Post NL frustratie!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolliegirl

Berichten: 32970
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 22:48

Alle slakken hebben het gelukkig overleefd en doen het prima in de nieuwe vijver!

Sabbientje

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 10:37

Froukje schreef:
Hoe bedoel je als je het niet haalt?
Ali staat wel op de laagste positie wat betreft bezorgen, maar dan blijven de containers gewoon staan als het druk is. Die worden dan niet eens gesorteerd tot het weer rustiger is.

Als je ze eenmaal in je bus/fietstas hebt zitten wordt er ook geacht dat je dat aflevert. Mocht dat door omstandigheden niet lukken wordt een bol.com net zo goed niet bezorgd, Ali heeft voor een bezorger niet meer of minder prioriteit.

Maar wie bepaald voor mij of dat pakje van Ali niet belangrijk is?
Er zijn dingen die niet in Nederland te krijgen zijn, maar wel via Ali.
Dus omdat PostNL het dan niet belangrijk acht, word mijn post niet bezorgt.....

Wacht nu al weken op brievenbus post wat ik wel al te zien heb gekregen als foto, maar wat daarna gewoon niet gezorgd word.

Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 10:39

Bij Ali heb je volgens mij ook de mogelijkheid om extra te betalen en dan sneller bezorgd te krijgen.....
Ik ga ervanuit dat als je daar echt extra voor betaalt, je het ook sneller krijgt. Anders kun je beter bij Shein ofzo kijken, die leveren in mijn ervaring wel snel.
Bij Ali is het gewoon altijd maar gokken wanneer je het krijgt, dat kan soms zomaar 3 maanden duren.

germie

Berichten: 25948
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 11:18

Sabbientje schreef:
Froukje schreef:
Hoe bedoel je als je het niet haalt?
Ali staat wel op de laagste positie wat betreft bezorgen, maar dan blijven de containers gewoon staan als het druk is. Die worden dan niet eens gesorteerd tot het weer rustiger is.

Als je ze eenmaal in je bus/fietstas hebt zitten wordt er ook geacht dat je dat aflevert. Mocht dat door omstandigheden niet lukken wordt een bol.com net zo goed niet bezorgd, Ali heeft voor een bezorger niet meer of minder prioriteit.

Maar wie bepaald voor mij of dat pakje van Ali niet belangrijk is?
Er zijn dingen die niet in Nederland te krijgen zijn, maar wel via Ali.
Dus omdat PostNL het dan niet belangrijk acht, word mijn post niet bezorgt.....

Wacht nu al weken op brievenbus post wat ik wel al te zien heb gekregen als foto, maar wat daarna gewoon niet gezorgd word.

Dat dus en vaak betaal je ook gewoon als koper verzendkosten. Hier ligt ineens een pakketje van Ali bij het afhaalpunt. Dat vind ik ook prima, maar ik vind dat afhalen binnen 1 week te snel. Want als je op vakantie bent loop je het dus gewoon mis.

Maar een vriend van me heeft net mail gehad van een webwinkel. Die webwinkel heeft dus nog NIET 1 pakket van vorige week volgens de tracktrace afgeleverd gehad bij een klant. NIET 1. Dus die baalt ook enorm.

Hier komt als het goed is vandaag wel 1 van mijn vertraagde pakketjes.

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 18:44

Sky_As schreef:
Bij Ali heb je volgens mij ook de mogelijkheid om extra te betalen en dan sneller bezorgd te krijgen.....
Ik ga ervanuit dat als je daar echt extra voor betaalt, je het ook sneller krijgt. Anders kun je beter bij Shein ofzo kijken, die leveren in mijn ervaring wel snel.
Bij Ali is het gewoon altijd maar gokken wanneer je het krijgt, dat kan soms zomaar 3 maanden duren.

Je hoeft niet altijd te betalen voor snellere levering.
Vaak moet je dan wel boven bijvoorbeeld €10,- bij dezelfde verkoper zitten maar ik heb al een paar keer de 12/15daagse levering gehad zonder extra te moeten betalen. :)

Verder kwamen de meeste pakketten tot een maand of 2 geleden aardig vlot binnen, 2-4 weken nadat ze daar verzonden werden, soms wat vlotter nog maar sinds een maand of 2 is het gewoon drama.
Enorm lange levertijden, diverse t&t-codes voor 1 pakketje, melding dat je pakketje die dag bezorgd wordt maar geen melding dat de bezorger onderweg is en vervolgens een 'sorry, we hebben het niet gered!' waarna die code nooit meer geüpdate wordt etc. :+
En als je mazzel hebt drukken ze het alsnog door de postgleuf of staat de postbode voor je deur maar heb je dus alsnog geen idee welke t&t erbij hoort. :')

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 11:18

Gls waar de track en tracé rampzalig is. Vanochtend niks bekend,nu pakketje gemist. Had geen idee dat ze vanochtend of überhaupt vandaag zouden komen.
Dpd heeft pakket al wel binnen maar verandert weinig aan de status verder...

Exitium

Berichten: 7144
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 11:51


kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 12:22

Het lijkt wel of post.nl overal een excuus voor heeft om de vertragingen goed te praten. Het is nu niet zo dat vakantiegeld iets nieuws is of zo

De post.nl app is de laatste tijd echt drama. Post die er niet in komt te staan.
Overigens zat mijn dochter laatst op ali pakketjes te wachten maar de track and trace code bleef onveranderd. Niet vreemd dat gebeurt wel vaker.
Krijgt ze opeens een pakketje binnen waar er 3 pakketjes in 1 pakket verpakt zijn. De 3 pakketjes waren afkomstig van 3 aparte verkopers en tot NL waren het ook 3 aparte codes.
Wat post.nl doet is ook raar

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 12:40

Een pakket was weg, track en trace nooit bekend geworden, wel afgeleverd met vertraging maar nu staat hij in de app als komt wat later door vertraging. Tsja

Ze doen gewoon hun werk niet meer goed en de excuses zijn smoesjes lijkt het wel.

Dhl zoals altijd weer netjes ok en op tijd.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 12:54

"Op het laatste moment" - want dat zie je helemaal niet aankomen, nadat het ieder jaar weer zo is? Ze gaan vast ook enorm verbaasd zijn dat er met black friday en de feestdagen ineens meer vraag is.

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 13:29

Dhl heeft ook de melding staan dat het extreem druk is en dus vertraging mogelijk is. Precies hetzelfde als postnl. Hier is postnl nog gewoon op tijd elke keer. Met op tijd meldingen itt gls :+

Daarnaast moeten er wel mensen zijn om de drukte op te vangen he? Zelfs als ze het wisten van te voren moet je het wel kúnnen opvangen qua personeel.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 16:02

karuna schreef:
Een pakket was weg, track en trace nooit bekend geworden, wel afgeleverd met vertraging maar nu staat hij in de app als komt wat later door vertraging. Tsja

Ze doen gewoon hun werk niet meer goed en de excuses zijn smoesjes lijkt het wel.

Dhl zoals altijd weer netjes ok en op tijd.

Als er geen personeel is of het personeel spreekt en leest geen Nederlands...

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 17:29

Shadow0 schreef:
"Op het laatste moment" - want dat zie je helemaal niet aankomen, nadat het ieder jaar weer zo is? Ze gaan vast ook enorm verbaasd zijn dat er met black friday en de feestdagen ineens meer vraag is.


Natuurlijk zien ze het wel aankomen. Maar niemand wil voor Postnl werken, omdat ze slecht betalen. Dus het komt door personeelstekort.

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 09:10

Goh, gisteren een niet thuis bericht van gls, omdat ze niet van te voren hadden laten weten dat ze kwamen. :+ Dus aangegeven dat ze vandaag opnieuw moesten komen, bevestiging via de mail dat ze vanochtend zouden komen. Kijk net nog een keer voor hopelijk een preciezer tijdvak, komen ze blijkbaar morgen pas weer. Geen bericht over gehad oid. Wat voor nut heeft het dan om in te moeten vullen wanneer ze langs moeten komen? Geef vandaag dan niet als optie als je toch niet komt zonder bericht en gewoon zelf een dag kiest. Was niet voor niets dat ik vandaag en niet morgen koos :+ Vooral het gebrek aan informatie geven is irritant, als ik niet nogmaals gekeken had had ik de hele ochtend zitten wachten op iets war niet komt.

Dpd staat al dagen op pakket is door ons ontvangen, maar geen vooruitgang in proces verder. Dus ook daar geen idee wanneer ze komen.

Geef mij maar dhl of postnl, die zijn een stuk duidelijker en daar werkt het ook als je een voorkeur doorgeeft.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 09:32

Ook fijn (niet)

Hier wordt het verrassing of er iets komt of niet. Het ene bericht zegt we komen de avond bezorging vandaag gewoon doen. Bewust meer betaald omdat ik het morgen nodig heb helaas en het bleek gister ochtend stuk. en het niet in de regio te koop is meer kwam ik achter. Postnl zegt we komen, bol.com zegt we halen het niet. Welke zal het zijn. Ik moet naar de bezorglocatie rijden vandaag omdat ik niet in de buurt zit nu. Maar voor niks rijden is ook zo zinloos.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 19:30

Ik ben benieuwd, het tijdvak is al ingegaan en er zou iets bezorgd gaan worden volgens bol.com toch en postnl app.

Ha gelukkig, het is bezorgd ondanks de tegenstrijdige berichten vandaag, *\o/*

Exitium

Berichten: 7144
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 19:55

Hier een beetje wazig met DHL van de week. Pakketje zou vrijdag komen op een tijdstip dat ik niet thuis was, dus verplaatst naar maandag. Zaterdag pakketje zoek en maandag nog niet terug, dus onbekend wanneer 'ie zou komen. Dat werd dus dinsdag, toen ik voor het eerst in bijna twee maanden weer een keertje op kantoor zou zijn. :+

Zag het gelukkig 's ochtends al dus gelijk verplaatst naar vandaag. DHL blijft wel met afstand de beste bezorgdienst hier, nooit problemen mee :)

nevica

Berichten: 1001
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 21:12

Dat het allemaal wat langer duurt heb ik niet echt problemen mee. Maar helaas is mijn oude bezorger weg. -O- Ik heb er nu eentje die, ook al ziet hij mij staan, gewoon alles in de kliko gooit. Hij belt niet eens aan. Daar vind ik toch wel wat van. Ben dus momenteel veel blijer met DHL of Cycloon, terwijl ik hiervoor echt nog nooit een probleem heb gehad met Postnl.

_Karlijn
Berichten: 6462
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 15:29

Ik heb voor de 3e keer in 5 dagen dat ik thuisblijf voor een pakket en dat ik, zittend op de bank, een pop up krijg "We hebben u gemist!". Ik kan de straat niet zien vanaf de bank en mijn bel doet het gewoon.

De eerste keer was donderdag, een Aliexpress pakketje dat makkelijk ook in de brievenbus had gekund (kon het ook meekrijgen zonder ID te laten zien bij PostNL punt). Zaterdag opnieuw, verwachtte ik een doos van 15kg met drinkvoeding, weer een niet thuis bericht terwijl ik erop zat te wachten thuis. Pakket zou naar PostNL punt gebracht worden. En vanochtend stond ie ineens weer op vandaag bezorgen. Dus ik weer thuis gebleven vanmiddag, krijg ik zojuist wéér een niet thuis bericht.

Een doos van 15 kg ga ik zelf niet meekrijgen naar huis :n ik krijg niet voor niets drinkvoeding zeg maar...

Ik wilde een klacht indienen: PostNL is via de chat niet bereikbaar, na 25 minuten in de wacht aan de telefoon heb ik maar opgehangen en ze hebben geen mailadres. En ondertussen staat m'n drinkvoeding overal en nergens te verdampen |o

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78511
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 15:39


Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 14:05

Vanochtend om 8u kregen we een mailtje van PostNL dat ze tussen 12-14u een pakketje kwamen bezorgen.
Om half 12 kregen we een mailtje: We hebben u gemist, het pakketje wordt naar een afhaalpunt gebracht. Jaja, zeg nu gewoon eerlijk dat de bezorger geen tijd heeft om bij ons te bezorgen. Wij waren gewoon thuis en er is niemand aan de deur geweest.
En tot mijn verbazing zag ik zojuist om half 2 een busje van PostNL door de straat rijden?! Helaas reed hij onze deur voorbij… -O-

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 16:00

Gelukkig komen de bezorgers bij ons als ze een pakketje voor ons hebben, pas 1 keer meegemaakt van DHL dat ik tijdens het hond uitlaten de bezorger zag die naar ons toe moest maar doodleuk de andere kant op reed.

Wel van de week een pakket voor de buren aangenomen, alleen krijg je tegenwoordig kennelijk geen bericht meer waar je pakket bezorgd is. Zij wisten dus dat het pakket ergens bezorgd was maar niet waar, het is dat ik in de avond dacht dat ik eens aan ging bellen om te vragen of ze wisten dat het pakket bij ons lag.. Wisten ze dus niet, pakket overhandigd en klaar. Blij dat wij een box voor deur hebben gezet waar pakketten in kunnen als wij er niet zijn, dat scheelt veel ergernis.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 11:08

Bestel je iets online, betaal je extra voor een express levering, dus je spullen moeten dan binnen 3 dagen binnen zijn, ben ik nu ruim 9 dagen verder heb ik nog steeds niets omdat post.nl de levering elke keer vanwege drukte een dag naar voren schuift....

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 11:29

Hier überhaupt voordat het pakket gesorteerd is, wel aankomen bij PostNL, naar leverdatum onbekend. Wat een flut bedrijf, ben er zo klaar mee..

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 11:30

Hier ook een leuke...
Vorige week dinsdag een pakket verstuurd gewoon vanuit Nederland.
Was zaterdag nog niet in het leveringsproces (wel al vanaf woensdag status ontvangen door PostNL). Zondag bericht dat het maandag zou komen, maar dat kwam absoluut niet uit.
Wil het wijzigen naar een pakketpunt dat mij handig uitkomt, maar dat was niet mogelijk in verband met de inhoud van het pakket? (Zit kleding in, niet bijzonders)
Gisteren dus een bericht dat bezorging niet gelukt is (goh, dat wist ik al, maar ja, je verwacht toch niet dat iets wat dinsdag verstuurd is, er zaterdag nog niet is...?
Maar nu gaat het dus vandaag wel naar een pakketpunt, maar dan dus eentje die mij niet handig uitkomt.
En waarvan ik niet zeker weet of ik het binnen een week kan (laten) ophalen, dus loop nog het risico op terugsturen ook.

Ik weet, het is druk. Maar had dus echt niet verwacht dat een zending binnen Nederland een week onderweg zou zijn en ik vind het dus raar dat ik zondag of maandagochtend niet zelf het pakketpunt kon uitkiezen en ik nu overgeleverd ben aan wat zij logisch vinden.
Want het excuus zondag dat vanwege de inhoud het pakket niet naar een pakketpunt kan, is kul als het nu alsnog naar een pakketpunt gaat.
En het lag niet aan het specifieke door mij geselecteerde punt, ik kon überhaupt de optie "naar een pakketpunt" niet aanklikken vanwege de inhoud...