Alternatief voor geen bloemen bij opening vd zaak

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jillz1
Berichten: 550
Geregistreerd: 25-07-18

Alternatief voor geen bloemen bij opening vd zaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-23 20:23

Oeps,

Ik heb iets belangrijks op de uitnodiging vergeten te zetten m.b.t de opening 17 juni a.s. van ons nieuwe bedrijf.

We hebben ongeveer 50 uitnodigingen weggedaan en ik zie al gebeuren dat we op zondag 18 juni meteen een bloemenwinkel kunnen beginnen.
Het pand waar we de zaak beginnen wordt ook nog niet gebruikt dus erg zonde van alle goed bedoelde bedoelingen. En wij wonen momenteel niet erg ruim dus meenemen is echt geen optie.

Ik overweeg om nog een mail de deur uit doen met een gift voor een goed doel of zoiets. Of heeft iemand nog een beter c.q. ander idee?


Pfff, is eigenlijk erg dom van me :(

BigOne
Berichten: 38225
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Alternatief voor geen bloemen bij opening vd zaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 20:26

Neem aan dat dit mensen zijn waar je ook een mailadres van hebt dus idd, even een mail erachteraan .

Mellow

Berichten: 6468
Geregistreerd: 22-06-02

Re: Alternatief voor geen bloemen bij opening vd zaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 20:51

Is het niet leuk de bloemen te schenken aan een verzorgingshuis/verpleeghuis? Daar maak je de ouderen die er wonen vast blij mee!

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16229
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Alternatief voor geen bloemen bij opening vd zaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 20:52

Is er geen avondvierdaagse bij je in de buurt aan wie je de bloemen kan schenken?

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 20:53

Mellow schreef:
Is het niet leuk de bloemen te schenken aan een verzorgingshuis/verpleeghuis? Daar maak je de ouderen die er wonen vast blij mee!


Ik houd hiervan.
TS, doe dit <3

Femke_Tweety

Berichten: 11979
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 20:54

Mellow schreef:
Is het niet leuk de bloemen te schenken aan een verzorgingshuis/verpleeghuis? Daar maak je de ouderen die er wonen vast blij mee!



Precies, zo hebben wij ook ooit iets opgelost.

Soms kun je zelfs de plaatselijke bloemist vragen om de bloemen in de boeketten te hergebruiken in bijvoorbeeld tafelstukken die bij het verzorgingshuis op tafel kunnen.

In ons geval sponsorde de bloemenzaak dat werk, voor het goede doel zeg maar.

Veel mensen blij, met een vrij simpel gebaar.

daantjuhhh

Berichten: 26867
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Alternatief voor geen bloemen bij opening vd zaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 21:06

Ik zou ook een verzorgingshuis bellen in je buurt.

senna21

Berichten: 11847
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 21:08

Een goed doel is natuurlijk een prima alternatief. Iets in de lijn van jullie branche. Wat voor zaak is het?
Ik zou zoiets schrijven:
Mocht u overwegen om..... dan .... Met vermelding qr-code na
Je kunt dan een week later een bedankbericht versturen wat het bedrag is geworden. Gelijk een volgende mogelijkheid om een pr bericht te sturen . :)

Jillz1
Berichten: 550
Geregistreerd: 25-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-23 21:33

Verzorgingstehuis stond al op lijstje maar is dat niet beetje raar als ze het net geven en meteen hoppakee door te sturen?

Ik vindt het erg lastig,
Het betreft een tankstation dus we hebben wel veel vaste klanten.

pinto_1

Berichten: 2552
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 22:00

Ik zou er een leuke mail achteraan sturen, met een boodschap van "oh ja, mochten jullie iets mee willen brengen dan..."

Zoiets als wat Senna zegt.

Maar ja, heb dan zelf ook niets met bloemen. :')

senna21

Berichten: 11847
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 22:02

Je mag zelf kiezen wat te doen met geschenken.
Nb: de recepties van de meeste zorginstellingen zijn niet bemenst in het weekend.
Mocht je dit plan hebt, is overleg nodig. Zomaar bloemen brengen is niet handig.

Ir111

Berichten: 11952
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 11:32

Jillz1 schreef:
Verzorgingstehuis stond al op lijstje maar is dat niet beetje raar als ze het net geven en meteen hoppakee door te sturen?

Ik vindt het erg lastig,
Het betreft een tankstation dus we hebben wel veel vaste klanten.

Ipv bloemen vaste planten vragen die je bij het pand kunt zetten?

Melzazu
Berichten: 1775
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Alternatief voor geen bloemen bij opening vd zaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 12:29

Oh ja wat herkenbaar. Wij hadden met een opening (verhuizing) in de middag om 15.00 ongeveer alle bloemenzaken in het dorp leeg en dat stond allemaal bij mij in de zaak :))

Heeeel lief en altijd prachtig om te krijgen maar het blijft vaak ook niet zo lang goed dus ik vind het echt wel een idee er nog een mail achteraan te doen.

Omdat ik zelf weet hoe zonde het soms is breng ik dus bij openingen of iets dergelijks van bedrijven nooit bloemen mee.

Dorus

Berichten: 13208
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Alternatief voor geen bloemen bij opening vd zaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 12:44

Als je verwacht dat de bloemen bezorgd worden ipv persoonlijk gebracht dan zou je met de plaatselijke bloemist kunnen overleggen om ze niet allemaal tegelijk te leveren, maar om de levering uit te stellen en (twee) wekelijks een nieuwe bos te leveren. Dan kan je er ook langer van genieten!

Vaak werkt het zo dat als ik bij mijn plaatselijke fleurop bloemist een bloemetje bestel om te laten leveren bij iemand aan de andere kant van Nederland, dat mijn plaatselijke fleurop bloemist deze bestelling doorzet naar de fleurop bloemist aan de andere kant van Nederland. Zo zullen alle bestellingen, ook al komen ze van verschillende fleurop bloemisten, verzameld worden bij jou plaatselijke bloemist.
Ik heb vaker gehoord dat er met bloemisten dergelijke afspraken te maken zijn.