Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 5 [ 106 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Tweedehands spullen, koop jij ze?

Profiel   

Urbanus schreef
Caira schreef
Mijn dochter loopt alleen maar in vinted kleding. Ik heb een dure smaak en de dingen die ze draagt zien nieuw 30-40 euro per stuk en op vinted in bijna nieuwe conditie 3-5 euro. Dan vind ik het dus echt zonde om dat nieuw te kopen.

Welke merken zijn dat?

Looxs, retour, Koko noko, jubel, Donsje, cuddles&smiles
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 08:33 

Profiel   

Het meeste van mn kleding koop ik tweedehands, een deel van mijn meubels, mijn paarden natuurlijk. De auto die ik had.
Alleen veiligheiddingen zoals een cap, of hygiëne dingen zal ik nooit tweedehands kopen

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 08:39 

Profiel   

Wat vinden jullie belangrijk als jullie tweedehands kopen? Qua foto’s ook of?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 08:57 

Profiel   

Duidelijke scherpe foto's, zowel van hele artikel, als van eventuele beschadigingen.

Voor kleding zou ik het ideaal vinden als er ook maten in cm bij staan (bij broek binnenbeenlengte en middel, bij tops de ruglengte en breedte op borsthoogte) dan kan je thuis vergelijken met kledingstuk wat goed zit voor de maat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 09:45 

Profiel   

Goede foto’s zijn zeker belangrijk, vooral van eventuele beschadigingen. Kleding op Vinted vind ik het fijn als iemand het aan heeft, zodat ik kan zien hoe het valt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 09:50 

Profiel   

Op mijn auto's na bijna niks 2e hands. Witgoed altijd nieuw
Meubels ook maar die blijven hun leven bij me :D

Ik loop soms een kringloop binnen voor wat bestek/glazen en een boek wat ik zoek.
Boeken zoek ik via MP als ik er 1 van een serie mis ( bv de hele Stephen King reeks heb ik en 2 die niet te krijgen zijn via MP gescoord)

Kleding koop ik goedkoop in bv een Takko of zo of ik spaar ervoor maar nooit 2e hands

Spullen voor mijn paard altijd nieuw.
Heb alles wel wegegeven na zijn dood aan mensen en de Paardenkamp

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 09:58 

Profiel   

Ik vind 2ehands dingen soms handig en soms niet.

Kleding (of eigenlijk alles) via vinted zoek ik op nieuw met of zonder prijskaartje. Gedragen kleding heel, heel, heel soms maar ik vind het idee niet fris.

Eigenlijk met alles wat je aan je lichaam draagt koop ik liever nieuw.
Een fiets, speelhuisje of zulke dingen vind ik prima 2ehands.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 11:35 

Profiel   

Ik heb zoiets met wat in de wasmachine kan of op een andere manier goed af kan poetsen heb ik geen probleem.
Kleding dus geen probleem. Maar schoenen wil ik niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 12:05 

Profiel   

Kleding gaat in de wasmachine en het is schoon.
Schoenen niet. Al heb ik toen zoon klein was zijn nauwelijks gedragen regenlaarzen aan mijn neefje gegeven.

Katten krabpalen zijn wel nieuw. Ben te bang voor vlooien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 12:40 

Profiel   

Mijn huis bestaat uit een mix van tweede (of derde) hands spullen en nieuw gekocht. Ik ben wel een kritische koper: iets moet echt bij mij passen en kwaliteit hebben. Ik kan rustig shoppen zonder iets te kopen. Ik kan lang zoeken naar het 'perfecte' exemplaar. Dat is zeker zo duurzaam als tweedehands inkopen, omdat deze spullen vervolgens jarenlang meegaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 13:18 

Profiel   

2e hands kan toch ook jarenlang meegaan?

Heb hier alweer jaren een eiken salontafel en dressoir staan.

Nieuw had ik grenen gekocht toen we in 96 gingen samenwonen.
Maar grenen is niet echt duurzaam.
Dus daar in de plaats nu licht eiken 2e hands

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 13:24 

Profiel   

Ik heb weinig 2e hands. Mijn zadels en mijn auto. Ik houd niet van shoppen, marktjes, kringloop etc. Ik kan daarbij ook niet door de troep heen kijken. Als ik heel gericht weet wat ik zoek dan wil ik nog wel een gerichte zoekopdracht op MP erop loslaten, maar als dan moet het ook wel vrij vlot naar voren komen voordat ik weer interesse verlies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 14:40 

Profiel   

Oh de kringloopwinkel kom ik ook niet binnen. Muffe stinkboel. Daar maak je mij ook niet blij mee.
Nee gewoon via MP of Vinted rechtstreeks van de particulier

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 14:43 

Profiel   

Boeken en stripboeken koop ik nog wel tweedehands. En ongebruikt postpapier. Misschien bepaalde decoratie, maar verder niets.

Ik heb bijvoorbeeld wel eens voor kleding gekeken, maar ik vind het toch vaak gedoe. Dan zie je iets leuks en dan is dat niet in je maat en dan is het klaar. Daarnaast draag ik mijn kleding op, dus ik vind het wel prima.
Meubels zijn over het algemeen ook nieuw, omdat ik toen precies kon vinden wat ik zocht. Tweedehands wel gekeken, maar daar heb ik dus niets gevonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 14:58 

Profiel   

Ik koop quasi alles tweedehands.

Vooral kleding op Vinted (ik ken mijn maten bij een bepaald merk en koop vooral dat).
Ook schoenen, maar dan wel enkel indien de stickertjes er nog op hangen, dus bvb impulsaankopen of toch net te klein/groot.

Ik koop ook wel eens nieuwe dingen, maar nooit zonder eerst 2dehands gekeken te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 15:39 

Profiel   

[ img ]

Het is binnen :D 2 hele setjes en een hoofdstel met teugels

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 16:52 

Profiel   

DuoPenotti schreef
2e hands kan toch ook jarenlang meegaan?

Heb hier alweer jaren een eiken salontafel en dressoir staan.

Nieuw had ik grenen gekocht toen we in 96 gingen samenwonen.
Maar grenen is niet echt duurzaam.
Dus daar in de plaats nu licht eiken 2e hands

Zeker! Het gaat er mij om dat ik de dingen koop die ik echt waardevol vind en lang meegaan.
Ik heb mijn grenen boekenkast gekocht in '95 en een Lundiakast in '86. Ze mogen nog een aantal jaar mee gaan, wat m.i. ook duurzaam is. (wel steeds op een andere plek in huis).

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 16:59 

Profiel   

Ik koop veel tweedehands, voornamelijk kleding, maar ook een groot deel van mijn meubels is tweedehands. Ik heb een heel deel leuke dingen gevonden in de kringloopwinkel en heb ook al heel toffe kleding tweedehands gekocht voor amper 1€. Reden om iets nieuws te kopen is voor mij: niet vinden wat ik zoek bij de tweedehands spullen en/of te duur geprijsde tweedehandsartikelen (zo zag ik ooit in de kringloopwinkel een heel erg ingezakte en vuile bank voor ruim €200; dat vind ik echt belachelijk veel en dan koop ik liever een nieuwe...).

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 17:10 

Profiel   

Bij ons een mix van nieuw en tweedehands. Kinderkleding, meubels voor de kinderkamers en groter speelgoed heb ik overwegend tweedehands. Als ik het dan nieuw koop, geef ik er de voorkeur aan om het bij een lokale / kleine ondernemer te kopen en vind ik het ook niet erg om wat meer uit te geven.
De grote meubels in huis hebben we wel allemaal nieuw gekocht, ik kan het op dat vlak echt niet goed tweedehands vinden. En voor mezelf koop ik een deel van m’n kleding via vinted en een deel nieuw. Broeken en schoenen durf ik ivm pasvorm toch niet aan om tweedehands te kopen. Al ons campingservies komt trouwens wel van de kringloop, lekker kneuterig :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-24 07:39 

Profiel   

Ik koop graag tweedehands spullen. Vooral veel kleding en bijna al mijn schoenen zijn tweedehands (vooral Vinted). Verder ga ik graag naar de kringloop, daar koop ik soms plantenpotten, kaarsen, boeken, tijdschriften, prulletjes. We hebben hier en daar ook wat tweedehands meubels staan hier, zoals de bank, salontafel en nog twee kleine tafeltjes. Wasmachine is ook tweedehands. :)

Iets als ondergoed zou ik dan weer niet tweedehands kopen, maar verder ben ik er gek op!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-24 07:56 

Profiel   

Als het kan tweedehands om mijn voetafdruk in deze wereld zo klein mogelijk te maken. Marktplaats, fb geven veel adv op allerlei gebied. Er wordt zoveel weggegooid of afgedankt . Ik gooi ook weinig weg. Probeer het weg te geven of nog op een andere manier te gebruiken. Koop een enkele keer nieuwe kleding. Hoef geen laatste mode op allerlei gebied. Het liefst degelijke spullen zodat je er weer jaren mee verder kunt. Probeer als het nieuw is ook te achterhalen hoe en waar het geproduceerd is maar dat is vaak erg moeilijk. Heel veel bedrijven zijn daar niet transparant over of de zaak wordt positiever voorgesteld dan het in werkelijkheid is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-24 08:56 

Profiel   

DuoPenotti schreef
Oh de kringloopwinkel kom ik ook niet binnen. Muffe stinkboel. Daar maak je mij ook niet blij mee.
Nee gewoon via MP of Vinted rechtstreeks van de particulier

Dat verschilt heel erg per kringloop ik herken precies wat je zegt maar het kan ook heel anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-24 08:57 

Profiel   

oh echt, zitten er hier 2 in de buurt en ben beide eens binnen geweest en snel weer buiten.
Snuffel wel lekker op mp als ik iets nodig heb. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-24 09:11 

Profiel   

Daar kun je ook wel gerichter kijken. Ik vind ook bijna geen kleding in een Kringloop. Soms overalls vrijwel nieuw dat dan nog weer wel of soms handige jassen voor erbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-24 09:18 

Profiel   

Ik heb een spaarpas van de kringloop. :D

Dus ja, ik koop heel regelmatig gebruikte spullen, vooral speelgoed en boeken.

Maar, als ik wat voor mijn paard nodig heb, dan kijk ik eerst op marktplaats. Ik koop eigenlijk nooit nieuwe spullen. Het enige wat ik wel nieuw koop zijn halsters en poetsspullen. Maar de halsters zijn van die setjes van 8 euro (incl. touw) En ik heb mijn zadel nieuw gekocht. :)

Sjabrakjes etc, allemaal marktplaats. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-24 09:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 5 [ 106 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp

Zoek naar
Inloggen