Schrijven met mensen in de gevangenis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 15:44

Magrathea schreef:
Mavelle schreef:
Het is niet per se onwaar hoor, dat ze daar onschuldig zitten. In de VS draaien relatief veel mensen op voor de misdaden van een ander. De
politie is ook niet wars van alternatieve methodes. Als je schrijft hoef je het natuurlijk niet per se over hun misdaden te hebben,

Klopt, in de blog die ik eerder postte staan ook wat statistieken over dat het meer dan eens voorkomt dat iemand oeps toch niet dood had gehoeven, sterker nog, dat ie volledig onschuldig was.


Moeten jullie eens op Netflix : Confession Tapes. Kijken. Zo zie je dat mensen bekennen zonder iets gedaan te hebben gewoon door de druk en oververmoeidheid. Echt een aanrader. Ook “The Kalief Browder Story” heel erg aangrijpend over een jongen die onschuldig vastzat maar nooit bekende en altijd zijn onschuld liet zien maar de rechter wees het continu af.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 15:46

Lijkt me erg interessant ja! Het is schokkend hoe makkelijk het is om een valse verklaring uit iemand te wringen (overigens meestal niet opzettelijk)

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 17:05

Net de hele blog gelezen die eerder in dit topic gepost is en definitief besloten om een gevangen een brief te sturen. Wat mij over de streep heeft getrokken is dat het toch gewoon mensen blijven die je een enorm plezier doet met zo iets kleins.

Anoniem

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 20:49

Mijn brief gaat morgen op de post. Iemand die nog geen brieven ontvangen heeft, en voor mij is het ook de eerste keer, dus ik ben heel benieuwd.

Mellanca
Berichten: 686
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Koersel, BE

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 12:52

Spannend afwachten nu he Linda :D
Ik heb maandag een mail verstuurd.
Heel benieuwd wanneer hij die aankrijgt (als brief) en of ik (en wanneer) ik antwoord zou krijgen := :D

SayaJones

Berichten: 11927
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 13:26

Ik ga ondanks m'n sporadische twijfel, het toch doen.
Heb al een een paar profielen opgeslagen. Wel mensen die of levenslang hebben of de komende 10 jaar niet meer vrij komen, en mensen die geen mail ontvangen.

Ga vandaag een brief schrijven en dan wat aanpassen aan de persoon zelf, maar dus wel een beetje dezelfde brief zodat ik niet meerdere brieven helemaal opnieuw hoef te schrijven :+
Sturen jullie naar 1 inmate of meerdere?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101721
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 13:28

Ik schrijf er met 1. Via een andere organisatie wel. Hoef er niet meer. Postzegels zijn al prijzig genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 13:33

Mellanca schreef:
Spannend afwachten nu he Linda :D
Ik heb maandag een mail verstuurd.
Heel benieuwd wanneer hij die aankrijgt (als brief) en of ik (en wanneer) ik antwoord zou krijgen := :D

Ja ik vraag mee inderdaad ook af hoe lang het zal duren, hoop toch wel dat ik überhaupt iets terug krijg. :')

Ik schrijf ook maar met 1 persoon, eerst eens kijken hoe het gaat.

gerlindie

Berichten: 4637
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 13:34

Bellatrix schreef:
Ik schrijf er met 1. Via een andere organisatie wel. Hoef er niet meer. Postzegels zijn al prijzig genoeg.


Via welke organisatie doe jij het dan?

SayaJones

Berichten: 11927
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 13:51

Ik ben bang dat ik dan geen antwoord terug krijg ofzo en dat ik dan maar wekenlang op niets zit te wachten :+

Via welke organisatie schrijf jij, Bellatrix?

Mellanca
Berichten: 686
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Koersel, BE

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:31

Ja ik heb ook bang dat ik niks ga horen. Weet ook niet wanneer ik antwoord zou ontvangen dus kijk nu al in de bus met spanning haha :+

Ik wil ook maar met 1 persoon schrijven. Kwestie van het wat persoonlijk te houden en er maar 1 profiel was dat me aansprak :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101721
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 16:16

Inside Outside. Is een Nederlandse organisatie. Je moet wel eerst €5 doneren. De reden daarvoor staat op de site. Je vult een online formulier in en dan krijg je een adres gestuurd. Je kan aangeven of je iemand op death row wil of levenslang.

Ze organiseren ook om de zoveel jaar een meeting voor ons schrijvers om ervaringen met elkaar uit te wisselen.

SayaJones

Berichten: 11927
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 16:27

Ah da's van die blog!
Ik zag dat ie als laatste geupdate was in 2016 dus ik wist niet of ie nog actief was :D

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-18 16:01

Meer mensen die licht ongeduldig zitten te wachten op antwoord?

Daniquebyoux

Berichten: 1393
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 16:41

Ik heb de website eens bekeken en in eerste instantie ben ik het er mee eens dat veel van deze mensen een kans verdienen. Sociaal contact houd je gezond zullen we dan maar zeggen. Toch vind ik een overvaller wat anders dan een regelrechte moordenaar of verkrachter. Het is de beweegreden die iemand achter zijn misdaad had die het voor mij recht of krom maakt. Een moordenaar met voorbedachte raden of verkrachter verdiend in mijn ogen zo'n brief niet van iemand. Een overvaller of iemand die zichzelf verdedigde of whatever en daarmee iemand vermoordde, hebben niet van te voren bedacht 'hé laat ik die neerknallen'

Het is ergens heel krom en daarom wel handig dat de misdaden bij zulke personen staan.. ik zit er namelijk wel over te denken om te gaan schrijven.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101721
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 16:44

Saya, ik heb die blog niet gelezen dus wist niet dat het de site was die ik gebruik..

En ja ik wacht ook ongeduldig op mijn 2e brief. :D

Lughnassadh

Berichten: 1803
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 17:30

Vjestagirl schreef:
Meer mensen die licht ongeduldig zitten te wachten op antwoord?

Nee, ik heb geen tijd om ongeduldig te zijn :)

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-18 18:37

Lughnassadh schreef:
Vjestagirl schreef:
Meer mensen die licht ongeduldig zitten te wachten op antwoord?

Nee, ik heb geen tijd om ongeduldig te zijn :)


Haha oh daar heb ik zát tijd voor. Multitasken :P

purny

Berichten: 27481
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 19:01

Ik heb nog steeds geen reactie op m'n mailtje. Nu wil m'n gevangene ook niet overzee schrijven. Dus ik denk dat het daaraan ligt

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 19:04

purny schreef:
Ik heb nog steeds geen reactie op m'n mailtje. Nu wil m'n gevangene ook niet overzee schrijven. Dus ik denk dat het daaraan ligt


Zij krijgen op de 1e en 15e van de maand de geschreven emails uitgeprint. En dan nog terug schrijven, dus het kan nog wel even duren.

Mellanca
Berichten: 686
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Koersel, BE

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 19:29

Ja hier ook eentje ongeduldig aan het wachten :j

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 19:36

He wat leuk! Ik schrijf al ruim 6 jaar met een gevangene in Texas, hij zit levenslang.
Voor mij is het ook een enorme verrijking van mijn leven geweest! 'mijn' gevangene heeft een enorme wijsheid over zich heen en kijkt heel anders tegen het leven aan dan dat wij doen, dit kan heel verfrissend zijn om soms eens door andere ogen naar je leven te kijken. :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101721
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 19:47

In welke gevangenis zit hij? Die van mij zit ook levenslang in Texas...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 20:15

PureSG schreef:
He wat leuk! Ik schrijf al ruim 6 jaar met een gevangene in Texas, hij zit levenslang.
Voor mij is het ook een enorme verrijking van mijn leven geweest! 'mijn' gevangene heeft een enorme wijsheid over zich heen en kijkt heel anders tegen het leven aan dan dat wij doen, dit kan heel verfrissend zijn om soms eens door andere ogen naar je leven te kijken. :j

Dat lijkt mij ook, erg interessant :j

Mijn brief is nog geen week geleden verstuurt, dus ik heb nog wel geduld.

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 20:20

djuulsie schreef:
purny schreef:
Ik heb nog steeds geen reactie op m'n mailtje. Nu wil m'n gevangene ook niet overzee schrijven. Dus ik denk dat het daaraan ligt


Zij krijgen op de 1e en 15e van de maand de geschreven emails uitgeprint. En dan nog terug schrijven, dus het kan nog wel even duren.

Dat verschilt.. ‘Mijn’ gevangenen krijgen ze op de 4e en de 20e.