Op zoek naar een goede matras

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Op zoek naar een goede matras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-23 17:49

Wij zijn opzoek naar een nieuw matras.
Wat of welke is nou goed?

Lees overal koudschuim, traagschuim, binnenvering, pocketvwring etc…

Geen dure matrassen. :)

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 17:53

ja dat is echt heel persoonlijk, ga naar een beddenzaak en laat je daar voorlichten.
en dan niet meteen beslissen,maar nog een keer terug gaan en verschillende matrassen uitproberen.
liefst smorgens gaan,dan ben je goed wakker.
einde van de dag ligt bijna alles wel lekker :')
ik heb vorig jaar een matras bij totaalbed gekocht, dahlia pocketveer,ik slaap er super goed op :j
Laatst bijgewerkt door ellepel op 01-06-23 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 17:54

Een goed matras kost nu eenmaal geld. En het is ook heel persoonlijk waar iemand het lekkerst op ligt.
Ik heb traagschuim. Maar iemand die het altijd heel heet heeft in bed kan dat beter overslaan bv.

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 18:24

Als je rugklachten hebt of veel last van stijve spieren bvb, dan zeker géén pocketvering kopen :n
Deze hebben meer statische lading en zorgen voor meer spierspanning.

Ik ben al enkele maandlonen kwijt aan matrassen, boxsprings en lattenbodems afgelopen jaren, vorig jaar besloten om een Emma O2 matras te kopen en goh, wat ben ik blij! Had ik véél eerder moeten doen!
Eigenlijk lig ik op deze véél beter dan de oude van 4500euro 8)7 én je hebt nog langer proefslapen ook <<)
Bij Emma heb je vaak ook acties tot -60%, dan is het zeker de moeite wel waard met een kleiner budget.

Floko

Berichten: 407
Geregistreerd: 31-10-18

Re: Op zoek naar een goede matras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 18:28

Ik ben erg tevreden over mijn Ikea matras.

Brainless

Berichten: 29737
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 18:37

BillyJ schreef:
Als je rugklachten hebt of veel last van stijve spieren bvb, dan zeker géén pocketvering kopen :n
Deze hebben meer statische lading en zorgen voor meer spierspanning.

Statische lading?

Mijn man heeft meerdere hernia's en ligt juist het beste op een pocketveren matras, ik zelf moet (veel) harder liggen en heb nu een foammatras hard, gewoon die van de Ikea 199E en daar kan ik (redelijk) pijnvrij op liggen.

onpaard

Berichten: 2964
Geregistreerd: 28-03-13

Re: Op zoek naar een goede matras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 18:47

Ik lees mee. Elke avond ga ik super flexibel naar bed maar hoe langer ik in bed blijf liggen hoe stijver ik er uit kom. Vooral mn onderrug. En elke morgen als ik op sta willen de katten eten maar bukken wil dan helemaal niet. Ik denk dat t tijd is voor een nieuw matras.

Wistaire

Berichten: 265
Geregistreerd: 05-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 18:56

Proefliggen in de winkel heeft weinig zin, voor een korte tijd ligt bijna elk matras prima. Na een dure miskoop hier uiteindelijk geslaagd bij Ravensberger, daar kan je thuis 30 dagen proefslapen en binnen die tijd ruilen of retour sturen tegen de transportkosten (20 euro).

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 19:02

ik ben vorig jaar naar een beddenzaak gegaan en heb me laten voorlichten en op diverse matrassen gelegen daar. Met een matras en nieuwe lattenbodem naar huis gegaan, ik heb nog nooit zo rot geslapen. Heb er nu de zoveelste andere topper op en nu gaat het wel.

In de caravan slaap ik heerlijk op een goedkoop Ikea matrasje (ook thuis geprobeerd, maar dat werd hem ook niet) daar heb ik een hele goede lattenbodem in, die helaas er vast in zit.

Let dus niet alleen op een matras, maar ook op de lattenbodem!

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-23 19:05

Floko schreef:
Ik ben erg tevreden over mijn Ikea matras.


En welke is dat?

Floko

Berichten: 407
Geregistreerd: 31-10-18

Re: Op zoek naar een goede matras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 19:06

Hovag, maar geloof dat ze hem niet meer hebben.

hagelslag
Berichten: 9026
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 19:07

Zoals het bericht hier boven het zegt, matras en lattenbodem zijn beide belangrijk.

Ik heb in februari een mline gekocht.
Eigenlijk wou ik voor een Emma gaan
Sws qua prijs. Maar na een 2de x proef liggen.
Ben ik toch voor de mline gegaan. In combinatie met lang kunnen proef liggen durfde ik dit wel aan.
Tot dusver is dit voor mijn rug op dit moment de beste keus.

zonnebloem18

Berichten: 24836
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Op zoek naar een goede matras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 20:24

Wij hebben een matras van Matt Sleeps die je zelf ook nog aan kan passen. Die ligt echt heel goed. In de vouwwagen hebben we een goedkopere van de Ikea, maar die ligt ook verrassend goed. In het begin iets hard, maar na de eerste week ligt hij al veel lekkerder. Dat is de Abygda.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 20:25

Banyu schreef:
Floko schreef:
Ik ben erg tevreden over mijn Ikea matras.


En welke is dat?

Wij hebben de Anneland! Moeten hem nog wel testen maar kwam erg goed uit het research van mijn vriend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 20:34

Emma was hier geen succes.

Zat een enorm chemische lucht in, ondanks dagelijks heel de dag kamer verluchten ging de geur niet weg. Uiteindelijk begon m'n dochter te hoesten 's nachts.

Na de proeftijd van 100 dagen (?) toch maar retour gestuurd want werd niet beter. Hoesten hield ook meteen weer op.

Een ander nadeel was het inzakken op de zijkanten. Was een smal matras, dat wel, (80 x 200 cm) maar als m'n kind tijdens slapen op de zijkant kwam te liggen, zakte hij door en lag ze regelmatig op de grond.

We hebben voor haar een natuurlatex gekocht van Ravensberger. 100% tevredenheid! Wij overwegen dit ook voor ons eigen bed.

nikkel
Berichten: 2531
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 21:16

Ik heb ook een Emma 2, hier slaap ik goed op ondanks mijn frequente rugklachten. Gekocht in een aanbieding. Moet er wel bij schrijven, dat de lattenbodem heel erg goed is.

san4nie
Berichten: 3563
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Op zoek naar een goede matras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 21:39

Tja, wat is duur.. lekker liggen en goed slapen was mij wel een mline waard. De slow Motion 5 hebben wij beide.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 22:20

Ik verplaats dit topic naar [HTT] Huis, Tuin en Techniek

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Op zoek naar een goede matras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 04:58

Hier een 200x200 Emma matras. Wij willen niks anders meer. Echt zalig en nooit rugklachten. Ligt er nu bijna 2 jaar op. Kostte in de aanbieding maar 500 euro dus mocht ie snel aan vervanging toe zijn, is dat ook geen probleem maar tot op heden verwacht ik dat voorlopig nog niet.

Hier ook geen gekke chemische lucht trouwens gehad. Denk een productiefout.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 07:22

Ik heb naar een zoektocht en veel teleurstellingen een aantal jaren geleden een futon gekocht. Hoewel ik in een beddenzaak altijd een voorkeur voor een zacht bed heb, slaap ik hier super op. Het lijkt hard maar dat is het ook weer niet. Daarbij hou ik niet van kunststof materialen. En een futon is heel erg betaalbaar.

Oskarrino
Berichten: 796
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Re: Op zoek naar een goede matras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 07:27

Tja ik denk dat het ook heel afhankelijk is wat je persoonlijke voorkeur is. Mijn matras is hard en zou niet anders willen :')

Matrassen op vakantie zijn vaak een stuk zachter en dan beginnen bij mij rugpijn, last van m'n nek en slapeloze nachten :+

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 07:31

Oskarrino schreef:
Tja ik denk dat het ook heel afhankelijk is wat je persoonlijke voorkeur is. Mijn matras is hard en zou niet anders willen :')

Matrassen op vakantie zijn vaak een stuk zachter en dan beginnen bij mij rugpijn, last van m'n nek en slapeloze nachten :+


Same

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 07:35

In japan zeggen ze niet voor niks: soft beds make soft body’s

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Op zoek naar een goede matras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 07:41

Wij slapen inmiddels bijna een jaar op een matt sleeps en zijn daar zeer tevreden over.

deksel

Berichten: 3783
Geregistreerd: 16-10-13

Re: Op zoek naar een goede matras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 07:47

Toen ik een nieuw matras nodig had, ben ik meerdere zaken af gegaan. Niets lag precies zoals ik wilde.
Ik ben toen langs de matrassenfabriek in Cuijk gegaan en daar heb ik het perfecte matras gevonden. Ik heb uiteindelijk iets van €500 betaald voor een matras van 140x200, vergelijkbare matrassen bij andere winkels waren een stuk duurder.
€500 is voor een matras niet per se veel geld, voor mij als student zijnde wel. Ik heb er echt geen spijt van!

Daarnaast meteen een nieuwe lattenbodem gekocht, met van die schuifjes van de Ikea. Je kan wel een goed matras hebben maar als je lattenbodem slecht is, heb je er alsnog niet zoveel aan.