hoogste boete?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23453
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 23:23

zeanine schreef:
Is iemand hier wel eens zijn rijbewijs kwijt geweest of kent iemand die dat gehad heeft?

Mijn vriendje heeft namelijk NOGAL hard gereden en ben eigenlijk een beetje op zoek naar mensen die hier ook ervaring mee hebben.

En met te hard bedoel ik dan meer dan 70 km te hard (geflitst, niet gelaserd)


Ik dacht altijd dat ze je moeten aanhouden om je rijbewijs in te nemen. Flitsen doen ze namelijk op kenteken en ze kunnen dan nooit bewijzen dat je vriend erin zat of iemand aan wie hij hem had uitgeleend (tenzij hij van voren op de foto staat en zijn hoofd er ook op staat).
Hebben ze hem al ingenomen of is ie alleen nog maar geflitst en heb je nog niks gehoord?
Wil je me in dit topic (of via PB) op de hoogte houden, ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit afloopt..

edit: hier kan je info vinden over wanneer je rijbewijs is ongevorderd: http://www.flitsservice.nl/juridisch/ht ... s_main.htm
je kan daar ook kiezen voor verschillende redenen dat ie is ingevorderd, misschien heb je daar iets aan. ze spreken alleen wel over een situatie dat je staande gehouden word en ik begreep dat dat bij jou niet het geval was..

Dominiqueee
Berichten: 788
Geregistreerd: 25-10-06

Re: hoogste boete?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 23:59

Heb gelukkig nog nooit een boete gehad.

zeanine

Berichten: 854
Geregistreerd: 13-05-06
Woonplaats: provincie groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:27

Polly schreef:
zeanine schreef:
Is iemand hier wel eens zijn rijbewijs kwijt geweest of kent iemand die dat gehad heeft?

Mijn vriendje heeft namelijk NOGAL hard gereden en ben eigenlijk een beetje op zoek naar mensen die hier ook ervaring mee hebben.

En met te hard bedoel ik dan meer dan 70 km te hard (geflitst, niet gelaserd)


Ik dacht altijd dat ze je moeten aanhouden om je rijbewijs in te nemen. Flitsen doen ze namelijk op kenteken en ze kunnen dan nooit bewijzen dat je vriend erin zat of iemand aan wie hij hem had uitgeleend (tenzij hij van voren op de foto staat en zijn hoofd er ook op staat).
Hebben ze hem al ingenomen of is ie alleen nog maar geflitst en heb je nog niks gehoord?
Wil je me in dit topic (of via PB) op de hoogte houden, ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit afloopt..

edit: hier kan je info vinden over wanneer je rijbewijs is ongevorderd: http://www.flitsservice.nl/juridisch/ht ... s_main.htm
je kan daar ook kiezen voor verschillende redenen dat ie is ingevorderd, misschien heb je daar iets aan. ze spreken alleen wel over een situatie dat je staande gehouden word en ik begreep dat dat bij jou niet het geval was..


Hij is inderdaad geflitst en heeft hiervan een brief gekregen met een bekeuring (zonder boetebedrag omdat hij dus moet voorkomen) en een bestuurdersverklaring, waarop hij dus moest aangeven wie de bestuurder van de auto op het bewuste tijdstip is geweest. Ik heb op internet al heel veel gezocht maar over zulke hoge snelheidsovertredingen is geen zinnig woord te zeggen omdat het gewoon afhangt van de officier van justitie.
Hij heeft verder nog niks gehoord over wanneer hij moet voorkomen, afwachten dus.
Ik zal je op de hoogte houden!

Bijkomend probleem (of misschien voordeel) is dat hij zijn rijbewijs echt nodig heeft voor zijn werk, zonder rijbewijs geen werk.
Verder heeft hij in het verleden nog nooit boetes gehad

aiselover

Berichten: 855
Geregistreerd: 27-10-04
Woonplaats: Reeuwijk, Zuid-Holland

Re: hoogste boete?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:30

Mijn voornemen was het eerste halfjaar dat ik m'n rijbewijs had geen boetes te krijgen...
was gelukt... want 1 dag nadat het half jaar om was heb ik schijnbaar te hard gereden....'t was maar een paar kilometer, maar toch 29 Euro.
Altijd zonde van je geld, maarja, dan valt 29 Euro nog wel mee vergeleken met de wat forsere boetes hier :o

beukiej

Berichten: 1978
Geregistreerd: 05-05-05

Re: hoogste boete?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:43

Ik heb 1 keer een boete gehad maar die werd 15 minuten later weer ingetrokken :=

In het dorp waar toen die tijd mijn school stond werd een rotonde gebouwd en de fietsers mochten even lekker omfietsen.
Daar had ik dus geen zin in en ik ging over een weggetje dat alleen voor auto's bedoeld was.

Wordt ik aangehouden door de politie. Ik helemaal chagerijnig want ik had haast.
Toen ze vroegen of ik nog een verklaring had, zei ik: Ik heb geen bord zien staan. Mag ik nu eindelijk gaan?

Bij het wegfietsen ontglipte mij een woord wat niet voor herhaling vatbaar was. Maar ze zeiden niks dus ik fietste weg.
3 km verderop haalde ze me weer in en zette ze me weer stil. Ik dacht ooooh nee, ze hebben het toch gehoord.

'Dag dame, hier zijn we weer. We haden even gekeken en er staat inderdaad geen bord. Bij deze mag je je boete verscheuren.'

:+

AaronYve

Berichten: 10504
Geregistreerd: 15-11-06

Re: hoogste boete?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:46

mijn hoogste boete: 150 euro

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: hoogste boete?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 07:54

Okee, ik heb dus op de eerste dag van mijn vakantie mijn eerste boete gekregen. Ik reed 70 in de bebouwde kom, ook hier in NZ mag je daar mnaar 50. Beetje jammer: 120 dollar boete, en 20 punten van mn rijbewijs af (je krijgt er 100 en dat voor 2 jaar)

Herfstblad
Berichten: 782
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 21:19

XFiemoX schreef:
Uhm...mijn hoogste boete ooit was vorig jaar...Reed op een 100 weg waar ik met een snelheid van 149 reed (deze snelheid waar de correctie vanaf was, dus zonder correctie 154), en dat ff a´la EUR480,- :o ... Zijn er nog wel meer boetes gevolgd maar niet zo hoog als deze, en nee ben er dan ook echt niet trots op maar ze betrappen me toch elke keer weer :o ... Alsof ze mij gewoon op staan te wachten :o ...


Oke dus is echt een super oud topic. Excuus. Maar ben je dan niet gewoon rijbewijs kwijt?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41625
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 21:21

Herfstblad schreef:
XFiemoX schreef:
Uhm...mijn hoogste boete ooit was vorig jaar...Reed op een 100 weg waar ik met een snelheid van 149 reed (deze snelheid waar de correctie vanaf was, dus zonder correctie 154), en dat ff a´la EUR480,- :o ... Zijn er nog wel meer boetes gevolgd maar niet zo hoog als deze, en nee ben er dan ook echt niet trots op maar ze betrappen me toch elke keer weer :o ... Alsof ze mij gewoon op staan te wachten :o ...


Oke dus is echt een super oud topic. Excuus. Maar ben je dan niet gewoon rijbewijs kwijt?

Net 1 km/u te langzaam :)).

Herfstblad
Berichten: 782
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 21:23

Herfstblad schreef:
XFiemoX schreef:
Uhm...mijn hoogste boete ooit was vorig jaar...Reed op een 100 weg waar ik met een snelheid van 149 reed (deze snelheid waar de correctie vanaf was, dus zonder correctie 154), en dat ff a´la EUR480,- :o ... Zijn er nog wel meer boetes gevolgd maar niet zo hoog als deze, en nee ben er dan ook echt niet trots op maar ze betrappen me toch elke keer weer :o ... Alsof ze mij gewoon op staan te wachten :o ...


Oke dus is echt een super oud topic. Excuus. Maar ben je dan niet gewoon rijbewijs kwijt?

Net 1 km/u te langzaam :)).[/quote]

Oh ja correctie gaat het om he. Maar als ze je wel flitsen met meer dan 50+ ben je dan je rijbewijs wel kwijt? Of alleen als ze je aanhouden?

Anomien

Berichten: 7393
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: hoogste boete?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 21:31

Alleen bij aanhouding. Anders is het wat lastig… want was jij het nu? Of je vriend?

moonsparkle
Berichten: 21727
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 21:33

Nu het topic toch omhoog is, ik heb een keer een boete gekregen vanuit Duitsland, was iets van 15,- daarvoor kreeg ik echt een gangster foto van mezelf met zonnebril achter het stuur, dat was elke euro waard 8-)

Herfstblad
Berichten: 782
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 21:34

Anomien schreef:
Alleen bij aanhouding. Anders is het wat lastig… want was jij het nu? Of je vriend?


Maar volgens mij zit je nu op iets van 700 euro bij die snelheden?

AmyJamess

Berichten: 2120
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: hoogste boete?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 21:47

Ongeveer €280, waren 3 boetes op een traject controle. Mn ex reed, allebei niet in de gaten gehad :+

En de laatste was €10 in duitsland voor het niet stoppen voor een stopstreep/bord.

Aranel
Berichten: 20201
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 21:51

moonsparkle schreef:
Nu het topic toch omhoog is, ik heb een keer een boete gekregen vanuit Duitsland, was iets van 15,- daarvoor kreeg ik echt een gangster foto van mezelf met zonnebril achter het stuur, dat was elke euro waard 8-)


:') :') _/-\o_

Mijn hoogste bekeuring was 220 voor het rijden door rood. Geflitst door een flitspaal. Die daar al jaren stond. In mijn eigen stad.
Dat was best dom ja.

Zorry
Berichten: 1386
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Re: hoogste boete?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 22:40

De hoogste die ik heb gehad is in België (Antwerpen) reed 82 op een weg waar je 50 mocht(ik dacht 80).
Voor moeten komen bij de rechtbank, rij ontzegging van een week alleen in België en een boete van uiteindelijk rond de 1000 euro.
Ze had een bedrag gezegd bij de uitspraak maar daar kwamen nog een hoop kosten bij.

troi
Berichten: 17012
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 22:46

Zorry schreef:
De hoogste die ik heb gehad is in België (Antwerpen) reed 82 op een weg waar je 50 mocht(ik dacht 80).
Voor moeten komen bij de rechtbank, rij ontzegging van een week alleen in België en een boete van uiteindelijk rond de 1000 euro.
Ze had een bedrag gezegd bij de uitspraak maar daar kwamen nog een hoop kosten bij.


Holy f*ck wat een geld zeg! Das zuur!

Zorry
Berichten: 1386
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 23:13

troi schreef:
Zorry schreef:
De hoogste die ik heb gehad is in België (Antwerpen) reed 82 op een weg waar je 50 mocht(ik dacht 80).
Voor moeten komen bij de rechtbank, rij ontzegging van een week alleen in België en een boete van uiteindelijk rond de 1000 euro.
Ze had een bedrag gezegd bij de uitspraak maar daar kwamen nog een hoop kosten bij.


Holy f*ck wat een geld zeg! Das zuur!


Dat was zeker zuur, helemaal omdat de uitspraak was 70 euro en administratie kosten.
Blijkt alleen in België zo te zijn als je via rechtbank een boete krijgt hij dan maal 8 gaat en administratie kosten en kosten voor slachtofferhulp.
We hadden de eerste brief met de betalen boeten niet gehad dus toen hij opnieuw kwam moest hij binnen 48 uur betaald worden.

daantjuhhh

Berichten: 26874
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: hoogste boete?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 01:09

3 boetes in anderhalf uur.
2 x 179 € en 1 x iets van 80€

Ik reed van werk naar huis, snel door naar stal en weer naar huis. Dus 3 x langs een flitser op de zelfde weg (mijn eigen straat)…

Die was wel zuur.

Kabayo

Berichten: 14027
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 02:55

400 euro op een weg waar je 60 mocht. Ik reed 98

Later nog eens een soortgelijke. Ook op een 60 weg. Ik reed 90, politie had mij geklokt op 110 (?). Heel bijzonder. GPS van de auto nagekeken (bedrijfsbus) en ik heb nooit boven de 90 gereden). Uiteraard wel te hard... maar het is toch echt wel een verschil van 20km. Moest naar de rechtbank waar ze een boete van 560 euro zouden geven en 2 maand voorwaardelijk rijontzegging. Maar ik kreeg gelukkig voordeel van de twijfel door de GPS tracking. Niks hoeven betalen en geen voorwaardelijke rijontzegging

Inmiddels ben ik het wel afgeleerd :+

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18001
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: hoogste boete?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 03:17

Rijbewijs vorderen kan tegenwoordig ook zonder staande houding, dus als je geflitst bent. Dan moet je verklaren hetzij dat jij de bestuurder was, hetzij dat iemand anders op dat moment in jouw auto reed (en wie dan). Doe je dat laatste niet, is het gewoon jouw verantwoording.

1 boete van 36 met de motor gehad, omdat 2 autos elke keer om en om aan het inhalen waren en ik geen zin had om daar tussen te zitten met mijn 2 wielen :+. Dus toen wat meer gas gegeven op een punt dat net een flitser stond. Jammer dan, mijn veiligheid ging voor en die was echt gebaat bij deze eikels achter me te kunnen laten :j. Maar ik reed uiteindelijk 106 waar ik 100 mocht, dus het is ook niet dat ik vol gas doorgetrokken ben. En daarna netjes terug naar 100 :j.

En 1 boete van dat bedrag die mij broer op mijn motor had gereden. Ik heb nog nooit zo gek naar een boete staan kijken, 'ben ik daar geweest? :?:?:?'. Foto erbij, knalgele helm te zien. Oh, wacht even :)*
Ik heb hem maar betaald, hij was kosteloos aan mijn motor aan het knutselen geweest en moest de motor daarvoor mee aan boord nemen. En uiteraard ook weer terug brengen...
. Toen heeft hij net 72 gereden (na correctie) waar je 70 mag. oliebol happens, betalen en door. :))

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101781
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: hoogste boete?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 05:35

Vorige zomer tijdens het verhuizen...je mocht 50 en ik reed bijna 80. :o
€350. Zo zonde geld. Er stond daar een nieuwe flitser....tja...

pmarena

Berichten: 48165
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 06:26

Ik weet niet meer hoeveel het was, heb ik verdrongen denk ik ik, maar (ver) boven de 200 euro in ieder geval.... 1x voor rijden door rood licht, terwijl ik dat helemaal niet deed. Er reed een touringcar voor me. We gingen door gewoon groen licht of wellicht sprong het op oranje toen we er onderdoor reden, niks aan de hand in ieder geval. En nèt onder het licht door, stopt die bus met rijden en gaat stilstaan midden op de kruising :?

Blijkbaar 1 of ander technisch probleem. Kort daarna had hij hem weer aan de praat en trok weer op dus ik kon ook verder rijden. Terug was ook geen optie meer, en je verwacht dit toch ook niet :=

Maar een paar weken later had ik een hele stevige bekeuring in de brievenbus voor rijden door rood licht in ieder geval _-:(

Tancreda4

Berichten: 24052
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 08:19

Wat een bedragen...

Hier 7 of 15 euro, weet t niet precies meer. M'n voorlicht deed t niet op m'n fiets, maar vanwege dubbele verlichting achter waren ze wat coulant

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 08:23

Per 1 maart is het allema nog veel duurder geworden }:0