Forums » Algemeen » [LZP] Het leven zonder paarden |
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp | |
Pagina 3 van de 3 [ 58 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3 |
|
Plaats een nieuw onderwerp |
Feestje van de buren |
---|
marleen_usar | |
Ik zou me er niet druk om maken hier zijn de buren al jaren aan het klussen daar wordt je pas gestoord van.
|
Laatste bericht |
Geplaatst: 08-09-24 12:03 |
Lindsey_99 | |
In het oosten van het land is een partytentfeest in de tuin inderdaad niet ongewoon. Of gewoon onder de carport met een stuk zeil ervoor. mijlpaal 25 jaar of examenfeest, of buurtfeest, warme zomeravond. Zeg het maar.
Wij vonden het prima, zolang het maar niet al te gek werd, en niet elk weekend. Aankondigen dat het wat luider wordt dat doen ze meestal bij naaste buren maar iets verderop al niet meer. Soms hebben we zelfs wel meegemaakt dat er een urinoir op de stoep werd gezet, want pappie en mammie wilden al die zuipers niet op hun toilet hebben, of tegen de coniferen aan te zaiken. Heel sociaal allemaal... 'moet kunnen' was het altijd, en 'het is maar een keertje'. Ja, maar wel in de hele straat; ze gingen dan bij een buurjongen iets verder het weekend erop verder feesten. Na een aantal jaren in de zomer met dichte ramen slapen was het mooi geweest. Vergunningen voor sportverenigingen en dergelijk zijn nooit na 01.00 uur in de bebouwde kom, en meestal tot 24.00 uur, daarna moet het rustig zijn. Na een uur of 2 vond ik het altijd welletjes, en als het geluidsniveau nog steeds onacceptabel hoog was, belde ik gewoon de politie. Vaak was het met een kwartiertje dan wel rustig. De laatste jaren dat we er woonden gingen ze gelukkig stappen en werd het weer een normale woonwijk. Verder prima gewoond, alleen dat gezuip van die jongelui. 22 en een flinke bierpens is reuze gezond. |
Geplaatst: 08-09-24 12:30 |
purny | |
Als het is aangegeven zou ik me er niet druk om maken. Het is immers verkondigd.
Is er na 11 uur geluidsoverlast zonder aankondiging dan is het een ander verhaal. |
Geplaatst: 08-09-24 12:36 |
Supervixen | |
purny schreef Als het is aangegeven zou ik me er niet druk om maken. Het is immers verkondigd. Is er na 11 uur geluidsoverlast zonder aankondiging dan is het een ander verhaal. Ik snap niet zo goed dat het met een aankondiging wel goed is en anders niet? Met of zonder aankondiging, het is gewoon schijtirritant die herrie van een ander. |
Geplaatst: 08-09-24 13:55 |
Westhof | |
Fijn dat het meeviel, TS!
Het valt mij ook op dat best veel mensen het tot heel laat oké vinden. Ik heb een paar weken terug om half 4 ‘s nachts op een gegeven moment toch naar mensen in gebouw tegenover mij geroepen of het even wat minder kon En ook ongeveer een jaar geleden om half 3 ‘s nachts bij de onderbuurvrouw aangebeld of haar karaoke (lees: harde muziek en geschreeuw) wat minder mocht. Beide keren gewoon netjes gebleven, niet boos of zo. Beide reageerden ook positief. Feestje moet zeker kunnen, ik ben echt de beroerdste niet. En gewoon een normaal muziekje aan en mensen die met elkaar praten vind ik ook prima, maar ik heb er geen zin in om tot midden in de nacht wakker te liggen van de herrie van anderen. Van mij hebben ze ook nooit last, dus ik vind het wel irritant als ik dat van anderen wel moet hebben. Bij mij is het gelukkig zelden, heb wel te doen met de mensen die hier blijkbaar zo vaak last van hebben |
Geplaatst: 08-09-24 14:13 |
Goof | |
Supervixen schreef purny schreef Als het is aangegeven zou ik me er niet druk om maken. Het is immers verkondigd. Is er na 11 uur geluidsoverlast zonder aankondiging dan is het een ander verhaal. Ik snap niet zo goed dat het met een aankondiging wel goed is en anders niet? Met of zonder aankondiging, het is gewoon schijtirritant die herrie van een ander. Nou, dit. Alsof aankondigen een vrijbrief is voor een hele nacht onbeperkt herrie. |
Geplaatst: 08-09-24 14:18 |
Little_Gift | |
Nee uiteraard niet maar het geeft ergens wel meer een vermoeden dat mensen die het aankondigen, eerder het type mens zijn die wel rekening willen houden met de buren en dus ook gerust bereid zijn minder herrie te maken indien gevraagd.
Terwijl degenen die het niet aankondigen waarschijnlijk minder geven om rekening houden met anderen. Denk dat het verschil hem daarin zit... |
Geplaatst: 08-09-24 14:52 |
bloementje3 | |
Een aangekondigd feestje 1x in de zoveel tijd moet kunnen, zeker in het weekend. Bij ons werd er een onaangekondigd feestje gehouden, midden in de week. Om 5 uur waren ze nog door een microfoon aan het schreeuwen terwijl de wekker om 6 uur ging. Uiteindelijk liep het wat uit de hand met mensen die op straat begonnen te schreeuwen, toen op een later moment in die week aangegeven dat dat niet de bedoeling kan zijn. Feestje prima, harde muziek en gepraat en gezellig ook prima. Maar onder ons slaapkamer raam gaan schreeuwen en tegen dingen aan schoppen no go. Is daarna nooit meer gebeurt. Nog steeds ieder jaar op dezelfde datum of het nou weekend is of niet een feestje, maar we krijgen nu netjes een berichtje, dat geschreeuw gebeurt niet meer. Helemaal prima geniet van het leven. En we kunnen elkaar nog steeds gewoon gedag zeggen en het gezellig houden.
|
Omhoog |
Geplaatst: 08-09-24 16:32 |
Plaats een nieuw onderwerp | Plaats een reactie |
Pagina 3 van de 3 [ 58 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3 |
|
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp |
Forums » Algemeen » [LZP] Het leven zonder paarden |
Inloggen |