Forums » Algemeen » [LZP] Het leven zonder paarden |
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp | |
Pagina 2 van de 2 [ 42 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1, 2 |
|
Plaats een nieuw onderwerp |
Ervaring gezocht met sun eclipse |
---|
Valerie93 | |
Even een update voor de mensen die misschien nog twijfelen,
Heb ze nu al tijdje op de ramen zitten en merk een redelijk verschil qua temperatuur. Het warmt een stuk minder snel op en ben echt blij met de 2 screens die ik heb. Had het veel eerder moeten doen! |
Laatste bericht |
Geplaatst: 10-08-24 07:42 |
Nado | |
Hier ook heel blij met de screens. Scheelt 3-4 graden.
|
Geplaatst: 10-08-24 09:31 |
marleen_88 | |
Wij zijn ook heel tevreden.
Laten jullie hem hangen met regen? Wij halen ze er nu steeds vanaf, maar vragen ons af of dat noodzakelijk is. |
Geplaatst: 10-08-24 12:47 |
Emj_23 | |
Nee, is echt niet nodig. Bij mij gaan ze er april/mei op tot aan oktober. Storm etc, blijft gewoon zitten.
|
Geplaatst: 10-08-24 13:22 |
Eliana | |
Ja wij hebben ze ook, het scheelt echt, we hebben ze nu op de achterkant op de 1e verdieping maar volgend jaar kopen we ze ook voor de voorkant
|
Geplaatst: 10-08-24 15:25 |
Nado | |
Emj_23 schreef Nee, is echt niet nodig. Bij mij gaan ze er april/mei op tot aan oktober. Storm etc, blijft gewoon zitten. Wij laten ze ook zitten en dat gaat prima. Stond ook in de beschrijving dat het ervoor gemaakt is om te blijven hangen. |
Geplaatst: 10-08-24 19:14 |
Tieme | |
marleen_88 schreef Wij zijn ook heel tevreden. Laten jullie hem hangen met regen? Wij halen ze er nu steeds vanaf, maar vragen ons af of dat noodzakelijk is. Wat is dan de reden dat je ze er steeds vanaf haalt? Lijkt me een hoop onnodig werk. Hier gaan ze er rond mei op en rond september er weer vanaf. Regen, wind, storm... Ik laat het gewoon hangen. Het is spul kan hoogstens nat worden of los raken en er vanaf vallen. In die paar jaar tijd 2x gehad dat 1 zuignap los ging. |
Geplaatst: 11-08-24 20:20 |
veneri | |
Ik lees al wat ervaringen van mensen die ze aan de binnenkant hebben, maar hoeveel graden scheelt het nou met of zonder die screens aan de binnenkant? Ik wil ze ook bestellen namelijk, want de zon staat er hier de hele middag en avond op en het is nu 25graden binnen. Als er een graad of 3 afgaat zou dat heeeel fijn zijn! Voor mezelf, maar ook voor de huisdieren.
In de keuken kan ik bijna een ei bakken op het aanrecht zo heet is het daar. |
Geplaatst: 11-08-24 20:24 |
marleen_88 | |
Tieme schreef marleen_88 schreef Wij zijn ook heel tevreden. Laten jullie hem hangen met regen? Wij halen ze er nu steeds vanaf, maar vragen ons af of dat noodzakelijk is. Wat is dan de reden dat je ze er steeds vanaf haalt? Lijkt me een hoop onnodig werk. Hier gaan ze er rond mei op en rond september er weer vanaf. Regen, wind, storm... Ik laat het gewoon hangen. Het is spul kan hoogstens nat worden of los raken en er vanaf vallen. In die paar jaar tijd 2x gehad dat 1 zuignap los ging. We zijn nogal zuinig op onze spullen en dachten dat het beter was om ze eraf te halen. We wonen aan zee en onder Tata Steel, niet de aller gezondste luchten hier. Nu ik jullie ervaringen zo lees gaan wij ze dus ook maar laten hangen Bedankt allemaal. |
Geplaatst: 11-08-24 21:12 |
SjonnieZ | |
Kun je die dingen ook gebruiken om inkijk te voorkomen?
|
Geplaatst: 11-08-24 21:59 |
fleur_yen | |
Wij hebben ze sinds een maand of 2, de maximum sunblock wit. Als de zon erop schijnt kun je er niet echt veel doorheen zien. Als die er niet direct op valt kun je nog best wat zien. In ons bovenwoninkje met 2 glazen balkondeuren scheelt het echt enorm. We hebben ze aan de buitenkant hangen en hangen ze vooral op bij 23/24+ graden, is omdat we een balkon daar hebben dus ook vrij makkelijk te doen, om ze fulltime op te hangen mist het voor ons toch wat uitzicht. Maar jeetje wat een verschil in warmte, het huisje kan snel heet worden en dit jaar staat de ventilator nog steeds op zolder. Bij echt hete dagen doen we aan de binnenkant nog het rolgordijn dicht maar zoals anderen ook zeggen, het glas wordt niet meer warm. Dus het isoleert Echt behoorlijk! Wij waren rond de 80/90 euro kwijt voor 2 openslaande balkondeuren voor onze huurwoning, voor ons is het geld nu al enorm waard!
|
Geplaatst: 11-08-24 23:27 |
_CS_ | |
Een vraagje voor degene die ze hebben, hoever steken ze af van het glas?
Ik zit eraan te denken om ze te bestellen voor de ramen boven aan de achterzijde (daar helaas geen screens en vorig jaar iemand laten komen voor screens maar dat was voor 2 ramen behoorlijk prijzig). Maar ik heb er horren inzitten (met klittenband systeem dus ze steken niet uit zoals met een frame) en ik vraag mij dus af of dat elkaar niet in de weg zit als je ze aan de buitenkant bevestigd. |
Geplaatst: 12-08-24 09:41 |
Fitzroy | |
Ik vind het zo bijzonder dat het bij jullie allemaal een paar graden scheelt terwijl het bij mij niets uithaalde. Ik heb ze ook niet meer opgehangen dit jaar.
|
Geplaatst: 12-08-24 09:45 |
Ladygiroc | |
Fitzroy schreef Ik vind het zo bijzonder dat het bij jullie allemaal een paar graden scheelt terwijl het bij mij niets uithaalde. Ik heb ze ook niet meer opgehangen dit jaar. En hoe test je dat? Ik heb 2 kamers met volle zon, zelfde grootte raam. De ene kamer is 1 tot 2 graden warmer dan de ander |
Geplaatst: 12-08-24 10:08 |
marleen_88 | |
SjonnieZ schreef Kun je die dingen ook gebruiken om inkijk te voorkomen? Het is een fijne bijkomstigheid, maar het scheelt zeker inkijk. _CS_ schreef Een vraagje voor degene die ze hebben, hoever steken ze af van het glas? Ik zit eraan te denken om ze te bestellen voor de ramen boven aan de achterzijde (daar helaas geen screens en vorig jaar iemand laten komen voor screens maar dat was voor 2 ramen behoorlijk prijzig). Maar ik heb er horren inzitten (met klittenband systeem dus ze steken niet uit zoals met een frame) en ik vraag mij dus af of dat elkaar niet in de weg zit als je ze aan de buitenkant bevestigd. De zuignappen zitten op het raam, het doek zit daar door het vastdraaien vrij strak tegenaan. Misschien een halve cm ertussen? Fitzroy schreef Ik vind het zo bijzonder dat het bij jullie allemaal een paar graden scheelt terwijl het bij mij niets uithaalde. Ik heb ze ook niet meer opgehangen dit jaar. Ik weet geen precieze temperaturen, maar het voelt aanzienlijk minder heet in huis. |
Geplaatst: 12-08-24 12:07 |
RanjaRietje | |
Ik heb ze ook maar dan een ander merk. Wel hetzelfde idee. Aan de buitenkant van de ramen, het scheelt echt! Je kunt naar buiten kijken maar niet naar binnen. Zuignappen blijven goed zitten.
|
Geplaatst: 12-08-24 12:18 |
veneri | |
Ik heb ze recent aangeschaft. De witte screens van sun eclipse aan de achterkant van het huis, aan de binnenkant van het raam bevestigd.
De zon staat bij ons sochtends op het voorraam en smiddags en savonds achter en op de keuken. Het werd zo heet in de keuken dat was niet te harden. Op de voorramen hebben we nog geen zonwering, hierdoor loopt het in de ochtend bij erge warmte (zoals vandaag) nog wel op naar 23 tot 23,5 graad in huis. Smiddags stijgt de temperatuur niet verder meer, terwijl het zonder de screens wel op kon lopen naar 25 of 26graden. Ben er erg blij mee. We hebben die met optimaal sunblock in de keuken, daar kan je bijna niet door naar buiten kijken. De andere variant hebben we in de achterkamer om nog wat uitzicht naar buiten te houden. |
Omhoog |
Geplaatst: 28-08-24 14:46 |
Plaats een nieuw onderwerp | Plaats een reactie |
Pagina 2 van de 2 [ 42 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1, 2 |
|
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp |
Forums » Algemeen » [LZP] Het leven zonder paarden |
Inloggen |