Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 18:50

Amado7 schreef:
Kan je dit eten ? :’)

[ [url=m/xdPsFd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo gaat mijn kippen en groenten soep er uit zien na ontdooien uit de vriezer. Vers ingevroren.
Nooit geschifte soep gezien dus geen idee of dit bedorven is haha. Maar had dit vorige keer ook en toen weggegooid maar heb het nu weer. Stukjes lossen niet echt op bij opwarmen



Ik heb dit ook regelmatig met mijn soep. Je kan het gewoon eten.

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 19:54

rien10 schreef:
Mijn nichtje heeft haar KWPN hengst veulen "'t is toch wat" genoemd. Briljant!


Waarom is dat briljant? Ik vind het eerder respectloos.
Edit: ik zie dat meerdere mensen de voorbijkomende namen geweldig vinden. Dus het zal wel aan mij liggen ;)

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 20:02

Als het dan tiswa zou zijn zou ik het wel mooi vinden. Een hele zin niet. Dat is imo ook geen naam.

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 20:03

Thanks allemaal! Er kwam visite dus heb het maar weggegooid. Volgende portie uit de vriezer ga ik gewoon eens eten als ik alleen ben.

Is denk inderdaad vet, zo ziet het er uit. Alleen lijkt het me wel een vieze structuur in je mond :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 20:08

Nikass schreef:
rien10 schreef:
Mijn nichtje heeft haar KWPN hengst veulen "'t is toch wat" genoemd. Briljant!


Waarom is dat briljant? Ik vind het eerder respectloos.
Edit: ik zie dat meerdere mensen de voorbijkomende namen geweldig vinden. Dus het zal wel aan mij liggen ;)
Hoezo, je mag het toch geen leuke naam vinden? Ik vind dit wel een grappige naam, maar seksueel getinte namen of scheldwoorden vind ik ook getuigen van een gebrek aan respect voor het dier, en daar denken de hi-la-ri-sche mensen die ze die namen geven ook anders over. :+

Mijn paard heet dus 'oeros' (Auroch), die naam had ik haar ook niet gegeven als ik degene was die haar haar naam gegeven had. := Ik vond het ook echt een vreselijke naam toen ik haar kocht, maar kon niks beters bedenken, dus hij is gebleven en ik ben hem steeds leuker gaan vinden, maar de betekenis blijft wat apart.

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 20:43

Ach.. Latino: "bewoner van de VS die roots heeft in Midden- en Zuid-Amerika"
Voor een Spanjaard. :')

Picopico
Berichten: 881
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 21:51

Ze spreken allebei Spaans toch? Of nou ja, je paard verstaat het alleen misschien :')

@ Mkango, ik vraag mij nu af hoe je Auroch in het Engels uitspreekt :o?

Ik kende vroeger een paard dat Ukkie heette, was ook echt een paard en geen pony. O ja, en een Mortel. Geen idee wat er in het hoofd van de naamgever omging :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 21:53

Picopico schreef:
Ze spreken allebei Spaans toch? Of nou ja, je paard verstaat het alleen misschien :')

@ Mkango, ik vraag mij nu af hoe je Auroch in het Engels uitspreekt :o?

Ik kende vroeger een paard dat Ukkie heette, was ook echt een paard en geen pony. O ja, en een Mortel. Geen idee wat er in het hoofd van de naamgever omging :')
OH-rok. :P

Latino is Spaans voor 'Latijn.' :))

Kookaburra

Berichten: 5382
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 22:21

Dankjulliewel allemaal! Zweep op de bakrand gaat hier niet lukken, daarvoor mis ik een goede bakrand :P Maar een paar andere tips kan ik zeker eens proberen!

paars

Berichten: 5550
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 00:40

Zijn er elektrisch verstelbare lattenbodems van 160 die uit 1 bodem bestaan (dus voor 1 breed matras ipv 2x80) ? Heb ze van 140 gevonden bij Jysk maar breder nog niet gevonden.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17977
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 01:35

Je hebt wel lattenbodems die je met elkaar kan koppelen. Dan reageert hij als 1 lattenbodem, maar het zijn er eigenlijk twee. Zou dat je probleem ook oplossen of wil je per se 1 bodem hebben?

paars

Berichten: 5550
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 09:02

Lalidan schreef:
Je hebt wel lattenbodems die je met elkaar kan koppelen. Dan reageert hij als 1 lattenbodem, maar het zijn er eigenlijk twee. Zou dat je probleem ook oplossen of wil je per se 1 bodem hebben?

Dat lost het probleem zeker op, weet je waar ik die kan vinden? Ik zal iig gaan googlen met ‘koppelbaar’ erbij.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17977
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 10:16


paars

Berichten: 5550
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 12:49

*\o/* Synchronisatie! Dat is het magische woord. Dankjewel, ik kan nu verder!

Yom
Berichten: 3780
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 19:37

Vandaag de vliegtickets binnen gekregen ( via mail) en nou staat er bij de achternaam van mijn dochter een gewone o ipv ö
Zou dat erg zijn ( bel ze vd week sws nog even)

_Karlijn
Berichten: 6453
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 20:22

Hoe komen jonge vogeltjes in een nest aan hun vocht, zeker op dagen als deze? Zijn wormpjes en vliegen sappig %) genoeg?

Picopico
Berichten: 881
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 22:14

_Karlijn schreef:
Hoe komen jonge vogeltjes in een nest aan hun vocht, zeker op dagen als deze? Zijn wormpjes en vliegen sappig %) genoeg?

Uit voedsel en anders wordt het gebracht door de ouders in hun keelkrop of veren.

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 10:06

Yom schreef:
Vandaag de vliegtickets binnen gekregen ( via mail) en nou staat er bij de achternaam van mijn dochter een gewone o ipv ö
Zou dat erg zijn ( bel ze vd week sws nog even)


Leestekens en letters met streepje of puntjes kunnen niet op een vliegticket.
https://www.cheaptickets.nl/blog/cheapt ... /index-amp

Vaak wordt het vanzelf veranderd naar OE

Yom
Berichten: 3780
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 11:14

Zo staat het idd op de achterkant van haar ID

Dan zal het geen ramp zijn maar ik bel toch maar ff ( als ik ze te pakken krijg want dat is bij Corendon nogal een uitdaging)

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 09:06

Hoe kan ik het best door engels talige wetenschappelijke artikelen door worstelen?

Voor een cursus moet ik er heel wat lezen. Nu is mijn engels erg slecht en leer ik over het algemeen totaal niet vanuit tekst.. Is ook de reden dat ik nooit een Master ben gaan doen.
Voor m'n opleiding ook nooit echt een boek of artikel gebruikt...

Google Lens heb ik al geprobeerd om het te vertalen en dan voor te laten lezen. Dit lukt deels, maar de vertaling is niet altijd goed.

Als ik het lees in het Engels zie ik voornamelijk letter, in m'n hoofd zegt het niks. Zo kan ik een hele alinea (voor)lezen zonder er ook maar 1 woord van te onthouden.

Piekosjj

Berichten: 5449
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 09:29

Leren écht te lezen. Ik lees nu regelmatig teksten in een andere taal, en ik kan daar soms zo doorheen lezen zonder ook maar een woord op te slaan, dan moet ik er echt voor gaan zitten en echt woord voor woord lezen, de tekst in m'n hoofd vertalen. En het zal natuurlijk een hoop helpen om je engels wat op te schroeven. Netflix zonder ondertitels, engelse youtube video's kijken, zodat je meer gewend raakt aan hoe de taal klinkt. Al is dat spraakgebruik heel anders dan in wetenschappelijke teksten, als je de basis (normaal gesproken taal) niet kunt, zal het heel lastig zijn om een wetenschappelijke tekst te ontcijferen.

En het lezen van wetenschappelijke teksten is ook echt een kunst hoor. In het nederlands, engels, of welke taal dan ook. Ik heb dus wél die master gedaan, maar heb een rothekel aan wetenschappelijke teksten lezen. Ik lees dus meestal maar de helft vd absctract en de laatste zin vd conclusie :') Ik lees dan liever wetenschaps-baserende boeken, maargoed dat zal jou niet helpen in je cursus :D

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 09:58

Het gaat echt om m'n wetenschappelijke Engels. M'n spreek, luister en lees vaardigheid in standaard Engels is oke. Kan alles volgen in ieder geval, is ook wel is anders geweest. Ik ben met de hakken over de sloot geslaagd voor m'n middelbare. Met voor Engels een 4,5, maar voor de rest wel gemiddeld boven de 8 (beta vakken zijn zo veel makkelijker).
Ook in het Nederlands er helaas last van dat een tekst niet binnen komt, vandaar dat ik veel met luisterboeken werk. Voor m'n bachelor was ik dan ook bij elk college/werkgroep. Als er iets verteld wordt blijft elk woord hangen en kan ik het zo herhalen. Doe ik het vanuit uit tekst dan totaal niet.

Haha, de paar artikelen waar ik bij m'n bachelor niet onder uitkwam heb ik ook op die manier gelezen. De abstract en verder kom ik niet. Helaas lukt dat voor deze cursus niet..

Ik ga weer verder stoeien met de artikelen... Nog een maand en ik ben klaar met deze cursus en dan nooit meer :D

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 10:18

Probeer wetenschappelijke artikelen ook vooral niet van voor naar achter te lezen.
Kijk in de methoden wat ze gedaan hebben (en afhankelijk van het doel hoef je daar ook niet elk detail van te onthouden) en lees daarna de resultaten (vooral de tabellen/figuren want die bevatten de hoofdboodschap meestal). Wil je dan nog iets weten over interpretatie of zwakke punten van de studie dan kun je de discussie nog even screenen op relevante aanvullingen.

TatjanaaJarig

Berichten: 2985
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Groningen

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 16:27

Hoe smeer je je rug in als je alleen bent? (Even vanuit gaand dat je geen mensen in de buurt hebt aan wie je het kan vragen)

Ik vraag het voor een "vriendin" die vanochtend 2 uur in de moestuin heeft gewerkt met een spaghettietopje en niet heeft ingesmeerd :Y)

hagelslag
Berichten: 8998
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 16:41

Tatjanaa schreef:
Hoe smeer je je rug in als je alleen bent? (Even vanuit gaand dat je geen mensen in de buurt hebt aan wie je het kan vragen)

Ik vraag het voor een "vriendin" die vanochtend 2 uur in de moestuin heeft gewerkt met een spaghettietopje en niet heeft ingesmeerd :Y)

Af en toe lauwwarm douchen.
Of een richting koude handdoek op je rug leggen.
Of een vette kwak aftersun op een handdoek ofzo kwaken en voorzichtig heen en weer smeren op je rug