Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 93 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nieuwe relatie na een lange relatie

 
Profiel   

@ Daphara, hij is juist degene die praat over toekomstplannen en mij heel snel meenam naar familie en vrienden. Ik doe het rustiger aan dan hij. Daarom ook zo gek?
Trouwens, erg naar van die ex, dat is ook wel best creepy.

@ Nessie, je raakt precies de juiste snaar, daar zit mijn pijnpunt ook. Ik zie hem de hele dag op zijn mobiel maar een simpel appje kan er niet meer vanaf, lijkt het. Ik wil niet appen om de dag door te spreken, ik wil gewoon een teken van leven en het gevoel dat ik nog bij hem op de radar ben en dat hij in principe wel een soort van stand bye is als ik wel een keer app uit mijzelf of als er iets is. Ik ben niet iemand die de hele tijd appt of zo, juist ook niet.

@ Nielojram, ik denk dat je in iedere nieuwe relatie tegen punten gaat aanlopen en dat er niet een goed moment is na een vorige relatie wanneer je er weer een kunt beginnen. Je krijgt geen startsein of je wel of niet weer klaar bent.

@Sellyxx, bedankt voor jouw uitgebreide reactie!

@Peperkroket, het voelt indd als wel echt belangrijk en om mezelf niet weg te cijferen en/of te pleasen kaart ik het wel aan en daar ben ik ook best trots op! Hij hoeft natuurlijk geen ja en amen te zeggen of zich helemaal aan te passen naar mij (dat is dan waarschijnlijk ook weer niet goed) maar een beetje meer verbondenheid zou wel fraai zijn.

@Tineke, wat jij beschrijft zo was mijn ex 100% en ik ben bang dat mijn huidige vriend weer zo'n type is. Bij een conflict heb ik ook het idee dat ik al het praatwerk moet doen en alle input moet leveren. Terwijl je zou verwachten dat de ander het ook wilt oplossen en voor de relatie gaat? Wel interessant, zit waarschijnlijk iets in mijn gedrag wat het gedrag van deze mannen triggered. Misschien neem ik het te snel over. Of val ik op types die niet zo goed voor me zijn omdat dat bekend is? Interessant om over na te denken.

Maar, hij heeft gereageerd. Hij stuurt een verklaring wat hij vanavond aan het doen was en waarom hij dus druk was, en vraagt hoe het gaat.
Hier gaat het natuurlijk in essentie niet om, want dat hij een avond iets doet en niet op zijn telefoon zit is mijn probleem niet.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 21:52 



 
Profiel   

Heb je hem dat laatste ook gezegd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 21:57 



 
Profiel   

Ik ben nog bezig met een appje typen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 22:04 



 
Profiel   

Ik denk niet dat het je helpt om dit via appjes uit te spreken, dan komen zaken vaak anders (harder) over dan je bedoelt. Ik zou het de volgende keer dat je hem ziet bespreken. Uiteindelijk zullen jullie op iets uit moeten komen dat voor jullie allebei werkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 23:07 



 

Kieffertje schreef
Ik denk niet dat het je helpt om dit via appjes uit te spreken, dan komen zaken vaak anders (harder) over dan je bedoelt. Ik zou het de volgende keer dat je hem ziet bespreken. Uiteindelijk zullen jullie op iets uit moeten komen dat voor jullie allebei werkt.
Eens, of bel elkaar desnoods even als het je echt te hoog zit om te laten wachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 23:56 



 
Profiel   

Als het alleen om de appjes zou gaan, zou het sowieso een beetje een sneue relatie zijn.
Julie zitten nog in de verliefdheid fase en als hij na 2 maanden al zo is/doet, zal dit vast niet beter worden.

Mijn vriend en ik hebben 27 jaar verkering en appen en bellen elkaar ook regelmatig gedurende de dag. Jij wilt gewoon meer aandacht van/contact met hem en dat is helemaal niet raar, zeker niet als je verliefd bent...Dit is iets wat jij ook aangeeft maar hij heeft blijkbaar die behoefte niet. Als jij echt verlieft op hem bent is het de moeite om het toch nog eens te bespreken en ander is hij misschien toch niet degene voor jou? Natuurlijk niet via de app, maar gewoon face to face. Misschien heb jij toch meer tijd nodig om over jou vorige relatie te komen?



Hopelijk heb je hier iets aan, want onzekerheid is een slechte raadgever.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 00:30 



 

Appen of contact houden is zo persoonlijk voor iedereen. Daar zou ik echt niet te zwaar aan wegen. Wel naar je buikgevoel luisteren of hij er echt voor gaat of niet. En blijven uitspreken wat je voeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 00:53 



 
Profiel   

App jij hem dan wel de hele dag of check je alleen of hij online is en raak je ontevreden omdat hij niet zo vaak aan jou denkt/aandacht geeft?
Wanneer ik mijn vriend zoiets app als: ga zo naar paard, daarna ff drankje met wat meiden; krijg ik ook vaak geen reactie. Mijn vriend runt een eigen zaak, is veel online, leest wel maar heeft vaak te veel afleiding en ziet mijn app als een soort informatieve opsomming.

Wanneer ik hem echter iets vraag of succes wens krijg ik wel beknopte reactie terug of belt hij even wanneer hij tijd heeft.
Wij hebben beide een druk leven afzonderlijk van elkaar. Spreken elkaar vaak pas telefonisch in de avond. In het begin van onze relatie viel ik daar ook wel eens over maar zijn verklaring was heel logisch: ik spreek je liever wanneer we echt even tijd voor elkaar hebben zonder afleiding/stoorzenders.
Hij is zo blij als een kind wanneer we samen zijn, laat alles uit zijn handen vallen voor mij als dat nodig zou zijn maar appen....het is niet zijn sterkste kant.

Wellicht kun je eens een serieus gesprek aangaan en aangeven wat jouw verwachting is en waar je onzekerheden liggen.
Appjes kunnen heel negatief overkomen en iemand afschrikken, zeker wanneer frustratie de overhand heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 01:22 



 
Profiel   

Waarom wordt dit via app besproken ipv IRL een open en eerlijk gesprek te typen. Het belangrijkste in een relatie is praten, en niet via de app...

Wees duidelijk, eerlijk en respectvol en je kunt een heel eind komen. Jullie verwachtingen verschillen waarschijnlijk gewoon van elkaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 07:05 



 
Profiel   

Nee ik app hem niet de hele dag maar dat deed ik in het begin ook niet. Ik vind vooral de verandering vanuit zijn kant groot en storend. En ik heb geen blauwe vinkjes of online + laatst gezien aanstaan op whatsapp (dat vond hij zelf irritant want dan kan hij het ook van mij niet zien :+ )

En over het praten via whatsapp, ik snap dat veel van jullie dat zien als niet ideaal of onvolwassen maar de punten die ik tot nu toe F2F of via bellen heb aangekaart gingen niet zo goed. Hij slaat dicht en ik word pissig. Leerpunt voor beiden denk ik. Maar als dit nu werkt is het toch oké? Erop terugkomen in real life kan altijd nog maar dan is het hoge woord er al wel uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 08:05 



 
Profiel   

Jongens. Het is toch gewoon heel erg simpel.

Jij hebt eerder al een keer aangegeven behoefte te hebben aan meer contact. Hij heeft daar geen gehoor aan gegeven.

JOU BEHOEFTES ZIJN VALIDE!

Nee, je bent niet needy, clingy, een aandachttrekker. Dit is jou manier van liefde ontvangen. En als iemand echt gek op jou is, dan doet hij dat voor jou. (Net zo goed dat jij dingen voor hem doet, omdat hij graag op die manier liefde ontvangt).

Dat hij het over toekomstplannen heeft, maar verder totaal geen moeite steekt in verdieping van de relatie, dat klinkt als lovebomben, breadcrumming. Hoe je het noemen wilt.

Hij schotelt jou de potentie van de relatie voor, maar doet er niks aan om het waar te maken. Vervolgens geeft hij jou netaan genoeg aandacht dat je niet weg gaat.

Acties spreken luider dan woorden. Don't ask a man twice. Kies voor jezelf. Kap het af en ga verder met jou leven, ga weer daten met der tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 08:38 



 

Je vult weer eens een hoop dingen in, Peelie en strooit weer zonder verdere kennis met allerlei termen. Misschien moet TS eerst gewoon een goed gesprek aangaan met haar vriend en duidelijk zijn in wat ze nou wil, zonder het in bedekte termen of als grapje mede te delen. Zonder boos te worden, want dat werkt natuurlijk nooit als je iets wilt uitpraten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 08:48 



 
Profiel   

Precies, een gesprek is de enige volwassen manier om dit uit te spreken. Ik snap dat het via appjes makkelijk is, maar doe het gewoon face to face. De basis van een relatie is communiceren met elkaar, en als dat over zo iets al niet kan. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 08:50 



 
Profiel   

Ik weet niet hoe oud je bent? Maar in ‘onze’ generatie is het toch relatief normaal om elkaar gedurende de dag te appen als je nog in de verliefdheidsfase zit. Uiteraard is ook iedereen anders en heb je mensen aan elke kant van het spectrum. Iedereen heeft andere behoeftes.

Maar ik zou persoonlijk een stapje terug doen. Je hebt je behoeftes aangekaart en nu kun je eventjes aankijken en zien wat hij ermee doet. Als hij weinig interesse blijft tonen heb je je antwoord ook, toch? If he wanted to he would.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 09:12 



 
Profiel   

Niet om te oordelen over TS maar om aan te geven hoe iedereen anders in elkaar steekt:

Ik kan echt helemaal niks met van die dagelijkse 'niets' appjes als 'hoe was je dag' of 'wat heb je vandaag gedaan'. Ik wordt daar echt helemaal kriegel van.
Ja, die kunnen een functie hebben als je elkaar leert kennen en aftast. Dan is alles van de dag van iemand nog nieuw. Maar als dat na 2 maanden zo ongeveer wel duidelijk is zou mij dat ook heel snel niet meer trekken. En dat zegt voor mij niks over de relatie met die persoon.

Zowel met vrienden als met mijn partner doe ik dat echt alleen als er iets bijzonders is.

Dus voor TS: is het voor jou heel belangrijk en echt onderdeel van je relatie? Of maakt het je nu vooral even onzeker, omdat het nu eenmaal een onzekere fase is?
Punt 2 is best op een andere manier aan te pakken. Punt 1 is wat moeilijker aanpassen (voor beide)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 09:26 



 
Profiel   

Als jij hebt aangegeven dat je het vervelend vindt en er veranderd niks, dan kun je 2 dingen doen. Je erbij neerleggen of dat niet doen maar dan zit er waarschijnlijk geen toekomst in.

Mijn vriend is een ongelofelijk slechter apper, maar hij maakt altijd even kort tijd om een appje te sturen. De vraag hoe het gaat,, hoe mijn dag is, of dat hij aan me denkt. Ook als hij voor oefeningen in het buitenland zit en niet altijd zijn telefoon kan opladen. Die gaat dan gewoon uit, en wordt tussendoor aangezet voor een appje en een keer bellen, al is het maar 3 minuten.
Nu zit hij voor herhaling van een opleiding in Oost-Duitsland, maar 's ochtends en pauzes krijg ik appjes. 's Avonds belt hij en vaak als hij op bed ligt ook nog even.
We hebben graag contact met elkaar, maken er ook echt geen punt van als er soms over de dag heen geen reactie komt als één van ons druk is, maar hebben echt elke dag meermaals contact, zelfs al wonen we samen. 's Ochtends een kus als hij het bed uit gaat en als hij in de auto zit krijg ik het eerste korte spraakberichtje al, die beantwoord wordt zodra ik in de auto naar werk zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 09:31 



 
Profiel   

Wat pol013 eigenlijk al zegt ben ik het wel mee eens. Platgeslagen: App je om het appen (=aandacht) of omdat het functioneel is? Hoeveelheid contact zegt niks over de gevoelens van een persoon naar jou of andersom. Het valt en staat met communicatie. Vraag hem gewoon waarom zijn appgedrag is veranderd.

Qua contact zou ik eigenlijk zo nu en dan graag in de periode geboren zijn als dat van mijn ouders. Je had een telefoon in huis, als je geluk had. En dan belde je zo nu en dan. Maar ook niet dagelijks of constant de hele dag door contact.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 09:32 



 
Profiel   

Ik vind het zorgerlijker dat je dat blijkbaar niet F2F kan bespreken dan hoe vaak iemand appt.

Mijn jeugd bestond niet uit geschreven kontakt en ik kan nog altijd niet veel met het appen om het appen.
Een vraag als: „hoe was je dag“ op een gewone doorsnee dinsdag die gewoon gepland is als een stinknormale dinsdag kan ik ook niet echt iets mee.
Afgelopen kerst was mijn man 1,5 week weg en dan zijn er ook dagen dat we geen contact hebben.
Als ik niet samen zou wonen denk ik niet dat ik bij de dagelijkse contact mensen zou passen, er is dan nog je paralelle leven met je eigen activiteiten.

Waarschijnlijk staat iedereen daar anders in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 09:39 



 
Profiel   

Ik ben het met je eens dat het raar is dat hij eerst veel contact opneemt en later zelden. Zelf heb ik dit gehad in een relatie. Toen ik echt het gesprek aanging kreeg ik het antwoord dat hij dat alleen maar deed om mij te krijgen. Nu had hij mij, dus deed hij geen moeite meer. Vanuit mijn eigen ervaring zou ik dit dus als een rode vlag zien. Zeker in combinatie dat praten een probleem vormt. Het wordt heel lastig als iemand alles als aanval ziet. Hoe verder in de relatie hoe lastiger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 09:46 



 
Profiel   

Oei TS, ik zou als ik jou was erg oppassen met sommige adviezen hier. Een relatie is enorm persoonlijk, vrijwel iedereen staat er anders in en iedere wisselwerking is uniek.

Dan kunnnen mensen die jou niet kennen, enkel o.b.v. enkele (eenzijdige) online(!) berichten vanuit jou, onmogelijk een goed advies geven over de inhoud van jullie relatie, enkel mogelijke oplossingen voor jullie communicatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 09:58 



 
Profiel   

Biks2 schreef
En over het praten via whatsapp, ik snap dat veel van jullie dat zien als niet ideaal of onvolwassen maar de punten die ik tot nu toe F2F of via bellen heb aangekaart gingen niet zo goed. Hij slaat dicht en ik word pissig. Leerpunt voor beiden denk ik. Maar als dit nu werkt is het toch oké? Erop terugkomen in real life kan altijd nog maar dan is het hoge woord er al wel uit.

Slaat hij dicht, of voelt hij zich aangevallen of heeft hij wat meer tijd nodig om na te denken over een reactie?

Sommige mensen hebben gewoon wat meer tijd nodig om hun gedachten op een rijtje te krijgen, zeker als het voor hun gevoel uit het niets komt. Veel mannen zijn nou eenmaal geen goede praters, maar als je niet binnen 1 minuut een antwoord wil kan je uiteindelijk best wel een goed gesprek hebben.

En denk na over hoe je iets zegt. Als je zegt dat je hebt gemerkt dat hij minder snel reageert/ minder appt en dat je daar onzeker van wordt komt dat anders over dan: waarom app je me zo weinig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 10:05 



 

zonnebloem18 schreef
Biks2 schreef
En over het praten via whatsapp, ik snap dat veel van jullie dat zien als niet ideaal of onvolwassen maar de punten die ik tot nu toe F2F of via bellen heb aangekaart gingen niet zo goed. Hij slaat dicht en ik word pissig. Leerpunt voor beiden denk ik. Maar als dit nu werkt is het toch oké? Erop terugkomen in real life kan altijd nog maar dan is het hoge woord er al wel uit.

Slaat hij dicht, of voelt hij zich aangevallen of heeft hij wat meer tijd nodig om na te denken over een reactie?

Sommige mensen hebben gewoon wat meer tijd nodig om hun gedachten op een rijtje te krijgen, zeker als het voor hun gevoel uit het niets komt. Veel mannen zijn nou eenmaal geen goede praters, maar als je niet binnen 1 minuut een antwoord wil kan je uiteindelijk best wel een goed gesprek hebben.

En denk na over hoe je iets zegt. Als je zegt dat je hebt gemerkt dat hij minder snel reageert/ minder appt en dat je daar onzeker van wordt komt dat anders over dan: waarom app je me zo weinig.
Veel vrouwen zijn ook geen goede praters, als we het dan toch op vooroordelen willen gaan gooien. :)) Ze praten wel, maar of de inhoud ook duidelijk is, is altijd nog maar de vraag. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 10:11 



 
Profiel   

Biks2 schreef
Ik heb het al eens aangekaart op een grappige manier en hij gaf het toe maar verder geen verandering.


Heb je ook duidelijk uitgelegd wat het met jou doet en waarom? Dus: snapte hij wel wat jij met dit grappig aankaarten eigenlijk bedoelde?
Als jij niet duidelijk bent, weet hij ook niet wat je nou eigenlijk echt van hem verwacht.
(Zelfs na 10 jaar niet altijd, laat staan na 2 maanden ;) )

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 10:16 



 
Profiel   

Ik ben sinds een jaartje a 1.5 een slechte apper geworden.
Ik vind het goddelijk om niet altijd mijn mobiel in mijn hand te hebben.

Dit heb ik duidelijk gecommuniceerd naar degene met wie ik aan het daten ben geweest of wou daten.
Sommige vonden het prima en sommige verloren hun interesse of waren doodsbang omdat ik niet direct binnen 5 minuten reageerde.

Niet iedereen zit nonstop aan z'n telefoon gekleefd..

Uiteraard, wanneer ik mijn mobiel in de hand had.
Gaf ik een antwoord

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 10:18 



 
Profiel   

Het is heel simpel: niemand kan voldoen aan onuitgesproken verwachtingen.
Wanneer jij dus bepaalde dingen van een (nieuwe) partner verwacht, die hij niet doet, dan zul je hem dat moeten vertellen.

Wanneer hij weet dat je bepaalde dingen graag van hem ziet en hij het dan nog steeds niet doet, dan zijn er andere conclusies te trekken, maar aanvankelijk zul je moeten beginnen met je verwachtingen en/of verlangens uit te spreken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 10:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 93 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen