Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 13:45

Bloesem21 schreef:
Hello! Jullie mening gevraagd: voor een eerste date (elkaar alleen gesproken via app) neemt mijn date me mee uit eten, en wil me ophalen met z'n auto. Enerzijds galant, maar is dat verstandig?

Als je dat je hier al vraagt dan voelt het dus al niet goed voor jou. Dan zou ik het niet doen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 13:46

Relaxed schreef:
Mijn vriend wou me ook bij huis ophalen, ik heb dat niet gedaan en deed dat ook nooit. Maar ik ga ook niet eten op een 1e date, als het niks is kun je niet zomaar weg :n

Je kunt ook een lunch date doen die kun je zo lang of zo kort maken als je zelf wilt. Als het niets is zeg je dat je moet werken en als het wel leuk is kun je blijven zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 13:52

janderegelaa schreef:
Relaxed schreef:
Mijn vriend wou me ook bij huis ophalen, ik heb dat niet gedaan en deed dat ook nooit. Maar ik ga ook niet eten op een 1e date, als het niks is kun je niet zomaar weg :n

Je kunt ook een lunch date doen die kun je zo lang of zo kort maken als je zelf wilt. Als het niets is zeg je dat je moet werken en als het wel leuk is kun je blijven zitten.


En ik deed gewoon een drankje en dat is toch ook prima ;) 's avonds lunchen is ook zo wat he }:0

Sky_As

Berichten: 4719
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 13:54

Ik zou het ook niet doen. los van het feit hoe iemand wel of niet is, en je qua dat wel een licht risico loopt.....maar niet iedereen rijdt even veilig auto is mijn ervaring, sommige rijden in mijn ogen gewoon echt gevaarlijk, en bij bekende zeg ik daar toch iets makkelijker iets van dan bij een vreemde. (denk aan bumperkleven, hard door de bocht vliegen etc.)

(daarnaast drink ik zelf geen alcohol> omdat ik het gewoon niet zo lekker vindt, maar ik ken ook zat mensen die gerust met wat drank op nog auto rijden, dan ben ik altijd heel blij als ik zelf kan rijden).

Verder zou ik het inderdaad ook max. bij een lunchdate houden met iemand die je niet kent, als het dan echt niet klikt, kun je met een half uur/3 kwartier weer buiten staan. (en kun je dus ook op eigen houtje naar huis, je zult maar geen klik hebben, en nog bij iemand in de auto moeten gaan zitten, dat lijkt me ook behoorlijk awkward)

Anoniem

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 14:09

Nou dat, je wil gewoon weg als het niks is en dan niet nog een ongemakkelijke autorit moeten doormaken :n Ik heb eens iemand gehad die het erg slecht trok dat ik het na 1 theetje voor gezien hield, denk dat hij me niet eens thuis had gebracht nog :')

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 16:10

janderegelaa schreef:
Relaxed schreef:
Mijn vriend wou me ook bij huis ophalen, ik heb dat niet gedaan en deed dat ook nooit. Maar ik ga ook niet eten op een 1e date, als het niks is kun je niet zomaar weg :n

Je kunt ook een lunch date doen die kun je zo lang of zo kort maken als je zelf wilt. Als het niets is zeg je dat je moet werken en als het wel leuk is kun je blijven zitten.


Mijn 1e date met mijn vriend was ook een lunch date. Uiteindelijk was het zo gezellig dat ik rond 18.00 pas thuis was, maar alleen lunchen voelde prettiger dan meteen uit eten. :j

Berdien

Berichten: 64512
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 16:18

Onze eerste date was een rondje wandelen om een meer hier in de buurt. Daarna nog kopje koffie bij een zaakje aan het meer. Hij stelde wel voor om te blijven lunchen, maar ik had geen tijd meer := Date erna was sushi bij mij thuis.

Voor een eerste date uit eten gaan zou ik inderdaad niet snel doen. Paar keer wel gedaan, maar dat was niet perse een succes. Mezelf op laten halen nooit :n Ik kom zelf wel naar de afgesproken plek, wil daarin niet afhankelijk zijn van iemand anders. En inderdaad, hoe kom je weer thuis? Nee hoor, zou dat echt niet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 16:21

Ons drankje duurde uiteindelijk ook tot middernacht en hebben uiteindelijk ook nog wel wat te eten besteld, maar ik wilde dat niet van tevoren al vastleggen.

We zijn inmiddels al bijna 3 maanden samen, gaat erg goed! Echt wel al een ruzietje en dingetje gehad, maar kunnen er goed over praten en een beetje knallen op zijn tijd is ook niet erg (na een ex die mij altijd gelijk gaf en er vervolgens geen zak mee deed :') ) Met zijn dochter gaat ook erg goed, ze zoekt me echt op en vind het leuk om met zijn 3en op pad te gaan.
En we hebben samen een vakantie geboekt, zijn 1e vliegvakantie :D

Berdien

Berichten: 64512
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 16:25

Wat leuk Relaxed! Fijn ook dat het met zijn dochter goed klikt. Dat maakt alles zó veel makkelijker.

Wij hadden afgelopen weekend anderhalf jaar verkering. Onvoorstelbaar hoe snel de tijd gaat :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 16:28

Ja heel fijn! Ze is ook voor het eerst ongesteld geworden en haar 2e x was in ons weekend (waar ik vriend al op had voorbereid :') ) :+ Maar ze vertelde het meteen en kwam ook bij me over doorlekken en maandverband :Y)

Jullie gaan ook hard! Wonen jullie al samen?

Bloesem21
Berichten: 112
Geregistreerd: 09-03-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 16:34

Bedankt voor jullie reacties! In de context van het leuke gesprek die we hebben, waarbij er echt een klik is, is het wel eens lastig even uit te zoomen. Maar toen ik het heel zwart wit uitschreef in dit topic wist ik het zelf eigenlijk ook wel haha

Gek hoe dat werkt hè. Ben een heel rationeel persoon eigenlijk

Bloesem21
Berichten: 112
Geregistreerd: 09-03-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 16:38

Berdien schreef:
Onze eerste date was een rondje wandelen om een meer hier in de buurt. Daarna nog kopje koffie bij een zaakje aan het meer. Hij stelde wel voor om te blijven lunchen, maar ik had geen tijd meer := Date erna was sushi bij mij thuis.

Voor een eerste date uit eten gaan zou ik inderdaad niet snel doen. Paar keer wel gedaan, maar dat was niet perse een succes. Mezelf op laten halen nooit :n Ik kom zelf wel naar de afgesproken plek, wil daarin niet afhankelijk zijn van iemand anders. En inderdaad, hoe kom je weer thuis? Nee hoor, zou dat echt niet doen.


Oh maar ik lees nu wel tweede date al bij iemand thuis. Is dat de grens? Eerste date kijken of z'n ogen goed staan en of het klikt? En als ie vertrouwd en leuk over komt dan naar huis?

Berdien

Berichten: 64512
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 16:39

Soms heb je dat gewoon even nodig Bloesem :j
edit: wat betreft tweede date thuis, dat is per persoon en per date verschillend. Daar is zeker geen regel voor. In ons geval voelde het goed, en kwam het ivm de Corona-maatregelen zo uit. Maar genoeg dates die ik echt niet de tweede date al bij mij thuis had gevraagd.

Fijn dat je je vriend erop hebt kunnen voorbereiden! Is toch wel een dingetje.

Wij wonen nog niet samen. Als het alleen ons tweetjes was, dan had hij zich al een jaar geleden ingekocht in mijn huis. Maar hij heeft een zoon van 13, en omwille van ons allemaal doen we het qua samenwonen rustig aan. Hij woont nu twee straten verderop, dat is wel heel fijn. Lekker dichtbij, zijn veel samen maar hebben nog wel ons eigen plekje om even terug te kunnen trekken. Zien wel wat de toekomst ons brengt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 16:40

Bloesem, je bepaalt toch zelf je grens? Als jij na 5 dates bij iemand thuis wil afspreken doe je dat dan.. Anderen doen het meteen bij een 1e date.

Bambi1995

Berichten: 3148
Geregistreerd: 16-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 17:10

Relaxed wat schattig dat ze naar jou kwam met haar menstruatie vragen :o Ik zou me best vereerd voelen denk ik

Captain

Berichten: 21371
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 17:14

Onze eerste date was een potje minigolf, daarna uit eten en daarna zijn we nog de stad in geweest. Duurde 8 uur. :))

Inmiddels getrouwd. :')

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 17:15

Onze 2e date was de bioscoop, ik dacht echt dat ik hem daarna niet meer zou zien. :')
3e date uit eten en daar gebleven.

Inmiddels wonen we samen, zijn nu bijna een jaar samen en als alles loopt zoals het er nu uitziet vertrekken we volgend jaar naar Duitsland.

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 17:42

Oeh, leuke berichten!

Fijn dat het zo goed gaat en vooral dat het ook zo goed klikt met dochter Relaxed, dat ze zelfs zulke intieme dingen deelt zegt wel wat <3

Lijkt me toch wel Ideaal Berdien, zo dichtbij en dan toch je eigen plek hebben..

Veel plezier Bloesem! Idd wat anderen al zeggen, gewoon zelf gaan. Ben je vrij om weer te gaan wanneer jij wil. Naast dat het ook een extra risico is..

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 18:00

Eentje van de oude stempel breekt in: geweldig als een man aanbied op te halen, kan gewoon op de hoek vd straat, he, hij hoeft niet persé vanaf de voordeur te begeleiden, kan wel fijn de autodeur openhouden enzo.

Love it!

Gaat weer terug onder mijn vulkaansteen, Tinder op een veel te klein eiland is echt niet leuk. :')

Berdien

Berichten: 64512
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 18:16

Dan nog stap ik niet zomaar bij een onbekende in de auto, straathoek of niet.

Alja

Berichten: 25590
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 18:44

Berdien schreef:
Dan nog stap ik niet zomaar bij een onbekende in de auto, straathoek of niet.

Dat dus.

Ik zou niet afhankelijk willen zijn van een onbekende om weer thuis te komen

Bambi1995

Berichten: 3148
Geregistreerd: 16-10-11

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 18:50

Ik snap het mooie idee er achter, maar toch zou ik ook bang zijn bij welke gek ik in de auto stap.

present
Berichten: 187
Geregistreerd: 02-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 22:30

Bij een onbekende in de auto stappen zou ik ook niet doen.

De laatste tijd heb ik weinig te melden gehad, maar ik vind het wel leuk om hier af en toe mee te lezen. Gister nog een heerlijke date gehad met mijn polyvriendje sinds ondertussen alweer ruim negen maanden. Mijn man en zijn vriendin zijn ongeveer net zo lang bij elkaar. Volgende week gaan we 'toevallig' allemaal naar hetzelfde concert. Niet als double date, maar als we elkaar tegenkomen is dat prima. Ondertussen swipen we af en toe ook nog wel eens. Mijn man is iets fanatieker, die heeft een paar casual dates gehad. Zelf heb ik via Breeze een paar eerste dates gehad, maar daar bleef het dan ook bij. Een paar weken geleden heb ik via Tinder wel weer een leuke man ontmoet. Daar heb ik nu drie keer mee afgesproken en het voelt heel goed, ik hoop dat dat ook tot iets duurzaams leidt.

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 23:25

Leuk om te lezen Present

Bambi1995

Berichten: 3148
Geregistreerd: 16-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 11:09

present schreef:
Bij een onbekende in de auto stappen zou ik ook niet doen.

De laatste tijd heb ik weinig te melden gehad, maar ik vind het wel leuk om hier af en toe mee te lezen. Gister nog een heerlijke date gehad met mijn polyvriendje sinds ondertussen alweer ruim negen maanden. Mijn man en zijn vriendin zijn ongeveer net zo lang bij elkaar. Volgende week gaan we 'toevallig' allemaal naar hetzelfde concert. Niet als double date, maar als we elkaar tegenkomen is dat prima. Ondertussen swipen we af en toe ook nog wel eens. Mijn man is iets fanatieker, die heeft een paar casual dates gehad. Zelf heb ik via Breeze een paar eerste dates gehad, maar daar bleef het dan ook bij. Een paar weken geleden heb ik via Tinder wel weer een leuke man ontmoet. Daar heb ik nu drie keer mee afgesproken en het voelt heel goed, ik hoop dat dat ook tot iets duurzaams leidt.


Puur uit nieuwsgierigheid; Zijn er veel mensen die hier voor open staan voor je poly situatie?