Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 22 van de 30 [ 750 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 30  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

alleen dingen doen, wie doet dat?

 
Profiel   

Oh wat gaaf! Die zou ik ook nog wel eens willen zien. Ik vond de film heel goed.

Ik ga vrijdag weer op buitenrit. Ipv met anderen die ik ken, weer lekker in m'n up. Of nou ja, in een groep maar wel alleen er heen en de rest ken ik niet. Sommigen vinden 't raar, maar hé, anders kom ik nooit ergens en dat afhankelijk zijn...

Ik twijfel ook om alleen een paar dagen weg te gaan. Maar ik vind dat toch wel nog spannend. Dan ben ik toch savonds liever thuis bij m'n kat ipv ergens hotel ergens denk ik :o
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 22:13 



 
Profiel   

Foaly schreef
Ik heb net 1 ticket geboekt voor Les Miserables in september in Rotterdam :D


Wat leuk zeg, ik ga ook naar Rotterdam in m’n eentje, ben heel benieuwd naar de voorstelling! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 08:58 



 

Justme_Lisaa schreef
Foaly schreef
Ik heb net 1 ticket geboekt voor Les Miserables in september in Rotterdam :D


Wat leuk zeg, ik ga ook naar Rotterdam in m’n eentje, ben heel benieuwd naar de voorstelling! :D
Ik ben in januari in Cardiff geweest en het was echt fantastisch! <3

Foaly: voor eten in de buurt zou ik kijken naar restaurants aan het Deliplein. La Bleij of Deli Bird bijvoorbeeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 09:11 



 
Profiel   

Colaaa schreef
Momo94 schreef
Heb gister toch echt maar geboekt, voordat alles dadelijk vol zit. Heb geen speling, dus moet wel een beetje optijd zijn. Van 10 tot en met 17 september ga ik naar Gran Canaria. Ik heb gekozen voor een Hotel met Spa, mocht er een dagje minder goed weer zijn en anders hou ik toch wel even een keer van relaxen. Bull eugenia victoria en spa in PLaya Del Ingles. Ik heb er zin in! :D


Super leuk!! Gran Canaria is heerlijk!
9vd10 keer is het er altijd mooi weer!
Zelf ben ik er ook verscheidende jaren geweest met mijn ouders, altijd super naar ons zin gehad!

Ik ben benieuwd! Heb er zin in! Had ook naar Tenerife gekeken, alleen Gran Canaria sprak mij meer aan. Heb een paar uitjes die ik wil doen. De rest relaxen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 09:25 



 
Profiel   

Justme_Lisaa schreef
Foaly schreef
Ik heb net 1 ticket geboekt voor Les Miserables in september in Rotterdam :D


Wat leuk zeg, ik ga ook naar Rotterdam in m’n eentje, ben heel benieuwd naar de voorstelling! :D


Ja ik kwam er te laat achter dat ze ook in Den Haag waren (alleen deze week en komend weekend nog en dan kan ik niet) dus dan maar naar Rotterdam _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 10:44 



 
Profiel   

Voor iedereen die naar Les Mis wil moet echt gaan boeken. Er zal wel weer 13 jaar tussen zitten voordat ze het weer gaan opvoeren. Deze versie schijnt te verschillen in de vorige versies want dit decor is gemaakt om te touren waar de vorige versies dat niet konden door het decor. Ook denk ik dat je ondanks dat al het nieuwe talent inclusief de beste nederlandse musical acteurs dit kwa kwaliteit niet kan vergelijken met een britse cast. Ik heb een kaartje voor de musical in Breda. Jaren alleen naar musicals gegaan maar merk toch wat spanning nu na corona. Al denk ik dat zodra ik er zit dat weer voorbij is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 10:51 



 

friezenfan2 schreef
Voor iedereen die naar Les Mis wil moet echt gaan boeken. Er zal wel weer 13 jaar tussen zitten voordat ze het weer gaan opvoeren. Deze versie schijnt te verschillen in de vorige versies want dit decor is gemaakt om te touren waar de vorige versies dat niet konden door het decor. Ook denk ik dat je ondanks dat al het nieuwe talent inclusief de beste nederlandse musical acteurs dit kwa kwaliteit niet kan vergelijken met een britse cast. Ik heb een kaartje voor de musical in Breda. Jaren alleen naar musicals gegaan maar merk toch wat spanning nu na corona. Al denk ik dat zodra ik er zit dat weer voorbij is.
Ik ben sinds covid inmiddels al een paar keer naar een opvoering van het een of ander geweest (Les Mis, maar dus ook Akhnaten bij de English National Opera), en komt goed joh! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 10:55 



 
Profiel   

Vorig jaar naar diana en zonen geweest en had zo geboekt dat er om mij heen een lege rij was en heb met mijn ffp2 masker opgezeten de hele show. Al ga ik dadelijk naar Harry Styles in een uitverkochte arena maar tussen die voorstelling en nu heb ik meerdere concerten gezien en corona gehad en gratis naar Johan cruijff de musical geweest (als je niet gratis kan dan niet gaan). Maar dus nog niet zonder allerlei voorzorgmaatregelen alleen naar het theater in mijn eigen stad geweest. Het theater dat ik op mijn duimpje ken maar toch wat spanning. Ook trouwens lang geleden dat ik in een zo goed als uitverkocht zaal zat daar. Komt vast goed. En volgens de bekende speeldata speelt Freek Bartels en daar kijk ik graag naar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 11:01 



 
Profiel   

Ik ben al 3 keer in mijn eentje naar het theater geweest. 2 keer op de hoek een plekje. Was fijn! vorige keer ergens in het midden en toen had ik een man en vrouw (jong volwassen) naast me aan de ene kant en aan de andere kant een puber. Ik maakte een opmerking naar die twee jong volwassenen op dat ze zeiden 'nou mooie plekken'. Maar had niet het idee dat ze met me wouden praten :') Tijdens de show ook nog gehoord dat je gewoon eens een praatje moet maken met een vreemde. Euh jaa :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 20:26 



 
Profiel   

Ik heb een enkeltje flixbus met plek voor mijn fiets naar Stockholm geboekt. *\o/*
24 juli ga ik. Mijn plan is om vanaf Stockholm naar Oslo te fietsen en dan naar Bergen. Vanaf Bergen pak ik de trein terug naar Oslo en dan ga ik weer fietsen langs de westkust van Zweden naar Kopenhagen.
Vanaf Kopenhagen moet ik even kijken of ik nog tijd en zin heb, misschien dat ik de eilanden eronder meepak en doorfiets naar Hamburg en vanaf daar een flixbus naar huis pak.
Zolang ik maar voor 4 september terug ben, dan beginnen de colleges weer.

En nu begint de voorpret van voorbereiden. :D Meeste spullen heb ik al, maar ik ga met mijn vriend nog een aantal onderdelen van mijn fiets vervangen.

Ik heb ook besloten dat ik wil gaan wildkamperen. Ik vind het doodeng, als vrouw alleen, maar die angsten zitten vooral in mijn hoofd. Het vervelende is dat je gewoon erg bewust wordt van je kwetsbaarheid. Maar in Zweden en Noorwegen mag het, heb je eindeloze natuur waar niemand je ziet en scheelt het een boel kosten. Voelt als een grote en spannende uitdaging, maar ik hoop dat ik er langzaamaan van kan leren genieten. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-23 21:21 



 
Profiel   

Stoer!

Ik snap je gevoel wel, ik had dat onderweg ook een paar keer en ik heb gewoon op campings geslapen, meestal in een trekkershut.

Veel plezier met de voorbereidingen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-23 07:04 



 
Profiel   

Heel gaaf Suliko, stoer hoor _O_ Kunnen we straks ergens je ervaringen volgen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-23 13:58 



 
Profiel   

Ik zat te overwegen om een volgtopic te maken, maar vaak zijn mensen na een tijdje niet meer echt reactief en wil zelf ook niet de druk voelen om vaak iets te posten. Misschien doe ik het alsnog wel, ga er nog even over nadenken.

Als mensen het leuk vinden kan ik hier in ieder geval af en toe wat plaatsen van de voorbereidingen en reis (sinds ik het alleen doe is het wel ontopic :D ). Op instagram postte ik afgelopen zomer wel regelmatig iets, van de voorbereidingen en van de reis zelf verslagen van de dagen. Als je me wilt volgen kan je me wel een pb sturen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-23 14:45 



 
Profiel   

Anders houd je je reis bij op Polarsteps en geef je mensen die geïnteresseerd zijn de link. Ik vind Polarsteps sowieso goed werken voor reizen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-23 14:54 



 
Profiel   

Ooh nu je je andere topic updatet valt het kwartje pas, jij bent dezelfde bokker die al eerder alleen naar Denemarken fietste :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-23 15:47 



 
Profiel   

Les miserables is echt een dikke aanrader. Ik hou helemaal niet van theater maar vond dit wel erg mooi gedaan.

--

Ik twijfel om dit jaar 5 dagen alleen naar de veluwe te gaan. Mijn vakantie is gecanceld door dat mijn oud huisgenoot mij behoorlijk heeft bedrogen en we hadden net samen geboekt maar ik had er geen zin meer in.

Mijn ouders zijn die week ook nog weg en de hond gaat naar en oppas dus anders ben ik ook echt alleen thuis zonder iets om mij heen.

Of ik dacht nog om mijzelf aan te melden als cavia oppas. Mocht iemand iets van een website hebben waar je je aan kunt melden laat het vooral weten.

Hoe bevalt het alleen op vakantie gaan? Ik onderneem nu opzich ook wel veel alleen. Zo mountainbike ik veel en kan ik goed omgaan met alleen zijn. Ik zou dagjes alleen iets ondernemen ook wel zien zitten zoals naar een dierentuin. Ik vindt dieren fotograven erg leuk om te doen en zou mij hier zelf ook wel mee vermaken.


Het zou dus gaan om 5 dagen want 2 september moet ik terug zijn voor een mountainbike wedstrijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-23 15:58 



 
Profiel   

Leuk dat meer mensen hier weer actief bezig zijn en op vakantie gaan.

Ik ben toevallig afgelopen week ook naar les miserabele geweest, maar dat was niet alleen. Vond m wel leuk, alleen was heel erg verbaasd dat letterlijk alles gezongen werd, zelfs de gesproken stukken in een soort van halve zang moest ik een beetje aan wennen. :Y)

Over 2 daagjes vertrek ik ook in m’n eentje naar Kroatië voor een midweek. Heb niet zo veel gepland eigenlijk :+ maar wil zeker wel wat dingen ondernemen. Denk dat ik op locatie zelf maar even kijk of er leuke dingen aangeboden worden of dat ik misschien wel n dagje een auto huur om naar de plitvice meren te gaan. Kan altijd erg genieten van in m’n eentje wandelen, dus wil sowieso niet met een georganiseerde tour mee, behalve als het in de ochtend afzetten en avond ophalen is ofzo :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-23 16:06 



 
Profiel   

Nature93 schreef
Vanavond kwam ter sprake dat een vriendin van mij wel eens alleen op vakantie wil. Want ja, thuis is ook maar thuis en ze heeft verplicht 4 weken vrij. Maar ze ziet nogal wat beren op de weg. Ergens eten alleen vindt ze al spannend. Wat is een leuke vakantie voor iemand die voor het eerst alleen op vakantie wil? Ze vraagt zich vooral af waar ga je heen? En wat ga je doen in je eentje? Ik ben zelf meer van de natuur, lezen en rustig aan doen. Zij is niet z'n natuurmens en wil wel wat zien. Maar ze houdt niet van druktes. Een groepsreis wellicht? Maar ze is ook weer niet super sociaal. Wie heeft tips?


Museums is ze daar van?

Als ze niet van dat natuur is en ook niet van het ondernemen "ze wil niet in haar eentje uit eten" maar ze wil wel wat doen? Ook op vakantie moet je wat doen om ergens te komen dus zal ze zich wel ergens overheen moeten zetten.

Iig zou ik zeggen een hotel met zwembad en restaurant zodat ze daar Iig niet voor weg hoeft en mogelijk georganiseerde boottocht naar een eiland, busreis naar een markt bijvoorbeeld, Georganiseerde activiteiten zoals een wandeltocht of paardrijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-23 16:09 



 
Profiel   

Suliko schreef
Ik heb een enkeltje flixbus met plek voor mijn fiets naar Stockholm geboekt. *\o/*
24 juli ga ik. Mijn plan is om vanaf Stockholm naar Oslo te fietsen en dan naar Bergen. Vanaf Bergen pak ik de trein terug naar Oslo en dan ga ik weer fietsen langs de westkust van Zweden naar Kopenhagen.
Vanaf Kopenhagen moet ik even kijken of ik nog tijd en zin heb, misschien dat ik de eilanden eronder meepak en doorfiets naar Hamburg en vanaf daar een flixbus naar huis pak.
Zolang ik maar voor 4 september terug ben, dan beginnen de colleges weer.

En nu begint de voorpret van voorbereiden. :D Meeste spullen heb ik al, maar ik ga met mijn vriend nog een aantal onderdelen van mijn fiets vervangen.

Ik heb ook besloten dat ik wil gaan wildkamperen. Ik vind het doodeng, als vrouw alleen, maar die angsten zitten vooral in mijn hoofd. Het vervelende is dat je gewoon erg bewust wordt van je kwetsbaarheid. Maar in Zweden en Noorwegen mag het, heb je eindeloze natuur waar niemand je ziet en scheelt het een boel kosten. Voelt als een grote en spannende uitdaging, maar ik hoop dat ik er langzaamaan van kan leren genieten. :=

Wat betreft dat laatste zou ik er denk ik eerder bang voor zijn dat er ineens een roedel wolven om m'n tent staat dan enge mensen :+
Noorwegen en Zweden zijn heel veilig. Ik heb dan wel niet wild gekampeerd, maar wel als vrouw alleen (ook nog eens klein en slap, verweer zit er absoluut niet in :') ) rond gereisd. Ik heb mij echt nergens onveilig gevoeld. De enige plek die ik een beetje "mwah" vond was een voorstad van Stockholm, was duidelijk een mindere buurt (ik had daar een airbnb).
Zeker als je gaat fietsen en wildkamperen denk ik dat het verkeer en de natuur/het weer de grootste risico's vormen, en dan maakt het niet uit of je een vrouw bent of niet ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-23 19:10 



 
Profiel   

In Zweden kun je prima wildkamperen hoor. Ik zou me daar echt niet druk over maken. Wij gaan voor de vijfde keer en doen eigenlijk alleen maar wild kamperen, wel met een camper. Dat is soms jammer want met en tentje heb je vaak net een onbereikbaar meertje waar je heen kunt en je tentje kunt opzetten. Maar ik heb me werkelijk nooit onveilig gevoeld.

Soms wordt je vroeg wakker en dan staat er een vos of eland heel dichtbij en als je stil bent gaan ze gewoon hun gang.

Fietsen dat kan wel een opgave zijn. Wij laten onze fietsen thuis en gaan dus veel wandelen. Maar ligt geheel aan je route ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-23 19:18 



 
Profiel   

Toch een volgtopic gemaakt, wees welkom om te volgen. :D
[VOLG] Op mijn stalen ros door Scandinavië

Picopico & BeFunny, rationeel weet ik inderdaad heel goed dat Noorwegen en Zweden ontzettend veilig zijn. Maar probeer dat eens aan je angstsysteem te vertellen die zich opeens behoorlijk kwetsbaar voelt, alleen in een klein tentje en hyperalert wordt op elk geluid. :')
Wolven ben ik niet zo bang voor, die zijn heel schuw. Zwijnen ben ik dan meer bang voor. Ik had wel bedacht om mijn eten niet in de tent te leggen, maar er buiten of ergens ophangen.
In een camper alleen of samen met mijn vriend zou ik wildkamperen ook absoluut niet spannend vinden, het zit echt in het idee dat ik alleen in een tentje ben en daardoor (meer) kwetsbaar.
Maar goed, we gaan het gewoon doen en ik zal vast niet elke nacht goed slapen, maar hopelijk wordt dat vanzelf beter. :D Ik kijk wel heel erg uit naar al het wild en de rust van ontwaken en zijn op plekken waar verder niemand is.

Fietsen in Noorwegen gaat vooral pittig worden denk ik, maar ik volg een nationele fietsroute die voornamelijk rivieren en een treinspoor volgt, dat scheelt wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-23 12:16 



 
Profiel   

Hier een paar dagen ijsland geboekt. Vertrek morgen. En een reis naar Jordanië voor september en een cruise door de Caribbean voor november/december waarbij ik voor en na de cruise wat ga rondreizen in de Dominicaanse.
Enige wat een beetje stom is, is dat ik 2 kaartjes heb voor die Zauberflöte (met het idee, ik zie nog wel wie ik meeneem) en nu ben ik dus zelf weg op die dag... dus daar moet ik nog weer vanaf zien te komen. 20 december is de voorstelling en 21 december kom ik terug -O- niet handig

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-23 20:35 



 
Profiel   

Suliko schreef
Toch een volgtopic gemaakt, wees welkom om te volgen. :D
[VOLG] Op mijn stalen ros door Scandinavië

Picopico & BeFunny, rationeel weet ik inderdaad heel goed dat Noorwegen en Zweden ontzettend veilig zijn. Maar probeer dat eens aan je angstsysteem te vertellen die zich opeens behoorlijk kwetsbaar voelt, alleen in een klein tentje en hyperalert wordt op elk geluid. :')
Wolven ben ik niet zo bang voor, die zijn heel schuw. Zwijnen ben ik dan meer bang voor. Ik had wel bedacht om mijn eten niet in de tent te leggen, maar er buiten of ergens ophangen.
In een camper alleen of samen met mijn vriend zou ik wildkamperen ook absoluut niet spannend vinden, het zit echt in het idee dat ik alleen in een tentje ben en daardoor (meer) kwetsbaar.
Maar goed, we gaan het gewoon doen en ik zal vast niet elke nacht goed slapen, maar hopelijk wordt dat vanzelf beter. :D Ik kijk wel heel erg uit naar al het wild en de rust van ontwaken en zijn op plekken waar verder niemand is.

Fietsen in Noorwegen gaat vooral pittig worden denk ik, maar ik volg een nationele fietsroute die voornamelijk rivieren en een treinspoor volgt, dat scheelt wel.


In Noorwegen is het idd lastig. Maar er lopen wel degelijk ook fietspaden als je die aanhoud dan is het goed te doen en soms is dat op de weg maar dat is ook goed te doen. Als je buiten die route zou fietsen is niet te doen hoor ;) tenminste als je niet helemaal in de kreukels wil liggen.

Wij gaan op roadtrip en veel wandelen en juist die gebieden opzoeken waar het kennelijk op de fiets niks is

Maar zowel Noorwegen als Zweden zijn prachtig en echt wat betreft "veilig gevoel" echt top hoor. Gewoon. Genieten. Komt echt goed. Wij gaan dit jaar als het goed is ook weer die kant op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-23 11:12 



 
Profiel   

Dankjewel BeFunny! Ik ga inderdaad fietsroutes volgen, ik heb een hele fijne app, mapy.cz (ja, Tsjechisch, erg verrassend, maar werkt ultiem), waarin fietsroutes en wandelroutes door heel Europa goed zijn aangegeven en verder doe ik onderzoek naar routes die andere mensen aanraden en GPX bestanden van delen. :) En zelf met fietsroutes zag ik dat je af en toe een trein moet pakken en er geen andere mogelijkheden zijn, dus afwijken ben ik zeker niet van plan. :')

Roadtrip en wandelen lijkt me ook fantastisch in Noorwegen, heerlijk dat jullie die kant weer op gaan. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-23 11:18 



 
Profiel   

Komoot vind ik een fijne app, daar staan ook veel routes in.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-23 11:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 22 van de 30 [ 750 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 30  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen