Hoe moet ik verder?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rocamor

Berichten: 10871
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Hoe moet ik verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 11:02

Goed zo ts. Dit was 1 van die keren dat je jezelf op 1 hebt gezet. Hou dit vast!

98xsophiex98

Berichten: 788
Geregistreerd: 22-12-12
Woonplaats: naast de buren

Re: Hoe moet ik verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 17:24

Als stille meelezer wil ik even wat zeggen.

Je bent goed op weg, je mag trots op jezelf zijn!

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hoe moet ik verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 17:27

Goed dat je voor jezelf kiest ts!

zonnebloem18

Berichten: 24837
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Hoe moet ik verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 20:54

Hartstikke goed!! Heb je al contact gehad met je werk. Je mag echt heel trots zijn op jezelf hoor, hoe moeilijk dat ook is soms.

Anoniem

Re: Hoe moet ik verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 21:39

Goed gedaan hoor! Dit is een goede stap geweest!

fjaril
Berichten: 488
Geregistreerd: 24-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-18 21:48

Bedankt iedereen!
Nee, heb nog geen contact gehad. Woensdag ben ik er weer, dan ga ik het gelijk aankaarten.
De huisarts zei nog wel zoiets van, dat het wel even de vraag is of de bedrijfsarts wil wachten op de lange wachttijden in de GGZ voor een diagnose/behandeling. Maar zij staat achter me, dus daar sta ik niet alleen in! Ben zo blij dat ze van aanpakken weet. En dat ze aan een half woord genoeg had. Ze had heel goed door dat ik het helemaal niks vond dat ik een afspraak had gemaakt bij haar.

fjaril
Berichten: 488
Geregistreerd: 24-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-18 18:33

Alles is me even teveel.. Het voelt of ik van allerlei mensen om me heen klappen in het gezicht krijg. Eerst mijn ouders, die niks meer van zich hebben laten horen. Waarom boeit het hen niet hoe het met hun bloedeigen kind gaat??
Binnenkort familiedag, voor die tijd gesprek met mijn ma..
Tussendoor had ik nog een ander hoogoplopend akkefietje waar op juridisch advies voor gevraagd is.
Denk je dat je alles gehad hebt, heb ik eindelijk de moed kunnen vinden om na al die tijd aan te geven dat het me teveel is, krijg ik dit terug. Bam.. Op mijn werk heb ik gehoord dat dat tijdelijke stapje terug dat ik zou gaan doen, in mijn contract opgenomen gaat worden. Ben benieuwd wat er komt nu ik gezegd heb dat dat stapje terug niet meer hoeft, omdat de huisarts al gezegd heeft dat ik minder moet werken.. Ik vrees ervoor.
Het leven hoeft van mij niet meer.. Zoveel mensen die tegen me zijn. Zulke gemene spelletjes die er gespeeld worden. Zo egoïstisch allemaal.. Ik kan daarin mijn hoofd niet boven water houden!
Het grote probleem is dat ik zo mezelf in de weg zit. Zo bang ben voor alles, steeds meer.. Dat het gewoon onmogelijk is om met ander werk te beginnen. Zeker zoals ik me nu voel en met wat ik nu te bieden heb. Niemand neemt een werknemer aan die bijna gedeeltelijk in de ziektewet zit.
Waarom is het leven niet gewoon wat liever voor me..?
Ik zie echt even geen uitweg. Ben er helemaal klaar mee en weet niet meer hoe ik nu verder moet..
Ik hoef geen reacties van: och wat zielig en ach wat erg allemaal, hoor. Ik voel me niet zielig en ik hoef echt niet zielig gevonden te worden. Het is gewoon zo piep* dat ik me steeds meer in het nauw gedreven voel. Aan de ene kant mijn wensen, aan de andere kant de consequenties daarvan die ik maar moeilijk kan aanvaarden. Ik ben moe van alles... En ik voel me zwaar klote.. Het leek net wat de goede kant op te gaan, maar nee.. Ik ben bang voor de toekomst

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 18:40

Je werkgever doet iets wat niet geoorloofd is. Neem contact op met de arboarts en/of vakbond/arbeidsjurist.
En. Onderteken niets!
Sterkte!

fjaril
Berichten: 488
Geregistreerd: 24-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-18 18:46

Waarom niet? Zij zegt: ik heb tegen je gezegd dat het definitief is. Ik zeg: dat is niet zo. Maar da's haar woord tegen het mijne. Ze geeft als argument dat er niet genoeg werk is, maar iedereen van mijn afdeling spreekt dat tegen en baalt dat ik minder beschikbaar ben..
Arbo-arts is nog niet in beeld helaas..
Ik onderteken zeker niets en ga eerst informatie inwinnen!

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Hoe moet ik verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 18:50

Het gaat om de reden waarom. Je bent feitelijk ziek. Eigenlijk had je je ziek moeten melden, maar dat is wel de reden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 18:51

Zoals ik eerder al zei, jij hoeft je enkel ziek te melden en zodra jij in de ziektewet zit, mogen zij niet aan jouw contract sleutelen zomaar, mits dat een tijdelijk contract is.
Dus wat ik je nu met klem wil adviseren, is je morgenochtend ziek te melden. Je hoeft niks meer te zeggen dan dat. Enkel 'ik ben ziek en ik kom 3 weken niet.' En dan ga jij eens lekker je rust pakken van ht werk.

En geen 'dat kan niet' 'dat wil ik niet' 'dat vind mijn baas niet leuk', want dat telt nu even niet. Straks knikker je zo hard om dat je niet meer direct op staat.

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 18:53

Je hebt gemeld dat het niet goed met je gaat en naar de huisarts bent gegaan. Dan mag ze niet zomaar gaan sleutelen aan je contact.
Ik ben geen arbeidsjurist, maar dit mag echt niet. Zoek ondersteuning.

fjaril
Berichten: 488
Geregistreerd: 24-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-18 19:14

Het probleem is dus dat mijn contract per zoveel maart afgelopen was.. Zo stom dat ik niet gewoon op de nieuwe heb gewacht. Blijkbaar red je het alleen als je dat vieze spelletje meespeel

pff nog meer stress kan ik er nog wel bij hebben.Weten ze zeker dat ik zo fulltime thuiszit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 19:21

fjaril schreef:
Het probleem is dus dat mijn contract per zoveel maart afgelopen was.. Zo stom dat ik niet gewoon op de nieuwe heb gewacht. Blijkbaar red je het alleen als je dat vieze spelletje meespeel

pff nog meer stress kan ik er nog wel bij hebben.Weten ze zeker dat ik zo fulltime thuiszit

Dan nog mogen ze niet nu nog jouw contract aanpassen omdat je ziek bent. Dan kun je beter niet accepteren en bij het UWV in de ziektewet gaan. Maar zoals gezegd, zoek daar hulp voor.

Je hoeft t niet alleen te doen he.

Lucia88

Berichten: 529
Geregistreerd: 06-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 19:24

Hey TS, ik moest even bijlezen, het zit je niet mee zeg!

Ik heb weinig verstand van contracten en jouw werk, maar ik hoop dat het gauw opgelost is zodat je tijd hebt voor jezelf.

fjaril
Berichten: 488
Geregistreerd: 24-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-18 19:30

Dit zou het nieuwe contract per ... maart worden. Duurde iets langer dan gepland en doe nu ook nog gewoon mijn normale werk ivm drukte.
Ik ben lid van een vakbond, dus ga dit zeker bespreken.

'Voor mezelf kiezen' wordt me niet makkelijk gemaakt..

Thanks Lucia, ik hoop het ook..

Anoniem

Re: Hoe moet ik verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 19:31

Of misschien juist wel ;)

fjaril
Berichten: 488
Geregistreerd: 24-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-18 19:35

Wel in die zin dat mijn motivatie om me in te zetten voor dit bedrijf onder nulpunt daalt, daar heb je gelijk in. Maar ben zo bang voor de gevolgen..

Dankjewel voor je meedenken, Jolien!

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 19:38

fjaril schreef:
Dit zou het nieuwe contract per ... maart worden. Duurde iets langer dan gepland en doe nu ook nog gewoon mijn normale werk ivm drukte.
Ik ben lid van een vakbond, dus ga dit zeker bespreken.

'Voor mezelf kiezen' wordt me niet makkelijk gemaakt..

Thanks Lucia, ik hoop het ook..

Maar je hebt al wel gewerkt in maart april?! (Dus nieuw contract is ingegaan!)
Ze zijn gewoon te laat met het uitgeven van het nieuwe contract.
Je hebt echt rechten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 19:39

fjaril schreef:
Wel in die zin dat mijn motivatie om me in te zetten voor dit bedrijf onder nulpunt daalt, daar heb je gelijk in. Maar ben zo bang voor de gevolgen..

Dankjewel voor je meedenken, Jolien!


Geen dank. :)
Ja dat snap ik. Voor welke gevolgen ben je bang?

fjaril
Berichten: 488
Geregistreerd: 24-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-18 19:57

Ik heb inderdaad gewoon gewerkt. Fulltime en mijn normale werkzaamheden, dus nog niet dat stapje terug. Wel hebben ze me de eerste versie van het contract voor de afloopdatum van het oude contract aangeboden, maar die klopte niet. En nu nog steeds niet dus..

Jolien, Dat ze me eruit schoppen, ik niet meer kan rondkomen, er nog meer kopzorgen bij krijg, dat ik nergens terecht kan (want wie neemt nou een zieke medewerker aan) En ook, wéér dat gevoel dat ik blijkbaar niet goed genoeg ben, wéér die afwijzing..

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Hoe moet ik verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 21:06

Dikke burn out zo te lezen en dan ziet alles er onmogelijk uit. Meld je morgen ochtend ziek, bel vakbond (ben je al lid?) en laat ALLE communicatie met je werkgever via hen lopen. Zet maar even een buffer tussen jouwzelf en de wereld, daar zijn mensen voor en die zijn er ook echt voor jouw.

fjaril
Berichten: 488
Geregistreerd: 24-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-18 21:25

Burn out denk ik nog niet.. maar wel wat er aan zit te komen.

Kan alleen nog maar janken nu.. lekker morgen met dikke ogen op het werk komen.. Dit was echt even de druppel. Het zal niet realistisch zijn, maar ik voel me behandeld als straatvuil. Mijn ouders laten me zitten met alles, op mijn werk schepen ze me af.. Nergens ben ik goed genoeg, als kind al niet en nu nog steeds niet. Ik ren de benen onder mijn lijf vandaan (niet slim, en ik doe het zelf, dat weet ik..) wat krijg je ervoor terug, niks. Ik doe zó stinkend mijn best, iedere dag weer. En nóg is het niet voldoende. Maar meer kan ik niet. Ik lig blijkbaar zo in de kreukels dat ik met mijn stel hersens niet eens het werk kan doen wat ik nu doe. Terwijl dat eigenlijk nog onder mijn niveau is. Ik weet echt niet hoe ik verder moet.
Ben kapotmoe en kan vannacht waarschijnlijk niet goed slapen. Wordt wat morgen.. Ik durf me niet ziek te melden.. Hoe dom.. maar heb het gevoel dat alles tegen me gebruikt kan worden.. Ik heb ook nergens kennis van, dus ze kunnen me alles vertellen en dingen vragen die later weer tegen me gebruikt kunnen worden.
Gelukkig belt de huisarts me volgende week terug over het belletje met mijn psycholoog. Zal het met haar ook even bespreken, want denk dat het zaak is dat de arbo-arts zo gauw mogelijk in beeld komt. Al ben ik bang dat die ook weer 'tegen' me zal zijn.. Heb geen diagnose, niks.. Vraagt een arbo-arts daar om?
Ik ben gewoon bang voor die nare volwassenwereld, die achterbakse mensen die over mijn heen stampen om ergens hun voordeeltje te halen..


Ik wist niet dat je de communicatie via de vakbond kunt laten doen. Dat is wel een idee. Of is dat een reden voor mijn werkgever om me te ontslaan als ze de kans krijgen? Ben al niet zoveel waard en dan nu dit nog.

Iets anders geks.. als je hoge koorts hebt, heb je weleens van die vreemde sensaties. Dat je tong of je handen groot en klein tegelijk voelen. Dat je deken of je bed hard aanvoelt, terwijl hij dat niet is. Dat heb ik de laatste tijd! Kon op internet niks vinden over dat gevoel zonder koorts. Kent iemand dat?

Ballard_L

Berichten: 2494
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Hoe moet ik verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 21:41

TS: je bent gewoon ziek, dus meld je alsjeblieft ziek. De symptomen die je aangeeft zijn niet niks en daar mag je echt voor thuis blijven. Je lichaam schreeuwt om rust en het is de hoogste tijd om hem dat te geven! Als je werkgever dat niet begrijpt, (wat je baas eerst wel zei) dan weet ik niet of je daar wel wilt werken...

fjaril
Berichten: 488
Geregistreerd: 24-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-18 21:52

Klopt... 't is alleen zo lastig dat ik overdag gewoon wel gezellig gekletst en gelachen heb met de mensen waar ik het goed mee kan vinden en dat ik dan toch ziek ben... Maar ik denk dat ik me wel ziekmeldt. Was vandaag al zo moe, terwijl ik voor het eerst weer een fatsoenlijke nacht gemaakt had

Ik wil daar niet meer werken. Maar zo een andere baan zoeken, is ook niet handig, als ik dat al durf :7