Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 21:27

thequeensmum schreef:
Ik zie in uitgelicht een leuke foto staan van drie amazones in een rood shirt.
Kik ik hem aan zie ik ‘je beschikt niet over de nodige permissies om dit forum te lezen’
Is dat nieuw?
Nee, komt omdat Marlinde per ongeluk het topic dubbel had geplaatst achter de schermen, dus de link gaat naar het topic achter de schermen en niet naar het topic op VN. :) Vandaar dat jullie hem niet kunnen openen! :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 21:36

Ik ben een beetje aan het klooien. := Ik help mee met Uitgelicht en ik moet het nog even leren. :o Excuses!

Picopico
Berichten: 883
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 21:59

Ik vraag mij af hoe het zit omtrent regelgeving qua naamgeving bij paarden. Zijn er namen die niet toegestaan zijn? Ik weet dat sommige stamboeken met een beginletter werken. Maar stel je wilt je veulen T*fus noemen, wat gebeurt er dan?

axel_1997

Berichten: 1791
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 22:53

Picopico schreef:
Ik vraag mij af hoe het zit omtrent regelgeving qua naamgeving bij paarden. Zijn er namen die niet toegestaan zijn? Ik weet dat sommige stamboeken met een beginletter werken. Maar stel je wilt je veulen T*fus noemen, wat gebeurt er dan?


Ik vraag me af waarom je je veulen T*fus wil noemen. :+
Oké flauw.
Ik denk wel dat ze daar bezwaar tegen zullen maken.

De ambtenaar van de burgerlijke stand gaat ook niet akkoord met dergelijke kindernamen.
Dus ik denk een stamboek ook niet.

Vroeger had die ambtenaar ook nog best wat invloed.
Toen mijn grootvader de geboorte van mijn tante aan ging geven moest hij een hele discussie voeren om haar Ilse Carin te mogen noemen.
Want Karin moest met een K vond de ambtenaar.
Hij heeft het er toch door gedrukt want anders zouden haar initialen het woord IK spellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 11:13

axel_1997 schreef:
Picopico schreef:
Ik vraag mij af hoe het zit omtrent regelgeving qua naamgeving bij paarden. Zijn er namen die niet toegestaan zijn? Ik weet dat sommige stamboeken met een beginletter werken. Maar stel je wilt je veulen T*fus noemen, wat gebeurt er dan?


Ik vraag me af waarom je je veulen T*fus wil noemen. :+
Oké flauw.
Ik denk wel dat ze daar bezwaar tegen zullen maken.

De ambtenaar van de burgerlijke stand gaat ook niet akkoord met dergelijke kindernamen.
Dus ik denk een stamboek ook niet.

Vroeger had die ambtenaar ook nog best wat invloed.
Toen mijn grootvader de geboorte van mijn tante aan ging geven moest hij een hele discussie voeren om haar Ilse Carin te mogen noemen.
Want Karin moest met een K vond de ambtenaar.
Hij heeft het er toch door gedrukt want anders zouden haar initialen het woord IK spellen.
Blijkbaar zijn er stamboeken die dat soort namen dus wel toestaan, zoals recentelijk op Bokt te lezen was. :=

Het verschilt dus per stamboek/instantie: bij de BHA is het absoluut niet toegestaan, het KWPN vindt het blijkbaar geen probleem.

Fly_high

Berichten: 3300
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 11:22

Yup het verschilt per stamboek en veel standaard sportpaarden stamboeken (waaronder KWPN) hebben er geen regels voor. Pools warmbloed is nog grappiger, ze hadden zelfs een goedgekeurde hengst met charmante naam Rot Maar Op :+

Met andere woorden als je altijd een veulentje genaamd Tyfus had willen hebben dan is het zeker een optie. Ik moet zeggen dat ik nog veel liever Tyfus in de ring zie dan een paard met een van die seksueel getinte namen die het allemaal heel ongemakkelijk maken :')

Edit. Ik ben nieuwsgierig geworden en op horsetelex gaan zoeken, nu wil ik weten wat er allemaal door het hoofd van de persoon ging die Rrreally sexy dé perfecte veulennaam vond :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 11:30

Mensen die dat soort namen geven vinden zichzelf blijkbaar intens grappig. Ik vind het een beetje tokkie en een beetje kansloos, maar dat ben ik. Bij 'grappige' namen denk ik eerder aan een leuke woordgrap, zoals Mayo Neighs, dan aan scheldwoorden of seksueel getinte namen. :=

rien10
Berichten: 14666
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 11:31

Mijn nichtje heeft haar KWPN hengst veulen "'t is toch wat" genoemd. Briljant!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 11:34

rien10 schreef:
Mijn nichtje heeft haar KWPN hengst veulen "'t is toch wat" genoemd. Briljant!
Ja, zoiets vind ik tof idd! Ik zou het zelf niet geven aan een paard, maar kan dat soort namen wel waarderen. :j

Fly_high

Berichten: 3300
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 11:43

Mayo Neighs en 't is toch wat vind ik beide geweldig :D

Seks gerelateerde namen zijn IMO hetzelfde niveau als "exotische" namen met tig spelfouten, doe het je paard en je medemens niet aan alsjeblieft :')

Piekosjj

Berichten: 5451
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 12:27

Namen als Pot-8-os vind ik dan ook echt geweldig. Valt wel in het zelfde straatje als MayoNeighs :')

rien10
Berichten: 14666
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 13:23

Fly_high schreef:
Mayo Neighs en 't is toch wat vind ik beide geweldig :D

Seks gerelateerde namen zijn IMO hetzelfde niveau als "exotische" namen met tig spelfouten, doe het je paard en je medemens niet aan alsjeblieft :')



Leuk foutje van 30 of zo jaar terug.

Meisje op stal fokte een veulen uit haar merrie. Ze gaf het dier een naam. Naar ik aanneem moest het zijn "My personal dream". Niet mijn smaak, maar ach, het is ook niet mijn veulen.
Helaas had ze "My personality dream" ervan gemaakt.


(Oh oh, stel nou dat ze in dit topic zit... heb ik weer)

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 13:38

Mijn persoonlijkheidsdroom? :') _O- _O-

Wat erg.
Zelfs al had de naam goed geweest dan was Mijn persoonlijke droom ook niet al te best geweest.
Had dan gewoon My dream gedaan ofzo.

rien10
Berichten: 14666
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 14:00

Yep. Dat dus.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 14:04

Ik kom regelmatig dit soort dingen tegen op concours :+
Zo loopt hier in de regio bijvoorbeeld een 'Irisch mist' in de rondte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 14:17

I think its beatifull. :j

Ik ben ook vooral gek op Latijnse namen die geen of ongrammaticaal Latijn zijn en niks betekenen. :))

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 14:20

Ook vandaag, maar in een ander topic:

Lielle schreef:
Zisunic, Ennue, Raimaer, Pablo Pot d'Ory, Issedy, Didaer :-)


Ik vind ze allemaal grappig :))

rien10
Berichten: 14666
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 15:14

Die van ons heet Brix Ik vind het een erg leuke pony naam.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 15:35

Ik moest bij Mayo Neighs al direct aan Lielle denken :))
Grappig dat haar paardennamen nu ook net op een andere plek voorbij kwamen.

Amado7

Berichten: 10728
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 17:27

Kan je dit eten ? :’)

Afbeelding

Zo gaat mijn kippen en groenten soep er uit zien na ontdooien uit de vriezer. Vers ingevroren.
Nooit geschifte soep gezien dus geen idee of dit bedorven is haha. Maar had dit vorige keer ook en toen weggegooid maar heb het nu weer. Stukjes lossen niet echt op bij opwarmen

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 17:32

Zitles-vraagje. Waar laat je de zweep als je in draf zonder beugels rijdt, en je je handen in je zij zet? Ik zat gister op een paard welke hoog opgooide. Met deze oefening de zweep tussen zadel en bovenbeen/knie klemmen ging niet. Hoe meer je met je benen gaat klemmen, hoe meer je gaat stuiteren op de rug.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 17:37

Geen idee Amado...Hoe ruikt het?
Ik vries nooit soep in, maar dat zou toch normaal gesproken wel gewoon moeten kunnen.

Dat moet je gewoon zonder zweep doen Kookaburra :+

Picopico
Berichten: 883
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 17:49

Eh.. op de bakrand?

Die namen :')
Ik weet dat er bij mensen regels voor zijn. Bij paarden is het dus stamboek afhankelijk. Welke stamboeken hebben hier wel/geen regels voor?

@ Amado, vet gaat vaak vlokken bij het invriezen. Is dus vet, geen schimmel :)
(emulgator voorkomt dit overigens)

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 18:10

Vet kan gaan vlokken, melkproduct ook. Ik zou het denk ik gewoon proberen. Smaakt het goed en heb je geen last van de veranderde substantie, dan is het eten :))

Zweepje zou ik denk ik in mijn shirt op mijn rug stoppen. Wel in de buurt, maar uit de weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 18:21

Kookaburra schreef:
Zitles-vraagje. Waar laat je de zweep als je in draf zonder beugels rijdt, en je je handen in je zij zet? Ik zat gister op een paard welke hoog opgooide. Met deze oefening de zweep tussen zadel en bovenbeen/knie klemmen ging niet. Hoe meer je met je benen gaat klemmen, hoe meer je gaat stuiteren op de rug.
In je hand. :+ Gewoon zorgen dat je het paard er niet mee raakt, desnoods pak je hem wat lager vast.