Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 26 [ 633 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 26  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Happy Postcrossing!

 
Profiel   

Ik heb inmiddels ook kaartje nummer 2 binnen :D

Van een Frans meisje die Nederlands heeft gestudeerd! Super leuk! M'n interesse is oa ook kunst, dus helemaal leuk :D[ img ]

Ik heb de kaartjes aan m'n muur gehangen, staat zo leuk!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 16:53 



 
Profiel   

Mijn eerste kaart gaat morgen op de bus :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-23 19:58 



 
Profiel   

Wat grappig, ik doe niet meer aan postcrossen, maar ben nog wel lid van de postcrossing groep op fb, hoewel dat nu meer is om mijn grote voorraad onbeschreven vintage kaarten te verkopen.
Kaarten van begin 1900 tot 1980 ongeveer, de kaarten van toen waren zoveel mooier m.i.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 06:52 



 
Profiel   

eclair98
Leuk kaartje ook weer! En dat jullie een beetje dezelfde interesse hebben dan zo in kunst, extra leuk zulke dingen! Heeft ze in het Nederlands geschreven? En zeker leuk ja, aan de muur!

judithM
Wat een toffe kaart! Houd ik wel van. Vind ook die ronde hoeken altijd wel wat speciaals hebben.

Yavanna
Vintage kaarten, gaaf zeg! Heb je foto’s ervan? Ben wel benieuwd!

--

Ik heb vanochtend de 2 kaartjes gepost die ik nog moest posten. 1tje binnen NL, dus die zal er wel snel zijn en de ander naar Taiwan, dus die gaat wat langer nodig hebben haha. Benieuwd wel wanneer de 3 gaan aankomen die al onderweg waren. Nu dus 5 kaarten onderweg weer *\o/* Zit de postcrossing site echt 600x per dag te refreshen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 11:57 



 
Profiel   

Ik heb net een berichtje uit Amerika gekregen, het eerste kaartje daar is ook binnen gekomen! Maakte me een beetje zorgen stiekem := Nog nooit zelf wat verzonden buiten Europa!

Cursebreaker; ze had inderdaad in het Nederlands geschreven!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 14:41 



 
Profiel   

Wat een super leuk kaartje JudithM! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 15:15 



 
Profiel   

Dank jullie :)

Net een van Gogh kaart gekocht voor iemand in Amerika die van van Gogh houdt.

Nog eenmaal een vraag :o
Mogen deze postzegels naar overal in de wereld? (Tot 20 gram)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 21:21 



 
Profiel   

volgens mij wel.

2 van mijn verstuurde kaarten zijn nu aangekomen. Hopelijk komt er nu bij mij ook snel post :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 21:53 



 
Profiel   

Echt super leuk dit, ik kende het niet!
Heb vanmiddag gelijk kaartjes bij de kringloopwinkel gehaald voor 15 cent per stuk :D
Zal ze later op de foto zetten! Ik moet echt over heel de wereld sturen, onder andere USA en Rusland, super vet! Zag ook al leuke kaartenboekjes met allemaal bloemetjes en pas met vogeltjes, dan ben je ook redelijk goedkoop uit en heb je hele leuke kaartjes!
https://www.dewereldvansnor.nl/winkel/n ... tenboekje/
https://www.dille-kamille.nl/vogel-kaar ... uYQAvD_BwE
https://www.bookspot.nl/engelse-boeken/ ... lsrc=aw.ds

Kan niet wachten tot ik de mijne kan opsturen en vooral zelf te ontvangen *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 23:22 



 
Profiel   

@judith ja, daarmee kan je over de hele wereld verzenden. Kost allemaal maar 1 zegel (mits onder de 20 gram natuurlijk)

@eclairr dat is fijn dat het zo snel is aangekomen. Hoe lang is je kaartje onderweg geweest?

@pjer ik hoop dat je ook snel post krijgt. Ik wacht ook (on) geduldig op post

@wilddreams, wat leuk dat je ook aangestoken bent. Ben benieuwd wat voor kaartjes je uiteindelijk allemaal hebt gekocht.

Ik ga denk ik nog een aantal kaarten kopen, en dan is het voorlopig echt wel even goed :') dan heb ik 20+ kaarten, dus genoeg om uit te kiezen ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 23:50 



 
Profiel   

[quote="cursebreaker"]eclair98
Leuk kaartje ook weer! En dat jullie een beetje dezelfde interesse hebben dan zo in kunst, extra leuk zulke dingen! Heeft ze in het Nederlands geschreven? En zeker leuk ja, aan de muur!

judithM
Wat een toffe kaart! Houd ik wel van. Vind ook die ronde hoeken altijd wel wat speciaals hebben.

Yavanna
Vintage kaarten, gaaf zeg! Heb je foto’s ervan? Ben wel benieuwd!

--

/quote]

Ik zal de foto’s straks plaatsen, staan op mijn Mac :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 07:22 



 
Profiel   

Vandaag zijn er twee van mijn kaartjes aangekomen *\o/* eentje naar Finland en eentje naar de usa.
Heb gelijk twee nieuwe aangevraagd en die mogen naar Rusland en Duitsland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 00:16 



 
Profiel   

eclair98
Leuk dat ze in het Nederlands schreef! En dat je eerste kaartje ook binnen is, in de USA. Dat is op zich nog best snel gegaan wel.

[b]judithM[/i]
Ja, 1 zo’n internationale zegel is genoeg voor een kaart tot 20g. Je kunt ook nationale zegels gebruiken, dat doen veel mensen ook. Dan moet je er gewoon meer plakken totdat je voor €1,55 geplakt hebt. Dat ga ik binnenkort ook doen, bij mensen die graag stamps zien.

pjer
Wat leuk dat er al 2 zijn aangekomen, benieuwd hoe snel jij je eerste mag ontvangen!

WildDreams
Dat zijn leuke vondsten zo bij de kringloop voor 15 cent. Ik ga binnenkort ook eens bij de kringloop spieken of ze wat hebben hier in de omgeving. Heb er eerder nooit op gelet als ik er was, dus ben benieuwd. Super leuk ook die verschillende landen waar ze naartoe mogen. Happy Postcrossing!

love_mandy
Zo leuk dat er alweer eentje is aangekomen! Die wat nu naar DL gaat weer, zal ook wel weer vrij snel gaan. Gaat lekker zo hihi! Benieuwd welke kaartjes je uitkiest voor Rusland en Duitsland.

--

Ik zit nog heel ongeduldig te wachten tot er iets binnenkomt ergens. Ik had gehoopt dat het kaartje naar NL wat ik vrijdag ochtend postte, gisteren nog zou binnenkomen maar nog niks gezien jammer genoeg haha. Heb wel nog met iemand contact gehad via postcrossing, wie een YouTube kanaal heeft waar ze vanalles laat zien, en waar ik nu via PM adressen heb uitgewisseld om kaartjes mee te sturen. Dus daar ga ik vandaag of morgen even voor zitten, wanneer ik de tijd even vind. Nog even gaan bedenken welk kaartje ik ga sturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 08:03 



 
Profiel   

Ik zie vaak dat mensen niet geinteresseerd zijn in een directe swap. Betekent dat dat ze het ook niet waarderen als je bijv. een kaartje terug stuurt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 12:58 



 
Profiel   

Zoals beloofd, hierbij de foto's; van de kaarten die ik weg doe. Ik heb een keer een grote doos overgenomen met allerlei papier, waaronder deze kaarten. Echt juweeltjes zijn het, zoveel mooier dan de kaarten van tegenwoordig.
Maar aangezien ik nu op een boot woon en geen vaste woonplaats heb, is postcrossing en snailmailen niet handig meer...[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
overigens is dit maar een deel, heb denk ik nog tegen de 1000 kaarten 8)7 :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 20:47 



 
Profiel   

Holy oliebol wat een collectie, wauw!!! <3 <3 <3
Zitten inderdaad echt pareltjes tussen, prachtig! En zo'n 1000 kaarten? Jezus :') Lijkt me wel echt fantastisch haha. Is een mailbox niks voor je? Mocht je het wel weer willen doen een keer.
Geloof dat oa PostNL zoiets heeft toch ook, dat je zo'n box ergens hebt waar je post naartoe kunt laten komen. Al weet ik niet hoe veel je je verplaatst met de boot en hoe 'vast' je bent qua plekken waar je zit/komt.

eclair98
In principe is het de bedoeling ook niet om wat terug te sturen nee. Iemand die bv in het profiel heeft staan wel geïnteresseerd te zijn in direct swaps, zou je daar wel naar kunnen vragen. Ik heb nu bv iemand een message gestuurd om te zeggen hoe tof ik haar YouTube videos vind. Zij plaatst op YT postcrossing videos. Ze heeft op haar postcrossing profiel ook bewust staan dat ze niet geïnteresseerd is in direct swaps, maar mensen die haar persoonlijk benaderen zoals ik gedaan heb, daar staat ze wel voor open. Dus ik ga haar nu een kaartje sturen en zij mij ook bv. echt heel leuk. En heb via het forum ook een meisje in Finland gevonden waar ik penpal van ga worden. Ze gaat me nu een brief sturen waar ik op ga reageren, kijk ik naar uit <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 20:53 



 
Profiel   

cursebreaker schreef
Holy oliebol wat een collectie, wauw!!! <3 <3 <3
Zitten inderdaad echt pareltjes tussen, prachtig! En zo'n 1000 kaarten? Jezus :') Lijkt me wel echt fantastisch haha. Is een mailbox niks voor je? Mocht je het wel weer willen doen een keer.
Geloof dat oa PostNL zoiets heeft toch ook, dat je zo'n box ergens hebt waar je post naartoe kunt laten komen. Al weet ik niet hoe veel je je verplaatst met de boot en hoe 'vast' je bent qua plekken waar je zit/komt.


We hebben een postbus, maar ik moet wel iedere keer naar de kant om te posten en dat is te onhandig.. Daarnaast, ik ben van een 150m2 naar 35m2 gegaan en moeten er ook hobby's afvallen :)
Maar mocht er interesse in zijn, stuur me maar een pb tje :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 08:07 



 
Profiel   

Jaa snap ik inderdaad wel dat je dan toch moet kiezen wat je wel/niet kunt blijven doen. Ook stapels kaarten nemen wel flink wat plaats in beslag dan uiteindelijk haha. Ik heb je een pb gedaan, kon het niet laten lol.

--

Verstuurde kaartjes 3 en 4 zijn in Duitsland en USA aangekomen van mij, dus ik heb weer 2 nieuwe adressen aangevraagd. Er mag weer eentje naar Duitsland en eentje naar Polen. Dus dan heb ik nog 3 kaarten te versturen - 1tje gaat naar USA nog. 4 zijn er nu geregistreerd en 1 zelf ontvangen, dus benieuwd wanneer ik zelf ook weer wat in de bus ga vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 09:50 



 
Profiel   

Jullie zijn er maar druk mee! :D Wat leuk dat het hier zo leeft. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 09:51 



 
Profiel   

[ img ]

Ik heb er nu een naar Azerbeidzjan...met een heel verhaal wat hij wel en niet wil, alleen ik kan nou niet snappen of hij wel of niet met envelop wil haha,vind hem ietwat veeleisend ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 11:49 



 
Profiel   

persoonlijk ben ik niet van de enveloppen en zou ik en kaart zonder envelop sturen (met het adres handmatig geschreven :-) )
Ik denk dat er in die lap tekst van deze meneer het een en ander verloren is gegaan in de vertaling. (Is dit door je browser vertaald vanuit het azerbeidzjaans of vanuit het engels?
Ik geloof dat het hele cover/enveloppen verhaal van deze meneer meer slaat op bepaalde landen en op direct swaps. Hij denkt ook: laat ik maar gewoon zo duidelijk mogelijk zijn :-)

Maar goed, Als je er niet uitkomt, gewoon doen zoals jij ze ook graag zou ontvangen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 12:14 



 
Profiel   

Het ging automatisch naar het Nederlands. In mijn mail staat het in het Engels, ook daar kom ik niet echt uit. Ik ga gewoon een passende kaart zoeken en verstuur m zonder envelop :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 12:18 



 
Profiel   

Ik baal altijd dat je niet door kan klikken voordat je een adres krijgt. Want van deze wordt ik ook een beetje gek als ik eerlijk ben _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 12:23 



 
Profiel   

eclair98 schreef
Ik baal altijd dat je niet door kan klikken voordat je een adres krijgt. Want van deze wordt ik ook een beetje gek als ik eerlijk ben _O-


Ja dat is wel jammer soms haha :')

Als ze echt veeleisend worden, gewoon een standaard kaartje en het simpel houden en klaar :evaw:
Vind dat eisen van dingen zowat.... Dat je voorkeuren aangeeft van wat je mooi en leuk vind, is prima en leuk en zelfs handig ook veel velen die het soms lastig vinden juiste kaarten te kiezen. Maar zodra mensen naar mijn idee een beetje veeleisend worden, ga ik ook niet te lastig doen. Dan pak ik gewoon een random kaart. Dat schrijf ik alsof ik al veel ervaring ermee heb hahaha... Maar heb dat laatst bij 1 iemand gedaan en ga dat bij anderen ook doen als dat nog zou komen.

--

Ik heb net 10 ansichtkaarten besteld van een eigen gemaakte collage van foto's gemaakt tijdens wandelingen. Ben eens benieuwd. Had eigenlijk nog iets van 'Greetings from Zuid-Limburg, NL' erbij willen zetten, maar dat moet dan maar bij een nieuwe lading in de toekomst. Zijn niet de beste kwaliteit foto's wat ik heb, maar met ruim 54.000 foto's op de telefoon had ik geen energie om alles echt heel goed uit te zoeken nu dus daar moet ik een volgende keer maar even de tijd voor nemen, als ik nieuwe maak.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 13:07 



 
Profiel   

judithM schreef
[ [url=m/GBuJ3k.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb er nu een naar Azerbeidzjan...met een heel verhaal wat hij wel en niet wil, alleen ik kan nou niet snappen of hij wel of niet met envelop wil haha,vind hem ietwat veeleisend ;)

Hier hou ik dus echt niet van, zo veeleisend. Natuurlijk wil ik graag iemand een kaart sturen waar iemand van houdt, maar er zijn grenzen. Ik heb ooit eens iemand in mijn lijstje gehad die nóg veeleisender was en die had ik expres de meest lelijke kaart uit mijn stapeltje gestuurd (wat ook totaal niet was waar ze om vroeg). Vond ze die kaart toch geweldig! Ze had een lovende reactie gestuurd, waar ik echt verbaasd van was. Je raadt het ook nooit, ha ha. :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 15:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 26 [ 633 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 26  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen