Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
siskeh
Berichten: 8680
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 14:16

Ladygiroc schreef:
Wat ik wel vervelend vind is mensen die vragen "past dit op een.. vul maar in". Tja dat weet ik toch niet?!


Oww zo heb ik hier iemand gehad voor mijn deken van een Cpony, ik had foto's van de maten erbij gezet, dat het bovenmaat was, en labeltje en oliebol. Ook dat het bij mij op een C-pony lag

Komt ze hier, ik vragen: ow leuk watvoor pony heb je?
Ja shetlander!
Oké lieverd dát gaat dus niet passen.. Ow echt niet??
Heb ze ook maar weer zonder deken naar huis gestuurd..

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 14:22

Kzit me sinds gisteren echt te irriteren aan koopjesjagers die gaan lopen afdingen op marktplaats, en dan niet een beetje ook. Wie denken ze wel niet dat ze zijn om 120 euro te bieden op een bijna gloednieuwe playstation :') 8)7
En dan ook nog het lef hebben om te zeggen dat ze meer dan dat veels te veel vinden terwijl je hetzelfde in de winkel voor 3 keer zoveel krijgt wahaha.

DubbelFun

Berichten: 88923
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 15:20

In je ad erbij zetten dat er op onzinbiedingen niet wordt gereageerd c.q. dat die verwijderd worden.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37408
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 16:02

DF vreemd van die lamp? Je zet er bij replica maar dan mag het niet? Is dat ter voorkoming van doorverkoop als echt? Is de lamp zo te veranderen dat hij wel duidelijk namaak is zonder dat je de lamp verprutst?

Onzinbiedingen is lastig. Want wat voor de verkoper misschien een realistische prijs is kan voor de koper veel te veel zijn. Ik ben er ergens een kleine motor tegengekomen. Tweedehands en ruim een half jaar in gebruik 800 miles op de teller maar dan 800 euro meer willen hebben dan de nieuwprijs die al erg laag is trouwens. Want jaa andere uitlaat en een ander luchtfilter. Die krijgt dus de volle laag over zich heen omdat het zo niet realistisch geprijst is. Dus de wel realistische biedingen van 1200 euro lager dan zijn vraagprijs doet hij af als onzinbiedingen. :+

Ik heb een kort van stofje _O- ik heb iets te koop waar ik er meer van heb. Krijg een bericht : ik wil die tegen de vraagprijs.

:)) Ik heb maar teruggevraagd hoeveel wilt u er hebben en wilt u ophalen of verzenden?

DubbelFun

Berichten: 88923
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 16:24

Afbeelding

@karuna: deze lamp is nooit door te verkopen als zijnde een echte
Vertigo

Grot kans dat die persoon ze nu allemaal wil hebben :D

Vjestagirl

Berichten: 26674
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 16:26

Dan zet je er toch bij dat de maker zijn inspiratie haalde uit de Vertigo lampen, maar dat het er niet eentje is... Ik moet ook toegeven dat ik het niet eens een replica vind, dan zou hij toch wel een stuk beter moeten lijken

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37408
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 16:27

Oh die is wel heel erg mooi <3 jammer dan ik voorzien ben van lampen vrij recent anders had ik die wel een plekje willen geven.
Maar nee die kan zeker niet verkocht worden als een "echt exemplaar" ik vind die van jou zelfs mooier. Veel stoerder :D

heel vreemd dan de reactie van marktplaats.

Ah ik heb reactie, Doe maar 10. Ja daar kom ik ook echt veel verder mee _O-

DubbelFun

Berichten: 88923
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 16:39

@karuna: dat was te verwachten :D
@Vjestagirl: 'geïnspireerd op' is idd wel een mooie kreet +:)+

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 20:02

Ik heb allemaal mensen die foto's sturen van hetgene ik ze verkocht heb, helemaal trots in de trant van kijk eens hoe leuk dit staat :D

Leuk raar :D

Wel blij dat de mensen er zo blij mee zijn, ging om vintage sprei en gordijnen waar ik eigenlijk geen afscheid van wilde nemen maar echt geen plek voor had.

Damelza

Berichten: 4690
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 20:09

corinep schreef:
Ik heb allemaal mensen die foto's sturen van hetgene ik ze verkocht heb, helemaal trots in de trant van kijk eens hoe leuk dit staat :D

Leuk raar :D

Wel blij dat de mensen er zo blij mee zijn, ging om vintage sprei en gordijnen waar ik eigenlijk geen afscheid van wilde nemen maar echt geen plek voor had.


haha, dat heb ik inderdaad ook weleens gedaan.

Laatst een grote krabpaal via mp gekocht en gisteren zo'n leuke foto gemaakt dat hij erin ligt. Zit te twijfelen om die nog duur te sturen met een klein bedankje, maar inmiddels staat hij hier al een maand dus dacht dat is misschien een beetje raar :+

beert
Berichten: 2457
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 21:06

Tallie1979 schreef:
Ja, er zijn rare koekenbakkers op marktplaats.

Joh, zaag gewoon de kast in 2en. :))

Haha hebben wij ook eens gedaan hoor. Of althans, mijn vriend. De kast stond al boven toen ik hier ging wonen en eerlijk gezegd viel het niet eens op. Maar anders had ie onmogelijk door het trappengat gekund en beneden had hij er niks aan :-).

Dat was wel een oudere kast al, dus geen vierkante IKEA zeg maar.

Overigens hebben wij hem weggegeven aan een vriendin, dus niet zo op marktplaats gezet :)

fjordjes

Berichten: 12085
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 21:52

Bod gehad, na 2 uurtjes gereageerd dat ik het bod prima vind, wel gelezen maar geen reactie. Bied dan ook niet!

Rennie89
Berichten: 37302
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 02:37

Had wat pokemonkaarten gekocht en ik heb er toch een aardig bedrag voor betaald voor deze enkele kaarten. Vanmiddag ontvangen en snel door heen gekeken maar moest weg. Wel de verkoper bedankt en beoordeeld. Helaas blijkt nu de belangrijkste kaart voor mij te ontbreken, had deze in het Nederland al zelf maar dit was een Engelse editie dus die heb ik liever. Was ook de duurste kaart. Ik heb dus maar een bericht gestuurd maar hoop echt dat diegene de kaart gewoon vergeten was en het alsnog nastuurt…

Ceetje_bokt
Berichten: 5199
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 08:44

corinep schreef:
Ik heb allemaal mensen die foto's sturen van hetgene ik ze verkocht heb, helemaal trots in de trant van kijk eens hoe leuk dit staat :D

Leuk raar :D

Wel blij dat de mensen er zo blij mee zijn, ging om vintage sprei en gordijnen waar ik eigenlijk geen afscheid van wilde nemen maar echt geen plek voor had.

Ik kan dit wel waarderen, vind het ook leuk als mensen even laten weten dat ze het product goed ontvangen hebben.

DubbelFun

Berichten: 88923
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 10:27

fjordjes schreef:
Bod gehad, na 2 uurtjes gereageerd dat ik het bod prima vind, wel gelezen maar geen reactie. Bied dan ook niet!

Iemand kan ook een leven buiten MP hebben :D
Jij hebt er tenslotte ook 2 uur over gedaan om te reageren op het bod.

fjordjes

Berichten: 12085
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 11:15

DubbelFun schreef:
fjordjes schreef:
Bod gehad, na 2 uurtjes gereageerd dat ik het bod prima vind, wel gelezen maar geen reactie. Bied dan ook niet!

Iemand kan ook een leven buiten MP hebben :D
Jij hebt er tenslotte ook 2 uur over gedaan om te reageren op het bod.


Ik doelde meer op dat ik zondag dat bod had gekregen en tot op heden niks heb gehoord ervan...

DubbelFun

Berichten: 88923
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 11:37

Jammer, maar helaas, door naar de volgende dan maar. Overigens als het bod is waar je genoegen mee zou nemen dan zou ik het verwijderen zodat anderen die interesse hebben niet denken dat het verkocht is.

thirteenn

Berichten: 2085
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 17:09

Rennie89 schreef:
Had wat pokemonkaarten gekocht en ik heb er toch een aardig bedrag voor betaald voor deze enkele kaarten. Vanmiddag ontvangen en snel door heen gekeken maar moest weg. Wel de verkoper bedankt en beoordeeld. Helaas blijkt nu de belangrijkste kaart voor mij te ontbreken, had deze in het Nederland al zelf maar dit was een Engelse editie dus die heb ik liever. Was ook de duurste kaart. Ik heb dus maar een bericht gestuurd maar hoop echt dat diegene de kaart gewoon vergeten was en het alsnog nastuurt…

Dat is balen.. waarom beoordeel je al als je niet eerst goed heb gekeken wat je hebt ontvangen?

Rennie89
Berichten: 37302
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 17:16

Omdat het contact verder super was verlopen, het heel goed ingepakt zat en ik dacht dat het compleet was. Ik had niet door dat die ene kaart ontbrak, rest klopte namelijk allemaal

Farjen

Berichten: 8036
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 21:11

Ik heb even jullie advies nodig: ik heb een zadel te koop. Nu is er een geïnteresseerde.
Persoon wilt het ophalen, betaalt dan alles en mocht het niet passen brengt ze het terug + geld terug.
Betrouwbaar? Vind het zo lastig, wat als het valt op de boom ofzo?

Persoon woont op 100km afstand, kan niet even heen en weer te paard om het bij mij op stal te proberen. En ik heb ook geen zin om uren rond te rijden ermee..

DuoPenotti

Berichten: 30330
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 21:15

Dat wordt wel vaak gedaan.
Goed alles op de foto zetten. Ook elk krasje.
Valt het op de grond zodat de boom breekt is dat vaak niet zonder beschadiging.

cobiie

Berichten: 7321
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 21:24

Farjen schreef:
Ik heb even jullie advies nodig: ik heb een zadel te koop. Nu is er een geïnteresseerde.
Persoon wilt het ophalen, betaalt dan alles en mocht het niet passen brengt ze het terug + geld terug.
Betrouwbaar? Vind het zo lastig, wat als het valt op de boom ofzo?

Persoon woont op 100km afstand, kan niet even heen en weer te paard om het bij mij op stal te proberen. En ik heb ook geen zin om uren rond te rijden ermee..

Wordt meer gedaan, meestal wat dichter bij huis.

Je gehele zadel goed op de foto zetten en een "kort" tijdsbestek afspreken waar binnen het terug gebracht mag worden, dus niet na 1 maand aankomen dat het toch niet past.

Farjen

Berichten: 8036
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 21:29

Ok, dat klinkt geruststellend :)

Ineke2

Berichten: 33171
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 23:07

Ik heb dat in het verleden wel gedaan. Zadel opgehaald, betaald en na een week terug gebracht, omdat het helaas niet paste.

Sorriso

Berichten: 4894
Geregistreerd: 07-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 23:11

Afgelopen weekend nog gedaan! Wel heel fijn contact gehad vooraf met heel veel informatie van de kopers zelf en ook van mij richting hen (tot Facebook en LinkedIn aan toe). Daardoor was mijn benadering een beetje onorthodox, geen foto’s gemaakt, geen termijn afgesproken :+. Zondag is het zadel opgehaald, hebben ze het kort geprobeerd en aangegeven dat het goed leek en dat ze het dinsdag weer gingen proberen. Dat hebben ze gedaan en bericht gekregen dat ze het wilden houden. Ging om 3000 euro. Tja. Ik had er een goed gevoel bij :+.