Dood van een vriendin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Re: Dood van een vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 23:23

Wat fijn dat het geregeld is allemaal :D

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Dood van een vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 23:27

Proost op de goede afloop, wat heb je goed en doortastend gehandeld! Chapeau voor jou!

imaudy
Berichten: 5045
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Dood van een vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 00:00

Fijn dat de boel rond is en erg netjes van je dat je die twee brieven morgen al op de post doet. Daar had ik geloof ik even mee gewacht :D

veranadautje
Berichten: 1288
Geregistreerd: 12-02-10

Re: Dood van een vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 14:14

Wauw dat is fijn nieuws.

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-23 15:21

imaudy schreef:
Fijn dat de boel rond is en erg netjes van je dat je die twee brieven morgen al op de post doet. Daar had ik geloof ik even mee gewacht :D

Zo zit ik niet in elkaar, maar dat hadden ze inderdaad wél verdiend.

Ik ben vanmorgen naar de advokaat geweest, met het idee dat de brief naar de zoon is gepost en die moest betalen, maar gelukkig was het gisteren een feestdag en hebben ze op jet kantoortje er een lang weekeinde van gemaakt tot vandaag en was de brief nog niet verstuurd en hoefde ik die niet te betalen Sterker nog, de al betaalde verzendkosten kreeg ik prompt terug.

Urbanus, cheers, toevallig had ik een fles rosé gekocht om het te vieren!

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 17:01

Ik begrijp niet zo goed het natrappen naar deze mensen. Je hebt het hondje en het geld toch op een redelijke manier en binnen een schappelijke termijn probleemloos van ze overhandigd gekregen?

In ieder geval fijn dat het nu is afgerond!

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-23 19:37

Waar zie jij exact het natrappen dan?
Als je doelt op het verdienen van langer wachten op brieven van bevestiging, ik heb ze dus niet laten wachten ik zeg alleen dat ze dat wel verdiend hebben en dat is met name omdat ze mij wilden overtuigen om de hond niet aan te nemen (want dan hoefden ze in hun ogen ook het geld niet te geven), vervolgens glashard logen dat ik niet in het testament stond, seconden later dat ze me niks na liet, daarna dat er geen geld was, en diverse keren me probeerden te ontmoedigen door te proberen te overtuigen dat er geen geld was en uiteindelijk heb ik alles voor elkaar gekregen in anderhalve maand, maar wel omdat IK daar alles aan gedaan heb, niets is uit henzelf gekomen!
Als het aan hen lag, had ik nooit wat gekregen.
Het is dat ik WIST dat ik in het testament stond betreffende hond en een bepaald bedragen er achteraan ging, anders had ik er naar kunnen fluiten.
Dus nee, helemaal niet probleemloos en alleen, echt alleen, omdat ik duidelijk heb gemaakt dat ze hun huizen niet konden houden als ze mij niet betaalden, omdat het zo in het testament staat, kwamen ze ineens met het geld dat ze steeds beweerden niet te hebben

Ergens is het feit dat ze bij haar Britse rekening wilden komen en mij daarom belden, mijn geluk geweest dat ik wist dat mijn vriendin slecht lag, anders hadden ze waarschijnlijk niet eens gemeld dat ze slecht lag en later overleden was.

Maar hoe dan ook, ik ben normaal met ze omgegaan toen ik ze ontmoette en aan de telefoon en niemand kan me verwijten dat ik ze niet correct behandeld heb.

In elk geval ben ik er nu van af en ik hoop dat ik nog lang van Bokkie kan genieten.

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-23 14:40

Nog een klein staartje. De man van het stel belde me vorige week voor gegevens voor de Finanças (belastingzaken) om alles aan te geven. Dus ik heb die eens gebeld met de vraag hoe het zit als het geld voor de verzorging voor de hond is, maar dat maakt ze geen fluit uit, ik heb geld geërfd en daar moet ik als niet familielid 10% over betalen.

thequeensmum
Berichten: 3532
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Dood van een vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 14:47

Dat is een schijntje vergeleken met Nederland.
Maar ik begrijp dat je hier niet op gerekend had? Dat is dan balen

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-23 15:01

Ik kan niet vinden hoeveel procent het is voor niet familie leden in Nederland.
Ik had er wel op gerekend, maar omdat het geld feitelijk voor de verzorging van een hond is, vind ik het raar.Ik denk niet dat mijn vriendin daar rekening mee gehouden heeft.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 15-05-23 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

sterregoud
Berichten: 1844
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 15:02

Lusitana schreef:
Ik kan niet vinden hoeveel procent het is voor niet familie leden in Nederland.
Ik had er wel op gerekend, maar omdat het geld feitelijk voor de verzorging van een hond is, vind ik het raar.


30 % voor niet-familie, dus best een deel.

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-23 15:03

O hier betaalt de familie juist meer (sommigen hoeven niks te betalen geloof ik) apart.

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Re: Dood van een vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 21:01

Weet niet hoe het in Portugal zit, maar in Nederland hoef je bij een bedrag van onder 2418 niks te betalen.

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Dood van een vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-23 11:51

Hier is ook een drempel, maar daar zit ik boven.

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-23 15:32

Nog maar een update, ik neem aan de laatste. Ik kreeg gisteren bericht dat er een aangetekende brief was en die heb ik vandaag opgehaald in het postkantoor. Het was, wat ik al verwachtte, vanwege de belasting over de erfenis. Er staat op hoeveel ik moet betalen en voor welke datum en welk nummer erbij moet, maar nergens een banknummer te vinden. Dus ik ga morgen maar even naar het kantoor in mijn woonplaats en hoop dat ik daar kan betalen en niet helemaal naar de plaats hoef waar mijn vriendin overleden is, waar wel de papieren ingeleverd moesten worden.

Ik heb de man van het stel een sms gestuurd om te zeggen dat ik al bericht had vanwege de belasting en met dank voor het afhandelen van de papieren.

imaudy
Berichten: 5045
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Dood van een vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 23:18

Nou dat is toch raar dat er geen rekeningnummer bij staat!
De hele erfenis was een weg met hobbels pff.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Dood van een vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 23:26

Al met al veel gedoe maar een goede afloop. Goed gedaan!

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Dood van een vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-23 16:53

Nou het was simpeler dan ik dacht. Hier kunnen we rekeningen betalen via de pin automaat en op het kantoor vertelden ze me dat er onder een bepaalde knop keuzes staan waaronder betalingen aan de staat. Daar moet je dat referentie nummer invullen, dus ik naar de automaat en de juiste keuzeknoppen gevonden en nummer ingevuld en het bedrag dat betaald moest worden stond er al automatisch. Dus dat is ook afgerond nu.

Was wel lachen met dat kantoor, er stonden veel mensen dus ik belde terwijl ik buiten stond en ze vroeg of ik in de buurt was zodat ze kon helpen en ik zei dat ik buiten stond, en toen zei ze dat ik maar binnen moest komen. -en hoewel er dus een rij stond, werd ik naar het laatste loket geloodst en meteen geholpen. (Ze komen daar voor verschillende dingen, bij verschillende loketten). Toen ze de brief las vroeg ze heel verbaasd waar het om ging en toen ik zei dat het was een erfenis was vroeg ze, nog even verbaasd of ik wist dat ik zou erfen. i-k knikte en zij zo van o stond je in het testament? Dus ik knikte weer en toen vertelde ze dus van de pin automaat maar vroeg ook of in nú wilde betalen en ik knikte en toen zei ze dat ik wel bij een collega kon betalen, en ze liep daarheen met mijn brief, maar de collega was bezig dus ik vroeg of er dus een aparte knop was op de pin automaat en ze legde het nog een keer uit en toen zei ik dat ik dat wel zou doen. Ze zei nog dat als het niet zou lukken, ik terug kon komen. Maar het was supersimpel dus dat hoefde niet.

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Dood van een vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 16:59

Nou mooi, helemaal afgehandeld dus nu...?

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Dood van een vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-23 17:02

Ja helemaal afgehandeld!

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Dood van een vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 17:05

Top! Hondje goed terechtgekomen en centjes ook +:)+

Charaz

Berichten: 24294
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Dood van een vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 21:10

Fijn dat alles nu afgehandeld is!

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-23 12:40

Even een kleine update.

Ik weet niet of ik het gemeld had, maar ze was tien kilo te zwaar toen ze nog van mijn vriendin was en is daarna verschrikkelijk vermagerd, ik neem aan van de stress en gemis van haar vrouwtje en je kon haar ribben tellenoder de vacht. Maar nu is ze weer helemaal op gewicht en happy, ze ravot met de andere honden.

De stoel waarop ze altijd opde rugleuning achter me lag is weg en nu heb ik er een oude houten die niet zo gemakkelijk ligt voor haar, dus gaat ze nu vaak op de rieten stoel.


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Dood van een vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 13:23

Fijne update en heel goed dat het hondje het echt getroffen heeft bij jou.

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Dood van een vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 13:25

Wat ziet ze er goed uit en ook tevreden…super dat het zo goed gaat.