Eenzaam gevoel na overlijden hond - 3 mnd geleden overleden

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zinzi_jewel

Berichten: 8851
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Eenzaam gevoel na overlijden hond - 3 mnd geleden overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 21:18

Als je echt van je vriend houdt zul je er samen uit moeten komen .
Een kleine handzame hond misschien.

Of een oppas hond .

Ik ben stiekem blij dat niemand me verteld of ik wel of geen hond of kat in huis mag halen.

Heb van de week kat nr 3 gered van een zwervers leven .

En rescue hondje nr 3 in de zomervakantie in huis genomen

Nu is t wel even genoeg overigens

fransje23

Berichten: 15437
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 21:26

Tink89 schreef:
Ik ben zo'n partner die zegt 'er komt geen hond, nooit'. En mijn man heeft zich daar naar te voegen. En dat klinkt heel hard, maar ik vind dat bij beslissingen die serieus veel invloed hebben op je leven (huisdieren, kinderen, huis kopen, noem maar op) je het er samen over eens moet zijn. Als ik geen hond wil, dan is het toch een belabberde basis om zo'n dier toch in huis te nemen? Dan kun je wel zeggen 'Maar ik laat hem uit, stofzuig de bank elke dag, geef hem eten...enz.', maar het blijft zo dat je als partner rekening moet houden met het huisdier. Je kunt niet zomaar lang wegblijven, je ergert je toch aan die gore haren overal, je lief is toch een paar keer per dag op wandeling, enzovoorts.


Je eerste zin strookt niet met de rest van je verhaal waarin je schrijft dat je het er samen over eens moet zijn. Als je iemand iets oplegt is er geen keuze meer en ben je het dus niet met elkaar eens, de andere partij schikt zich.

Ik kan daar niet zo goed tegen, waarom zou je iemand iets opleggen? Je kunt er wel over praten en dan kan iemand besluiten om het niet te doen.

Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Re: Eenzaam gevoel na overlijden hond - 3 mnd geleden overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 21:37

Heel herkenbaar dat je je maatje mist. Ik heb een jaar en 3 maand geleden mijn poes in laten slapen.

Wat was het stil in huis erna. Ik woon alleen. (heb wel een konijn en 2 kwartels)
7 weken erna ben ik gaan kijken bij een Chihuahua pup en heb haar meegenomen. Ik zou niet meer zonder willen en kunnen! Eerst wilde ik geen dier meer omdat je dat weer afscheid moet nemen, maar ik kan niet zonder een hond of kat om mij heen.

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 21:40

Ik denk ook dat het niet per definitie het eind van je relatie hoeft te zijn in dit geval, maar dat je wel inderdaad even voor jezelf duidelijk moet hebben of dit voor jou een dealbreaker is.

Mijn man en ik zitten in een vergelijkbare situatie. Hij is absoluut geen beesten mens, en ik absoluut wel. Vanaf begin af aan is er duidelijk geweest dat ik niet zonder dieren kom te zitten. Toen we iets kregen had ik alleen een hondje, nu een berg extra inclusief 2 pony’s.
Wij zijn daar wel heel open en eerlijk in wat betreft communicatie. Ik geef vaak aan wat ik aan huisdier nog zou willen, en geef hem dan de kans om te zeggen of hem dat ook wat lijkt of niet. Is hij daar heel fel op tegen en komt hij met eerlijke argumenten, schik ik me daarnaar en komt het er dus niet. En dat hoeft niet eens heel diepzinnig te zijn. Maar een ex met valse hamsters waardoor hij nu een hekel heeft aan hamsters zorgt ervoor dat er hier geen hamster in huis komt. Tenzij dochterlief ooit verliefd zou worden, maar dat ligt dan weer anders.
Maar dat gaat ook andersom. Als ik echt iets heel graag wil, mag ik hem dan ook vertellen, en dan is vaak de respons: als jij daar nou echt gelukkig van wordt moet je het gewoon doen.

Een hamster komt er hier niet in, een Jack Russel teefje pupje over een paar jaar als derde hond waarschijnlijk wel, ook al wil hij geen 3 honden. Maar hij weet hoe gelukkig ik er van wordt.
Een derde pony komt er hier niet bij, hoe verliefd ik ook ben geweest op een klein veulen. Hij maakte heel duidelijk dat hij het geen goed idee vond en het niet wilde, hoe leuk ik het ook had gevonden. En dat respecteer ik dan, en na goed er over gepraat te hebben besloten het niet te doen.

Maar kijk dus hoe belangrijk het voor jou is. Is het je waard dat je eventueel de relatie op de spits drijft? Of is het het rouwe nieuwe verlies waar je nog veel last van hebt, en denk je dat het misschien gaat slijten? Wellicht ook iets om te overwegen, bespreek of het een optie is dat jij het bijvoorbeeld een half jaar probeert. En als je dan nog zo graag wilt als nu, heb je het in ieder geval geprobeerd. Misschien is dat een goeie compromis?

Sterkte ermee in ieder geval, het is nooit leuk...

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 22:00

Misschien dat het al gezegd is hoor, ik heb het hele topic niet doorgelezen.

Maar misschien is een kat een idee? Zit je niet zo vast aan de uitlaattijden enzo. Ik heb zelf bijvoorbeeld een poesje van 3 van mensen overgenomen die zich gedraagt als een hond. Komt elke avond bij me liggen, slaapt bij mij, komt naar me toe als ik thuis kom en begroet me met een mauw. Misschien in het asiel kijken, zij hebben verstand van hoe de dieren zijn en misschien is een knuffelkat wel een idee.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 22:00

lieveli schreef:
Dat laatste hoor ik vaker van mensen die geen kinderen willen. En waar dat op gebaseerd is?

Ho wacht, offtopic laat maar.


Mijn zoon is 21 en zeer gewenst en heel veel moeite voor gedaan om te krijgen.

Wat ik schrijf, is wat ik waarneem

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: Eenzaam gevoel na overlijden hond - 3 mnd geleden overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 06:10

Toch weer grappig, dat TS helemaal niet meer reageert!

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 07:04

@ Mijn kind is veel meer flexibel.

Totdat ze naar school baan, naar sporten moeten, vriendjes meenemen of daar naartoe gebracht moeten worden, bergen was produceren, weerwoord gaan geven, enz. Dat komt allemaal nog maar valt prima mee te leven hoor! :D

Mijn argument thuis voor altijd een hond is; ik heb een paar weken vakantie per jaar, daar kun je iets voor regelen. Dan blijven er nog een heleboel weken over dat we thuis zijn, gezellig met de beestenboel. Bovendien heb ik Harry, de stofzuiger die zich prima alleen red (mits ik hem leeg).
Bovendien voel ik me veiliger met een hond, we wonen alleenstaand en volgens de verzekering is een hond het beste alarmsysteem!

kamsel
Berichten: 3423
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 07:32

Wat voor 'last' heeft vriendlief van de hond?
Als jij gaat paardrijden neem je hem dan mee? Ik kan me voorstellen dat je een oude hond niet meeneemt op buitenrit. Op steeds meer wedstrijden mogen ook geen honden komen.
In hoeverre wordt zijn doen en laten op de dagen dat je rijdt beperkt door een hond? Want je bent best een tijd op pad als je wedstrijden rijdt.
Hoevaak kwam bv het uitlaten op hem neer?

Mijn vriend moet bv minimaal 1x per week mijn paarden binnen zetten en voeren. Dat is ivm mijn werk, maar als hij dat nog een paar keer zou moeten doen zodat ik een andere hobby erbij kan doen, zou hij zeker in opstand komen.

Mandy_89
Berichten: 1360
Geregistreerd: 23-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-18 17:11

Jeetje wat veel reacties zeg
Dacht laat ik eens kijken of er nog bericht is, 3 pagina's erbij.

Wat hij heeft laten doorschemeren is dat hij idd hem nog mist en om die reden het ook nog niet kan, een hond alweer zo snel weer nemen.

Verder hebben we het er niet echt meer over gehad,

En ja als hij geïrriteerd is kan hij zo bot reageren, zoals sommige zich afvroegen of hij dat idd zo gezegd had. Verder was onze hond eerst mijn hond die met mij mee kwam toen we gingen samenwonen 6 jaar geleden.

Nog wel mooi verhaal verteld over dat we nu dan echt samen een hond kunnen kiezen die echt van ons beiden is. Niet dat hij er veel op zei, maar heeft hij wat om over na te denken

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 17:22

Ah ik vind dat heel lief klinken. Lastig voor jou maar wel heel lief. Laat het even betijen en stel het over een tijdje nog eens voor. Iedereen rouwt op z'n eigen manier.

Goof

Berichten: 28966
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 17:34

lieveli schreef:
Ah ik vind dat heel lief klinken. Lastig voor jou maar wel heel lief. Laat het even betijen en stel het over een tijdje nog eens voor. Iedereen rouwt op z'n eigen manier.


:j
Als dat is waarom hij er nu niet voor open staat, geef hem dan tijd. Wie weet hoe hij er over een paar maanden in staat.

Mandy_89
Berichten: 1360
Geregistreerd: 23-06-07

Re: Eenzaam gevoel na overlijden hond - 3 mnd geleden overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-18 17:51

Ja ik heb nu eindelijk de echte reden gehoord. Heeft wel ff geduurd. Het was eerst een heen en weer Ja maar waarom niet? Ja gewoon niet.. Etc. Totdat ik uiteindelijk vroeg, mis je hem nog zo erg? Is dat de reden? En toen kwam eindelijk het antwoord op de echte reden dus.

Ik geef hem de tijd maar zal er tussendoor nog wel over hebben, hoe leuk het zou zijn samen een hond te kiezen.

Een opvang hond wil hij iig zeker niet, zijn woorden: Ja dan ben je net gehecht aan t beestje en dan gaan ie weer weg,nee dat wil ik dat zeker weten niet

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 18:38

ach sneu, je vriend is niet bot, hij is dus gewoon ook nog verdrietig en heeft tijdelijk gewoon een soort van bindingsangst.
Gun ook hem de tijd, misschien begint hij er over een tijdje zelf wel over!
Ik duim met je mee!

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Eenzaam gevoel na overlijden hond - 3 mnd geleden overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 18:48

Tis toch een maatje wat je mist ..ik snap wel dat hij dat een plekje moet geven. Wie weet over een tijdje... misschien beter om even te laten rusten

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Eenzaam gevoel na overlijden hond - 3 mnd geleden overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 12:48

Ik moest hieraan denken.

TESTAMENT VAN EEN HOND

Als mensen dood gaan
maken zij hun laatste wil op.
Zij laten huis en bezittingen na
aan degenen die zij liefhebben.
Als ik kon schrijven zou ik ook
een testament maken.

Aan een arme treurige eenzame zwerfhond
laat ik mijn gelukkige thuis na.
Mijn voerbak, mijn zachte bed,
mijn lekkere stoel, mijn speeltje.
De geliefde schoot, de zachte handen,
de lieve stem, de plek in een mensenhart.
De liefde die mij hielp
naar een vredig, pijnloos einde,
in liefdevolle armen.

Als ik dood ga, zeg dan niet:
geen huisdier meer,
geen pijn meer bij zijn dood!
Maar zoek een eenzame hond
die geen liefde heeft gekend
en geef hem mijn plek.
Dit is mijn nalatenschap,
dit laat ik achter,
het is alles wat ik te bieden heb.

Auteur onbekend

Maflinger_S
Berichten: 12176
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Eenzaam gevoel na overlijden hond - 3 mnd geleden overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 12:55

Laat het voor nu even rusten TS. Je vriend heeft aangegeven dat hij het nu lastig vindt, een nieuwe hond, omdat hij nog veel verdriet heeft.
Doe de suddermethode, die werkt heel goed met mannen: gooi er een idee in (heb je gedaan), laat het sudderen door het er niet te veel over te hebben en check af en toe eens voorzichtig of het idee al gaar is ...