoe werkt het eigenlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 21:38

Goed gedaan! Probeer hier van te leren en sneller dingen bespreekbaar te maken. Dan zul je zien dat het makkelijker wordt. En dat mensen om je heen je beter begrijpen. Hopelijk krijg je nu een stukje meer rust nu je het hebt kunnen uitpraten met je vriendin

Anoniem

Re: Vriendschap, hoe werkt het eigenlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 21:43

Goed te horen. Hopelijk zorgd dit voor meer verdieping van je vriendschap met haar en dat je er positiever naar gaat kijken!

senna21

Berichten: 11825
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 23:47

Fijn dat jullie, ondanks je gedachten vooraf hierover, een gezellige tijd hebben doorgebracht. En dat je jezelf meer hebt uitgesproken.
Zo zie je maar weer: geloof niet alles wat je denkt.
Misschien een leuke tip voor je: Sochicken van Jelle Hermes geeft een gratis nieuwsbrief uit met tips over lichter en leuker leven.
Misschien haal je daar wat positieve inspiratie uit.
Je kunt ook digitale cursussen volgen, maar met de tips uit zijn wekelijkse nieuwsbrief doe je ook al veel inspiratie op.

pluisje88

Berichten: 8057
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 04:42

Achterom schreef:
Heel eerlijk: ik zou hier dus echt de kriebels van krijgen. Echt purny, probeer op wat anders te focussen. Dit is voor jouzelf ook niet goed :n


Ik ook ja. Ik ben een stille meelezer vanaf het begin naar hier krijg ik dus ook de rillingen van. Eigenlijk vooral dat je een appje stuurt met de intentie dat als ze nu niet reageert dan is ze geen vriendin meer. Je laat haar een “test” doen zonder dat ze daar een aandeel in heeft. Ze moet zich bewijzen of ze het wel waard is om jouw vriendin te mogen zijn?

Ik moet eerlijk zeggen dat mensen mij vooral appen als ze iets van me willen of van me nodig hebben. Meestal reageer ik heel snel. Soms ook niet. Dan heb ik op dat moment geen tijd en denk ik doe ik Straks, en die straks komt er dan niet. Mensen sturen dan gewoon nog ff een vraagteken ofzo en dan zeg ik oh sorry en reageer ik alsnog. En dat zijn zelfs gewoon goede kennissen. Echt vriendinnen heb ik niet echt. Ik moet zeggen dat het ook niet heel makkelijk is om op de “vriendinnen” lijst te komen bij mij. Maar het neemt niet weg; dat ze me als ze me nodig hebben altijd kunnen bellen Ookal is het midden in de nacht. Dat lijkt me ook best wat waard toch?

Ik had wel twee goede vriendinnen maar dat is door Corona en het verschil in standpunt daarin helaas doodgebloed. Heel jammer maar so be it..

ElfBeau_067

Berichten: 1991
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 07:22

Top Purny!

Ik ben het wel een beetje met Pluisje en Achterom eens.

chanicha

Berichten: 12142
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 08:56

Ik ben zo van leven en laten leven want dingen kunnen altijd anders lopen in het leven en we moeten al zoveel.
Ik belde afgelopen week mijn vriendin maar die was druk bezig, prima dan bellen we een andere keer.
Komt misschien ook wel dat ik moéten haat O:)

Tiggs

Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Vriendschap, hoe werkt het eigenlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 08:59

Fijn bericht Purny!

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 10:22

chanicha schreef:
Ik ben zo van leven en laten leven want dingen kunnen altijd anders lopen in het leven en we moeten al zoveel.
Ik belde afgelopen week mijn vriendin maar die was druk bezig, prima dan bellen we een andere keer.
Komt misschien ook wel dat ik moéten haat O:)


Ik zit er precies hetzelfde in, ben ook van het bellen om even bij te kletsen, maar als dat zo een paar weken of maanden niet uit komt, zijn we daar niet ineens minder goede vrienden om.
Ik heb met 3 van mijn beste vriendinnen een groepschat en je merkt dat de deelname heel afwisselend is, de ene keer heeft de ene meer of minder tijd en een andere keer andersom. Doorgaans wordt er wel dagelijks gekletst in die groepschat, maar ik heb soms ook dat ik een paar dagen niet reageer, gewoon omdat ik veel aan mijn hoofd heb dan. Ik bel/spreek ze regelmatig individueel, ik ben wel echt van het bellen en dan het liefst als ik in de auto zit en een langere afstand moet rijden. Maar zo is één van de drie anderen absoluut niet van het bellen (twee jonge kinderen en een eigen bedrijf, dus ze heeft nooit echt rust om uitgebreid te bellen) en dat is ook prima.

Een andere vriendin woont in Rotterdam en dat is bijna 2 uur met de auto, du we lopen niet echt de deur plat bij elkaar, maar als we bij elkaar zijn, dan is het weer super gezellig. We appen eigenlijk zelden of nooit, maar kletsen vooral eens in de zoveel maanden een paar uur bij aan de telefoon of spreken af.

Echte vrienden zijn imo de mensen waarbij je niets verplicht bent, die ook vrienden zijn als je (beiden) wat minder tijd hebt, die je soms een poos niet spreekt, maar bij wie je altijd terecht kunt als je een vriend/vriendin nodig hebt. Je hebt respect voor elkaar en accepteert elkaar zoals je bent.
Zodra je aan een vriendschap "moet" werken, of er voorwaarden en eisen gesteld worden aan een vriendschap, is het dan wel een vriendschap of is het een verplichting?

chanicha

Berichten: 12142
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 11:36

Inderdaad Daphara en mijn vriendin en ik kennen elkaar al 45 jaar dus dat zit wel goed. Kunnen altijd bij elkaar terecht en dat is een fijn idee maar er wordt niets gedwongen oid, krijg ik jeuk van :))

Anoniem

Re: Vriendschap, hoe werkt het eigenlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 18:43

Kijk je nu wel uit naar de vakantie samen met deze vriendin TS?

ElfBeau_067

Berichten: 1991
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 19:49

Daphara schreef:
Ik zit er precies hetzelfde in, ben ook van het bellen om even bij te kletsen, maar als dat zo een paar weken of maanden niet uit komt, zijn we daar niet ineens minder goede vrienden om.
Ik heb met 3 van mijn beste vriendinnen een groepschat en je merkt dat de deelname heel afwisselend is, de ene keer heeft de ene meer of minder tijd en een andere keer andersom. Doorgaans wordt er wel dagelijks gekletst in die groepschat, maar ik heb soms ook dat ik een paar dagen niet reageer, gewoon omdat ik veel aan mijn hoofd heb dan. Ik bel/spreek ze regelmatig individueel, ik ben wel echt van het bellen en dan het liefst als ik in de auto zit en een langere afstand moet rijden. Maar zo is één van de drie anderen absoluut niet van het bellen (twee jonge kinderen en een eigen bedrijf, dus ze heeft nooit echt rust om uitgebreid te bellen) en dat is ook prima.

Een andere vriendin woont in Rotterdam en dat is bijna 2 uur met de auto, du we lopen niet echt de deur plat bij elkaar, maar als we bij elkaar zijn, dan is het weer super gezellig. We appen eigenlijk zelden of nooit, maar kletsen vooral eens in de zoveel maanden een paar uur bij aan de telefoon of spreken af.

Echte vrienden zijn imo de mensen waarbij je niets verplicht bent, die ook vrienden zijn als je (beiden) wat minder tijd hebt, die je soms een poos niet spreekt, maar bij wie je altijd terecht kunt als je een vriend/vriendin nodig hebt. Je hebt respect voor elkaar en accepteert elkaar zoals je bent.
Zodra je aan een vriendschap "moet" werken, of er voorwaarden en eisen gesteld worden aan een vriendschap, is het dan wel een vriendschap of is het een verplichting?


Hier ben ik het mee eens. Ik heb ook vrienden uit de kleuterklas, ik app ze niet maar als we elkaar dan weer zien is het dan weer super gezellig.

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-23 19:52

Evamarie schreef:
Kijk je nu wel uit naar de vakantie samen met deze vriendin TS?

Het lijkt me gezellig, maar ik ben gewend om altijd alleen te gaan. Zij kijkt er ook heel erg naar uit.

Samen gaan wordt dus wel heel erg wennen voor mij

Anoniem

Re: Vriendschap, hoe werkt het eigenlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 20:08

Fijn dat je ook daar meer positief tegenaan kijkt :)

Je kunt ook op vakantie evengoed nog los van elkaar dingen ondernemen.

Sellyxx

Berichten: 1202
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 20:11

purny schreef:
Evamarie schreef:
Kijk je nu wel uit naar de vakantie samen met deze vriendin TS?

Het lijkt me gezellig, maar ik ben gewend om altijd alleen te gaan. Zij kijkt er ook heel erg naar uit.

Samen gaan wordt dus wel heel erg wennen voor mij


Goed om daarin ook met elkaar te bespreken wat je verwachtingen zijn, wat je graag doet in een vakantie, of juist wat je nodig hebt om echt bij te kunnen komen of verder nog belangrijk vind etc. Mijn ervaring is dat ik dat soms wat ongemakkelijk vind met vriendinnen, omdat je toch ergens denkt van ja maar dat is toch niet nodig als je vrienden bent want dat begrijpt de ander vast wel, maar toch is duidelijke communicatie daarin handig, de ander kan niet altijd ruiken wat je voelt en denkt (en andersom ook niet haha) en door dat uit te spreken kun je ook gerichter rekening houden met elkaar en ook meer genieten van de momenten waarvoor je allebei bewust gekozen hebt :)

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 20:15

Communicatie is key. Het is niet voor niks een cliché. Er zit een grote waarheid in.

Ik ben vorig jaar met een vriendin waar ik nog nooit mee op vakantie was geweest naar Schotland geweest. Spannend want het is toch afwachten hoe dat gaat. We hebben vooraf gepraat over onze verwachtingen en ook afgesproken om het te zeggen als je even toe bent aan wat tijd voor jezelf. Tijdens de reis bleek dat we erg op een lijn zaten en was er ook genoeg tijd om even lekker een boek te lezen. Dus dat was super.