Algemeen coronatopic #6

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Popstra
Berichten: 13894
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 15:17

Echwel schreef:
Zelfs met griepprik loop je risico soms

Dus moet je zelf altijd voorzichtig zijn...
Kwestie van leren ermee omgaan
En niet naar anderen wijzen maar zelf bedenken war wijs is

Precies. Ik ben ook kwetsbaar maar ga ook niet lopen zeuren.
Mensen houden doorgaans niet van zeurkousen.

Hup, beetje leven hoor!

BigOne
Berichten: 38554
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 15:22

Hoe gaat het met je man Tienus ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 15:23

Ik vind het echt niet realistisch om jaarrond vanalles aan maatregelen te moeten nemen voor een kleine kwetsbare groep, dat gaat de economie ook niet trekken :n

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 15:23

Ik vind het echt wel een beetje bijzonder dat een hypotetiese stelling opgepakt kan worden als 'naar anderen wijzen' en 'zeuren'... :')
niemand zeurt toch? (of heb ik wat over het hoofd gezien, dat kan?.. oohh of de kleine mensen die iets schreven over 'in gezicht niesen'.. die"?)

Relaxed: wordt er nu al gesproken over jaarrond maatregelen dan?

IMANDRA

Berichten: 9829
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 15:26

Of uberhaupt maatregelen haha? Volgens mij is er alleen gesproken over dat het misschien wel fatsoenlijk zou zijn om je het gedrag aan te leren om bijv. een mondkapje te dragen als je verkouden bent. Niks maatregel, niks verplichte? Of heb ik ergens zo godsgruwelijk overheen gelezen haha?

tienus63

Berichten: 12267
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 15:46

bigone schreef:
Hoe gaat het met je man Tienus ?

Nog steeds erg veel last van zijn arm.
Ik vind dat ze hem wel erg hoog gespoten hebben. Veel hoger dan bij mij.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 15:48

tienus63 schreef:
bigone schreef:
Hoe gaat het met je man Tienus ?

Nog steeds erg veel last van zijn arm.
Ik vind dat ze hem wel erg hoog gespoten hebben. Veel hoger dan bij mij.

Jeetje dat valt echt even tegen zeg .. :\

Sheran

Berichten: 17256
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 15:58

Wat vervelend (en stom ook!). Hopelijk neemt het binnenkort wat af :(

Echwel

Berichten: 12517
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 16:06

Relaxed schreef:
Ik vind het echt niet realistisch om jaarrond vanalles aan maatregelen te moeten nemen voor een kleine kwetsbare groep, dat gaat de economie ook niet trekken :n

Nee daarom moet je zelf bedenken wat verstandig is

En met wijzen bedoel ik naar bv mensen die roken op terras, je kunt ook netjes zeggen ik heb er last van
Doen ze er niets aan weggaan

Het is nou eenmaal zo

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 16:08

Huh? maar dat zou betekenen dat je nooit iets kunt veranderen?
Een soort van de weg van de minste weerstand ofzo? Ik ben op zich wel blij dat niet iedereen dat altijd maar zo doet :j

"het is nou eenmaal zo" is in de categorie "zo ben ik nou eenmaal"...

Echwel

Berichten: 12517
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 16:10

Cer ik zal wel moeten wil je geen grote ruzies en toch redelijk normaal.leven

Het is een gewenning en geloof mij ik geniet van iedere minuut.
Net ook op terrasje hier en de eigenaren weten dat ik er niet tegen kan dus die zorgen dat de asbakken rondom mij weggehaald worden

Heerlijk gezeten...genieten

En dat is het genieten van kleine dingen

Bloodymary
Berichten: 4569
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 16:23

Popstra schreef:
Maar wat is nou het punt? Als je je zo bedreigd voelt door de hoestende medemens moet je toch gewoon je eigen plan trekken! Dus zelf met een kapje op naar drukkere gelegenheden. Of nog beter, deze vermijden.

En fruit, groente moet je wassen voor je het consumeert. Dat is toch ook niet nieuw!?

Precies helemaal mee eens.

Het verbaast mij zo hoe sommige mensen in dit jaar ineens anders gaan denken. En ook veel angstige mensen. Vooral in dit topic eigenlijk, in het dagelijkse leven maak ik ze eigenlijk nooit mee, ook niet bij klanten of zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 16:25

Cer schreef:
Relaxed: wordt er nu al gesproken over jaarrond maatregelen dan?


Ik verwijs niet perse naar wat hier besproken wordt, maar er worden bijvoorbeeld wel dingen gezegd als mondkapjes erin houden en thuisblijven bij een verkoudheid. Dat zijn maatregelen die ik in bepaalde beroepen en sectoren wel vrij pittig vind.

Ik kan bijvoorbeeld wel een thuiswerkdagje inplannen bij een snotneus, maar dat gaat niet voor iedereen zo makkelijk.

Bloodymary
Berichten: 4569
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 16:25

IMANDRA schreef:
Maar dat het bij jou zo is wil niet zeggen dat het op andere plekken misschien wel 'fatsoenlijk' zou zijn toch? Waarbij je het eten wel aanraakt, je wel contact hebt met klanten, je geen schermen hebt, etc etc. Zo veel smaakjes in de horeca :))

Ik denk eigenlijk nooit na over zoiets. Ik denk ook dat als je zo'n smetvrees hebt je beter niet naar de horeca kunt gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 16:27

Bloodymary schreef:
IMANDRA schreef:
Maar dat het bij jou zo is wil niet zeggen dat het op andere plekken misschien wel 'fatsoenlijk' zou zijn toch? Waarbij je het eten wel aanraakt, je wel contact hebt met klanten, je geen schermen hebt, etc etc. Zo veel smaakjes in de horeca :))

Ik denk eigenlijk nooit na over zoiets. Ik denk ook dat als je zo'n smetvrees hebt je beter niet naar de horeca kunt gaan.


Nou dat, mij valt dat echt niet op hoor, gelukkig maar.. Ik heb een vriendin met wat smetvrees, die denk echt na over dingen dat ik denk huh?! :+
Net als mensen die over je heen hoesten/sproeien, heb ik echt nog nooit gemaakt, maar sommige mensen hier hebben altijd van die aparte dingen :')

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 16:29

Oh ik heb daar officieel nog helemaal niks van gehoord :)

maar ik heb in het begin van dit wel gehoord dat heel veel mensen hoopten dat we hier wat van zouden leren, ook ivm met hygiene enzo. Maar dat vinden een aantal dus niet?
Ik vind het echt niet gaaf als ik verkouden wordt door collega's, buiten dat die collega misschien wel aan het werk gaat met dr snothoofd, maar de volgende collega die zij aantsteekt, 3 dagen afwezig ziek thuis ligt te zijn. Dat is economisch ook niet handig.


Overigens vind ik 'voor Corona' zelf echt een andere tijd. Voor mijzelf is het verloop van Covid nog te onvoorspelbaar eigenlijk..
En ik denk dat veul meer mensen nu, dan voor Covid, thuis kunnen werken... Want heel veel moesten wel thuis werken afgelopen jaar en toen kon het ineens wel.

Maar, een aantal zien dit dus als een tijdelijke hick-up waar we dan verder niets mee moeten/hoeven doen? Snap ik dat dan goed?

Bloodymary
Berichten: 4569
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 16:31

Ja dat snap je goed. Het leven was altijd prima, ook wat ziekte en virussen betreft. We zijn even anders gaan doen omdat het Covidvirus er was. En dat gaan we niet blijvend doen nee. Gelukkig maar.

tienus63

Berichten: 12267
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 16:36

Ik denk dat ik voor mezelf voor corona bedoel toen mijn vader er nog was en als het zo weer een beetje normaal is, ik het dagelijkse leven net zo doe als voor de corona.
Hooguit vaker handen wassen dan voor covid Nederland bereikte.
En bij vage verkoudkoudsheidsklachten toch niet afspreken met mensen.

Hoop voor kledingwinkels dat de ontsmettingsmiddelen wel een blijvertje zijn, scheelt hoop vieze vlekken op de kleding in de rekken. En iedereen raakt die kleding aan op zoek naar de juiste maat.

Vanochtend op zoek naar badpak, kon in een moeite door met de vaccinatielocatie.
Heeft de sportzaak lege fles bij de deur staan.
Jongens achter de kassa maakten bar weinig aanstalten om het ding te vervangen toen ik zei dat ie leeg was.

BigOne
Berichten: 38554
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 16:41

Ik denk dat ik er drie dingen zeker inhoud, handen echt goed wassen, geen zoenen en van mijn gezicht afblijven wanneer ik mijn handen niet kan wassen.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 17:06

Bloodymary schreef:
Ja dat snap je goed. Het leven was altijd prima, ook wat ziekte en virussen betreft. We zijn even anders gaan doen omdat het Covidvirus er was. En dat gaan we niet blijvend doen nee. Gelukkig maar.

Maar het covid virus gaat niet weg..

Overigens zag ik her en der wat topics over "wat houden we over van deze tijd, of wat hopen we dat er blijft'.. daar zaten best wel wat goeie dingen tussen vond ik :j

Van mij hoeven die drie zoenen niet meer, altijd maar handen geven aan vreemden, en niet meer in elkaars aura staan. De eerste twee kan ik zelf wat mee doen, die laatste niet altijd. Van mij hoeft dat echt niet, ik ben nooit echt fysiek geweest... grote inbreuk op mezelf vond ik dat altijd. Dat vond ik niet oke van het leven zeg maar :j

IMANDRA

Berichten: 9829
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 17:10

Relaxed schreef:
Bloodymary schreef:
Ik denk eigenlijk nooit na over zoiets. Ik denk ook dat als je zo'n smetvrees hebt je beter niet naar de horeca kunt gaan.


Nou dat, mij valt dat echt niet op hoor, gelukkig maar.. Ik heb een vriendin met wat smetvrees, die denk echt na over dingen dat ik denk huh?! :+
Net als mensen die over je heen hoesten/sproeien, heb ik echt nog nooit gemaakt, maar sommige mensen hier hebben altijd van die aparte dingen :')


Waarom dat meteen op smetvrees gooien? Ik heb het hoesten/sproeien ook niet in de mond genomen gelukkig, heb het puur over (in de zorg/horeca) werken als je verkouden bent.

Is gewoon hygiëne, als jij kan voorkomen om (meer) ziekteverwekkers/bacteriën/etc. op voedsel [horeca] of op (kwetsbare) mensen [zorg] te niesen, waarom dat niet doen? Ik vind het namelijk ook niet zo chill als ik aangestoken wordt en verkouden wordt door iets of iemand (en dat heeft niet zo veel met smetvrees van doen). En ik heb daar op dat moment geen keuze in, want ik heb er geen erg in dat dit gebeurde. Zou graag zelf beslissen hoe ik aan mijn weerstand wil werken ;).

Kleine moeite om als je verkouden bent die 1 a 2 keer per jaar even een paar dagen een mondkapje te dragen toch? Als je daar je medemens mee zou helpen?

Bovendien, ik als jong gezond persoon zal die verkoudheid/griep/etc vervelend vinden maar het is geen ramp. Maar wat van de wat meer kwetsbare doelgroep die het liever niet op wil lopen. Moeten die zich maar continu blijven isoleren ondanks dat er gewoon een makkelijke laagdrempelige oplossing is?

Weet niet, vind het gewoon fatsoen om daar iets aan te doen. Hoop dat mondkapjes in die settings toch blijven (zonder verplichting of zo).

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33892
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 17:12

Maar een mondkapje is niet een laagdrempelige oplossing. Het is niet bewezen dat het werkt en het zit heel erg vervelend. Voor mij zeker niet laagdrempelig.

IMANDRA

Berichten: 9829
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 17:14

MarlindeRooz schreef:
Maar een mondkapje is niet een laagdrempelige oplossing. Het is niet bewezen dat het werkt en het zit heel erg vervelend. Voor mij zeker niet laagdrempelig.


:+ Er is zeker bewijs voor, is al vaker aangekaart. 100% foolproof, nee, maar het helpt wel degelijk. En kom op, die 2 keer per jaar dat je misschien verkouden bent (en nee daar schaar ik allergieën niet onder)? Het is niet zo dat ik beargumenteer dat je dat mondkapje continu jaarrond moet blijven dragen he :)). Als het goed is heb je nu toch al mondkapjes dus nieuw aanschaffen zou niet eens nodig zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34814
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 17:16

Wij zouden dan een chirurgisch kapje moeten dragen. Ik geloof zelf niet meer dat die voldoende beschermen. Buiten dat, dan zouden bij ons juist de cliënten ze moeten dragen. Meestal worden wij ziek door iets wat een cliënt heeft opgelopen.

Sheran

Berichten: 17256
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 17:17

Eens met Imandra... Bij voedselbereiding in fabrieken worden toch ook kapjes gedragen. Is toch een kwestie van hygiëne. Betere klantervaring.