Post NL frustratie!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 13:42

-:(- het is weer zover. We hebben je gemist. Ik zit potdorie bij het raam te wachten. Niemand gezien, alweer. Die bezorger van post.nl is echt een lamzak _-:(

Maar weer een klacht indienen. Het is gewoon nog geen enkele keer goed gegaan bij post.nl sinds ik hier woon -:(- ik zit nu op 4 uit 4 niet thuis terwijl ik dat wel was. 8)7

Sabbientje

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 13:36

Weer een fikse post.nl drama hier met een pakketje uit China.
Deze zou 5 mei gebracht worden met de pakketpost. Kwam niet.
Vervolgens stond hij woensdag 10 mei als brievenbus post en ondertussen is het 15 mei en heb ik het nog steeds niet......
Zit een hoesje in voor mijn nieuwe telefoon, die had ik alvast op voorhand besteld.
Vorige week mijn nieuwe telefoon besteld. En nu is die telefoon eerder binnen als het hoesje.....

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 18:18

PostNL.. -O-

Pakket besteld bij coolblue, bewust gedaan bij een pakketpunt, zodat ik me niet druk hoef te maken over de bezorging en of ik wel of niet thuis zou zijn. Afijn. Pakket blijkt 8 kilo te wegen en 70cm te zijn. Oké. Niet ideaal om op te halen, maar goed :') .
Hele dag gewacht, want hij zat wel in de wagen. Maar het duurde te lang, want pakketpunt zit in het centrum en in de middag kan je daar al niet meer in. Om 15:45 een mailtje gehad dat de levering mislukt is en hij doorgestuurd gaat worden naar een pakketpunt. Whut?! PostNL reageerde weer alleen met dat het niet zo is gegaan zoals het zou moeten. Joh |o

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 16:05


Puera

Berichten: 8089
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 16:25

Ik ben normaliter erg content over de verschillende bezorgingsdiensten (PostNL, DHL, DPD en Budbee. Maar ik heb nu wel een beetje de pé in over PostNL.

Gisteren verwachtte ik een pakketje waarvoor getekend moest worden alleen was er niemand thuis ten tijde van het aangegeven tijdvak.
Dus voor € 1,95 het tijdvak gewijzigd naar avondbezorging en een nieuw tijdvak gekregen (17:30-18:30) omdat de inhoud een hogere waarde had en ik er bang voor was dat het in de brievenbus achtergelaten zou worden… waar iedereen bij kan komen.

Situatieschets: mijn brievenbus staat enkele honderden meters van mijn huis maar ik heb er wel zicht op.
Zie ik gisteravond een PostNL-busje stoppen, binnen het aangegeven tijdvak, even stilstaan bij de brievenbus en rijdt vervolgens weer weg.
Heeft de bezorger potverdikkie zelf getekend en heeft mijn bezorgvoorkeur (in schuur zetten) ook nog eens genegeerd. Voor niks bijna 2 euro betaald.

Wil ik PostNL daarover contacten, zijn ze om 18:45 niet meer telefonisch te bereiken terwijl ze op de site aangeven tot 19:00 bereikbaar zijn.
Ik heb ze een bericht via Messenger gestuurd want ik wil mijn geld terug. 2 euro is geen groot bedrag maar het gaat me om het principe. Dit pakketje was gewoon te duur om onbeheerd in de brievenbus achter te laten.
Ben benieuwd of ik nog reactie krijg. Ik vrees dat ik naar mijn centen kan fluiten maar ik wil in ieder geval wel mijn ongenoegen over de afhandeling van de bezorging kunnen uiten.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 16:48

fohadie schreef:
https://www.ad.nl/binnenland/brievenbus ... ~a918550f/

Ik hoop niet dat het achter een betaalmuur zit..

Hier een verklaring van Post NL waarom het de laatste tijd vaak misgaat.

Ik kan het niet lezen, wat staat er?

Puera :(:) herkenbaar. Ik wacht nog steeds op een messenger reactie, eerste contact lukte daarna kan ik geen reactie meer geven.

Het is gewoon een grote zooi daar deels door lakse bezorgers en graaigrage medewerkers die ermee weg lijken te komen en deels door?

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 17:25

karuna schreef:
fohadie schreef:
https://www.ad.nl/binnenland/brievenbus ... ~a918550f/

Ik hoop niet dat het achter een betaalmuur zit..

Hier een verklaring van Post NL waarom het de laatste tijd vaak misgaat.

Ik kan het niet lezen, wat staat er?

Puera :(:) herkenbaar. Ik wacht nog steeds op een messenger reactie, eerste contact lukte daarna kan ik geen reactie meer geven.

Het is gewoon een grote zooi daar deels door lakse bezorgers en graaigrage medewerkers die ermee weg lijken te komen en deels door?



Ah, ik zie nu idd dat het toch achter een betaalmuur zit, helaas.

Was een artikel over Post-NL dat moederdagpakketten niet optijd kwamen. Of dat er bericht was dat het pakket geleverd was, terwijl dat niet zo was. Pakketten die zoek zijn geraakt, eigenlijk alle klachten die ook in dit topic voorbij komen. Antwoord van Post-NL: Het is erg druk met pakketten, er zijn vrije dagen (??), en er Zijn technische problemen in het postproces. Dit zou volgens het artikel voor de provincie Noord Brabant gelden, maar ik heb het idee dat het voor heel NL geldt.

De technische problemen zouden dan zorgen dat je wel een melding krijgt in de app dat het geleverd is, terwijl het pakket nog bij Post-NL ligt.

Over dat je de chauffeur voorbij ziet rijden en dan ineens bericht krijgt dat het geleverd is, gaat dit artikel niet.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 14:34

Ik ben benieuwd of de ik kwak gewoon altijd alles bij een pakketpunt bezorger vandaag wel zijn werk doet. Hij heeft nog een klein uur om diepvries hondenvoer af te leveren. Normaal is dat vrijdags bij een wel betrouwbare bezorger. Maar helaas dit keer een woensdag levering. -O-

*\o/* Het was de vrijdag chauffeur. Gelukkig is het vlees veilig diepgevroren aangekomen.een opluchting :j

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 14:54

hier werd vorige week een nieuwe iPhone geleverd, ik moest voor ontvangst tekenen.....je raadt het al, pakketbezorger dropt het in onze brievenbus (100 meter van huis) en heeft zelf getekend. Ik mis onze oude pakketbezorger

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 08:44

Kinke dat had ik ook.
Mag je blij zijn als je pakket niet gestolen is.

Hier pakketbezorger voor de buurvrouw.
Ik, schuur is open daar mag je het leggen van haar.
Nee schuur is dicht.
Eh dat zei je vorige keer ook en schuur is open. Dus ik meegelopen en doe schuurdeur open.

Daannvd92
Berichten: 331
Geregistreerd: 27-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 08:59

Gisteren pakketje van DHL; tussen half 7 en half 8.
Gewacht in huis tot kwart voor 8 en toen weer de kas in gegaan maar dan kan ik niet continu in de gaten houden wat eraan komt (maar wel expres deur een stukje open laten staan en stonden 2 auto's op het pad).

Vervolgens een mail dat ze me om 10 voor 8 gemist hebben en dat het pakketje naar een totaal ander dorp gebracht wordt. Hoe dan :') . Gelukkig kon ik dat omzetten naar as vrijdag nog leveren thuis....

Puera

Berichten: 8089
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 09:21

Kinke schreef:
hier werd vorige week een nieuwe iPhone geleverd, ik moest voor ontvangst tekenen.....je raadt het al, pakketbezorger dropt het in onze brievenbus (100 meter van huis) en heeft zelf getekend. Ik mis onze oude pakketbezorger

Hier ook, ik zag het vanuit huis gebeuren. :(

Klacht ingediend bij PostNL. Inmiddels reactie, er wordt een melding gedaan naar de bezorger en als het goed is, krijg ik het geld terug dat ik betaald heb om het tijdvak te wijzigen.

mvdende

Berichten: 5691
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 09:27

Hier een rare actie van postnl zie ik net in de app.

Pakketje van Ali, ben gewend dat die pakketten altijd véél eerder in de app staan dan dat ze daadwerkelijk bezorgd worden. Dus mijn verbazing was gisteren groot dat ik toch een bericht kreeg van: we hebben je gemist, pakket gaat naar pakketpunt.

Normaal gesproken wordt het daar dacht ik dezelfde dag nog afgeleverd? In ieder geval lijkt het pakket weer helemaal terug het sorteer proces in te zijn gegaan.

Waarom niet einde ronde dorp alle "niet thuis" pakketten direct bij het ene postnl punt in het dorp afgeven?

Ach, verwachte bezorgdatum was 13 juni, had het pakket vorige week pas besteld, dus überhaupt verbaasd dat het er binnen één week dus al was vanuit China. We zien het nu wel of het vandaag nog bij de Coop beland of dat het ergens volgende week wordt.

M_D_H
Berichten: 17476
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 13:06

Ik ben geneigd een klacht in te dienen over onze postbezorger, maar weet niet zeker of ik nou overtrokken reageer, of dat mijn klacht terecht is...

De postbezorger van PostNL reageert nooit op onze deurbel. Dat komt, omdat hij oortjes draagt, dus mijn reactie via de deurbel, denk ik, gewoon niet hoort.

Zowel mijn man als ik zijn heel druk, maar ik werk vanuit huis. Ik kan niet altijd de deur open doen. Wat ik wel doe, is een standaard reactie op de deurbel instaleren, als ik thuis ben. Het bericht vraagt of het pakket in de pakketdoos achtergelaten kan worden.
Ik kan het pakket er dan uithalen zodra ik pauze heb. De deurbel geeft deze reactie alleen als ik thuis ben.
Met alle bezorgers gaat het goed, behalve met die van PostNL.
Zojuist ook weer, hij komt, ik kan niet de deur open doen want vergadering, hij belt aan, ik zie dat hij eigenlijk meteen weer wil weg lopen, dus ik roep hem ook nog na via de deurbel met de vraag of hij het pakket wil achterlaten en ik wordt compleet genegeerd.

Mijn inziens hoort deze bezorger mij gewoon niet praten...
Deze zelfde bezorger staat okk regelmatig druk bellend bij ons voor de deur en heeft dan totaal geen aandacht voor diegene die praat door de deurbel, of diegene die open doet.

Maar nu kan ik dus weer het pakket ophalen bij het ophaalpunt en dan nog niet eens het ophaalpunt om de hoek, nee, het ophaalpunt een dorp verderop.
Zo onlogisch :(


Dus ik ben er eigenlijk wel klaar mee en wil een klacht indienen, maar tegelijkertijd denk ik ook: Die man moet ook gewoon lekker zijn muziek kunnen luisteren of bellen als hij dat wil, maar tegelijkertijd moet je toch ook gewoon een soort van bereikbaar/benaderbaar zijn voor de klant?

Is het logisch dat ik hier over klaag?

Exitium

Berichten: 7142
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 13:12

Als het steeds dezelfde bezorger is, en ik maak uit je verhaal op van wel, zou ik dat eerder een keer persoonlijk aankaarten. Of een briefje bij de bel o.i.d. waar hij het pakketje neer mag leggen. Bij hoogbouw is een intercom vrij gebruikelijk, maar bij laagbouw heeft het overgrote deel nog altijd geen slimme deurbel en zal het merendeel alsnog gewoon open doen, dus ik kan me indenken dat men daar niet standaard vanuit gaat

Yessy

Berichten: 23024
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 13:31

Ik zou starten met een briefje op de deur met iets van 'ik ben thuis maar kan mogelijk even de deur niet openen, bel even aan dan kan ik via de intercom vertellen waar het pakket heen moet'. Hier rijden ze ook veel met harde muziek (vooral fijn bij de avondbezorging soms na 22:00), of oordopjes in voor muziek of bellen. Het komt nogal asociaal over maar zolang de pakketten zonder problemen bij me in huis eindigen vind ik het wel best.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 14:59

Weet je zeker dat de intercom het doet :=

En je kan in de PostNL app een plek afspreken waar ze het kunnen neerleggen. Hier leggen ze het altijd gelijk onder de veranda en dat vind ik prima, ook als ik thuis ben.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78507
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 15:15

Inderdaad in de Postnl app neerzet toestemming instellen met de plaats.
Heb je een pakketbus? Want dan is het wel vreemd dat ze aanbellen en het mee terug nemen.

M_D_H
Berichten: 17476
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 15:26

Yessy schreef:
Ik zou starten met een briefje op de deur met iets van 'ik ben thuis maar kan mogelijk even de deur niet openen, bel even aan dan kan ik via de intercom vertellen waar het pakket heen moet'. Hier rijden ze ook veel met harde muziek (vooral fijn bij de avondbezorging soms na 22:00), of oordopjes in voor muziek of bellen. Het komt nogal asociaal over maar zolang de pakketten zonder problemen bij me in huis eindigen vind ik het wel best.

Maar het is toch meer dan onzin dat ik een briefje moet ophangen, zodat meneer misschien luistert naar wat ik te vertellen heb via de bel?


verootjoo schreef:
Weet je zeker dat de intercom het doet :=

En je kan in de PostNL app een plek afspreken waar ze het kunnen neerleggen. Hier leggen ze het altijd gelijk onder de veranda en dat vind ik prima, ook als ik thuis ben.

Het is geen intercom maar een bel :+
En ja, die doet het 100 procent, wat je ook kan merken aan de andere bezorgers, die wel kunnen luisteren naar de instructies :+

En ik wil die voorkeur niet instellen, want ik wil niet dat er pakketjes neergezet worden op het moment dat ik niet thuis ben :o


Neonlight schreef:
Inderdaad in de Postnl app neerzet toestemming instellen met de plaats.
Heb je een pakketbus? Want dan is het wel vreemd dat ze aanbellen en het mee terug nemen.

We hebben een pakketbus ja, ik wil echter alleen dat die gebruikt wordt als wij wel thuis zijn maar niet kunnen open doen door werk oid, er wordt namelijk nog wel eens wat gejat hier in de buurt en als ik thuis ben, is er gewoon controle op tot ik naar beneden heb kunnen lopen om het pakketje te pakken :j

Overigens heb ik dit geprobeerd te bespreken met de bezorger, maar net zo min als dat hij de instructies van de bel hoort, hoorde hij mij toen ook niet. Ik kreeg in ieder geval geen contact, hij zag mij wel praten, maar riep keihard alsjeblieft terug en ging toen verder met zijn leven.
Ik vermoed dat hij dacht dat ik hem bedankte voor het pakket :+

Exitium

Berichten: 7142
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 15:30

M_D_H schreef:
Yessy schreef:
Ik zou starten met een briefje op de deur met iets van 'ik ben thuis maar kan mogelijk even de deur niet openen, bel even aan dan kan ik via de intercom vertellen waar het pakket heen moet'. Hier rijden ze ook veel met harde muziek (vooral fijn bij de avondbezorging soms na 22:00), of oordopjes in voor muziek of bellen. Het komt nogal asociaal over maar zolang de pakketten zonder problemen bij me in huis eindigen vind ik het wel best.

Maar het is toch meer dan onzin dat ik een briefje moet ophangen, zodat meneer misschien luistert naar wat ik te vertellen heb via de bel?

Een deurbel is in de basis niet bedoeld voor het voeren van gesprekken, maar om te laten weten dat er iemand voor de deur staat zodat er opengedaan kan worden. Er komen steeds meer slimme deurbellen die ook op kunnen nemen en waar je gesprekken mee kan voeren, maar er zijn er nog veel te weinig om daar vanuit te kunnen gaan. Als aan de deurbel ook niet te zien is dat er iemand aan het praten is en de deur dicht blijft, kan ik me prima voorstellen dat de bezorger er vanuit gaat dat er niemand thuis is.

Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 15:55

Ik zou toch een briefje een keer neer hangen. Ze zijn natuurlijk niet verplicht om overal te gaan luisteren of iemand een deurbel heeft, die misschien wel praat om te zeggen wat ze wel of niet moeten doen.
Deze mannen hebben het vaak al heel druk, als ze dan ook overal nog moeten gaan staan te luisteren, is het einde zoek.

Ik zou dus een briefje neerhangen en het daar netjes uitleggenl
Zelf heb ik het zo ingesteld, dat in mijnpostnl staat waar ze het af mogen leveren, echter houden ze hier zich ook niet allemaal aan, en bellen ze toch bij buren aan. (Wat op zich niet uitmaakt, want in onze buurt neemt iedereen gerust pakketjes voor elkaar aan, maar van mij mogen ze het ook gewoon neerleggen, dan hoeven ze andere niet lastig te vallen, en heb ik als ik thuis kom het pakketje gelijk).

Maar goed, ik ben allang blij dat ze zo hun best doen (bij ons dan)...
laatst hadden we een mega groot (vooral ook veel) pakketten van agradi (met gaas/draad etc voor de wei). Maar werd net bezorgd toen wij niet thuis zouden zijn (had eigenlijk een datum ingevuld waarop ik wel thuis zou zijn, maar dat werd natuurlijk weer eens niet gehaald).

Ik heb toen een vriendelijk briefje op de voordeur geplaatst, met daarin de vraag of ze het achterom wilde brengen en daar onder het afdak wilde zetten.
(daar had ik tevens een bedankje klaar gehangen, een blikje drinken, wat paaseitjes en nog wat ander lekkers.... Einde van de dag toen wij thuis kwamen stond alles netjes onder het afdak, en was het bedankje weg).

Zulke dingen zijn dan een kleine moeite hij kon zijn bus dichter bij onze achterpoort zetten, dan dat hij normaal aan de straat naar de voordeur moet. Maar door een kleinigheidje neer te hangen, hoop ik gewoon dat bezorgers gemotiveerd worden om een beetje mee te denken, en dat lukt tot nu toe aardig.

Met stroop vang je meer vliegen dan met azijn.... echter zijn er natuurlijk ook vervelende bezorgers, die gewoon echt vertikken aan te bellen enzo, of met pakketten gooien of het gewoon aan de straat neerzetten. Daar zou ik ook gerust een klacht tegen indienen.

Maar verwachten dat een bezorger overal gaat kijken/luisteren of er misschien een deurbel gaat praten, is misschien iets veeleisend voor de gemiddelde pakketbezorger :-)

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 16:11

Zou de volgende keer dat je open doet gewoon meteen gebaren dat ie even z’n dopjes uit zijn oren haalt. Ik denk niet dat je kan verwachten dat mensen weten dat je een slimme deurbel hebt, gezien je ‘maar’ dat ene stipje van velen op de route bent. Is zo’n pakket bak niet vergrendeld dan, dat je bang bent dat er mensen uit kunnen jatten?

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78507
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 17:34

Dat laatste vraag ik me ook af, is het wel een echte pakketbus? Uit de onze valt niet zomaar te jatten, dan moeten ze hem serieus open slijpen en dat gaat niet echt ongemerkt en snel. Sinds wij die hebben wordt er ook niet meer aangebeld voor pakketjes, tenzij ze er niet in passen (de dozen waar 15 kilo hondenvoer in zit passen er dus niet in).

Jolliegirl

Berichten: 32968
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 19:24

Hier weer een zending met levende slakken vertraagd....scheitziek word ik ervan!

Dit is me al eens eerder overkomen...en dit is nu de 2e keer.

Dinsdag op de post gedaan...nog steeds niet bij ontvanger .
Na 4 dagen word de kans op overleven toch wel kleiner....

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 19:42

Arme slakjes. :knuffel: Ik hoop dat ze levend en onbeschadigd aankomen, de reden ook waarom ik alleen verse eitjes opstuur als ik zeker weet als het nog maanden duurt voor ze uitkomen, al het anderen breng ik of moeten ze ophalen. Ik kan het echt niet verdragen als ze dan ergens rondzwerven en er lomp mee omgegaan wordt. %) Krijg de vraag wel echt veel, verzend je ook. Nope :n Heb je enig idee waar ze ergens in het proces zitten?

Hier raar vandaag. Zowel de medicatie van mijn hondje als iets anders zijn bezorgd door post.nl. In ongeveer vergelijkbare maten pakjes. Het andere stond netjes in de app en kwam naar boven met de track en trace. Het pakket van de dierenarts, niet in de app, niet terug te vinden in de track en trace en heeft er ook best lang over gedaan -O- zo vreemd soms. Maar gelukkig is het binnen.