Forums » Algemeen » [LZP] Het leven zonder paarden |
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp | |
Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
|
|
Plaats een nieuw onderwerp |
Kringen in vensterbank |
---|
veneri | |
Wij zijn pas verhuisd en zijn alles aan het opknappen. Nu zitter er vensterbanken in de woonkamer van (ik denk) een steensoort.
Er zitten kringen in van (ik denk) glazen. Ik heb het geprobeerd schoon te maken met dettol, dreft, verfreiniger, maar het gaat niet weg. Zodra het opgedroogd is zie je de kringen weer. Waarmee is dit voorgoed weg te krijgen? |
Laatste bericht |
Geplaatst: 03-08-24 12:33 |
Cambionn | |
Denk niet dat je dit zo weg krijgt, materiaal lijkt echt verkleurd. Dan is naar mijn weten de enige oplossing een likje verf of nieiwe vensterbanken. En daarna altijd onderzetters gebruiken.
|
Geplaatst: 03-08-24 12:36 |
Petpa | |
Bedoel je met verfreiniger St Marc?
Dat zou mijn laatste redmiddel zijn. En anders idd verven of vervangen of bloempotten erop. |
Geplaatst: 03-08-24 12:47 |
Ibbel | |
Als het daadwerkelijk (natuur-)steen is, dan is laten polijsten of 'zoeten' de enige manier. Natuursteen is altijd een beetje poreus, de ene steen meer dan de andere, dus zal je de bovenlaag waarin de vlek is ingetrokken moeten verwijderen. Door te polijsten dus.
|
Geplaatst: 03-08-24 12:48 |
ellepel | |
Dat is hardsteen denk ik hè, daar is wel speciale reiniger voor.
Even googlen! |
Geplaatst: 03-08-24 12:52 |
san4nie | |
ellepel schreef Dat is hardsteen denk ik hè, daar is wel speciale reiniger voor. Even googlen! Nee, dat is niet wit. Vermoed iets van composiet ofzo. Even langs een steenhouwer gaan. |
Geplaatst: 03-08-24 13:21 |
DubbelFun | |
Geplaatst: 03-08-24 14:07 |
Renee | |
Oh de herkenning, het zal me niks verbazen als ik in dezelfde type woning heb gewoond. Of van dezelfde aannemer. Exact dezelfde vensterbanken met exact dezelfde kringen (bij oplevering al). Buren zweerden erbij dat ze weg zouden gaan met groene zeep. Maar in de 3 jaar dat ik er woonde heb ik de kringen niet weg kunnen krijgen. De groene zeep was toen een tip van de aannemer.
|
Geplaatst: 03-08-24 14:27 |
veneri | |
De vorige bewoners hebben hier 12 jaar (vanaf oplevering) gewoond. Is een huurwoning, dus wil ook niet teveel gedoe mbt de vensterbanken aan de hand halen. Er moet toch iets zijn waarmee dit te verwijderen is?
@petpa: verfreiniger was gewoon van alabastine. |
Geplaatst: 03-08-24 14:32 |
DubbelFun | |
Óf je probeert de vlek met iets te imiteren en daarmee de hele vensterbank te doen zodat je weer een egale kleur hebt.
Ik gok dat je met wat lijnzaadolie een heel eind komt. Dat hard ook nog eens goed uit zodat de vensterbank minder gevoelig is voor nattigheden. |
Geplaatst: 03-08-24 16:34 |
BigOne | |
Anders plakplastic erover heen .
|
Geplaatst: 03-08-24 16:38 |
Blue_flower | |
veneri schreef De vorige bewoners hebben hier 12 jaar (vanaf oplevering) gewoond. Is een huurwoning, dus wil ook niet teveel gedoe mbt de vensterbanken aan de hand halen. Er moet toch iets zijn waarmee dit te verwijderen is? @petpa: verfreiniger was gewoon van alabastine. Nee uit steen krijg je geen vlek weg met zelf bedachte middeltjes. Je zult contact moeten zoeken met iemand die steen kan bewerken (sommige keukenbouwers weten wel wie of wat). |
Geplaatst: 03-08-24 20:51 |
nnicolex | |
Ik volg even. Hebben een koopwoning met exact dezelfde vensterbanken en er heeft nooit wat opgestaan maar toch die vlekken en ze gaat er niet uit.
|
Geplaatst: 03-08-24 21:13 |
ellepel | |
Ik kwam dit net tegen,staan wel goede tips in
https://www.profloorcare.nl/onderhoud/v ... erwijderen. |
Geplaatst: 03-08-24 21:15 |
veneri | |
nnicolex schreef Ik volg even. Hebben een koopwoning met exact dezelfde vensterbanken en er heeft nooit wat opgestaan maar toch die vlekken en ze gaat er niet uit. Dat is toch ook apart!? Zijn het bij jou ook zulke kringen?ik vind het net alaof er glazen hebben gestaan die kringen hebben achtergelaten. |
Geplaatst: 03-08-24 21:56 |
Blue_flower | |
nnicolex schreef Ik volg even. Hebben een koopwoning met exact dezelfde vensterbanken en er heeft nooit wat opgestaan maar toch die vlekken en ze gaat er niet uit. Bouwvakkers die bekers / glazen / flessen hadden neergezet erop? |
Geplaatst: 04-08-24 07:31 |
Renee | |
Blue_flower schreef nnicolex schreef Ik volg even. Hebben een koopwoning met exact dezelfde vensterbanken en er heeft nooit wat opgestaan maar toch die vlekken en ze gaat er niet uit. Bouwvakkers die bekers / glazen / flessen hadden neergezet erop? Mijn ervaring is dat zo’n 40 appartementen minstens in de flat waar ik woonde dit hadden. Dus ik denk dat het er een beetje bij hoort. Of het nou gevoelig materiaal is of een andere reden. Je kan het geloof ik laten polijsten ook. |
Geplaatst: 04-08-24 08:46 |
veneri | |
Wat voor materiaal is het dan?
|
Geplaatst: 04-08-24 15:58 |
manzano | |
Missch zit er iets in waardoor het is verkleurd. Wij hadden de vensterbank wit geschilderd, maar witte verf vergeeld als er geen zonlicht bij komt. Had dus allemaal ronde vlekken van de bloempotten (dus geen licht op die plekken).
|
Geplaatst: 04-08-24 16:02 |
san4nie | |
veneri schreef Wat voor materiaal is het dan? Heb m’n vriend gevraagd voor je, is steenhouwer. Marmer composiet zegt hij. Zuurvlekken, moet opnieuw gepolijst worden. Ga je er met poetsen niet uit krijgen. |
Geplaatst: 04-08-24 21:44 |
veneri | |
Zuurvlekken, geen idee hoe ze dat er in hebben gekregen dan.
Ik ga niet laten polijsten in een huurwoning, toch bedankt voor de info, acheelt een hoop poetsen op niks af. |
Geplaatst: 05-08-24 10:37 |
san4nie | |
veneri schreef Zuurvlekken, geen idee hoe ze dat er in hebben gekregen dan. Ik ga niet laten polijsten in een huurwoning, toch bedankt voor de info, acheelt een hoop poetsen op niks af. Ja, kan van alles zijn. Je vraagt je soms af wat mensen allemaal uitspoken. Snap ik, zou ik ook niet doen.. |
Geplaatst: 05-08-24 11:52 |
kiki1976 | |
Bij mijn schoonzoon ook zulke vensterbanken in zijn nieuwbouw huis.
Hij kreeg de tip van de aannemer bij opleving de vensterbanken eerst in de autowas te zetten. Dit omdat je anders heel snel kringen erin krijgt. Ook al van waterdruppels |
Geplaatst: 05-08-24 11:52 |
Albertina71 | |
Je zou er plakfolie op kunnen plakken, wel opletten dat je een makkelijk te verwijderen soort neemt.
En anders veel bloempotten neerzetten en de andere vlekken negeren |
Geplaatst: 05-08-24 12:32 |
Nielojram | |
nnicolex schreef Ik volg even. Hebben een koopwoning met exact dezelfde vensterbanken en er heeft nooit wat opgestaan maar toch die vlekken en ze gaat er niet uit. Voordat je jouw huis kocht wist je al precies wat erin gebeurde? |
Omhoog |
Geplaatst: 05-08-24 20:46 |
Plaats een nieuw onderwerp | Plaats een reactie |
Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
|
|
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp |
Forums » Algemeen » [LZP] Het leven zonder paarden |
Inloggen |