Problemen met de buren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 29503
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 09:11

pmarena schreef:
We gaan TS nog oma zien worden in dit topic volgens mij :=


_O-

sorry eigenlijk is het niet grappig, maar toch moest ik lachen

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 09:13

Ik ben echt zo benieuwd of de buren al begonnen zijn met het moestuinseizoen op de strook grond.
Voor ons is het al super ergerlijk dat het zo lang aan blijft slepen, wat moet het energie vreten van TS zeg....

Marcella

Berichten: 36724
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 09:15

Een voordeel dat het weer niet echt wil meewerken. :+

Moonfight

Berichten: 3682
Geregistreerd: 23-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-23 09:24

Onze advocaat ia bezig met het hoger beroep weer in gang zetten. Maar dat kost even tijd.

Ze hebben het stuk wel gefreesd maar het lijkt tot nu toe alsof ze de moestuin in een andere hoek aan het planten is :)

Exitium

Berichten: 7144
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 09:27

Jammer dat ze het al met al weer een half jaar hebben kunnen rekken, maar men kan jullie nu niet verwijten dat er niet naar een oplossing gezocht is, dus dat is dan weer positief. Hopen dat er in de loop van dit jaar ergens een uitspraak komt. (en dat ze zich daar dan ook aan houden :=)

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 09:31

Toch een hoger beroep. Ik was er al bang voor.
Hopelijk kan er dit jaar nog iets geregeld worden.

Moonfight

Berichten: 3682
Geregistreerd: 23-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-23 15:57

Kleine update weer,

De buren hebben nu besloten zich neer te leggen bij de meting gedaan door de andere landmeter. (die deze dus niet nauwkeurig kon uitvoeren omdat het minuutgrenzen betreft en ons doorverwezen heeft naar het kadaster). Ze willen nu heel voortvarend het hek verplaatsen zodat ze kunnen claimen dat de schikking klaar en voldaan is.

Ze hebben de fruitbomen omgezaagd (ookal mochten die van ons blijven staan :+) en hebben ons gevraagd het schapengaas aan onze kant van het gezamenlijke hek te verwijderen zodat ze het hek kunnen verplaatsen.

De rechtbank heeft een regiezitting gepland nadat de advocaat van de buren gepleit heeft dat de schikking voldaan is en het hoger beroep daardoor niet doorgezet hoeft te worden. Hij heeft natuurlijk het hele verhaal over de minuutgrenzen links laten liggen :')

Daarnaast hebben de buren verzocht aan het kadaster om de grens aan te passen naar de nieuwe grens die door de andere landmeter is bepaald.

In andere woorden, het zijn opeens bezige bijtjes. Ze hopen dat als ze de helft inleveren dat ze daar dan mee weg komen. Wij vermoeden dat ze geen tractie krijgen bij het kadaster (deze zou voor 30 mei reageren en aangezien we niks gehoord hebben van de buren was de reactie vast niet wat ze hadden gewilt).

foxy80

Berichten: 7871
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 16:01

Ein-delijk voelen ze nattigheid.

Wanneer staat die regiezitting gepland en wat zal er dan gebeuren?

Sanet

Berichten: 7950
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 16:05

Zonde van die fruitbomen zeg…
Ik heb echt nog steeds bewondering voor jullie geduld en rust. Ik was echt al 100x uit mijn vel gesprongen. Ik hoop van harte dat jullie lange adem het gewenste resultaat oplevert.

Moonfight

Berichten: 3682
Geregistreerd: 23-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-23 16:07

foxy80 schreef:
Ein-delijk voelen ze nattigheid.

Wanneer staat die regiezitting gepland en wat zal er dan gebeuren?

Over 2 weken. Bedoeling is dat de advocaten tot een overeenkomst komen hoe de procedure word voortgezet. Mocht dat niet lukken (wat vast het geval is) dan gaat de rechtbank er wat over zeggen.

Jolien87

Berichten: 17425
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 16:27

Sanet schreef:
Zonde van die fruitbomen zeg…
Ik heb echt nog steeds bewondering voor jullie geduld en rust. Ik was echt al 100x uit mijn vel gesprongen. Ik hoop van harte dat jullie lange adem het gewenste resultaat oplevert.


Ze zullen wel denken: 'Als wij geen fruitbomen kunnen hebben, dan jullie ook niet'.

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 17:31

Die buren voelen nattigheid.
Ts wat is jullie plan nu?

Kan ik jullie aanmelden voor een vredesprijs?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 17:50

Jolien87 schreef:
Sanet schreef:
Zonde van die fruitbomen zeg…
Ik heb echt nog steeds bewondering voor jullie geduld en rust. Ik was echt al 100x uit mijn vel gesprongen. Ik hoop van harte dat jullie lange adem het gewenste resultaat oplevert.


Ze zullen wel denken: 'Als wij geen fruitbomen kunnen hebben, dan jullie ook niet'.


Dat was mijn gevoel ook idd :=

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 20:18

Zonde van de bomen. Zal inderdaad een kwestie zijn van liever kapot maken dan dat jullie het fruit gaan eten. Kleinzielig hoor, maar viel wel te verwachten natuurlijk....

Wat is nu het plan? Willen jullie mee gaan in dit verhaal of wil je nu ook echt het hele stuk gewoon?

tiwi1969

Berichten: 7640
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 21:14

Nu het hek verzetten naar de helft, dan kunnen ze hem later nog een keer verzetten naar de kadastrale grens.
Ze hebben zeker zin in dubbel werk.

Suzanne F.

Berichten: 49216
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 21:24

Ik neem aan dat ze gaan voor het hele stuk. Je gaat niet jaren procederen om genoegen te nemen met de helft lijkt me.
Hopelijk gaat dit spel van de buren nu niet het hoger beroep tegenhouden zodat er weer een nieuwe procedure gestart moet worden…

AnnedB
Berichten: 290
Geregistreerd: 12-08-20

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 22:52

Ik zou ze aanklagen voor vernieling van jullie eigendom (de fruitbomen). :D

foxy80

Berichten: 7871
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 10:58

Moonfight schreef:
Het vonnis is binnen! En wij hebben gelijk gekregen!

- Ze moeten ons een flinke hap geld betalen
- Ze moeten binnen 2 weken het stuk opleveren
- Ze moeten binnen 2 weken het hek deugdelijk verplaatsen

Wel gaat dat (volgens mij) pas lopen over 3 maanden als de termijn voor hoger beroep voorbij is. Maar we moeten er nog met onze advocaat over spreken. Oja en elke dag dat ze het stuk nog langer in gebruik hebben kost hun 500 euro per dag met een max tot 25.000 euro.

Wij verwachten trouwens wel dat ze in hoger beroep gaan. Dan kan het altijd maar meevallen.

Toch grappig dat de buurvouw gister nog een flinke struik op de strook heeft geplant :))


Ik verwijs naar je post van 1.5 jaar geleden, voor het hoger beroep startte.
Wat is er gebeurd met punt 1, ging dat over die 500 eur/dag?
Verder werd er gezegd dat ze een deel van jullie advocaten rekening moeten betalen, hoe staat het daarmee? Moet jullie advocaat dan zijn rekening opsplitsen en op hun verhalen of mogen jullie eerst alles zelf betalen en dan bij de buren opeisen?

Gezien ze al zo vlot meegewerkt hebben op alle mogelijke vlakken, vraag ik me oprecht af of jullie ooit een cent gaan zien. Wat een martelgang dit zeg! En nu ze opeens aangeven het hek toch te verzetten, komen ze dan totaal onder de dwangsom van 500 euro/dag uit?

Jullie hebben in 2014 gekocht als ik het zo goed reconstrueer...

Moonfight

Berichten: 3682
Geregistreerd: 23-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-23 16:21

Wij gaan inderdaad voor het hele stuk. Behalve als de rechter daar anders over denkt.

@foxy, volgens mij zijn de antwoorden op de meeste vragen wel te vinden in dit topic. Maar kan mij voorstellen dat het moeilijk zoeken is geworden. De buren hebben netjes het bedrag betaald wat ze moesten betalen na het verliezen van de vorige zaak. Dat was de compensatie voor onze kosten.

Het vonnis staat 'op pauze' vanwege het hoger beroep. Die sancties lopen nu dus niet. Het hoger beroep staat nu weer op pauze vanwege de schikking. Die helaas mislukt is.

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 19:47

Zit je nog wel met al die stronken in jullie grond, nu ze de fruitbomen heeft omgezaagd. Moeten ze het niet schoon opleveren? Dat wil zeggen zonder struiken, bomen en wortels (van die fruitbomen).

fleurtjeuh
Berichten: 10317
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 07:32

Ik durf het bijna niet te vragen,

Mmaarree
Hoe staat het er nu voor?

Sababber

Berichten: 2695
Geregistreerd: 21-09-11
Woonplaats: Living on the edge of Brabant

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 14:12

Afbeelding

Ik kwam deze tegen en moest zo aan dit topic denken. Je zou deze neiging toch krijgen van zulke buren. :x

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 14:20

:') die piss disc blijft goud.

Fijn dat de buren eindelijk de goed kant op gaan bewegen.

cissy

Berichten: 19823
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 21:59

AnnedB schreef:
Ik zou ze aanklagen voor vernieling van jullie eigendom (de fruitbomen). :D


Precies mijn idee!
Zal wat zijn dat mijn buren op mijn grond ongevraagd de fruitbomen zouden rooien!
Feit is dat het jullie grond is dus laat ze het maar uitleggen en compenseren (nieuwe boompjes planten bijvoorbeeld)

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 22:05

cissy schreef:
AnnedB schreef:
Ik zou ze aanklagen voor vernieling van jullie eigendom (de fruitbomen). :D


Precies mijn idee!
Zal wat zijn dat mijn buren op mijn grond ongevraagd de fruitbomen zouden rooien!
Feit is dat het jullie grond is dus laat ze het maar uitleggen en compenseren (nieuwe boompjes planten bijvoorbeeld)

Ik geloof dat de uitspraak is dat de buren het stuk grond volledig leeg moeten opleveren.. dus ook zonder bomen.