Post NL frustratie!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 20:12

Jolliegirl schreef:
Hier weer een zending met levende slakken vertraagd....scheitziek word ik ervan!

Dit is me al eens eerder overkomen...en dit is nu de 2e keer.

Dinsdag op de post gedaan...nog steeds niet bij ontvanger .
Na 4 dagen word de kans op overleven toch wel kleiner....

Sorry maar levende wezens per post versturen... ik zeg maar niks meer

Jolliegirl

Berichten: 32967
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 22:38

purny schreef:
Jolliegirl schreef:
Hier weer een zending met levende slakken vertraagd....scheitziek word ik ervan!

Dit is me al eens eerder overkomen...en dit is nu de 2e keer.

Dinsdag op de post gedaan...nog steeds niet bij ontvanger .
Na 4 dagen word de kans op overleven toch wel kleiner....

Sorry maar levende wezens per post versturen... ik zeg maar niks meer


Zeg dan helemaal niets of nuanceer en onderbouw je mening.
Een handje vol modder is niets waard he.


Hoe denk je dat oa spinnen,eitjes en vissen naar nederland komen met de import? Dat gaat gewoon per post. Ja ook per pakket.

Ik verstuur al jaren mijn slakjes per post, goed en wel verpakt met water en voeding.

Daarom baal ik er zo hard van dat er nu blijkbaar ergens iets verkeerd gaat in het proces!

Froukje
Forever young

Berichten: 10836
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 23:02

In mijn DHL tijd heb ik 2 keer een klacht binnen gekregen van het zelfde adres.
2x bleek er een complete mierencolonie vermist.. De eerste keer dat je dat leest wrijf je wel even een keer extra in je ogen.

Jolliegirl

Berichten: 32967
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 23:11

Oja mieren gaan ook per post.

Vraag me dan toch af waar zoiets blijft he...het verdwijnt heus niet zomaar ..

Froukje
Forever young

Berichten: 10836
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 23:14

Verkeerde adres, in dat dorp zijn 2 straatnamen die nogal op elkaar lijken maar wel compleet aam de andere kant van het dorp.
Bezorger had ze ook nog in de brievenbus gestopt want het was maar een klein pakketje.

Jolliegirl

Berichten: 32967
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 23:21

Maar dan ziet de eigenaar toch dat er post is wat niet voor hem/haar is...dan lever je dat toch even goed af?


Ik krijg nu bericht dat het morgen bezorgd gaat worden.

Dat zou nog prima moeten zijn!

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 00:10

Citaat:
Maar dan ziet de eigenaar toch dat er post is wat niet voor hem/haar is...dan lever je dat toch even goed af?


Lang niet iedereen doet dat hoor :o

MyWishMax

Berichten: 25289
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 05:32

Ik gebruik die neerzet toestemming ook echt niet, dan zijn ze niet meer verantwoordelijk als er iets mee gebeurd/het weg is.
Alleen maakt het niet uit, want het wordt gewoon in het zicht voor de voordeur gezet. :=

Mvdende, ik ben niet anders gewend dan dat pakketjes die bij niet thuis naar pakketpunt moeten de volgende dag daar pas geleverd of opgehaald kunnen worden. Postnl geeft dat zelf ook aan, volgende werkdag na 15 uur oid. Iedereen heeft een andere voorkeur voor een punt of wat te doen bij niet thuis zijn. De ene wil opnieuw thuis, de ander wil punt a en de ander punt b.

Ik irriteer me op het moment enorm aan de leveringen die een handtekening eisen. Tijdens corona snapte ik dat de bezorger tekende. Ondertussen is dat nergens meer voor nodig, maar doen ze het alsnog. En niet pas als ze het overhandigen, ook als ze het dus voor de deur neerzetten en bij problemen krijg je te horen dat ervoor getekend is. Ja, maar dus niet door mij. Als ik het goed vond dat iets neergezet zou worden had ik wel toestemming gegeven en dan alsnog zou dat niet mogen met een pakket waarvoor je een handtekening moet zetten. Dat is niet voor niets zo :=

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 07:48

Hier zijn van diverse bekenden zendingen vertraagd (ook bij mij) en dat al 2 dagen. Ineens bij iedereen tegelijk. PostNL

MyWishMax

Berichten: 25289
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 07:53

Zowel postnl als dhl hebben staan dat er veel drukte is en het daardoor vertraagd kan zijn. Geen idee waarom het ineens zo druk is.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 08:01

Vakantiegeld...

Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 08:15

Jolliegirl schreef:
Maar dan ziet de eigenaar toch dat er post is wat niet voor hem/haar is...dan lever je dat toch even goed af?


Ik krijg nu bericht dat het morgen bezorgd gaat worden.

Dat zou nog prima moeten zijn!

Als je voor de zoveelste keer post van een ander krijgt niet. Ik ben geen postbode hoor ik blijf niet bezig.

Ik gooi het in de brievenbus terug met retour afzender

Apacheshadow
Berichten: 887
Geregistreerd: 25-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 08:43

MyWishMax schreef:
Zowel postnl als dhl hebben staan dat er veel drukte is en het daardoor vertraagd kan zijn. Geen idee waarom het ineens zo druk is.


De meeste mensen hebben vakantiegeld gehad. Dus gaan meer bestellen. Daarbij komt nog de vakanties van personeel

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 08:57

Ik werk bij PostNL (chauffeur) en kan beamen dat het heel druk is momenteel. Enerzijds door idd meer bestellingen, anderzijds doordat PostNL niet aan personeel kan komen, want wie wil in deze tijden, waar er genoeg ander werk te vinden is, voor een habbekrats uitgebuit worden?

Er worden heel veel fouten gemaakt in de bezorging, omdat er mensen werken die amper Nederlands spreken, of halve analfabeten zijn.
If you pay peanuts, you get monkeys.. Jammer, het was ooit een mooi bedrijf om voor te werken.

MyWishMax

Berichten: 25289
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 09:03

Ja, maar dat vakantiegeld is niet pas sinds 2 dagen, de meeste die ik ken hebben het al iets langer, niet veel eerder maar als dat de grootste reden was had ik die meldingen al iets eerder verwacht. Ik kreeg die melding donderdag laat voor het eerst bij beide.

Sowieso is die melding lang geleden dat ik hem gekregen heb, dus hij viel extta op en moet zeggen dat het ook geen verschil maakt in de echte bezorgtijd nog. Gisteren besteld, komt vandaag al. De enige dingen met vertraging hebben vertraging bij de verzender vandaan. Nu maakt het mij ook echt niks uit, bij spoed ga ik het halen. Was een reactie op germie over de vertraging, dat niet alleen postnl het heeft maar dhl ook en dat ze het beide overal aangeven.

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 09:05

Nouja, vakantiegeld icm het feit dat mensen binnenkort op vakantie gaan en dingen bestellen, is elk jaar rond deze tijd wel reden voor een piek bij ons. Maar de grootste reden is volgens mij personeelstekort. Zal bij DHL niet anders zijn, daar betalen ze nog minder..

MyWishMax

Berichten: 25289
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 09:08

En vaderdag misschien? Belastingteruggave, mooi weer eindelijk, haha.

Betaalt dhl nog minder? Jemig...

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 09:29

Ik denk idd dat het niet zo veel met pinksteren of vakantiegeld van doen hebben. Alles t/m woensdag is hier netjes de volgende dag afgeleverd. En alles van donderdag en vrijdag staat op vertraagd. Dat is wel soort of opvallend.
Dhl zegt dat ze het druk hebben. Maar alles daarvan is hier nog wel op tijd afgeleverd. Ze komen alleen op hele rare tijdstippen. GLS heeft al zeker 3 weken problemen, die gaan standaard naar de 5 dagen ipv 3 of 4.

lor1_1984

Berichten: 12044
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 09:46

Hier is het al een paar maanden drama, vooral met AliExpress pakjes.
Ze komen in mijn PostNL app, áls er al een bezorgdatum en tijdvak bekend wordt halen ze het zelden en daarna is het doodstil.
Dan ineens komt er een nieuwe t&t opduiken met een totaal andere code en is het daarvan maar afwachten of het geleverd wordt.
Einde vd rit ben je weken tot ruim een maand verder, heb je een stuk of 6-10 codes in je app staan voor 4 pakjes waarvan er dan net 1 bezorgd is.
Geen updates of wat dan ook en geen code op je ontvangen pakketje dus vindt maar uit welke t&t je kunt verwijderen.
Oftewel is het een compleet onoverzichtelijke puinzooi in je app na die tijd. :roll:
Enige resultaat is dat ik gewoon niet meer naar de t&t kijk, ik zie vanzelf wel of ze aan de deur staan of dat ik mijn pakje bij het ophaalpunt of de buren kan ophalen.

MyWishMax

Berichten: 25289
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 12:28

Veulen84 schreef:
Ik denk idd dat het niet zo veel met pinksteren of vakantiegeld van doen hebben. Alles t/m woensdag is hier netjes de volgende dag afgeleverd. En alles van donderdag en vrijdag staat op vertraagd. Dat is wel soort of opvallend.
Dhl zegt dat ze het druk hebben. Maar alles daarvan is hier nog wel op tijd afgeleverd. Ze komen alleen op hele rare tijdstippen. GLS heeft al zeker 3 weken problemen, die gaan standaard naar de 5 dagen ipv 3 of 4.


Dhl is hier idd op tijd, tenminste als ze komen vandaag haha, maar ook rare tijdstippen en ipv 2 uur tijdvak nu 3,5 uur?

Jolliegirl

Berichten: 32967
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 15:13

Mijn pakket is bezorgd, ik hoop dat de boel het overleefd heeft.
Zo ja, weet ik gelijk dat ik dus keurig en prima verzend op de manier waarop ik het altijd doe.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 18:45

Hier nu 3 postNL pakketten vertraagd. 1 al sinds woensdag. UPS is ook een drama. Of ze leveren niet en beweren te leveren, of ze willen leveren en je geeft netjes een andere datum door, en dan komen ze niet op die datum. Waarom verander ik dan de datum?

dalena

Berichten: 3117
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 19:02

Een doos met pokémon al maanden "kwijt" bij postnl

Een ander pakketje met niks bijzonders ook weken kwijt, kreeg ik vandaag ineens binnen.

Die pokémon gaat echt niet meer komen, zal wel altijd in mijn app blijven staan :roll:

Nielojram

Berichten: 7800
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 19:58

lor1_1984 schreef:
Hier is het al een paar maanden drama, vooral met AliExpress pakjes.
Ze komen in mijn PostNL app, áls er al een bezorgdatum en tijdvak bekend wordt halen ze het zelden en daarna is het doodstil.
Dan ineens komt er een nieuwe t&t opduiken met een totaal andere code en is het daarvan maar afwachten of het geleverd wordt.
Einde vd rit ben je weken tot ruim een maand verder, heb je een stuk of 6-10 codes in je app staan voor 4 pakjes waarvan er dan net 1 bezorgd is.
Geen updates of wat dan ook en geen code op je ontvangen pakketje dus vindt maar uit welke t&t je kunt verwijderen.
Oftewel is het een compleet onoverzichtelijke puinzooi in je app na die tijd. :roll:
Enige resultaat is dat ik gewoon niet meer naar de t&t kijk, ik zie vanzelf wel of ze aan de deur staan of dat ik mijn pakje bij het ophaalpunt of de buren kan ophalen.

Oh wow, ik dacht dat het aan mijn bestellingen lag, hier al een dikke maand hetzelfde..
Ik wacht rustig af..
Ben nu wel benieuwd wat voor contract post.nl heeft afgesloten met AliExpress, want bol.com staat keurig de volgende dag op de stoep -:)
Eigenlijk gewoon benieuwd wat de opdracht voor de post/pakketbezorger is, als je je AliExpress pakjes niet haalt, laat ze maar in de wagen liggen? Zitten hier toch ook pakketbezorgers in dit topique?

Froukje
Forever young

Berichten: 10836
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 20:04

Hoe bedoel je als je het niet haalt?
Ali staat wel op de laagste positie wat betreft bezorgen, maar dan blijven de containers gewoon staan als het druk is. Die worden dan niet eens gesorteerd tot het weer rustiger is.

Als je ze eenmaal in je bus/fietstas hebt zitten wordt er ook geacht dat je dat aflevert. Mocht dat door omstandigheden niet lukken wordt een bol.com net zo goed niet bezorgd, Ali heeft voor een bezorger niet meer of minder prioriteit.