Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 90 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat is de fijnste pen?

Profiel   

Ik schrijf vaak en veel, en meestal met de eerste de beste (reclame) pen die ik voorhanden heb. Laatst had ik ergens een pen vast die écht fijn schreef (helaas, niet gevraagd naar merk/type) en nu ik een kleine bonus heb gekregen wil ik mezelf trakteren op een écht fijne pen. Goed materiaal maakt een hobby immers nog leuker *\o/*

Wat raden jullie aan, met name voor schrijven in een dagboek/bullet journal? Ik heb vrij glad 100gsm papier.
Balpen of vulpen of gelpen?
Welk merk of type?
Belangrijk: fijn vast te houden, niet te dun, niet snel vlekken, een beetje leuk uiterlijk :D

Ik neig naar een vulpen zodat ik (met converter) ook allerlei mooie soorten inkt kan proberen *D Maar ik ben al jaren balpennen gewend en vrees voor vlekken/uitvegen op het gladde papier van mijn dagboek. Ik hoor dus hel graag ervaringen!

Laatst bijgewerkt door Lijsken op 02-11-24 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-24 19:48 

Profiel   

Ik zweer bij Parker pennen. Ik heb een balpen en geen vulpen, niet omdat het niet fijn schrijft maar ik kan er niet mee omgaan. :-) Maar er zijn vast nog heel veel andere fijne merken. Het is een stukje proberen denk ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-24 19:51 

Profiel   

Welke parker balpen heb je? En waarom zweer je erbij?

Binnenkort ga ik sowieso een keer naar een (vul)penwinkel in een nabijgelegen stad om te testen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-24 20:04 

Profiel   

Ik had vroeger hetzelfde als jij en schreef toen een keer met een hele fijne pen van een vriendin en had er gelukkig een foto van gemaakt.
Sindsdien zweer ik echt bij deze pennen en vind ik iedere andere pen niet fijn schrijven. Op kantoor heeft iedereen mijn pennen inmiddels ook gepikt omdat ze ze fijn vinden haha. Zijn gewoon bij de Bruna te verkrijgen :)
https://schneiderpen.com/nl_nl/balpenne ... 675075901/

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-24 20:07 

Profiel   

Parker vulpen, schrijven fijn en blijven lang "scherp" je kan er ook onderdelen van vervangen dacht ik.
Ik heb de black IM fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-24 20:08 

Profiel   

Lekkerste pennetje is die van 123inkt vind ik!
https://www.123inkt.nl/Kantoorartikelen ... 73984.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-24 20:09 

Profiel   

Naomi_Jortje schreef
Ik had vroeger hetzelfde als jij en schreef toen een keer met een hele fijne pen van een vriendin en had er gelukkig een foto van gemaakt.
Sindsdien zweer ik echt bij deze pennen en vind ik iedere andere pen niet fijn schrijven. Op kantoor heeft iedereen mijn pennen inmiddels ook gepikt omdat ze ze fijn vinden haha. Zijn gewoon bij de Bruna te verkrijgen :)

Heb je hem ook specifiek met de extra brede punt?

Hannanas schreef

Je linkt werkt niet :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-24 20:16 

Profiel   

Blijkbaar wel ja, ik heb altijd de XB. Nooit beseft dat dat de extra brede punt was :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-24 20:24 

Profiel   

Wil je het echt goed doen - en je hebt er wat voor over - moet je een Montblanc aanschaffen.

Die vulpennen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-24 20:52 

Profiel   

Naomi_Jortje schreef

Deze, maar ik heb de M ipv de XB. De beste pennen die er bestaan :D
Heb altijd een voorraadje thuis :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-24 20:54 

Profiel   

Ik heb een erg fijne pennenset van Lamy, een vulpen en een bijpassende balpen met een dikke punt.

Ik schrijf erg graag met vulpen en ik vlek echt heel zelden. Dit voorjaar ging die wel ineens vlekken (na >10 jaar) en toen heb ik iets laten vervangen (ik meen een ring die aan de basis van de punt zit) en nu schrijft die weer als nieuw.
https://www.penshop.nl/lamy-studio-brushed
Ik heb de vulpen en de balpen (de bovenste pen) uit deze link.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-24 20:56 

Profiel   

Parker Rollerball medium is fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-24 21:41 

Profiel   

Ik heb een hele fijne parker vulpen, maar ik merk dat ik eigenlijk vaker naar mijn eenvoudige hema vulpen grijp. dat vind ik nog steeds de lekkerste pennen.
Qua balpen gebruik ik een stabilo easyoriginal.. ook echt een heerlijke pen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-24 21:44 

Profiel   

Lamy vulpen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-24 21:52 

Profiel   

Naomi_Jortje schreef

Zelf leerkracht en pennenverslaafd zeg maar ;)
Heb een heel dure Parker balpen. Dacht dat is hem maar deze is echt de top!!!! Fantastisch soepele pennen !

En Sharpie is ook perfect als permanent marker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-24 21:57 

Profiel   

Coby schreef
Naomi_Jortje schreef

Zelf leerkracht en pennenverslaafd zeg maar ;)
Heb een heel dure Parker balpen. Dacht dat is hem maar deze is echt de top!!!! Fantastisch soepele pennen ! Deze hebben wij als xb op school. Wist niet dat ze ook in het fijn waren. Bestel ik die zelf.

En Sharpie is ook perfect als permanent marker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-24 22:01 

Profiel   

De Parker IM vulpen met M punt + converter heb ik ook, mijn favoriet is het niet omdat de inkt snel uitdroogt in de mijne. De punt vind ik ook een beetje lomp (lees, je maakt dikke lijnen ermee) en voor mijn handschrift werkt dat niet.

Mijn go-to dat zijn fineliners, die zijn in allerlei kleuren en diktes te krijgen en ik gebruik over het algemeen 0.2 mm en 0.3 mm om mee te schrijven. Een 0.5 mm of 0.8 mm vind ik ook leuk voor erbij, met name voor titels en kopjes die er net wat meer uit moeten springen. Voor details en klein schrijven heb ik nog kleinere. Mijn go-to merk is Copic, een makkelijker te vinden merk wat in de community ook wordt gewaardeerd dat zijn de fineliners van Sakura. Ik vind die van Sakura sneller vlekken, Copic lijkt sneller te drogen en ook in combinatie met waterverf en alcohol houden die zich imo beter.

Als je eens iets aparts wilt dan zou je kunnen kijken naar Noodler's vulpennen, en dan met name de flex vulpennen. Erg leuk om mee te spelen, dit soort effecten kan je ermee krijgen:

Mijn meest gebruikte vulpen dat is een Noodler Konrad met flex nib, daarmee kan je normaal schrijven, en ook schrijven zoals het filmpje hierboven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-24 22:02 

Profiel   

Wbt Parker heb ik deze
https://www.vulpenhuis.nl/parker-sonnet ... wcB#155=19

Toppen. Lekker zwaar. En bevalt mij goed. Maar de Schneider bevalt mij beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-24 22:06 

Profiel   

Ik heb alleen maar vulpennen, van ballpoints krijg ik kramp in mijn handen.

Voor mijn werk schrijf ik heel veel en heb ik twee werkpaarden van TWSBI. Een transparante Vac 700r met een medium nib en de Vac 700r Iris met een broad nib. Verder heb ik nog een twintigtal andere vulpennen van o.a. Parker, Lamy, Visconti, Montblanc en Montegrappa. Ik vind een broad nib het fijnste maar ik kan ook echt wel veel tijd besteden aan het afstellen van de nib zodat hij perfect is.
Ik koop mijn pennen altijd bij Appelboom.
Qua inkt heb ik echt van alles, van effen keurig blauw tot hysterisch roze met glitters :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-24 22:18 

Profiel   

ik schrijf zelf ook het liefst met vulpennen, heb een aardig assortiment + inktpotjes maar mijn favoriet is mijn Laban Solar pen. Niet goedkoop maar wel heerlijk. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-24 22:25 

Profiel   

De beste en mooiste vulpennen worden imo gemaakt door Edison Pen Co. Een gouden punt schrijft het lekkerste. Hele goede pennen om eens mee te starten zijn Lamy’s of bijvoorbeeld de Kaweco Sports modellen. Ik vind Visconti, Montblanc en Montegrappa ook schitterende pennen hebben. Verder vind ik dat Faber Castell ook fijne pennen heeft. Diamine en Noodler hebben fijne inkten.

Persoonlijk schrijf ik het liefste met een fijne of medium punt, maar dat moet je gewoon uitproberen.

Vulpennen zijn echt mijn hobby <3

Vroeger kocht ik altijd bij La Couronne du Comte, nu meestal bij Appelboom. Als ik iets wil hebben wat Appelboom niet heeft dan Goulet pens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-24 23:58 

Profiel   

Hannanas schreef

Grappig, dit vind ik altijd van die rotpennen om mee te schrijven.. Het voelt zo hard op het papier als je ermee schrijft

Ik vind zelf deze Ballograf pen heel fijn schrijven, alleen de pen zelf had van mij wat dikker mogen zijn:
https://www.mylovelynotebook.nl/product/ballograf-epoca-p-luxe-balpen/

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-24 00:23 

Profiel   

Ik ben heel blij met mijn Lamy vulpen. Schrijft echt lekker, wat een verschil met goedkope pennen. Kostte wat, maar gaat lang mee als je er goed mee omgaat en is het zeker waard.

Ben zelf gewoon een lokale boekenwinkel in gestapt en gevraagd of ik ze mocht voelen enzo (de betere pennen zitten vaak achter slot), en heb toen mijn favouriete binnen mijn budget meegenomen (die krengen kunnen duur zijn. Sommige modellen waren honderden euros :+ . Ik ben voor een relatief goedkope met een prijs bestaande uit 2 getallen gegaan). Zit wel echt verschil tussen de modellen merkte ik, ook binnen dezelfde prijsklasse, dus ik zou persoonlijk ergens fysiek gaan zoeken en niet online kopen. Maar als IT'er die hier niet zo in zit, stond ik echt te kijken hoe gek je het kan maken met pennen.

Grappige bonus dat je met zo'n pen veel complimenten krijgt van zakenmannen en management mensen. Die hebben blijkbaar oog voor en meningen over pennen := .

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-24 01:10 

Profiel   

Goedkopere vulpen: Lamy Safari
Duurdere vulpen (als in, ik gebruik hem alleen thuis): Sailor 1911 met een nib/punt die je fijn vind schrijven, dat is echt heel persoonlijk.

P.W. Akkerman in Den Haag verkoopt al 112 jaar vulpennen (ze geven heel goed advies!) en ik ben erg te spreken over hun eigen merk vulpeninkt in 30 kleuren (aanraders zijn nummer 01 Passage blauw en nummer 13 Simplisties violet - heel leuk, de kleuren zijn vernoemd naar typisch Haagse plekken/zaken) en met knikker in de fles. Door zo'n knikker is je vulpen makkelijker te vullen: "Wat maakt dit flesje zo uniek? Door de gesloten inktfles te kantelen vult de hals zich met inkt. Weer rechtop zal de knikker terugvallen en de inkt beletten om terug te stromen. Hierdoor ontstaat boven de knikker een reservoir met inkt waaruit de vulpen gemakkelijk te vullen is, ook wanneer de pot bijna leeg is."

De enige balpen die ik lekker vind schrijven is de Faber-Castell Polyball XB pen. In veel kleuren verkrijgbaar, hervulbaar met nieuwe vullingen en hij ligt erg lekker in de hand door de ergonomische driekantige vorm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-24 01:29 

Profiel   

Naomi_Jortje schreef

Ja die zijn fantastisch en hier ook favoriet! Al schrijf ik tegenwoordig al mijn notities op een bambook wat uitwisbaar is. Gaat hier dus om notities die zelden langer nodig zijn dan 30 minuten. Ik schrijf veel maar ben nog steeds op pagina 1.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-24 06:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 90 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp

Zoek naar
Inloggen