Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shenavallie
Berichten: 11577
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 15:01

hagelslag schreef:
Ik wil ukkie buiten doen maar ze ligt nog zo lekker te snurken....
Dus ik wacht nog maar even. Ookal komt dat qua planning niet goed uit _O-
[ [url=m/sY6VGM.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3

Zebrastreep

Berichten: 9762
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 15:03

Vakantiestress |o

Shenavallie
Berichten: 11577
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 15:03

Zebrastreep schreef:
Vakantiestress |o

In welk opzicht?

Shenavallie
Berichten: 11577
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 15:04

Sanniejtjuh schreef:
Kosten dierenarts. Heel simpel vaccinatie en vlooienprik voor kat. Andere facturen terug gezocht, is gewoon dik plus €40,- duurder.

Echt te idioot voor woorden inderdaad.

Zebrastreep

Berichten: 9762
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 15:12

Shenavallie schreef:
Zebrastreep schreef:
Vakantiestress |o

In welk opzicht?


Spullen inpakken :') ik maak wel lijstjes maar alsnog wil ik teveel doen in een te korte tijd.

En ik moet morgen op werk ook nog wel het een en ander regelen wat ik ook al eerder had kunnen doen maar door te weinig motivatie wat laten liggen. Maar dat wil ik dan wel netjes afsluiten voordat ik wegga.

fjordjes

Berichten: 12037
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 16:43

Iemand die mijn profielfoto heeft gejat op tiktok en als zijn profielfoto gebruikt! Heb al gemeld en bericht gestuurd of die de foto kan verwijderen maar nog niks gehoord.

Siggislief

Berichten: 13973
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 18:17

Na 1,5 week hoofdpijn in de ochtend, pijn in de nek en schouder.
En ook vooral bepaalde bewegingen niet fijn zijn...
Vanmorgen te horen gekregen dat het een peesontsteking is in de schouder.
Als de pijn niet verminderd, moet ik terug komen voor een corticosteroïden spuit in de schouder.
Maar tot nu toe moet ik het doen met 3 x 2 Paracetamol 500mg & 2 x 1 Ibuprofen 600mg en anders 1 x 1 Tramadol 50mg.

Ughh en heb al zo'n hekel aan pillen slikken, ging Vanmorgen al over m'n huig van de Paracetamol.
En net ook weer 2 x..

En het kan 6 weken gaan duren.

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 18:26

Siggislief schreef:
Na 1,5 week hoofdpijn in de ochtend, pijn in de nek en schouder.
En ook vooral bepaalde bewegingen niet fijn zijn...
Vanmorgen te horen gekregen dat het een peesontsteking is in de schouder.
Als de pijn niet verminderd, moet ik terug komen voor een corticosteroïden spuit in de schouder.
Maar tot nu toe moet ik het doen met 3 x 2 Paracetamol 500mg & 2 x 1 Ibuprofen 600mg en anders 1 x 1 Tramadol 50mg.

Ughh en heb al zo'n hekel aan pillen slikken, ging Vanmorgen al over m'n huig van de Paracetamol.
En net ook weer 2 x..

En het kan 6 weken gaan duren.


Hoe gaan ze bepalen waar de ontsteking precies zit? Want als ze gaan spuiten moet ie precies raak zijn anders heb je niks aan.

Siggislief

Berichten: 13973
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 18:33

Cowboy55 schreef:
Siggislief schreef:
Na 1,5 week hoofdpijn in de ochtend, pijn in de nek en schouder.
En ook vooral bepaalde bewegingen niet fijn zijn...
Vanmorgen te horen gekregen dat het een peesontsteking is in de schouder.
Als de pijn niet verminderd, moet ik terug komen voor een corticosteroïden spuit in de schouder.
Maar tot nu toe moet ik het doen met 3 x 2 Paracetamol 500mg & 2 x 1 Ibuprofen 600mg en anders 1 x 1 Tramadol 50mg.

Ughh en heb al zo'n hekel aan pillen slikken, ging Vanmorgen al over m'n huig van de Paracetamol.
En net ook weer 2 x..

En het kan 6 weken gaan duren.


Hoe gaan ze bepalen waar de ontsteking precies zit? Want als ze gaan spuiten moet ie precies raak zijn anders heb je niks aan.


Hij had er ook over een scan/echo.

Nyaleti

Berichten: 6153
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 18:45

Peesontsteking is zo poedersuiker.
Ben je bij een orthopeed geweest? Gek dat ze niet eerst een foto of echo maken! Waar zit het?

Shenavallie
Berichten: 11577
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 18:51

Zebrastreep schreef:
Spullen inpakken :') ik maak wel lijstjes maar alsnog wil ik teveel doen in een te korte tijd.

En ik moet morgen op werk ook nog wel het een en ander regelen wat ik ook al eerder had kunnen doen maar door te weinig motivatie wat laten liggen. Maar dat wil ik dan wel netjes afsluiten voordat ik wegga.

Oh, ik dacht vanwege vakanties van collega's/rooster/extra moeten werken. :o
Je hebt dus eigenlijk een beetje een luxe probleem, ha ha! :D

Themba

Berichten: 1461
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 19:05

Siggislief schreef:
Na 1,5 week hoofdpijn in de ochtend, pijn in de nek en schouder.
En ook vooral bepaalde bewegingen niet fijn zijn...
Vanmorgen te horen gekregen dat het een peesontsteking is in de schouder.
Als de pijn niet verminderd, moet ik terug komen voor een corticosteroïden spuit in de schouder.
Maar tot nu toe moet ik het doen met 3 x 2 Paracetamol 500mg & 2 x 1 Ibuprofen 600mg en anders 1 x 1 Tramadol 50mg.

Ughh en heb al zo'n hekel aan pillen slikken, ging Vanmorgen al over m'n huig van de Paracetamol.
En net ook weer 2 x..

En het kan 6 weken gaan duren.


Ze hebben smelttabelten paracetamol van roter. Geef ik de kinderen hier ook. Is gewoon 500mg

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 19:25

Themba schreef:
Ze hebben smelttabelten paracetamol van roter. Geef ik de kinderen hier ook. Is gewoon 500mg

Die heb ik ook, vooral omdat ik dat onderweg zo fijn vind. Zijn zonder water in te nemen.

Telpeva

Berichten: 14724
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 19:28

Nyaleti schreef:
Peesontsteking is zo poedersuiker.
Ben je bij een orthopeed geweest? Gek dat ze niet eerst een foto of echo maken! Waar zit het?

Een doorverwijzing is ook niet per se helpend, daar gaat ook weer een periode overheen ivm wachtlijsten. Uit gaan van een probleem dat vaker voor komt (ontsteking), die minder zorg nodig heeft en met middeltjes van de drogist te verhelpen is is efficiënter en ook goedkoper als uit gaan van een ergere aandoening waar meer onderzoek bij nodig is. Met als bijkomende bonus dat ALS het inderdaad een ontsteking is, dat de patiënt al va de kwaal af is als die behandeling meteen begint, vs wachten op onderzoek.
Ik heb met mijn zenuwproblemen hetzelfde doorlopen, 2x een periode lang volgepropt met pijnstillers en ontstekingsremmers, bij mij bleek het een andere oorzaak te hebben en toen kreeg ik pas een doorverwijzing.

Laten we het erop houden dat ik niet erg onder de indruk ben van de zorg van tegenwoordig :o :) overal merk je bezuinigingen en het duurt lang voordat je ergens aan de beurt bent. Ik hoop vooral heel hard dat het voor Siggislief inderdaad iets simpels is als een ontsteking, dat het over gaat met de ontstekingsremmers en de pijnstillers en er verder geen gekke onderzoeken nodig zullen zijn :knuffel:

Ps je hebt inderdaad die smelt tabletten van Roter, die wou ik net gaan noemen ik heb die altijd in mijn tas en op mijn nachtkastje. Je hebt daarnaast ook nog zetpillen en bruistabletten van allerlei merkem, misschien dat daar iets bruikbaars bij zit?

Marcella

Berichten: 36731
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 19:45

Dat ik doodmoe ben.

pjerJarig
Berichten: 1579
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 20:43

Ik erger me aan de angst bij het paardrijden. Van te voren smoesjes verzinnen 'het waait' en echt ik heb het braafste paard ter wereld. Hij geeft niks om wind. Wel is hij zonder oogkleppen iets kijkerig en zoals het een ruin betaamd probeerd hij een beetje onder het werk uit te komen. Dat kan ik best handelen. Maar toch zit ik de hele rit overal ongelukken te zien en moet ik mezelf steeds weer vertellen om adem te halen.
Paardlief helpt ook niet echt mee: in de eerste 2km ben ik nog dapper en loopt hij een beetje te 'etteren' en te snuiven. Daar zit hij mij mee op te fokken. Dan begint het bij mij dat ik bangig wordt en dan zie je hem denken 'zie je wel er is iets'. echt zo irritant. Alsnog springt hij niet weg en doet niks raars, alleen dat enorm hoog in de energie zitten .. en als ik dan even adem haal en een lang teugeltje geef (wat ik op zo'n moment rete spannend vind) dan zakt zijn hoofd en loopt hij lekker rond te kijken. Goed op zich dus een prima rit gehad en goed geoefend, geen rare sprongen of wat dan ook gehad maar toch kan ik me nog niet erg trots of blij voelen en dat vind ik stom.

Siggislief

Berichten: 13973
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 20:52

Nyaleti schreef:
Peesontsteking is zo poedersuiker.
Ben je bij een orthopeed geweest? Gek dat ze niet eerst een foto of echo maken! Waar zit het?

Ik heb het idee dat ik peesontsteking gevoelig ben, heb het de laatste jaren vooral in de achillespees gehad
en laatst ook iets in de bovenbeenspier gehad en die is nu over tot zo ver.

En dit heb ik nog nooit gehad in de schouder, het zit vooral binnen in de schouder kop.

De huisarts heeft mij een plaatje laten zien, als ik de beweging maak is ie pijnlijk.
En als hij er mee bewoog (met mijn arm) dan had ik er geen last van, dus hij zegt ook..
Het is geen slijmbeursontsteking want dan moet je met eigen beweging en mijn beweging pijn hebben, en dat heb je niet.

Enige moment dat je pijn hebt is wanneer je zelf beweegt, en hij vermoed dat het de pees is onder de schouder kop en iets verder in de schouder.

Themba schreef:
Ze hebben smelttabelten paracetamol van roter. Geef ik de kinderen hier ook. Is gewoon 500mg

Daar ga ik zo slecht op, heb het 1 x gehad en ik ging toen al helemaal over mijn nek. :r
Dan maar gewone paracetamol slikken.

Telpeva schreef:
Ik hoop vooral heel hard dat het voor Siggislief inderdaad iets simpels is als een ontsteking,
dat het over gaat met de ontstekingsremmers en de pijnstillers en er verder geen gekke onderzoeken nodig zullen zijn :knuffel:

Ik zit met een probleem, ik slik bepaalde medicatie en daarbij mag ik eigenlijk geen tot niet NSAID's slikken,
en daar vallen dus de ontstekingsremmers onder. (Ibuprofen/Naproxen/Diclofenac)
Maar met overleg met de huisarts vanmorgen mag ik de Ibuprofen wel slikken maar niet te veel en te vaak.
Hij zei al van je moet zwaardere pijnstillers krijgen/nemen maar die heb je al (Tramadol)
en eigenlijk wil ik dat dan weer niet slikken omdat het versuft en ik mag er geen auto mee rijden.
Zou het dan alleen slikken op de dagen dat ik de volgende dag niks heb.

Maar voor nu is Ibuprofen wel even goed maar gewoon niet te veel en te vaak slikken.
En ik moet ook vooral blijven bewegen met de arm om tegen frozen shoulder tegen te gaan, maar niet te veel zwaar tillen/duwen/trekken.

hagelslag
Berichten: 9038
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 21:07

Zo'n lange werkdag vandaag en ik wil morgen fit zijn voor de bloemetjesmarkt jn Groningen....
Als t meezit ben ik rond 1 vanacht klaar en ik ben vanmiddag om 1 begonnen.....

Sanniejtjuh

Berichten: 1216
Geregistreerd: 11-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 21:39

@Siggislief

Ik heb op dezelfde plek een (langdurige) peesonsteking gehad. Ik ben door gestuurd naar schouderspreekuur in ziekenhuis. Daar kon ik gelijk een cortico injectie krijgen. Wellicht is dat een optie?

Ik zat met het feit dat ik al nsaiders/pijnstillers gebruikte voor wat anders. Dus kon qua medicatie ook niet veel. Maar pijn was niet te doen, en werd steeds minder beweegelijk

Siggislief

Berichten: 13973
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 21:50

Sanniejtjuh schreef:
@Siggislief

Ik heb op dezelfde plek een (langdurige) peesonsteking gehad. Ik ben door gestuurd naar schouderspreekuur in ziekenhuis. Daar kon ik gelijk een cortico injectie krijgen. Wellicht is dat een optie?

Ik zat met het feit dat ik al nsaiders/pijnstillers gebruikte voor wat anders. Dus kon qua medicatie ook niet veel. Maar pijn was niet te doen, en werd steeds minder beweegelijk


Wil eerst even kijken of het ook weg gaat zonder een cortisone injectie, als dat lukt zou dat echt fijn zijn.
Dat zei de HA ook eerst even afwachten wat het lichaam doet.

En ik gebruik zo min mogelijk pijnstillers, en vorige week begon ik al met 2 tramadols (Di&Wo)
omdat ik normaal met deze pijn in de nek/schouder weet dat het mijn chronische pijn KANS is.
Vaak is de pijn na de 1e Tramadol en 1 nachtje slapen al weg, maar nu bleef het.
De Manuele therapie heeft niet geholpen (2x)

Nu vooral een spiegel opbouwen met de paracetamol en 2 x 1 per dag ibuprofen 600mg en anders tussen door inplaats van ibu een tramadol.

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 22:05

In drie dagen tijd m'n baan kwijtgeraakt en te horen gekregen dat m'n vader ongeneeslijk ziek is _-:( :x

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 22:17

Aan deze hele dag op het werk.. wat een vreselijke dag en morgen wordt nog zo'n dag maar nog erger ben ik bang :(

Coco4life
Berichten: 1217
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 22:35

Rugpijn

Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 22:52

Warboel schreef:
In drie dagen tijd m'n baan kwijtgeraakt en te horen gekregen dat m'n vader ongeneeslijk ziek is _-:( :x

Wat heftig, veel sterkte. :knuffel:

Alja

Berichten: 25599
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 23:25

In een gigantisch negatieve spiraal zitten, wil het opgelost hebben maar ben afhankelijk van anderen.