Nieuwe relatie na een lange relatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 10:24

Sizzle schreef:
Waarschijnlijk staat iedereen daar anders in.


Inderdaad, ik ben geen goede app'er en mijn appgeschiedenis is geen direct bewijs van de liefde/vriendschap die ik voor mensen voel (mijn baas staat op dit moment bovenaan).
Ik zou een relatie nooit beoordelen alleen op basis van de activiteit op een paar mobiele apps van Marck Zuckerberg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 10:26

Marije_jiplover schreef:
Het is heel simpel: niemand kan voldoen aan onuitgesproken verwachtingen.
Wanneer jij dus bepaalde dingen van een (nieuwe) partner verwacht, die hij niet doet, dan zul je hem dat moeten vertellen.

Wanneer hij weet dat je bepaalde dingen graag van hem ziet en hij het dan nog steeds niet doet, dan zijn er andere conclusies te trekken, maar aanvankelijk zul je moeten beginnen met je verwachtingen en/of verlangens uit te spreken.
En dat is ook een heel goed punt: spreek uit wat je verwacht. Niet alleen "goh, je appt wel weinig momenteel," maar geef concreet aan wat het is dat je graag wilt.

Anoniem

Re: Nieuwe relatie na een lange relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 10:41

Denk dat het niet zozeer gaat om de frequentie appjes maar meer om het gevoel van gebrek aan interesse.
En dat is ronduit vervelend in de beginfase (altijd eigenlijk).

Maar TS als ik de titel van je topic lees, ben je dan eigenlijk wel over je vorige relatie heen? Goed bedoelde vraag hoor. Want de vorige relatie staat eigenlijk los van dit probleem. Misschien heb je zelf meer tijd nodig?

Sellyxx

Berichten: 1203
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 10:53

Zoals iemand hierboven zegt, het dichtslaan/niet open staan voor gesprek in real life lijkt me nog zorgelijker, wat voor problemen je dan ook tegenkomt in je relatie, nu dit of later wat anders, de basis is dat je er samen over kunt praten. En natuurlijk kan het zijn dat iemand het lastig vind om over gevoelens te praten of wat dan ook, maar je kunt daarachter wel proeven of iemand wel de bereidheid/wil heeft om dit meer te leren en er het belang van inziet.

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 11:36

Goh je kan wel zeggen dat in de verliefdheidsfase je dan net meer moet gaan appen en dit en dat. Misschien is TS haar vriend aan het twijfelen en heeft hij wat afstand nodig voor nu.
Het is mogelijk dat jullie toch niet helemaal 100% samen passen maar het kan ook evengoed zijn dat hij opeens het licht ziet en jullie super gelukkig worden voor de komende 100 jaar :D
Wie zal het zeggen? Ik zou niet teveel doen aan overthinking, je voelt wat je voelt.
En voor nu voel je je niet prettig met het idee dat hij minder appt en dat wringt bij jou. Daar is niets mis mee vind ik. Dat mag je best uiten en als hij daardoor dicht klapt is dat ook dan maar zo. Het is ook geen ramp om relaties aan te gaan en dat het uiteindelijk blijkt niet "de" match te zijn.

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 16:26

Biks2 schreef:
Hij slaat dicht en ik word pissig. Leerpunt voor beiden denk ik. Maar als dit nu werkt is het toch oké? Erop terugkomen in real life kan altijd nog maar dan is het hoge woord er al wel uit.

Dit klinkt meer als symptoombestrijding dan een goede oplossing tbh.
Het is een korte termijnoplossing. Het is nu even "oké" omdat er wat stoom van de ketel is maar zolang je vriend zich niet openstelt voor jouw gevoelens en jij je dus niet gehoord voelt blijf je constructief dit gevoel houden in verschillende situaties. Het niet appen is an sich niet eens het probleem denk ik, maar zijn reactie op jouw openstelling lijkt mij (voor jou) de bottleneck.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 16:41

En het gesprek aangaan, niet pissig worden en met wederzijds respect praten?

Als het daadwerkelijk een leerpuntje is, zouden jullie nu geleerd moeten hebben en dit wat beter moeten kunnen (of oefenen).

Zonder face to face gesprek ga je dit, gegarandeerd niet oplossen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Nieuwe relatie na een lange relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 17:54

Wow, ik schrik echt een beetje van sommige reacties hier. Als ik zo zou denken, zou ons huwelijk allang kapot zijn, jeetje.

Wij hebben elkaar in 1993 leren kennen en moesten dus nog naar de huistelefoon bellen en zaten soms wel lang aan de telefoon, maar ook dagen niet. Je hoopte wel op dat telefoontje, maar wist ook dat er weer dagen tussen kon zitten.

Ik snap echt wel dat nu met appen veel anders is geworden en het contact via internet voordelen kan hebben, maar lees ook echt veel nadelen.
Een tijdje geleden was er ook een topic over hoe snel men moet reageren op appjes bijv. Ook daar keek ik wel op van de verwachtingen van mensen.

TS, sorry, maar wat vindt je leuk aan deze man/jongen? Wat maakt het samen zijn leuk?

Dat je onzeker bent en ervaring hebt is prima, maar dat is feitelijk niet zijn schuld en ook niet echt zijn probleem. Zolang hij jou niks aandoet, hoeft hij niet te boeten voor de fouten van een ander en hij kan er ook echt niet altijd rekening mee houden of zichzelf compleet naar aanpassen. Je leerde hem kennen zoals hij is en je zal hem ook moeten accepteren zoals hij is.

Die onzekerheid moet je echt zelf aan werken. Als de relatie goed voelt, moet je het verder echt niet laten afhangen van appjes. Het gaat om de tijd dat je samen bent. En dat appjes van nu zijn, wil niet zeggen dat iedereen verplicht is daar heel actief mee te zijn.

Dat hij eerst actiever was, zegt nog niet zoveel. Maar de enige manier is om dat uit te praten wanneer jullie samen zijn.

Anoniem

Re: Nieuwe relatie na een lange relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 18:04

Er is inderdaad een verschil tussen generaties.

Millenials en Gen Z zullen meer appen dan Gen X en vooral Boomers.

We weten niet hoe oud TS is.

Maar zoals ik al zei gaat het om het gevoel dat ze momenteel krijgt. Ik begrijp dat het niet fijn voelt zo, ik zou ook onzeker worden als ik plots niets meer hoorde in de eerste 2 maanden :o

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 18:13

Robin_S schreef:
Er is inderdaad een verschil tussen generaties.

Millenials en Gen Z zullen meer appen dan Gen X en vooral Boomers.

We weten niet hoe oud TS is.

Maar zoals ik al zei gaat het om het gevoel dat ze momenteel krijgt. Ik begrijp dat het niet fijn voelt zo, ik zou ook onzeker worden als ik plots niets meer hoorde in de eerste 2 maanden :o


Ook de generatie van nu zou toch moeten kunnen relativeren. Onze zoon is 26, heeft ene relatie, maar die appt ook echt niet zoveel.

En ik snap echt dat appen nu "normaal" is, maar relaties blijven toch een beetje hetzelfde en ook door dezelfde fases gaan.

Het is ook niet dat we vroeger niks hadden, ons geen zorgen maakte of wat dan ook. Het was anders en op een andere manier, maar daar moest je ook over praten en elkaar in leren kennen.

Als ik hier lees dat de jongen zich meer moet aanpassen en meer aan TS moet denken, schrik ik daar wel van. We weten helemaal niet waarom hij weinig of minder appt. En ik zou niet iemand willen die zichzelf gaat veranderen.
Je houdt rekening met elkaar, maar wel tot een normale hoogte.

Nogmaals; haar ervaring en onzekerheid is niet zijn schuld. Als hij heeft gezegd; ik vind je leuk en wil met jou verder, zal hij dat duidelijk genoeg vinden.

Anoniem

Re: Nieuwe relatie na een lange relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 18:21

Het zou mij niets verbazen als tegenwoordig veel (potentiele) relaties simpelweg stranden vanwege WhatsApp en Social media.

We moeten ons er niet blind op staren.

Hoe gaat het nu TS?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 18:27

Inderdaad superpony, dat hij zich zou moeten aanpassen of veranderen is in ieder geval niet goed.

Denk dat TS dat gelukkig ook niet verwacht :) denk dat ze het zelf niet prettig vindt zo en dat begrijp ik.

Je kunt niet vroeg genoeg beginnen met goed communiceren :)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 18:49

Evamarie schreef:
Het zou mij niets verbazen als tegenwoordig veel (potentiele) relaties simpelweg stranden vanwege WhatsApp en Social media.

We moeten ons er niet blind op staren.

Hoe gaat het nu TS?


Dat denk ik ook. Niet alleen vanwege het communiceren via apps, maar ook vanwege de invloed van internet op het leven en relaties.

Er zitten echt wel voordelen aan. Zo kan je vast en zeker elkaar iets vrijer leren kennen door semi anoniem met elkaar te praten. Dat heeft absoluut niet alleen voordelen, maar snap wel dat het voordelen KAN hebben.

Maar ook op Bokt zie je dat mensen iets plaatsen over hun relatie en iedereen daar wel een mening over heeft en dat toch meer invloed kan hebben dan men bewust is.

Natuurlijk werd in mijn tijd ook wel van alles besproken met vriendinnen, maar dat zijn dan toch mensen die je kent en niet zomaar iets roepen, anoniem via internet, wat vaak net iets te makkelijk is.

Dat laatste heeft trouwens nooit mijn voorkeur gehad. Mensen mogen best wel iets weten, maar dan weet mijn man het zelf ook en ik bespreek alles direct met hem. Altijd al zo gedaan en weet ook dat hij niks van onze relatie met anderen bespreekt. Hij is sws geen prater.

Ben ook wel verbaasd hoeveel mensen hier delen soms en soms ga je daarin mee en soms moet je wel beseffen dat dit allemaal internet is en je elkaar echt niet kent.
En ondanks dat dit het leven van nu is, blijf ik overtuigd dat Bokt niet de plek is om dit te bespreken.

Hutcherson

Berichten: 7350
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Nieuwe relatie na een lange relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 19:08

Ikzelf zou het niet fijn vinden om in die beginfase weinig/geen app contact te hebben. Juist in die periode denk je hele dagen aan je geliefde toch? Ik vind het dan fijn om lekker te appen, vooral savonds op de bank/in bed. Ove je dag, wat je meemaakt, grappige dingen of even uitrazen.
Maar ik zou er ook echt slecht opgaan als iemand niet goed met me kan praten. Ik moet wel gewoon kunnen aangeven wat ik ergens van vind en samen sparren voor een oplossing (of niet) dus dichtklappen ed is wel interessant hoe dat komt.
Ik zou wel wat interesse kwijtraken als iemand me niet appt en afstand bewaart ofzo, dat zou niet bij me passen.
Maar goed, voor hetzelfde geldt ben je helemaal weg van hem in real life.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 19:12

Klopt en het is ook niet zo netjes om persoonlijke details v je relatie of vriendschap hier neer te pennen. Bokt is geen vriendinnengroep en wij kunnen dus ook geen goed advies geven. Daarbij lijkt het mij voor de partner ook alles behalve leuk dat er bijv. ook nog op internet terug is te lezen dat de partner twijfels heeft of vreemd is gegaan...

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 19:16

Echt waar?

Maar dat kan toch helemaal niet?

Ik weet echt wel dat ik uit een andere tijd kom hoor, maar een mens moet toch ook kunnen leven en werken?

Vroeger wist ik hoe laat mijn man thuis was van werk, hoe laat hij ongeveer at en wanneer we konden bellen, maar daar moest je dus gewoon wel op wachten.
Omgekeerd hij ook toen ik nog op school zat of bij de pony's was bijv. Vaak belde je en vroeg je is X thuis en soms was hij of ik er dan niet en werd het doorgegeven of had je pech.

De rest moest je direct tegen elkaar zeggen, daarna via telefoon of irl.

Nu appen we ook nog echt weinig. Soms stuur ik iets en als mijn man het heeft gelezen is dat prima. Hij reageert wel of niet, zal me een zorg zijn.

vd week stuurde hij iets en belde hij daarna dat ik even naar die foto moest kijken. Prima. Gister had hij bij hoge uitzondering foto's gemaakt van de paarden en stuurde me die 's middags. Ik heb er niet op gereageerd.
Later als grapje zeg ik tegen mijn zoon dat ik expres niet reageerde omdat papa dat ook nooit doet, maar dat was echt achteraf als grapje.

Verder bel ik als ik echt iets moet vertellen en wachten we af tot er pauze is of laat ik hem overgaan en belt hij terug als het kan. Omgekeerd zelfde........ Maar echt tijdens het werk elkaar bellen kan gewoon niet. Dat is echt voor nood en dan nemen we ook beiden wel op.

Zie overigens wel veel mensen tijdens het werk op hun scherm kijken, vreselijk...........

Net belt mijn man met beeld, dat vindt hij dan weer leuk als hij ergens is. Ook goed.

Door aan alles zoveel gewicht te hangen, kan je het elkaar maar ook vooral jezelf zo moeilijk maken. Het gaat om de goede dingen en wat je leuk vindt aan elkaar, zeker in het begin. Je druk maken om bijzaken is echt zonde.

En al is het wel belangrijk voor je, een beetje vertrouwen is ook goed. Je hebt geen garanties of deze relatie gaat werken. Dat kan je ook niet afdwingen. Je kan het nu wel verpesten. Maar hoe het loopt en of het goed loopt weet je pas ergens in de toekomst.
Laatst bijgewerkt door superpony op 07-06-23 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 19:17

De meeste mensen zijn niet te herleiden naar wie ze werkelijk zijn, laat staan hun verkering. Ik zou me daar niet zo druk om maken.

Ts, ik vind het best pittig als je na 2 maanden al gedoe hebt, in die tijd 'moet' het eigenlijk leuk en ongecompliceerd zijn.

Wij zijn 36 en 40 en eerlijk gezegd appen wij toch wel de hele dag door, maar wel anders dan toen we net verliefd waren. Nu gaat het over boodschapen en afspraken :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 19:26

Urbanus schreef:
De meeste mensen zijn niet te herleiden naar wie ze werkelijk zijn, laat staan hun verkering. Ik zou me daar niet zo druk om maken.

Ts, ik vind het best pittig als je na 2 maanden al gedoe hebt, in die tijd 'moet' het eigenlijk leuk en ongecompliceerd zijn.

Wij zijn 36 en 40 en eerlijk gezegd appen wij toch wel de hele dag door, maar wel anders dan toen we net verliefd waren. Nu gaat het over boodschapen en afspraken :')


Daar moet je dus wel voorzichtig mee zijn. Je deeld bijv (noem expres geen namen) hier je insta vanwege je dochter en half bokt weet wie jij en je man zijn.

Ik zou het niet echt al gedoe noemen, maar zie hier wel miscommunicatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 19:29

Evamarie schreef:
Urbanus schreef:
De meeste mensen zijn niet te herleiden naar wie ze werkelijk zijn, laat staan hun verkering. Ik zou me daar niet zo druk om maken.

Ts, ik vind het best pittig als je na 2 maanden al gedoe hebt, in die tijd 'moet' het eigenlijk leuk en ongecompliceerd zijn.

Wij zijn 36 en 40 en eerlijk gezegd appen wij toch wel de hele dag door, maar wel anders dan toen we net verliefd waren. Nu gaat het over boodschapen en afspraken :')


Daar moet je dus wel voorzichtig mee zijn. Je deeld bijv (noem expres geen namen) hier je insta vanwege je dochter en half bokt weet wie jij en je man zijn.

Ik zou het niet echt al gedoe noemen, maar zie hier wel miscommunicatie.
Ik ga ervan uit dat volwassenen prima in staat zijn zelf die afweging te maken en eventuele consequenties te overzien en te accepteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 19:33

Die onzekerheid is trouwens ook gewoon hormonaal te verklaren. Als je heel veel happy-stofjes aanmaakt als je iemand ziet omdat je verliefd bent, dan heb je ook een hele grote sterke plotselinge daling daarna, die we niet zo goed kennen van andere situaties, waardoor je behoorlijk van de wap kan zijn als er minder contact is. Omdat we het niet herkennen en heel erg ruk voelt, wordt het één grote onzekere bende… Het kan ook zijn dat je dat nu voelt.

Wil niet zeggen dat er niets aan de hand is, dat weet je alleen als he praat. volgens mij zitten jullie nog een beetje in het kat en muis spelletje waarbij de communicatie nog niet echt helemaal genormaliseerd is en beide aan het aftasten zijn wat een normale frequentie is en hoe je je daar aan wil overgeven.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 19:55

Evamarie schreef:
Daar moet je dus wel voorzichtig mee zijn. Je deeld bijv (noem expres geen namen) hier je insta vanwege je dochter en half bokt weet wie jij en je man zijn.


Voor jou geldt hetzelfde natuurlijk.

Maar wij (jij en ik) delen niet onze relatie issues hier, dus dat vind ik anders.

Overigens ook door schade en schande wijs geworden, zo door de jaren heen :')

Maar een enigzins anoniem account dat iets deelt over haar nieuwe vriend, ja prima.

On topic: ik vind het best wel pittig dat hij niet face to face iets kan bespreken zonder dicht te slaan. Welke leeftijd is hij ongeveer?

Anoniem

Re: Nieuwe relatie na een lange relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 21:23

Goed dat je dat niet meer doet inderdaad. Je kunt beter maar voorzichtig zijn.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 22:15

Hutcherson schreef:
IIk vind het dan fijn om lekker te appen, vooral savonds op de bank/in bed. Ove je dag, wat je meemaakt, grappige dingen of even uitrazen.


Dat vind ik de horror via een app, dan zou ik gewoon even bellen als er wat te kletsen valt.
De meeste dagen zijn uiteindelijk gewoon: ik werd wakker, dronk mijn koffie, deed mijn pc open en weer dicht, at een hapje en ging slapen.
Het komt niet in me op om daar iets over te delen :D

Mijn apps zijn voornamelijk: ik ben om x uur thuis. Moeten we nog boodschappen.
Heerlijk onromantisch waarschijnlijk :o

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 22:21

Sizzle schreef:
Hutcherson schreef:
IIk vind het dan fijn om lekker te appen, vooral savonds op de bank/in bed. Ove je dag, wat je meemaakt, grappige dingen of even uitrazen.


Dat vind ik de horror via een app, dan zou ik gewoon even bellen als er wat te kletsen valt.
De meeste dagen zijn uiteindelijk gewoon: ik werd wakker, dronk mijn koffie, deed mijn pc open en weer dicht, at een hapje en ging slapen.
Het komt niet in me op om daar iets over te delen :D

Mijn apps zijn voornamelijk: ik ben om x uur thuis. Moeten we nog boodschappen.
Heerlijk onromantisch waarschijnlijk :o


Ja, maar in het begin ook?

Toen wij nog ieder ons eigen huis hadden, appten we veel. Goedemorgen, goedenacht, mis jou, vind jou lief, werkze, leuk filmpje, zin in jou, zullen we filmpje pakken, heb je gehoord over die en die.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 22:22

Toen had ik nog geen telefoon die dat kon :+
Wel sms waar dat was hartstikke duur en ik had een abbo waar iets van 10 smsjes per maand in zaten :')

Dus.. nee :D
Maar ik zag hem op het werk dus dan hoef je savonds ook niet nog eens te chatten lijkt mij.