Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10489
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 23:51

ik heb een stoomreiniger gehad voor vloeren en dat was waardeloos. Was nochtans ook geen goedkope, ik weet niet waar je het voor wilt gebruiken maar dit maakt nooit zo fris als gewoon dweilen.
Het ruikt niet fris en als het is om 1 of 2 hardnekkige vlekken weg te krijgen kun je beter even een sponsje pakken. Als het is om je vloer te ontsmetten kun je beter met javel doen ofzo. Het vervangt je dweil niet, het is gewoon 3x zo zwaar en het staat ook nog eens gigantisch in de weg als je hem niet gebruikt.

Ik was in ieder geval niet te spreken over mijn prul en heb hem dan ook geen tweede keer uit de kast gehaald.

Sheran

Berichten: 17253
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-20 00:07

Oh jammer!

Ik zou hem gebruiken voor mijn keuken, toilet en badkamer. Heb in mijn kamers een laminaatvloer, weet niet of ik dat aandurf :'). Bij sommige merken zeggen ze dat het wel kan, bij deze niet geloof ik.
Ik dweil dus nooit :'). Of heb je tips voor een dweil? Want als ik dweil dan veeg ik volgens mij vooral zooi in de hoekjes en wordt het allemaal super nat... en hoe maak je de dweil schoon? (ik had altijd gewoon zo'n ronde met van die 'touwen'. Maar volgens mij was ik de zooi meer aan het verspreiden...
En je kan er de tegels van de muur niet mee doen :)

Helderder

Berichten: 10128
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 00:09

Sheran schreef:
Ik heb jullie even heel hard nodig! Ik sta op het randje van bestellen :')

https://www.bol.com/nl/p/black-decker-f ... ifications


Ik heb mezelf hiervan afgepraat door de 1 ster recensies te lezen.
Sinds die tactiek schaf ik overigens sowieso vrij weinig meer aan. :D

belle_boef

Berichten: 10774
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 00:20

-O-
Sheran schreef:
Oh jammer!

Ik zou hem gebruiken voor mijn keuken, toilet en badkamer. Heb in mijn kamers een laminaatvloer, weet niet of ik dat aandurf :'). Bij sommige merken zeggen ze dat het wel kan, bij deze niet geloof ik.
Ik dweil dus nooit :'). Of heb je tips voor een dweil? Want als ik dweil dan veeg ik volgens mij vooral zooi in de hoekjes en wordt het allemaal super nat... en hoe maak je de dweil schoon? (ik had altijd gewoon zo'n ronde met van die 'touwen'. Maar volgens mij was ik de zooi meer aan het verspreiden...
En je kan er de tegels van de muur niet mee doen :)



Gewoon een simpele van de action. Zo’n rode stok met verwisselbare dweil doek. Van vlida geloof ik. Warm sopje maken. Even dippen, uitwringen, stukje dweilen en opnieuw. Daarvooraan wel stofzuigen anders heeft dweilen geen zin

Helderder

Berichten: 10128
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 00:28

Neeeee juist niet zo'n onding van de Action. Dan blijf je in de weer met die dweil er onhandig opzetten. Leifheit is bijvoorbeeld handiger in gebruik.

Telpeva

Berichten: 14848
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 00:41

Sheran schreef:
Oh jammer!

Ik zou hem gebruiken voor mijn keuken, toilet en badkamer. Heb in mijn kamers een laminaatvloer, weet niet of ik dat aandurf :'). Bij sommige merken zeggen ze dat het wel kan, bij deze niet geloof ik.
Ik dweil dus nooit :'). Of heb je tips voor een dweil? Want als ik dweil dan veeg ik volgens mij vooral zooi in de hoekjes en wordt het allemaal super nat... en hoe maak je de dweil schoon? (ik had altijd gewoon zo'n ronde met van die 'touwen'. Maar volgens mij was ik de zooi meer aan het verspreiden...
En je kan er de tegels van de muur niet mee doen :)

Deze heb ik, een Vileda Ultramax set (dweil, emmer + doeken voor erop. Je hebt 3 verschillende doeken die je erop kunt doen, ik gebruik zelf de paarse sensitive doek voor mijn laminaat)



Veel verstand van dweilen heb ik niet, dit is mijn eerste dweil ever. Maar ik vind hem wel oke :)

Roodvos

Berichten: 6733
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 01:06


Sheran

Berichten: 17253
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-20 01:07

Bedankt allemaal, jullie hebben me al een beetje omgepraat.
Ik moet overigens ook nog een stofzuiger. Mijn huidige heeft geen steel meer en piept VRESELIJK. Ik dacht aan een steelstofzuiger zodat ik hem makkelijk de trap op kan zeulen. Wel doen/niet doen?

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 01:10

Die staat op VakantieVeilingen nu! Go get him girl _O-

Ik vind het zelf overigens niets en heb er nog nooit een gehad die daadwerkelijk mijn huis kon zuigen zonder tussentijds te laden, maar goed ik ben al jaren verkocht aan mijn Henry.

Sheran

Berichten: 17253
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-20 01:11

Huh een stofzuiger op vakantieveilingen? :P
Ik heb een huisje van 40m2, misschien scheelt dat :P

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 01:21

Op VakantieVeilingen kun je enorm veel producten kopen hoor. :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10489
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 09:24

Geen ervaring met steelstofzuiger, die wat ik had was een goedkope prul dus dat is geen referentie. Wel heel tevreden van dyson maar dat is een heel ander topic :P

Sheran

Berichten: 17253
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-20 10:50

Het rijkemensentopic _O-
Huisgenootje had een Dyson (gewone, geen steelstofzuiger). Die was wel fijn op zich. Ik woonde op een zolder dus stelde stofzuigen wel zo lang mogelijk uit :P

Maar... Ik ben van het stoomapparaat af! Ik koop wel een gewone dweil en dan lekker burgerlijk met zo'n uitwringemmertje.

Granoek
Blogger

Berichten: 10489
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 10:50

Ga je geen spijt van krijgen, de geur van net gedweild is zo fijn :D

M_D_H
Berichten: 17483
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 11:15

Dammie schreef:
M_D_H schreef:
Maar ze passen ook onder een gala jurk, cocktailjurk, alle belangrijke zakenfeestjes van mijn ouders waar wij als gezin naar toe moeten...
Maar je hebt gelijk, ik ga er nog over nadenken :j

En hoe vaak ga je naar die dingen? Heb je daar al schoenen voor?

Daarnaast, zaken feestjes zijn werk, heb je geen superleuke kleding en schoenen voor nodig.

:oo
Als de mannen in rok kostuum gaan dan kan je als vrouw niet met simpele leren en schoenen aan komen :') _O-
Giolli schreef:
Die staat op VakantieVeilingen nu! Go get him girl _O-

Ik vind het zelf overigens niets en heb er nog nooit een gehad die daadwerkelijk mijn huis kon zuigen zonder tussentijds te laden, maar goed ik ben al jaren verkocht aan mijn Henry.

Dat zegt mijn vriend dus ook.
Ik heb (stofzuigen is zijn huishoudelijke taak) speciaal voor zijn allergie een stofzuiger met een of ander filter en nog een filter en speciaal voor allergische mensen gekocht...
Maar hij baalt want hij was blij met zijn Henry :')

Die steelstofzuigers lijken super ideaal, ik heb er een hele tijd 1 gewild tot ik bij vrienden op het huis aan het passen was en daar het huis moest stofzuigen... Top product, die dysons, maar een compleet huis er mee stofzuigen zonder tussentijds te laden is onmogelijk :n
Dus ik ben genezen :j


Granoek schreef:
Ga je geen spijt van krijgen, de geur van net gedweild is zo fijn :D

Hier ben ik het zo mee eens, daarbij kost het niet heel veel moeite, is het zo gedaan en het scheelt geld :j

KarenQ
Berichten: 512
Geregistreerd: 05-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 11:35

M_D_H schreef:
Die steelstofzuigers lijken super ideaal, ik heb er een hele tijd 1 gewild tot ik bij vrienden op het huis aan het passen was en daar het huis moest stofzuigen... Top product, die dysons, maar een compleet huis er mee stofzuigen zonder tussentijds te laden is onmogelijk :n
Dus ik ben genezen :j


Draadloos lijkt mij enkel handig als je even onder tafel of zo wilt stofzuigen.

Roodvos

Berichten: 6733
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 12:06

Sheran schreef:
Bedankt allemaal, jullie hebben me al een beetje omgepraat.
Ik moet overigens ook nog een stofzuiger. Mijn huidige heeft geen steel meer en piept VRESELIJK. Ik dacht aan een steelstofzuiger zodat ik hem makkelijk de trap op kan zeulen. Wel doen/niet doen?

Steelstofzuiger kan ik niets over zeggen. Maar als je regelmatig de trap op en af moet met de stofzuiger kijk dan zeker naar de afmetingen en het gewicht.
Ik heb boven ook een goedkope prul steelstofzuiger, letterlijk een kruimeldief aan een stok, en dat is een onding. Maakt een klereherrie en je zuigt er nog spin mee op {:)-:( .
Dus ik zoek er een stofzuiger bij voor boven. Ik heb deze op het oog:
http://coolblue.nl/product/860136/aeg-lx5-2-2sw.html
Alleen nu helaas even uitverkocht -O-
Deze is maar 4,5 kg waar een andere stofzuiger al snel richting het dubbele gaat. Het bereik is wel beperkt volgens de reviews, maar ik heb boven maar 3 kleine kamertjes, dus ik vind dat geen probleem.

ista
Berichten: 1139
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 12:14


Roodvos

Berichten: 6733
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 12:41

Dank je Ista.

Ik heb al jaren tot volle tevredenheid een AEG, met 2 katten in huis. En mijn ouders/vader ook met een Duitse Herder in huis. Vandaar mijn voorkeur voor een AEG.

Die Philips had ik idd ook gezien. Maar er staan toch een paar reviews tussen die zeggen dat na een paar maanden de zuigkracht bedroevend slecht wordt. Dus ik twijfel nog.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41888
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 12:44

M_D_H schreef:
Dammie schreef:

En hoe vaak ga je naar die dingen? Heb je daar al schoenen voor?

Daarnaast, zaken feestjes zijn werk, heb je geen superleuke kleding en schoenen voor nodig.

:oo
Als de mannen in rok kostuum gaan dan kan je als vrouw niet met simpele leren en schoenen aan komen :') _O-
Giolli schreef:
Die staat op VakantieVeilingen nu! Go get him girl _O-

Ik vind het zelf overigens niets en heb er nog nooit een gehad die daadwerkelijk mijn huis kon zuigen zonder tussentijds te laden, maar goed ik ben al jaren verkocht aan mijn Henry.

Dat zegt mijn vriend dus ook.
Ik heb (stofzuigen is zijn huishoudelijke taak) speciaal voor zijn allergie een stofzuiger met een of ander filter en nog een filter en speciaal voor allergische mensen gekocht...
Maar hij baalt want hij was blij met zijn Henry :')

Die steelstofzuigers lijken super ideaal, ik heb er een hele tijd 1 gewild tot ik bij vrienden op het huis aan het passen was en daar het huis moest stofzuigen... Top product, die dysons, maar een compleet huis er mee stofzuigen zonder tussentijds te laden is onmogelijk :n
Dus ik ben genezen :j


Granoek schreef:
Ga je geen spijt van krijgen, de geur van net gedweild is zo fijn :D

Hier ben ik het zo mee eens, daarbij kost het niet heel veel moeite, is het zo gedaan en het scheelt geld :j

Omg heb jij white tie feestjes :oo! Jaloers :o.

Sheran

Berichten: 17253
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-20 17:57

Ok ik heb geen stoomreiniger gekocht, maar wel een dweil en een steelstofzuiger (maar ik moest toch een stofzuiger) _O- En alles verdorie niet eens in de aanbieding, haha. Er waren wel varianten die wle in de aanbieding waren, maar die wilde ik niet én waren duurder.

Ben benieuwd :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41888
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 10:05

Willen jullie me even laten weten dat ik geen draadloze oplader van 150 euro nodig heb :').

(Hij is wel echt heeeuuuul mooi, echt een klein kunstwerkje, de Zens liberty.)

Dammie

Berichten: 3329
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 10:39

_San87_ schreef:
Willen jullie me even laten weten dat ik geen draadloze oplader van 150 euro nodig heb :').

(Hij is wel echt heeeuuuul mooi, echt een klein kunstwerkje, de Zens liberty.)

Als je elke dag verliefd naast je oplader gaat zitten kijken, als die aan het opladen is, dan heb je geen oplader nodig, maar een hobby. Dat of therapie om je ongetwijfeld enorm saaie leven meer zin te geven.

xSCWx
Berichten: 7080
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 11:43

Toen je zei kunstwerk dacht ik (voor die prijs) dat het minimaal hier op zou lijken
Afbeelding
maar het is letterlijk...
Afbeelding
Een zwart plaatje.
Nee. Voor die prijs, om je telefoon op te laden. Ik hou van geld uitgeven maar zelfs dit is voor mij te nutteloos want je hebt gewoon een goede oplader. Als je een draadloze wil ga dan voor eentje van het merk van je telefoon die 4x zo goedkoop is.

Telpeva

Berichten: 14848
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 12:07

Als je je telefoon of tablet erop legt dan zie je het kunstwerkje al niet meer, zonde!