Ondanks negatief in quarantaine in Griekenland

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sabri

Berichten: 1421
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 15:45

Kunnen ze misschien max vakantieman wat filmpjes en info opsturen? Komt vanavond dacht ik weer op tv. Misschien een goede wake up call voor anderen.

Ziet er niet echt leuk uit die filmjes van dat kamertje :=
Laatst bijgewerkt door Sabri op 19-07-21 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 30324
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 15:47

Pien, dat zeg ik, zus niet.
Ja die 2 wel, maar wanneer? Hoe lang geleden?
Daarnaast weten we allemaal dat we het dan nog steeds kunnen krijgen.

Ik heb nergens gezegd dat ze zich niet aan de regels hebben gehouden.
Ik zeg wel, code rood, gaat toch naar het buitenland, dan loop je een bewuste gemaakt risico. Zelf zo gemaakt.
En dan niet achteraf dan gaan lopen miepen.
Ga dan naar Katwijk...

iriscap

Berichten: 214
Geregistreerd: 28-04-12
Woonplaats: nieuwerkerk aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-21 15:50

Icecrystal schreef:
TS volgens mij is het zo dat je na 5 dagen quarantaine de mogelijkheid hebt om nogmaals te testen als je geen klachten hebt. Als je dan negatief bent mag je eerder uit de quarantaine. Dit is in ieder geval op Ibiza zo. Wellicht geldt dit ook voor Griekenland. In ieder geval de moeite waard om uit te zoeken..


op Griekenland is het helaas zo dat het 14 dagen is. omdat de incubatietijd kan lopen van 2-14 dagen |(

iriscap

Berichten: 214
Geregistreerd: 28-04-12
Woonplaats: nieuwerkerk aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-21 15:52

Neonlight schreef:
Wat ontzettend zuur voor die meiden. Zitten ze wel nog samen op een kamer of ieder afzonderlijk een kamer?
Op de site van de ANWB stond inderdaad dat deze steekproeven genomen werden. Ik hoop dat ze na 5 dagen en nog steeds negatief het hotel mogen verlaten, hoewel Griekenland wel erg streng en strikt is. Misschien dit nog eens uitzoeken wat die mogelijkheden zijn?


de drie meiden die negatief zijn zitten voor nu nog samen op een kamer in afwachting van hun pcr test. ze hebben gehoord dat degene die gevaccineerd is en negatief wss morgen naar huis mag. Mijn zusje en andere vriendin die niet gevaccineerd zijn moeten 14 dagen in quarantaine. Ze weten nog niet of dit apart of samen is, maar gaan van samen uit omdat ze ook samen zijn

iriscap

Berichten: 214
Geregistreerd: 28-04-12
Woonplaats: nieuwerkerk aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-21 15:53


MarliesV

Berichten: 15263
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 15:55

Dan nu maar hopen dat ze niet besmet zijn geraakt en over 14 dagen negatief naar huis kunnen.

Hoop voor ze dat ze bij elkaar mogen blijven, anders is het nog veel moeilijker. Bah wat een rot situatie.

Hebben de dames elkaar kort voor de vakantie nog gezien?

iriscap

Berichten: 214
Geregistreerd: 28-04-12
Woonplaats: nieuwerkerk aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-21 15:56

sasja0705 schreef:
iriscap schreef:
Ze zijn nogmaals in het ziekenhuis getest dmv een prc-test. Deze was helaas ook positief, ondanks haar vriendin geen klachten heeft.


Dus het was een "groep" van 4.
Dan is het toch logisch dat ze alle 4 in quarantaine zitten ook alaten ze in het vliegtuig niet bijelkaar.


En als die -gevacineerde - meid nu ook in het ziekenhuis getest is... dan is de kans groot dat er ook andere uit het vliegtuig nu besmet zijn.

Verder heb ik nog geen antwoord kunnen vinden op mij vraag ,ts

Hebben GOGO en Sunweb niet VOOR vetrek nog contact gehad met die meiden?

Zoals ik schreef, 2 weken geleden zijn de steigende cijfers al bekend geweest.
1 week geleden was het al zeker dat Nederland rood zal kleuren en daarmee een "risico" land voor andere zou zijn.

Reisorganisaties houden alle ontwikkelingen toch nauwelijks in de gaten.

Dus was er vooraf contact?


Nee gogo heeft van tevoren geen contact opgenomen over stijgende besmetting of eventuele nieuwe maatregelen.

iriscap

Berichten: 214
Geregistreerd: 28-04-12
Woonplaats: nieuwerkerk aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-21 16:00

MarliesV schreef:
Dan nu maar hopen dat ze niet besmet zijn geraakt en over 14 dagen negatief naar huis kunnen.

Hoop voor ze dat ze bij elkaar mogen blijven, anders is het nog veel moeilijker. Bah wat een rot situatie.

Hebben de dames elkaar kort voor de vakantie nog gezien?


vanaf donderdag niet meer, meisje die besmet is wilde de dagen voor haar vakantie nog met haar vriend zijn. Nu is het natuurlijk gissen wanneer ze corona heeft opgelopen en of ze al besmettelijk was voor de vakantie.

pien_2010

Berichten: 43887
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:00

Gogo hoeft ook geen contact op te nemen. Want zolang de grenzen open zijn hoeven de uitbaters cq reisorganisaties niets terug te betalen cq een voucher terug te geven. Dat is de wet. Zelf heb ik wel mijn gasten geïnformeerd én over de huidige stand van zaken in de streek met de cijfers en over de eisen die gesteld wordt door de overheid hier.
Maar dat zijn we niet verplicht.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:06

Spenk schreef:
Maar als je dan met de auto bent zou je ergens elke 3 dagen moeten testen want na 72 uur is je test verlopen.


Ja, dat klopt ook. Als je met de auto naar bijv Italië rijdt, kom je door verschillende landen en je hebt de daar gelende regels mbt het testen te respecteren en je reis op uit te stippelen.

Tiggs

Berichten: 7544
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 17:11

AmyII schreef:
Tiggs schreef:


Dat moet ook niet. Maar je kunt steekproefsgewijs wel getest worden.

@Elektra: een vakantie van 4000 euro lijkt me sowieso veel als je op 3 hoog achter woont ;)

Even heel erg offtopic maar de gemiddelde prijs van een appt. 3 hoog achter in Amsterdam is gewoon vanaf €400.000 en afhankelijk van de wijk/ buurt veel, vele malen duurder.

Edit: dus ik ga ervan uit dat die mensen echt wel zo’n reis kunnen betalen.


Oh ik dacht dat het een uitdrukking was voor een sociale huurflat op een slechte locatie :')

Tiggs

Berichten: 7544
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 17:16

purny schreef:
MarliesV schreef:
Jawel Purny, ik vond dat gelijk op de site van de ANWB, die waarschuwen daar voor:
quote'' Aan de grens zijn steekproeven met sneltesten: bij positief resultaat moet je 10 dagen in quarantaine op kosten van de Griekse staat''
Bron: https://www.anwb.nl/vakantie/reiswijzer ... riekenland

Lastige is alleen dat niet alle info gebundeld is en niet elke mens in staat is om alles te filteren qua relevantie en noodzaak.

Al met al is dit topic wel een erg goede waarschuwing voor een ieder die vakantie plannen over de grens heeft.

En ik haal de informatie van nederlandwereldwijd af


Daar staat ook gewoon dit?

Lees de uitgebreide uitleg over de inreisbeperkingen, de soorten tests en vaccinaties die geaccepteerd worden op de website van de Griekse overheid (informatie het Engels).

Met link erin.

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Ondanks negatief in quarantaine in Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 18:16

Vraagje, ze waren met 4 toch? En met 3 nu samen? Zit die positieve dan alleen? Ook sneu voor die meid...

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 18:17

Tiggs schreef:
AmyII schreef:
Even heel erg offtopic maar de gemiddelde prijs van een appt. 3 hoog achter in Amsterdam is gewoon vanaf €400.000 en afhankelijk van de wijk/ buurt veel, vele malen duurder.

Edit: dus ik ga ervan uit dat die mensen echt wel zo’n reis kunnen betalen.


Oh ik dacht dat het een uitdrukking was voor een sociale huurflat op een slechte locatie :')


Vroeger was dat zo, helaas gaat dat voor Amsterdam vrijwel nergens meer op :')

AnnaXBoy

Berichten: 473
Geregistreerd: 05-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 18:20

iriscap schreef:
Nee gogo heeft van tevoren geen contact opgenomen over stijgende besmetting of eventuele nieuwe maatregelen.


Als er niks veranderde voor hun reis, waarom moest Gogo dan contact opnemen? Als de vlucht gewoon gaat en het hotel is open dan is het voor Gogo natuurlijk genoeg.
Dat Griekenland bepaalde reisdocumenten eist, is eigen verantwoording. Als hier wat in veranderd moet je als reiziger daar zelf van op de hoogte zijn door dit zelf op te zoeken.

TS wat ik niet gelezen heb (of overheen gelezen), wat moet het meisje doen die positief is? Ook 14 dagen in quarantaine?

iriscap

Berichten: 214
Geregistreerd: 28-04-12
Woonplaats: nieuwerkerk aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-21 21:46

AnnaXBoy schreef:
iriscap schreef:
Nee gogo heeft van tevoren geen contact opgenomen over stijgende besmetting of eventuele nieuwe maatregelen.


Als er niks veranderde voor hun reis, waarom moest Gogo dan contact opnemen? Als de vlucht gewoon gaat en het hotel is open dan is het voor Gogo natuurlijk genoeg.
Dat Griekenland bepaalde reisdocumenten eist, is eigen verantwoording. Als hier wat in veranderd moet je als reiziger daar zelf van op de hoogte zijn door dit zelf op te zoeken.

TS wat ik niet gelezen heb (of overheen gelezen), wat moet het meisje doen die positief is? Ook 14 dagen in quarantaine?


meisje die positief is moet 7 dagen in quarantaine, mits ze na 7 dagen klachtvrij is.

AnnaXBoy

Berichten: 473
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Ondanks negatief in quarantaine in Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 23:52

Wel vreemd dat de andere drie dan 12 dagen in quarantaine moeten..

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 00:03

AnnaXBoy schreef:
Wel vreemd dat de andere drie dan 12 dagen in quarantaine moeten..



Incubatie versus doormaken. Eens je hebt is de tijd logisch korter.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58077
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Ondanks negatief in quarantaine in Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 06:33

Ik kan de Grieken eigenlijk alleen maar verstandig vinden dat ze ze daar in quarantaine houden. :+ In NL gaan ze het ongetwijfeld niet doen. :=

mairead

Berichten: 3216
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 07:23

Aangezien je voor Griekenland een Pasenger Locator Formulier moet invullen, weten ze precies in welk vligtuig je gezeten hebt (soms weten ze zelfs ook welke stoel!) en zullen de overige reizigers uit hetzelfde vliegtuig wss ook getest moeten worden. Hopelijk ook degene, waar de positief getestte, naast heeft gezeten.
Kan je nagaan hoe 1 beslissing om niet te testen (omdat je gevaccineerd bent), de vakantie van minstens 100 anderen kan beïnvloeden!

Fitzroy

Berichten: 25205
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Ondanks negatief in quarantaine in Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 07:25

Niet soms, uiteraard weten ze welke stoel. :+ De vliegtuigmaatschappij weet precies wie waar zit.
Ik ben benieuwd hoe dat verder gaat.

pien_2010

Berichten: 43887
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 07:28

Citaat:
Kan je nagaan hoe 1 beslissing om niet te testen (omdat je gevaccineerd bent), de vakantie van minstens 100 anderen kan beïnvloeden!


Sorry hoor dit verwijt. Je kunt drager zijn bij vaccinatie maar het is nu ook weer niet normaal.

Dus het niet testen was echt niet zo'n rare keuze en nu dit verhaal bekend is geworden zal er zowel door ambtenaren als door mensen bij vertrek meer getest gaan worden. Al doende leren we.

mairead

Berichten: 3216
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 07:31

Fitzroy schreef:
Niet soms, uiteraard weten ze welke stoel. :+ De vliegtuigmaatschappij weet precies wie waar zit.
Ik ben benieuwd hoe dat verder gaat.

De maatschappij wel idd, als ze daar gaan navragen. Maar bij de PLF voor Spanje zitten er bvb heel veel mensen op stoel 1A :+ Omdat je die in sommige gevallen moet invullen voordat je je stoelnummer toegewezen krijgt. En om je stoelnummer te krijgen moet je éérst je complete PLF tonen. Dan raadt de maatschappij aan een fictief stoelnummer in te vullen. :=

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Ondanks negatief in quarantaine in Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 07:50

Ik heb geen stoelnummer in hoeven voeren op mijn PLF, en volgens mij testen ze helemaal niemand hoor verder.

sasja0705
Berichten: 2078
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 07:55

pien_2010 schreef:
Citaat:
Kan je nagaan hoe 1 beslissing om niet te testen (omdat je gevaccineerd bent), de vakantie van minstens 100 anderen kan beïnvloeden!


Sorry hoor dit verwijt. Je kunt drager zijn bij vaccinatie maar het is nu ook weer niet normaal.

Dus het niet testen was echt niet zo'n rare keuze en nu dit verhaal bekend is geworden zal er zowel door ambtenaren als door mensen bij vertrek meer getest gaan worden. Al doende leren we.


Eens met pien qua verwijt.
Maar oneens met "al doende leren we"

Dat je met vaccin nog Covid kan oplopen is bekend , de vaccinatie behoed je alleen voor een ergere ziekteverloop.

Verder is het ook bekend dat je met vaccin ook nog kan verspreiden, alleen in mindere mate en dat wordt niet bekend genoeg gemaakt door de overheden in de media.
En daar loopt het fout, want er word een schijnveiligheid gecreëerd.

Plus daar nog de beroemde worden " dansen men Janssen" bij en je bent er al.

Resultaat zie je nu bij de meiden.

Niets tegen het vaccineren ( ben ook gevaccineerd) maar de kleine lettertje zijn ze vergeten bij het promoten.

En jammer genoeg, snap ik dat ook weer, want dan was de bereidheid om te vaccineren lang niet zo groot.

Neemt niet weg, dat je ook met 19 wijs genoeg zou moeten zijn om zelf te onderzoeken wat er kan en moet en handig is.

Verwijt maak ik dan wel tegenover de reisorganisaties.
Ook al zijn ze het niet verplicht, maar wijzigingen in regels, adviezen enz, zou het minste zijn voor vertrek, tenslotte verkopen hun de reis