Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Appartement met of zonder buitenruimte kopen?

Profiel   

Ik sta voor de keuze voor twee appartementen. De ene heeft geen buiten en de andere wel (15m2 dakterras).

Qua hypotheek krijg ik beide rond en het maandelijkse verschil (hogere hypotheek + meer vve kosten) komen uit op 80.- per maand.

Ik vraag mij nu af, is dit het waard? 80.- klinkt nu nog als veel, maar in dit huis ga ik waarschijnlijk jaren wonen. En de verkoopwaarde is denk ik met buiten ook beter dan zonder buiten.

Heb nu zelf geen buiten, dus weet niet echt of ik er veel gebruik van zal maken.

Wat zouden jullie kiezen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-24 00:00 

Profiel   

Mét buiten. Het gevoel van even naar buiten te kunnen stappen. Persoonlijk zou ik het wel weten. Het appartement is nu ook duurder en ik denk niet voor niets. Het zal voor meer mensen een toegevoegde waarde hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-24 00:03 

Profiel   

Ja,absoluut met buiten. Ik heb daar zoveel plezier van (had eerst ooolk geen buiten en miste dat toen niet). Daarnaast is het beter verkoopbaar, hogere prijsstijging, alleen maar voordelen. En 80 euro is ook niet zoveel, dat is de buitenruimte wel waard. Veel plezier alvast, wat je ook kiest!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-24 00:09 

Profiel   

Voor € 80,- per maand had ik de keuze heel snel gemaakt.

Ik heb anderhalf jaar in een appartement zonder enige buitenruimte gewoond en ik miste het ontzettend. Je kunt het beter hebben en er niet zo heel vaak gebruik van maken dan het niet hebben en (soms) wensen dat je het wel had.

En een dakterras is zeker van toegevoegde waarde als je het appartement ooit weer wil verkopen.

Ik zou niet twijfelen als ik jou was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-24 00:11 

Profiel   

Ik zou ook echt met buitenruimte doen 100%. Ik heb zowel in een appartement zonder en met gewoond en een buitenruimte geeft zoveel meer woongenot

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-24 01:47 

Profiel   

Ja ik ook absoluut met buitenruimte. Weet niet of je dieren hebt en of het zonnetje er gunstig op staat maar zo lekker om even een bakkie koffie te drinken op een zonnige vroege lentedag of nog met een dekentje in een winterzonnetje. Heeeerlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-24 02:22 

Profiel   

Ja zeker, met dakterras. Al is het maar om in de ochtend een frisse neus te halen, al dan niet met een kop koffie. Soms ook handig om wat op te slaan.
Hoe is het uitzicht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-24 05:33 

Profiel   

Met buiten al was het maar om de was te drogen haha. Zelf nooit veel gebruik gemaakt van mijn balkon destijds maar mijn dieren absoluut wel en de was ook. Verder heerlijk om een buitendeur open te hebben ipv een raam. Zit vast tussen mijn oren hoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-24 05:37 

Profiel   

Sowieso met buitenruimte. Inderdaad een wasrekje, even in een zonnetje zitten,... Het zit toch altijd rustiger op je eigen plekje ipv een bankje in het park ofzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-24 06:00 

Profiel   

Zeker met buiten!
Straks wil/kan je niet meer zonder, geloof me.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-24 06:05 

Profiel   

Het is op het zuiden en kijkt uit over de oude stad, dus het is wel echt een mooi terras.

Jullie hebben mij wel overtuigd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-24 06:41 

Profiel   

Biks2 schreef
Het is op het zuiden en kijkt uit over de oude stad, dus het is wel echt een mooi terras.

Dat klinkt tof, doen hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-24 06:56 

Profiel   

Goede keuze!

Hier bijna een appartement zonder buiten gekocht. Uiteindelijk toch met een dakterras die ook op mijn pad kwam. En wat ben ik blij daarmee. Ik zit uren op mijn dakterras, heb mijn hangmat er neergezet en steek mijn bbq er aan. Echt fantastisch!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-24 07:29 

Profiel   

Altijd met buitenruimte. Ik zou echt nooit ergens willen wonen zonder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-24 08:02 

Profiel   

Sowieso mét. Je gevoel van ruimte wordt zoveel groter. Wat het nu meer kost, krijg je er later ook weer uit en ondertussen kan je lekker genieten van een drankje buiten met fraai zicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-24 08:14 

Profiel   

Zeker met buiten. Zo genieten als je je eigen plekje buiten hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-24 08:20 

Profiel   

Ik zou ook zeker met kiezen. Toen ik nog op een appartement woonde was ik blij dat ik buiten kon zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-24 08:24 

Profiel   

Met buitenruimte! Ik heb 2 appartementen gehad zonder, en ik miste het wel. Even lekker buiten eten, net wat mensen met mooi weer buiten zitten.
Nu heb ik een tuin en zou ik echt niet meer zonder willen

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-24 08:25 

Profiel   

Ik had een studio met ruime buiten tuin, maakte daar heel graag gebruik van. Even lekker buiten zitten voor of na werk. Genieten van het zonnetje en wat frisse wind.
Helaas heeft mijn verhuurder de grond verkocht en de koper er een flink hekwerk rondom gezet ondanks dat hij de komende anderhalf jaar nog lange niet gaat bouwen. En ik mis het heel erg om niet meer effe naar buiten te kunnen. De muren komen hier binnen inmiddels echt wel op me af.

Natuurlijk ga ik naar buiten en genieten kan ook ergens anders. Maar dat is toch anders dan in je pyjama effe lekker buiten zitten in de tuin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-24 08:25 

Profiel   

Biks2 schreef

Dat klinkt prachtig <3

Waar ik nu woon is mijn derde huis met balkon en ik zou het voor geen goud willen missen. Ik ben gek op planten dus heb er sowieso heel veel planten staan. En daarnaast vind ik het ook lekker om er op een zomeravond te zitten of zonnige dat te zitten.

En soms ga ik er gewoon staan om naar het uitzicht of de ondergaande zon te kijken. :+

Dus als ik jou was zou ik zeker die mét buitenruimte nemen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-24 08:43 

Profiel   

Als Bokt zo eensgezind is kun je maar beter luisteren TS _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-24 08:51 

Profiel   

Haha dit is wel duidelijk denk ik. Daar heb ik weinig nuttigs aan toe te voegen. Ik zou er ook echt niet over twijfelen en met buitenruimte kiezen. Inderdaad om even lekker buiten te kunnen zijn, je was te kunnen drogen enz. Zou ik echt niet zonder kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-24 09:04 

Profiel   

Wij hebben een huurappartement zonder buiten, en wij missen het heel erg. Dus zeker doen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-24 09:35 

Profiel   

Zéker buiten!
Wij hebben 1,5 jaar in een appartement gewoond met klein balkon (2,5 x 1) en dat was al zo fijn. Zelfs zonder uitzicht: je kunt even buiten zitten met je kopje koffie, de deur open gooien... absolute must voor mij :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-24 09:52 

Profiel   

Het idee dat jw niet even snel naar buiten kunt vind ik eigenlijk wel gek. Hoe doe je dat als er brand is bijvoorbeeld?
Ik ben wel benieuwd naar je toekomstige stekje. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-24 10:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp

Zoek naar
Inloggen