Help! Waar vind ik katten oppas/verzorging? (Winschoten)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pauley

Berichten: 688
Geregistreerd: 16-12-15
Woonplaats: In huis

Help! Waar vind ik katten oppas/verzorging? (Winschoten)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-23 18:18

Ik hoop het hier goed staat



Zijn er misschien mensen die tips hebben?
Wij Hebben 3 katten en gaan in augustus 2 weken weg, onze vaste oppas heeft afgezegd (terwijl vakantie al geboekt is)
de laatste week is al geregeld maar de eerste week hebben we nog niemand gevonden.


We willen ze liever niet naar een opvang brengen.

Familie woont of te ver weg of is zelf op vakantie.

Websites als huisdierenoppas.nl enzo al bekeken maar daar stond niet echt wat op.
Marktplaats en Facebook ook al geprobeerd.

Het gaat echt puur om 1 a 2x daags even naar ze toe, eten geven en kattenbak verschonen en binnen buiten laten als ze dat willen.
En de planten een slokje water geven.

Heb het ook al in het huizen ruil topic hier op bokt geplaatst.

Heeft verder nog iemand tips waar ik iemand kan vinden die dat zou willen doen? (Winschoten, Noord oost Groningen)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101738
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Help! Waar vind ik katten oppas/verzorging? (Winschoten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 18:23

Kan je geen oproepje in een FB groep van je woonplaats zetten? Dat werkt hier altijd heel goed.

daantjuhhh

Berichten: 26871
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 18:57

Bellatrix schreef:
Kan je geen oproepje in een FB groep van je woonplaats zetten? Dat werkt hier altijd heel goed.

Of (ik weet niet of jullie die hebben) een berichtje in de buurt app. Vaak zijn er wel jonge mensen in de straat die eventueel een zakcentje willen bijverdienen!

Tiggs

Berichten: 7525
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Help! Waar vind ik katten oppas/verzorging? (Winschoten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 19:15

Of misschien het asiel bellen, of zij iemand weten?

Pauley

Berichten: 688
Geregistreerd: 16-12-15
Woonplaats: In huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-23 21:31

Bellatrix schreef:
Kan je geen oproepje in een FB groep van je woonplaats zetten? Dat werkt hier altijd heel goed.


Goede tip, ga ik naar kijken :D


daantjuhhh schreef:
Bellatrix schreef:
Kan je geen oproepje in een FB groep van je woonplaats zetten? Dat werkt hier altijd heel goed.

Of (ik weet niet of jullie die hebben) een berichtje in de buurt app. Vaak zijn er wel jonge mensen in de straat die eventueel een zakcentje willen bijverdienen!


Helaas geen buurt app, maar zo iemand zou inderdaad mooi zijn, misschien briefje bij de supermarkt ofzo?


Tiggs schreef:
Of misschien het asiel bellen, of zij iemand weten?

Ook een goede, bedankt!

NotYourLine

Berichten: 1495
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 13:37

Ik heb onze oppas via huisdierenoppas.nl gevonden, werkt erg fijn! :)
Toevallig is zij ook assistente bij de lokale dierenarts, dus misschien zou je daar ook nog eens rond kunnen vragen.

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Help! Waar vind ik katten oppas/verzorging? (Winschoten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 13:43

Pawshake

Daar hebben wij toen een hele fijne oppas vandaan gehad die in opleiding was tot dierenarts.
Wat handig was gezien de medicatie die mijn kat moest krijgen en hij nogal een gebruiksaanwijzing had :')

Berdien

Berichten: 64521
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Help! Waar vind ik katten oppas/verzorging? (Winschoten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 13:51

Is er niet een buur die je kunt vragen? Zo ben ik ook aan mijn oppas gekomen. Heb er nog een leuke vriendschap aan over gehouden ook :D

pillow
Berichten: 7807
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Help! Waar vind ik katten oppas/verzorging? (Winschoten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 14:57

Heb je geen buren of vrienden.

FennyPower

Berichten: 1459
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Re: Help! Waar vind ik katten oppas/verzorging? (Winschoten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 15:03

Ik woon in de stad, als je echt niks anders kan wil ik wel voor de zorgen en heen en weer rijden wanneer je niemand kan vinden. ligt er alleen wel aan welke periode in augustus.:)

troi
Berichten: 17007
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Help! Waar vind ik katten oppas/verzorging? (Winschoten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 15:26

Veel huisdier opvangen zitten al vol sinds december dus dat zal sowieso geen optie meer zijn.

Misschien een brokjes automaat neerzetten en heel veel water? Daarmee komen ze de week wel door, al is het bepaald niet leuk. Lokale fb groep is een optie maar dan heb je wel vreemden in je huis.. Misschien vrienden met puberkinderen die een zakcentje willen verdienen?

Manny

Berichten: 2320
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 15:27

Onze katten krijgen altijd eten uit een voerautomaat. Als we weggaan zetten we camera aan, zodat we zicht hebben op de automaat. Zo kan ik altijd zelf in de gaten houden of ik de katten heb gezien. Hierdoor kunnen we ook gerust spontaan zo paar dagen weg.
Als we langer weggaan hebben we iemand uit de buurt die we kleinigheid geven om ze elke dag even te komen aaien.

Berdien

Berichten: 64521
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Help! Waar vind ik katten oppas/verzorging? (Winschoten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 15:34

Ik zou mijn kat(ten) echt niet zo lang zonder toezicht laten hoor :n Wat als er wat gebeurt met die automaat? Er eentje ziek wordt, klem komt te zitten?

Ik wil toch echt wel elke dag een keer controle.

Esther_

Berichten: 3997
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 15:41

Manny schreef:
Onze katten krijgen altijd eten uit een voerautomaat. Als we weggaan zetten we camera aan, zodat we zicht hebben op de automaat. Zo kan ik altijd zelf in de gaten houden of ik de katten heb gezien. Hierdoor kunnen we ook gerust spontaan zo paar dagen weg.
Als we langer weggaan hebben we iemand uit de buurt die we kleinigheid geven om ze elke dag even te komen aaien.

En al die tijd geen schone kattenbak?


Oppas via zoeken via marktplaats, Facebook of misschien kent de dierenarts wel iemand?
Of via https://www.huisdierenoppas.nl/, https://www.petbnb.nl/, https://kattaplan.nl/ of www.oppasvoordepoes.nl

Tiggs

Berichten: 7525
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 15:53

Berdien schreef:
Ik zou mijn kat(ten) echt niet zo lang zonder toezicht laten hoor :n Wat als er wat gebeurt met die automaat? Er eentje ziek wordt, klem komt te zitten?

Ik wil toch echt wel elke dag een keer controle.

Dit, en al helemaal in de zomer als het heet kan worden.

daantjuhhh

Berichten: 26871
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 17:28

Daarom gaan mijn katten naar een mega luxe kattenhotel. Eigenaresse werkt als assistente bij een kattenkliniek en is gedragskundige.
Die weet heel goed als er iets niet klopt.

Ik krijg elke dag een foto of een filmpje.
Ze doen spelletjes met de katten.
Hartstikke leuk.

Kost wat, maar dan kan ik ook ontspannen op vakantie.

Manny

Berichten: 2320
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 18:48

Esther_ schreef:
Manny schreef:
Onze katten krijgen altijd eten uit een voerautomaat. Als we weggaan zetten we camera aan, zodat we zicht hebben op de automaat. Zo kan ik altijd zelf in de gaten houden of ik de katten heb gezien. Hierdoor kunnen we ook gerust spontaan zo paar dagen weg.
Als we langer weggaan hebben we iemand uit de buurt die we kleinigheid geven om ze elke dag even te komen aaien.

En al die tijd geen schone kattenbak?



Die van ons gaan niet op de kattenbak.

En de voerautomaat gebruiken wij niet alleen op vakantie maar altijd. Daarnaast zit die gekoppeld aan een app dus je kan precies zien of de voerrondes zijn gelukt.

Mbt toezicht. De camera slaat alle beelden op. Ik kan precies zien wanneer de katten binnen zijn geweest hoe lang en wie er gegeten heeft. Daarnaast komt er dagelijks iemand langs. Als er ook maar twijfel is over of de gezondheid van de kat of de apparatuur kan die persoon komen kijken. Maar om iemand te vragen die op je huis kan passen is veel lastiger dan iemand die gewoon in de buurt woont en even langs kan komen.
En alleen maar iemand langs laten komen om eten te geven en checken zou ik dan weer spannender vinden. Ik vind het heerlijk om op vakantie ff de beelden te checken om te zien hoe het met de dames gaat.

Pauley

Berichten: 688
Geregistreerd: 16-12-15
Woonplaats: In huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-23 19:14

Bedankt voor jullie reacties allemaal.

Buren zijn helaas geen optie, was anders wel het makkelijkste geweest
En een week alleen laten willen we niet.

Maar ik kreeg hier de tip om het op Facebook te gooien via dorp groep. En dat heeft al wat opgeleverd, binnenkort kennis maken maar het voelt al heel goed *\o/*

Ook via pb en hele lieve aanbieding gekregen, zo fijn <3