Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Colorado
Berichten: 4209
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 16:50

Willekeurig kiezen had misschien beter geweest inderdaad, maargoed, er zijn er nu nog 2 over. Dus als ik het over een paar dagen nog niet weet schrijf ik ze gewoon allebei en kijk ik wel wat ik terug krijg :)
Haha, ja, dat had ik al gevonden en aangevinkt, je zou er maar eindelijk een gevonden hebben, schrijft hij niet ' overseas'. :+

_Malu_

Berichten: 755
Geregistreerd: 23-09-07
Woonplaats: Deutschland

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 09:05

Er eentje uitzoeken vind ik ook erg lastig. Heb nu wel een lijst waar je kunt zie wie nog nooit een brief heeft ontvangen. Maar veel van die profielen zijn redelijk leeg of ze willen geld of juridische hulp. Had net iemand gevonden die levenslang heeft, maar ben bang dat ze echt vriendschap zoeken die ik ze niet kan bieden en dat je er dan een beetje aan vastzit.

Moeilijk moeilijk....

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 09:38

Volgens mij zijn vrouwen daar veel begripvoller in, hihi. Ik heb het echt getroffen volgens mij. Ze zegt altijd dat ik vooral geen brieven moet sturen als ik daar zelf geen tijd voor heb :j

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 09:44

Pfft, er staat een profiel van een jongen op de homepagina, vet schattige foto van een jongen met een hondje, beiden met kerstmuts. Leuk profiel ook. Blijkt hij vast te zitten voor verkrachting := meh, ik denk dat ik daar de grens wel een beetje trek.

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 10:33

Yeh, zo een had ik ook. Leuke vrouw, zelfde interesses/hobby's, blijkt ze vast te zitten voor child abuse.

Zou leuk zijn trouwens als dit topic een beetje in leven blijft. Iedere keer dat er een topic over dit onderwerp geopend word, loopt 't een paar pagina's en valt 't daarna weer dood.

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:11

Ik ben ook net weer gaan schrijven met een gevangene in de States! Hopelijk krijg ik wat terug!

SteffiiY

Berichten: 22547
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:12

Ja hopelijk blijft dit topic ook een beetje in leven, het is namelijk hartstikke leuk om dingen over dit onderwerp te delen!

Ik heb gisteren een brief van mijn gevangene teruggekregen(7kantjes) nu nog een keertje tijd vinden om een brief terug te schrijven!

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:14

Man of vrouw Sok? :) Ik ben bij mannen altijd een beetje bang dat ze er misschien toch wat achter zoeken. Hoewel.. de vrouw met wie ik schrijf is ook biseksueel, haha!

7 kantjes?! :o Das wel heel erg leuk zeg! Wel moeilijk om dan overal op in te gaan en zelf ook nog iets nieuws te vertellen ;d

SteffiiY

Berichten: 22547
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:15

Ja ik vind het heel lastig, ook omdat ik gewoon geen tijd heb om 7 kantjes te schrijven, dus hij krijgt meestal 2 kantjes of 2.5 terug, en blijkbaar vind hij het prima want hij blijft er steeds meer terugsturen :+

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:18

Mavelle schreef:
Man of vrouw Sok? :) Ik ben bij mannen altijd een beetje bang dat ze er misschien toch wat achter zoeken. Hoewel.. de vrouw met wie ik schrijf is ook biseksueel, haha!

7 kantjes?! :o Das wel heel erg leuk zeg! Wel moeilijk om dan overal op in te gaan en zelf ook nog iets nieuws te vertellen ;d

Man! 23, homo! En ik ben lesbisch, dus we kunnen wel aardig relaten denk ik :P
Hij reed ook paard voor ie de bak in ging!

SteffiiY

Berichten: 22547
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:19

@sok: ow dat matcht precies dan!

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:20

SteffiiY schreef:
@sok: ow dat matcht precies dan!

Jep! :D de vorige gevangene waar ik mee schreef was ook heel tof maar daar kreeg ik niks van terug op een gegeven moment..

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:20

Ideaal Sok!

SteffiiY

Berichten: 22547
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:21

O dat is apart, een gevange waar ik oooit 4 jaar lang mee heb geschreven is vijgekomen 2 jaar geleden en heeft me sindsdien toegevoegd op facebook waarmee die me nog vaak regelmatig een bericht stuurt hoe het met me gaat enz. wel heel aardig van hem :)
Ook vroeg hij ooit me telefoonnummer, daar ben ik maar niet op in gegaan.

_Malu_

Berichten: 755
Geregistreerd: 23-09-07
Woonplaats: Deutschland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:24

Hebben jullie ook weleens foto's gestuurd van jezelf? Ik ben echt bang dat iemand mij leuk gaat vinden of verliefd wordt...of na vrijlating graag wil afspreken in real life. Terwijl ik er echt geen vriend bijzoek, maar alleen wil schrijven omdat ik denk dat juist deze mensen veel hebben aan communicatie met een 'normaal' persoon ( iemand die niet in de criminaliteit zit)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:25

Haha, nou leuk toch. Ik krijg meestal 4 kantjes omdat ze 's avonds schrijft en om 4 uur op moet elke dag... Ze werkt in de wasserij namelijk. Dus dan bedenkt ze zich dat ze maar eens moet gaan slapen.
Ze zit vast voor moord, maar heeft een keer gezegd dat ze 2 zoontjes had waarvan 1 is overleden. Ik hoop maar niet dat die twee een link hebben.. dat zal wel niet, aangezien ze haar andere zoontje nog mag zien en alles.

Ik zet wel een stipje, vergeet ik het topic ook niet :D

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:37

Met kerst kreeg ik foto's van mijn inmate (klinkt iets vriendelijker dan gevangene vind ik zelf := ), dan mogen ze foto's maken voor hun familie oid, en ze had mij dus ook een gestuurd. Toen heb ik ook foto's van mij en onze beestenbende gestuurd, vond ze superleuk. No disrespect intended! schreef ze erbij, vond ik wel grappig.

CKR

Berichten: 972
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:37

Aan de ene kant heeft dit topic mij wel nieuwsgierig gemaakt. Ik vind het moeilijk, aan de ene kant krijg je ontzettende waardering, aan de andere kant, hoe kunnen mensen soms zulke erge dingen doen, ik heb totaal niet de behoefte om daar contact mee te hebben :n
Maar toch ben ik wel nieuwsgierig, wat voor verhalen komen eruit...

Zijn jullie niet bang met het opgeven van een eigen adres en gegevens (Naam?)

SteffiiY

Berichten: 22547
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:39

Iemand vroeg iets over een foto, ik heb wel eens een foto gestuurd ja, en krijg dan ook foto's terug dat kan reuze interessant zijn!
maar ja, je krijgt snel reacties van o je bent zo mooi, maar gewoon niet op ingaan ;) het verschilt per gevangene hoe iemand erop reageert.

CKR

Berichten: 972
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:41

Magrathea schreef:
Pfft, er staat een profiel van een jongen op de homepagina, vet schattige foto van een jongen met een hondje, beiden met kerstmuts. Leuk profiel ook. Blijkt hij vast te zitten voor verkrachting := meh, ik denk dat ik daar de grens wel een beetje trek.


Ik zag hem! Van zijn stukje tekst gingen mijn nekharen wel een beetje overeind staan.. :=

Wiwabalia

Berichten: 4704
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:42

Ik wil ook echt graag schrijven, vind dat inderdaad toch leuker dan mailen. Wacht anders denk ik maar tot ik het huis uit ben, mijn ouders vinden het idee helemaal niks.

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:42

Als je eens verder googled op hun naam, nummer en state docs bijvoorbeeld, dan kun je soms ook de rechtbankverslagen vinden. Mijn inmate zit bijvoorbeeld voor moord. Wat erg, dacht ik. Tot ik in het rechtbankverslag las dat zij door die persoon stelselmatig mishandeld werd. Word het verhaal mijn inziens toch iets anders van.

SteffiiY

Berichten: 22547
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:43

Mavelle schreef:
Als je eens verder googled op hun naam, nummer en state docs bijvoorbeeld, dan kun je soms ook de rechtbankverslagen vinden. Mijn inmate zit bijvoorbeeld voor moord. Wat erg, dacht ik. Tot ik in het rechtbankverslag las dat zij door die persoon stelselmatig mishandeld werd. Word het verhaal mijn inziens toch iets anders van.

Klopt, je kunt als je goed zoekt heel erg veel vinden ;)
Van mijn vorige gevangene heb ik ook nog een uitleverings-verdrag hier liggen die had hij voor me gekopieerd.

arian_wolf

Berichten: 2033
Geregistreerd: 01-12-05
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 11:50

Mavelle schreef:
Als je eens verder googled op hun naam, nummer en state docs bijvoorbeeld, dan kun je soms ook de rechtbankverslagen vinden. Mijn inmate zit bijvoorbeeld voor moord. Wat erg, dacht ik. Tot ik in het rechtbankverslag las dat zij door die persoon stelselmatig mishandeld werd. Word het verhaal mijn inziens toch iets anders van.



Ja idd!! maar hoe kom ik aan adressen dan?

CKR

Berichten: 972
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:50

Waar letten jullie eigenlijk op als jullie een inmate 'kiezen'? Gewoon of het geheel je aanspreekt, bepaalde straffen, geslacht...?