Beschuldigd door buren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 20:43

Maar helaas is dit de realiteit. En kampen er meer mensen met hetzelfde probleem.
Het is gewoon jammer en triest dat de ggz zo is uitgeknepen.
Dit soort problemen zijn echt niet binnen een half jaar verholpen

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-18 20:46

Dat snap ik. En daarom neem ik ook niet de adviezen aan die hier genoemd worden zoals hem eens flink op zn bek slaan. Maar dat neemt toch niet weg dat het voor ons zo ook geen rustig leven is? En dat ik het allemaal maar over me heen moet laten komen, geen politie bellen ed. Dan doen wij toch het juiste door dit bij instanties neer te leggen?

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 20:48

Niemand zegt ook dat je over je heen moet laten lopen TS, helaas stuit je op veel regeltjes van oa politie (en ook woningbouw, mensen zijn nu eenmaal goed beschermd en kunnen niet zomaar uit hun huis worden gezet). Je doet alles binnen je macht (en dat doe je zeer netjes) om het probleem aan te kaarten.

Het probleem ''lijkt'' wat je beschrijft wat rustiger te worden (minder aan de deur gerommeld?). Je hoort misschien wel een reactie van de buurman op jouw woongeluiden. Maar dat hij iemand belt en daar dan helemaal tegen tekeer gaat, mag hij zelf weten. Ik weet heel goed dat het makkelijker gezegd dan gedaan is, maar probeer het niet op jezelf te betrekken. Als je een stukje kan loslaten dat deze man alles doet om jullie het leven zuur te maken, zul je misschien weer wat vrijer kunnen leven.

Overigens met die urine is wel echt bizar. Dáár zou ik tegen de woningbouw over klagen, dat zij ervoor moeten zorgen dat het stopt/de dader wordt aangesproken

Kimbers

Berichten: 5103
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 20:50

Purny werkelijk? :')
Als de buurman daadwerkelijk al last heeft van psychoses oid, bijzonder altijd waar men mee komt maar dat terzijde.. dan zou ts daar niet de dupe van moeten zijn. Haha moet niet gekker worden.

Aghh buurman, u heeft last van psychoses? Geen probleem, vergal gerust mijn leven! Je kunt er immers niet aan doen.

Koekoek

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 20:57

Er zijn overigens wel degelijk best dingen die iemand kan doen, inderdaad met hulp van de GGZ bij voorkeur. Maar dan zijn er toch echt wel mogelijkheden, geluidsdempende koptelefoons, reality check, afspraken over wat buren van elkaar kunnen verwachten, frustraties bij iemand kunnen uitspreken die klankbord en een beetje reality check kan zijn, ontspannende activiteiten, wellicht nog eens kijken naar medicatie, etc.

Dit zijn geen situaties waarin niets kan. De buurman is niet volledig de connectie met de werkelijkheid kwijt. Er zijn echt mogelijkheden om dit soort situaties beter te laten verlopen, maar... dan moet daar dus wel iets mee gedaan worden. En dat betekent op z'n minst dat degenen die daarvoor worden ingeschakeld hun best doen om het te verbeteren, ipv hopen dat het probleem vanzelf weggaat. (Dat gaat het ook.)

Men praat elkaar veel te makkelijk aan dat er niets kan. Er kan wel wat. (En ja, natuurlijk hoort de GGZ weer op peil gebracht te worden. Maar ook op veel kleinere schaal kunnen situaties verbeterd worden. Ik vind dit echt een verhaal waarin ontzettend veel kansen gemist worden.)

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 21:31

Kimbers schreef:
Purny werkelijk? :')
Als de buurman daadwerkelijk al last heeft van psychoses oid, bijzonder altijd waar men mee komt maar dat terzijde.. dan zou ts daar niet de dupe van moeten zijn. Haha moet niet gekker worden.

Aghh buurman, u heeft last van psychoses? Geen probleem, vergal gerust mijn leven! Je kunt er immers niet aan doen.

Koekoek


Ik denk dat ruim een kwart van de Nederlanders te maken heeft of heeft gehad met mensen die psychologische hulp nodig heeft.

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 21:39

Hoooo, purny, daar ga je de fout in.
Wat je professor er mogelijk niet bij heeft verteld is dat psychoses opgebouwd zijn in fases, in de eerste fase is een patiënt die vaker psychoses heeft gehad vaak wel degelijk bewust van het feit dat hij een psychotische periode in gaat!!! Daar horen namelijk een aantal gedragingen bij die indiceren dat er een psychotische fase aan komt.

Als deze man daadwerkelijk psychotisch is en hier al langer last van heeft weet hij vanuit hulpverlening wat de cues zijn dat hij opnieuw een psychotische fase in gaat. Dat is namelijk psycho-educatie en dat wordt aan praktisch elke patiënt met een stoornis gegeven.

Wel bij de feitelijke informatie blijven.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 22:27

Ik lees al even mee, maar over het geluid, ik heb vaker gelezen dat je in een flat het geluid ook diagonaal hoort.
Kan het niet zo zijn dat de buurmannen elkaar horen?

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 22:40

Ik vind het persoonlijk vrij bizar dat deze man inmiddels als psychotisch en schizofreen gediagnostiseerd is hier op bokt.

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 23:09

Goof daar verbaas ik me ook over.

Enige wat met zekerheid gezegd kan worden is dat hij drugs gebruikt.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-18 23:17

Ik vind die diagnoses ook wel bijzonder.

Van wat ik zélf zie vermoed ik dat er iets niet goed bij hem zit. Maar dat is ook wat ik van de instanties om hem heen hoor.

Maar of hij nou daadwerkelijk een psychische ziekte heeft of gewoon vanuit zichzelf zo is...? Ik hoop voor hem eigenlijk dat het een ziekte is, daar is wat dat betreft nog 'makkelijker' iets aan te doen dan wanneer je zo'n karakter hebt...

Jes, ja dat weet ik wel zeker. Maar wij krijgen er alsnog de schuld van. Wanneer wij eens gerommel en gebonk horen van andere buren en wij zitten rustig op de bank incl honden krijgen wij namelijk ook de schuld. Maar ja, overtuig hem daar maar eens van.

Het is de laatste tijd best rustig. Buurman zelf is wel heel veel in de weer met van alles en nog wat en mensen over de vloer, was voorheen nooit zo. Hoop dus dat er iets positiefs met hem gebeurt en het bijvoorbeeld hulpverleners zijn.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 07:21

purny schreef:
Kimbers schreef:
Purny werkelijk? :')
Als de buurman daadwerkelijk al last heeft van psychoses oid, bijzonder altijd waar men mee komt maar dat terzijde.. dan zou ts daar niet de dupe van moeten zijn. Haha moet niet gekker worden.

Aghh buurman, u heeft last van psychoses? Geen probleem, vergal gerust mijn leven! Je kunt er immers niet aan doen.

Koekoek


Ik denk dat ruim een kwart van de Nederlanders te maken heeft of heeft gehad met mensen die psychologische hulp nodig heeft.

Oké.
Dus?

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 09:07

Kaus schreef:
Ik vind die diagnoses ook wel bijzonder.

Van wat ik zélf zie vermoed ik dat er iets niet goed bij hem zit. Maar dat is ook wat ik van de instanties om hem heen hoor.

Maar of hij nou daadwerkelijk een psychische ziekte heeft of gewoon vanuit zichzelf zo is...? Ik hoop voor hem eigenlijk dat het een ziekte is, daar is wat dat betreft nog 'makkelijker' iets aan te doen dan wanneer je zo'n karakter hebt...

Jes, ja dat weet ik wel zeker. Maar wij krijgen er alsnog de schuld van. Wanneer wij eens gerommel en gebonk horen van andere buren en wij zitten rustig op de bank incl honden krijgen wij namelijk ook de schuld. Maar ja, overtuig hem daar maar eens van.

Het is de laatste tijd best rustig. Buurman zelf is wel heel veel in de weer met van alles en nog wat en mensen over de vloer, was voorheen nooit zo. Hoop dus dat er iets positiefs met hem gebeurt en het bijvoorbeeld hulpverleners zijn.



Je kan helaas vanuit je computerscherm en zonder enige psychologische opleiding geen diagnose stellen zoals ik al een aantal pagina's terug schreef. Dus het lijkt mij verstandig dat wij daar niet verder op ingaan. De andere buren van ts schreeuwen, slaan en schelden ook, dus zijn die mensen dan ook psychisch niet in orde? Niet altijd overal een labeltje aan willen hangen, soms zijn dingen en mensen gewoon zoals ze zijn.

Maar psychisch gestoord of niet, maakt in deze situatie voor de ts niets uit. Het is gewoon een ontzettend vervelend probleem wat opgelost moet worden, maar als de woningbouw en politie niet willen/kunnen helpen is dat ontzettend frustrerend, vooral als je al zo je best doet om zo min mogelijk overlast te veroorzaken.

De enige optie die ik nog voor je zie is het juridisch loket, daar kun je dus ook melden dat de woningbouw niet wil helpen.

luuntje

Berichten: 13969
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 09:21

Ts ik duim dat je snel andere woonruimte hebt.

Ik geloof dat GGZ en politie binnenkort een actie of zo iets hebben vnwege het feit dat er nu teveel verwarde mensen op straat staan. Politie en GGZ is gebonden aan regels. En hebben te weinig geld en bedden.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 11:49

Kaus schreef:
Jes, ja dat weet ik wel zeker. Maar wij krijgen er alsnog de schuld van. Wanneer wij eens gerommel en gebonk horen van andere buren en wij zitten rustig op de bank incl honden krijgen wij namelijk ook de schuld. Maar ja, overtuig hem daar maar eens van.


Het zou fijn zijn als de woningbouw of de politie dat zou doen.

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 12:19

luuntje schreef:
Ik geloof dat GGZ en politie binnenkort een actie of zo iets hebben vnwege het feit dat er nu teveel verwarde mensen op straat staan. Politie en GGZ is gebonden aan regels. En hebben te weinig geld en bedden.


Deels waar - maar deels: als de politie niet eens aangiftes opneemt en de woningbouw ook niets doet, dan ziet niemand ooit het probleem :x
JUIST als er te weinig geld en mogelijkheden zijn is het belangrijk dat dat gedocumenteerd wordt, ipv genegeerd. Nu krijg je bovendien situaties waarin mensen elkaar zo aanpraten dat er toch niets kan, dat ook de mogelijkheden die er wel zijn niet gebruikt worden. (Niet alleen in deze situatie, dit geldt voor veel meer omstandigheden.)

luuntje

Berichten: 13969
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 13:54

Politie heeft niet altijd tijd om alle verwarde mensen op te pakken. Tenzij ze met een mes staan te zwaaien, dat is dan wel prioriteit.

Ik vind dat in deze situatie een aangifte gedaan moet kunnen worden.
En dat de WBV een expert laat komen om woongeluiden te meten in decibellen.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 14:03

luuntje schreef:
Politie heeft niet altijd tijd om alle verwarde mensen op te pakken. Tenzij ze met een mes staan te zwaaien, dat is dan wel prioriteit.


Die lopen meestal de volgende dag ook weer gewoon over straat hoor ;)

Sophie_Wind

Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 17:50

Nagini schreef:
Joh ik zou juist gewoon helemaal gaan leven zoals ik zelf wil.
Hij vreet zichzelf toch op, of je nu stil zit en geen spier verrekt of dat je wel rond loopt.
Zou zelf echt 0,0 rekening met hem gaan houden. Wil ik muziek draaien? Draai ik muziek.
Wil ik met de hond spelen, speel ik met de hond. (Had de woningbouw maar geen dieren moeten toelaten). Moet ik 30 min stofzuigen, zou ik stofzuigen. Wil ik vrienden over de vloer voor een avondje gezellig wijntje drinken.. dan doe ik dat ook.

Is ie helemaal betoeterd dat jij nog geen scheet mag laten omdat ie dan over de zeik gaat. Ja, doei.
Hij houdt ook totaal geen rekening met jullie.. dus andersom moet jij ook gewoon kunnen leven.


Ik weet niet of je dit antwoord hebt gezien Kaus, maar ik ben het wel eens met Nagini!
Ik weet niet wat de buurman dan zou doen, maar die laatste twee zinnen, daar heeft ze toch wel helemaal gelijk in!

Anoniem

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 18:03

Gelukkig is het in onze samenleving niet strafbaar om "verward" te zijn. Stel je eens voor hoe schadelijk het is voor mensen met serieuze psychische problemen om de cel in gegooid te worden omdat ze niet weten wat ze met zichzelf aan moeten of een episode hebben waar ze letterlijk vrij weinig aan kunnen doen. Natuurlijk moet er ingegrepen worden op het moment dat iemand een bedreiging voor zichzelf of een ander vormt, maar zo lang daar geen sprake van is lijkt het me meer dan normaal dat we eerst kijken hoe we iemand als samenleving verder kunnen helpen.

Charaz

Berichten: 24287
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 18:17

Dat is inderdaad geen oplossing maar deze mensen zelfstandig laten wonen ook niet

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 18:21

Maar Kaus werd bedreigd en voelt zich bedreigd?

Ik ben overigens zeker geen voorstander van het in de cel gooien van iemand, maar ik vind wel degelijk dat de politie kan helpen om duidelijk te maken dat het gedrag van de buurman niet aanvaardbaar is. Zoals ook de woningbouw wel degelijk aan kan geven dat uitzetting op een bepaald moment kan volgen. Daarmee los je het probleem niet op, maar het kan wel een manier zijn om de situatie in beweging te zetten. (Met dan dus zoveel mogelijk aan positieve mogelijkheden.)
Nu is er voor de buurman niet zo'n aanleiding om een andere weg te vinden en dus verandert er niet veel.

Charaz: dat lijkt me dus weer niet meteen de conclusie: ik denk dat er echt genoeg dingen zijn die gedaan kunnen worden terwijl iemand wel op zichzelf blijft wonen. Mensen hoeven niet meteen weg of opgesloten te worden als er verder niks wordt geprobeerd.

Little_Gift
Berichten: 1779
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 18:42

Ik denk dat naar de overkant verhuizen geen oplossing zal zijn.
Buurman is nu zodanig gefixeerd op jullie, dat hij jullie daar ook wel komt halen.
En dan kan hij nog meer mensen in het complot betrekken... alleen maar boeiend voor hem!

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 18:50

Maar als ts naar overkant verhuisd en hij blijft hun daar lastig vallen is er mss wel een duidelijker beeld waar het probleem nu eigenlijk ligt.

Linnie050

Berichten: 11800
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 20:33

Heb je nog geen camera opgehangen om te kijken wie daar plast?