Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xPabloBokt

Berichten: 9377
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-23 11:32

MarlindeRooz schreef:
Slaaptekort. :=


Same -O-

Berdien

Berichten: 64503
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 11:50

Mijn collega noemde iemand die Siobhan heette standaard 'Sjobjan' := :') Heel veel Nederlandser dan dat krijg je het niet.

Hier ook slaaptekort. Lijf dat niet mee werkt, zenuwen om de blaasontsteking bij een van de kittens die volgend weekend naar ons zouden verhuizen, gedoe op werk en ik heb van alle zenuwen nu al dagenlang pijn in/op mijn borst.

fleurtjeuh
Berichten: 10309
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 12:34

Ik heb ooit eens op de radio gehoord dat kinderen met bijzondere namen meer gepest worden en later in het keven meer last hebben van depressieve klachten.
En dat kan ik me best voorstellen

Gelukkig is mijn naam vrij makkelijk, alleen ben ik in engeland ineens de vloer, maar daar moet ik dan maar mee leven :P

Zebrastreep

Berichten: 9743
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 13:04

Ergernis is dat ik mijzelf misschien wel veel extra werk op de hals ga halen , maar ik ben een functie omhoog gegaan en ben vanaf nu persoonlijk begeleider *\o/*

Heel veel zin in een nieuwe uitdaging :j

Fly_high

Berichten: 3298
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 13:17

Sodera schreef:
Saoirse is idd zoals in het filmpje van DP, SEER-sha met zachte, Engels klinkende klanken :')

Aoife is IEfa

Siobhan is Shuh-VAAN

Niamh is NEEve

Ik woon dus in Ierland en heb een al niet-standaard Nederlandse naam.. Het is nu wat verbasterd want een "ei" uitspreken lukt sowieso niet.


@Suzanne, dit zijn hier echt doodgewoon normale namen. In Nederland kan ik me er iets bij voorstellen als je pas later, als Ieren, emigreert maar anders? Lekker overslaan....


Thanks voor de uitleg! ik zou serieus in staat zijn om Niamh als Nyam ofzo uit te spreken, en Saoirse als Sa-oh-eer-sha :')

Het vervelende is dat ook als spreek je zo'n buitenlandse naam correct uit kunnen anderen het vaak niet koppelen aan de juiste schrijfwijze. Terwijl fonetisch op z'n Nederlands uitspreken tenminste ervoor zorgt dat men het goed intypt en weet over wie je het hebt. Zo spreek ik mijn Poolse achternaam ook maar uit zoals het voor een doorsnee Nederlander logisch lijkt en reageer inmiddels op alles wat enigszins in de buurt komt :=

chanicha

Berichten: 12142
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 13:37

Gefeliciteerd Zebrastreep!

Aan mezelf :j
Wil een smartwatch, dan ga ik kijken en dan denk ik tja waarom eigenlijk :') maar toch blijft het in mijn hoofd |o

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 13:39

Erger me aan de cast change van The Crown (seizoen 3). Vooral het feit dat de sympathieke prins Philip nu gespeeld wordt door de acteur die de afschuwelijke Jack Randall speelt in Outlander.
Nu kan ik niks sympathieks meer zien want ik zie de hele tijd Jack Randall -:(-

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 13:42

chanicha schreef:
Gefeliciteerd Zebrastreep!

Aan mezelf :j
Wil een smartwatch, dan ga ik kijken en dan denk ik tja waarom eigenlijk :') maar toch blijft het in mijn hoofd |o


Gewoon doen :j Ik heb er aantal jaar geleden een gekocht en nu kan ik niet meer zonder :') Ideaal ding!

wyoming

Berichten: 2502
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 14:09

Brandlucht in huis. Blijkbaar heeft de onderbuurvrouw wat laten aanbranden (of het zijn de bouwvakkers die daaronder weer bezig zijn) maar er kwam ineens een stink lucht voorbij . (Er is geen brand want dat heb ik wel even gecheckt) Maar de deur open zetten om het even lekker te luchten gaat hem dus ook niet worden omdat daar de lucht vandaan komt.

Enzo_Ollie

Berichten: 775
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 14:15

fleurtjeuh schreef:
Ik heb ooit eens op de radio gehoord dat kinderen met bijzondere namen meer gepest worden en later in het keven meer last hebben van depressieve klachten.
En dat kan ik me best voorstellen

Gelukkig is mijn naam vrij makkelijk, alleen ben ik in engeland ineens de vloer, maar daar moet ik dan maar mee leven :P


Stille meelezer wil zich even mengen hierin, mijn voornaam is een Portugese achternaam :Y)

JudithGigi

Berichten: 4200
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 14:24

Ik weet niet meer wie laatst postte over vanlife maar omg... Er komt net een video voorbij en een deel van de kinderen slaapt gewoon op de grond van de camper...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 14:31

Fly_high schreef:
Sodera schreef:
Saoirse is idd zoals in het filmpje van DP, SEER-sha met zachte, Engels klinkende klanken :')

Aoife is IEfa

Siobhan is Shuh-VAAN

Niamh is NEEve

Ik woon dus in Ierland en heb een al niet-standaard Nederlandse naam.. Het is nu wat verbasterd want een "ei" uitspreken lukt sowieso niet.


@Suzanne, dit zijn hier echt doodgewoon normale namen. In Nederland kan ik me er iets bij voorstellen als je pas later, als Ieren, emigreert maar anders? Lekker overslaan....


Thanks voor de uitleg! ik zou serieus in staat zijn om Niamh als Nyam ofzo uit te spreken, en Saoirse als Sa-oh-eer-sha :')

Het vervelende is dat ook als spreek je zo'n buitenlandse naam correct uit kunnen anderen het vaak niet koppelen aan de juiste schrijfwijze. Terwijl fonetisch op z'n Nederlands uitspreken tenminste ervoor zorgt dat men het goed intypt en weet over wie je het hebt. Zo spreek ik mijn Poolse achternaam ook maar uit zoals het voor een doorsnee Nederlander logisch lijkt en reageer inmiddels op alles wat enigszins in de buurt komt :=
Ik spreek mijn achternaam hier inderdaad ook uit als "mieder" en niet als 'meeder.' Spellen moet ik toch wel, maar het maakt het leven wel een stukje makkelijker als de klanken die ik produceer voor de ontvanger logisch zijn in hun eigen taal. :))

Roosch schreef:
Ook dan. Als je in Nederland woont weet je dat je gelazer krijgt met dat soort namen. Het kind zal z'n hele leven lang en z'n naam moeten spellen en uit moeten leggen hoe het uitgesproken wordt. Doe je zo een koter toch niet aan? :')
Niet alleen in Nederland; in ieder land waar de namen "vreemd" zijn. Maar daarom is er dus ook geen Brit die z'n kind Gerda of Dirk noemt, want er is inderdaad niets grappigs of moois aan, helemaal als je het als ouder niet eens fatsoenlijk uitgesproken krijgt.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 14:34

Nikass schreef:
Erger me aan de cast change van The Crown (seizoen 3). Vooral het feit dat de sympathieke prins Philip nu gespeeld wordt door de acteur die de afschuwelijke Jack Randall speelt in Outlander.
Nu kan ik niks sympathieks meer zien want ik zie de hele tijd Jack Randall -:(-


:j
Dit had ik met de acteur van Stephen Bonnet. -O- Die dook ineens in You op en leek een good guy. In mijn ogen kon hij alleen maar een asshole zijn en uiteindelijk bleek hij ook de bad guy. Ik had meteen zoiets van: ik wist het! In mijn ogen kon het alleen maar een viezerd zijn. :')

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 14:44

Oh die ziu ik ook niet meer aardig kunnen vinden nee :n

chanicha

Berichten: 12142
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 14:51

Ghostattack schreef:
chanicha schreef:
Gefeliciteerd Zebrastreep!

Aan mezelf :j
Wil een smartwatch, dan ga ik kijken en dan denk ik tja waarom eigenlijk :') maar toch blijft het in mijn hoofd |o


Gewoon doen :j Ik heb er aantal jaar geleden een gekocht en nu kan ik niet meer zonder :') Ideaal ding!


Ja he!
Je hebt gelijk, ga er nu naartoe :D

Nyaleti

Berichten: 6111
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 14:58

Sigaretten ineens 3 euro duurder per pakje := wow.

Oke misschien kan het over een tijdje naar het 'waarom ben je blij vandaag' topic want ik hoop dat dit de doorslag is om te stoppen :=

netjuh6
Berichten: 577
Geregistreerd: 02-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 15:02

Nyaleti schreef:
Sigaretten ineens 3 euro duurder per pakje := wow.

Oke misschien kan het over een tijdje naar het 'waarom ben je blij vandaag' topic want ik hoop dat dit de doorslag is om te stoppen :=


Als je dicht bij de grens met Duitsland woont, is het de moeite om ze daar te halen.

_Nancy

Berichten: 14093
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 15:05

Zucht.. Ik wilde bij de vrijwillige brandweer, maar door mijn medische problemen ben ik hier niet geschikt voor.
Erg jammer weer :(

xPabloBokt

Berichten: 9377
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-23 15:24

Ik open bokt en alle nieuwe berichten staan vol met een spammer over "koop hier uw rijbewijs"

Zo irritant :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 15:31

xPabloBokt schreef:
Ik open bokt en alle nieuwe berichten staan vol met een spammer over "koop hier uw rijbewijs"

Zo irritant :')
Minstens net zo irritant: "Getemd." "Ook getemd." "Ik ook." "Ja, hier ook getemd." :=

fjordjes

Berichten: 12022
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 15:37

Stomme ing app die niet werkt.

ElfBeau_067

Berichten: 1991
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 15:39

Eerst dacht ik dat het een glitch was, blijkbaar een verkoper die valse dingen verkoopt. Gelukkig is degene permanent geband en is alles verwijderd
Afbeelding

ElfBeau_067

Berichten: 1991
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 15:40

Mkango schreef:
xPabloBokt schreef:
Ik open bokt en alle nieuwe berichten staan vol met een spammer over "koop hier uw rijbewijs"

Zo irritant :')
Minstens net zo irritant: "Getemd." "Ook getemd." "Ik ook." "Ja, hier ook getemd." :=


Dat is beter dan dat er heel veel mensen temmen omdat ze niet weten of het is getemd. Maar ik begrijp je wel

Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 15:43

O die namen.. zo verschrikkelijk ergerlijk.. ik heb ook zo'n naam.

En dan vooral via de mail.
Emailadres is naam@gmail.com
Dan mail je iemand. Je sluit af met je naam..

En dan in de reply het nog verkeerd schrijven.

Uitspreken lukt ook amper.. als ik me aan iemand voorstel. Is het standaard antwoord.. wat??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 15:56

ElfBeau_067 schreef:
Mkango schreef:
Minstens net zo irritant: "Getemd." "Ook getemd." "Ik ook." "Ja, hier ook getemd." :=


Dat is beter dan dat er heel veel mensen temmen omdat ze niet weten of het is getemd. Maar ik begrijp je wel
O, vandaar dat mensen temmen als iemand al gereageerd heeft dat ze getemd hebben, om eh... niet te temmen, ook al doen ze dat wel? Of zo? :')

Olikea schreef:
O die namen.. zo verschrikkelijk ergerlijk.. ik heb ook zo'n naam.

En dan vooral via de mail.
Emailadres is naam@gmail.com
Dan mail je iemand. Je sluit af met je naam..

En dan in de reply het nog verkeerd schrijven.

Uitspreken lukt ook amper.. als ik me aan iemand voorstel. Is het standaard antwoord.. wat??
Ja, omg. Hoe moeilijk is het? 8)7