Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 7 [ 159 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

De loedermoeders!

 

Bron: wikepedia
Uitspraak
Geluid: loedermoeder (hulp, bestand)
Woordafbreking
loe·der·moe·der

Op deze plek kun je, je verhalen kwijt over alles wat met het moeder of vader zijn te maken heeft. :D

Van grappige gebeurtenissen, tot ergenissen, moeilijke beslissingen..van alles daartussen en daaromheen.

Die ene x dat ik het hoofd van zijn chocoladekonijn afbrak, deze volledig verorberde en daarna tot mijn schrik recht in twee grote verdrietige peuterogen keek.

Startvraag:
Wanneer voel jij je een echte "Loedermoeder?"
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 20:38 



 
Profiel   

HK --> LZP

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 15:50 



 
Profiel   

Dat ik de schoolfotograaf was vergeten en ik dus van 1 jaar schoolfotos heb met een kapsel en kleren combinatie waar je u tegen zegt. Ach is later weer een leuke herinnering.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 16:22 



 
Profiel   

Ik bracht mijn kinderen naar school.. sinterklaas zou die dag op school komen.. ik had ze pietenmutsjes opgezet en uitgezwaaid. Nog geroepen veel plezier vandaag en doe sinterklaas de groetjes van me!!

Vond het wel gek dat een paar mensen me raar aankeken. En er verder geen kindjes waren met mutsjes..wat bleek, ik had me in de dag vergist :+ :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 16:37 



 
Profiel   

Dat ik m'n kind dwong om iets echt even te proeven... Hij was er hartstikke allergisch voor en we konden zo door naar de HAP.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 16:38 



 
Profiel   

Ik dwong mijn kind zijn poffertjes op te eten waarmee hij zat te klooien. Tot ik ontdekte dat de poedersuiker per ongeluk bloem was %)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 16:40 



 
Profiel   

Vergeten dat ze een uur eerder vrij waren. Lig lekker lang uit op de bank als vriendin binnenkomt met mijn kinderen

God kan nog wel even doorgaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 16:49 



 
Profiel   

Urielle schreef
Dat ik m'n kind dwong om iets echt even te proeven... Hij was er hartstikke allergisch voor en we konden zo door naar de HAP.



Hier ook zo iets.

Wij moésten vroeger eten wat de pot schafte én ons bord moest leeg. Ik heb gezworen dat ik zo niet zou zijn.

Mijn dochter (4jr) lust geen ei in welke vorm dan ook. Ik dacht dat als ze eiersalade of omelet zou proeven ze er ‘overheen’ was, want zo is dat wel vaker. Ik had slechte zin en mijn dochter die dag ook, ze MOEST van mij een hapje proeven. Dat weigerde ze dus moest ze maar even blijven zitten van mij. Op een gegeven moment probeerde ze kokhalzend te proeven en toen drong het door wat ik eigenlijk aan het doen was. We moesten allebei janken en sinds dien is nee altijd gewoon nee en vol is vol. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 18:42 



 
Profiel   

De dag voor een studiedag door een Parro-bericht van school erachter komen dat ze dus vrij zijn.
Terwijl ik allerlei andere dingen gepland had staan -O-

Vergeten dat het blijkbaar normaal is dat je op de laatste dag van het schooljaar de juf overlaadt met cadeaus.
Maar goed, een tekening was zo gemaakt.

Ik heb nog ontelbaar loedermoedermomenten. Maar mijn geheugen is niet best, hersens eruit geperst met de bevallingen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 18:47 



 
Profiel   

Ik heb onze jongste dochter toen ze 2 was uit het winkelwagentje laten vallen in de winkel.Oeps.Ze was gelukkig oke.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 18:51 



 
Profiel   

verootjoo schreef
De dag voor een studiedag door een Parro-bericht van school erachter komen dat ze dus vrij zijn.
Terwijl ik allerlei andere dingen gepland had staan -O-

Vergeten dat het blijkbaar normaal is dat je op de laatste dag van het schooljaar de juf overlaadt met cadeaus.
Maar goed, een tekening was zo gemaakt.


Ik heb nog ontelbaar loedermoedermomenten. Maar mijn geheugen is niet best, hersens eruit geperst met de bevallingen :')


Dat had ik vorig schooljaar ook. :') was de laatste dag, dus er kon ook geen tekening meer gemaakt worden.
Had de memo gemist blijkbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 18:52 



 
Profiel   

gerlienke schreef
verootjoo schreef
De dag voor een studiedag door een Parro-bericht van school erachter komen dat ze dus vrij zijn.
Terwijl ik allerlei andere dingen gepland had staan -O-

Vergeten dat het blijkbaar normaal is dat je op de laatste dag van het schooljaar de juf overlaadt met cadeaus.
Maar goed, een tekening was zo gemaakt.


Ik heb nog ontelbaar loedermoedermomenten. Maar mijn geheugen is niet best, hersens eruit geperst met de bevallingen :')


Dat had ik vorig schooljaar ook. :') was de laatste dag, dus er kon ook geen tekening meer gemaakt worden.
Had de memo gemist blijkbaar.


Daar komt geen memo van denk ik haha :')
Ik merkte het omdat ie twee juffen had en die andere had al eerder haar laatste dag, dus toen bedankte ze in de app voor alle cadeaus. Met een foto erbij van de hele stapel. Dus ik dacht: huh, cadeaus?? En toen snel kind laten kleuren.

Dit jaar voor het eerst avondvierdaagse gelopen. Aan het eind mijn eigen kind zo’n snoepketting omgehangen. Hangt ie ineens helemaal vol met snoepkettingen. Van andere blijkbaar meer attente moeders gekregen :+ is blijkbaar ook normaal, dus dan weet je het vast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 19:11 



 
Profiel   

Wat een geweldig topic is dit!!! Al die verhalen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 19:13 



 

Haha er zitten echt heel erge tussen, maar zo begrijpelijk.

Ons zoontje weet zijn gordels v.h autozitje los te maken. Hij wrumt en wrumt en wrumt net zo lang totdat hij vrij is. Heel irritant. Na meer x uitleggen dat het niet mag. Hij is 2,5. En meermaals te moeten stoppen onderweg om hem weer vast te maken (voor zolang dat duurt)

Besloot ik uit pure wanhoop te vertellen dat Sinterklaas geen kadootjes geeft aan kindjes die gordels los maken. Dat Sinterklaas daar heel verdrietig van wordt omdat het gevaarlijk is. Twee grote peuterogen keken mij geschrokken aan. Ons zoontje is groot fan van Sinterklaas. Man o man, wat voelde ik mij slecht...maar het werkt wel. :o

Hij zit nu zelf te checken of hij wel goed vast zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 19:32 



 
Profiel   

Mijn zoontje deed dat ook, met die gordels. Toen heb ik een keer heel hard geremd (ik reed niet eens zo hard) maar hij bonkte toen met z’n hoofd tegen het stoeltje. Hij heeft sindsdien z’n gordels altijd om gehouden. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 19:59 



 
Profiel   

:= Ahhh. Is ook echt wel link.

Eentje van de vader die moeder heel hard uitlachte. Kinderen waren nog klein en ik was in de tuin aan het uitleggen dat je rustig moet blijven bij wespen, goed opletten als je een hap neemt van je eten en niet je armen tegen je lijf moet drukken omdat ze er net tussen kunnen zitten. Ik deed het onder het uitleggen even voor, zat er dus een wesp tussen. Papa kwam niet meer bij en de kinderen daardoor ook in een deuk en mama zat met een wespensteek. %) :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 20:01 



 
Profiel   

Onze oudste dochter was 4 en vond zich groot genoeg om geen autogordel meer om te doen.Elke keer drama,toen gezegt het is goed dan geen gordel,kind blij.Ben ingestapt en zachtjes weggereden en op de rem gaan staan.Met als gevolg een jankende dochter die op de kop en dubbelgevouwen tussen voorstoel en achterbank lag.Daarna nooit meer een probleem meer gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 20:02 



 
Profiel   

Ik heb dat ook gedaan in de auto omdat het kind geen gordel wilde :=

Het blijkt echt een effectieve manier. Soms vergeet ie het weer even en dan rem ik dus weer even.

Tja, misschien loedermoeder, maar gordel steeds losmaken is gewoon echt levensgevaarlijk en die discussies erover tijdens het autorijden ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 20:32 



 
Profiel   

Hier geen moeder, maar ik moet wel smakelijk lachen om jullie loedermoederacties. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 20:38 



 
Profiel   

Ik heb onze kinderen verteld dat wanneer ze liegen er een streep op hun achterhoofd komt te staan. Als ze een leugen(tje) vertelden, legden ze hun hand op hun achterhoofd. Inmiddels zijn ze 6 en 8 en laten ze nog weleens hun achterhoofd zien om te tonen dat ze niet liegen en er dus geen streep zichtbaar is.

Ik had deze zelf een keer ergens gelezen en hij werkte heel goed, maar voel me nu wel een beetje schuldig dat ik zelf dus ook loog :o .


Laatst bijgewerkt door Uppojono op 10-06-23 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 20:48 



 
Profiel   

Wat gordel-/ en autoregel problemen betreft, vertel ik mijn 3 jarige zoontje altijd dat de politie anders boos wordt op mama, als hij niet luisterd.
Niks gelogen en het blijft indruk maken :p .

Wat loedermoederacties betreft..

Afgelopen december, in die ijskoude periode, waren we met de fiets naar opa en oma gegaan.
Op de terugweg vertikte hij het zijn jas aan te trekken.. discussie gehad, maar meneer vertikte het (en dat kan ik hem "dwingen" en de jas aandoen, maar dan is ie ook net zo snel weer uit). Dus dan maar zonder jas achterop (is ong 5 minuten fietsen naar huis).
Regelmatig gevraagd of ie zijn jas al aan wilde, maar het bleef nee..
Tot ik een klein stemmetje hoorde "mama, ik heb het koud, jas aan?"
Lesje was wel geleerd...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 20:49 



 
Profiel   

Ons dochtertje (toen 5 jaar oud)moest en zou de hond (50kg) vasthouden met uitlaten. Na meermaals te hebben uitgelegd dat dat echt geen verstandig idee is, toch de riem overhandigd. Ik heb de hond bij me geroepen en mn dochter vloog er achteraan. Ze heeft het er daarna nooit meer gevraagd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 20:52 



 
Profiel   

Als mijn jongste dochter weer eens begint te gillen omdat ik haar haren borstel...
Sta ik achter haar: harder... Schreeuw dan harder! Is dat alles wat je kan?
En dan huilen dat ik haar plaag :')

Zelfde dochter. Allebei de meiden uitgelegd hoe om te gaan met wespen en bijen in de zomer. Ineens gillen, gillen dat ze deed. Ik rende er naartoe, had ze een wesp in haar bovenarm aan de onderkant zitten. Mamma ik had voorzichtig naar hem gewapperd maar hij kwam tussen mijn arm en mijn lijf te zitten ... Oh ja, ik wist dat ik iets in de uitleg vergeten was ..

Als ik de oudste ophaal bij vriendinnetjes heeft ze nogal de neiging om niet mee naar huis te willen. In ergste gevallen zeg ik met een stalen gezicht: als je nu niet mee naar huis komt mag je hier nooit meer komen spelen.
God wat heb ik me schuldig gevoeld dat ik het zei... Tot ik meerdere moeders dezelfde kreet hoorde toepassen als de kinderen bij mij waren spelen, toen ging het me beter :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 21:06 



 
Profiel   

studiedag vergeten en met kids bepakt op school staan (is ook kdv en bso dus altijd open) en afvragen waarom t toch zo rustig is :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 21:13 



 
Profiel   

Toen ik me een uur in de tijd vergist had met het ophalen van scouting weekend |(
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 21:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 7 [ 159 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen