Ineens 136 euro van de rekening verdwenen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 30105
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 13:50

Roosch schreef:
C'est le ton qui fait la musique.

Als er een topic was geopend van "wat me nou weer gebeurd is.. er is onterecht een bedrag van mijn Creditcard geschreven. Dit is de situatie. Ik vind het heel rot, weet iemand wat ik kan doen?"

Dat klinkt toch al heel anders dan de berichten die hier neergekwakt worden.

Ik kan me goed voorstellen dat sommige Bokkers hier op aanslaan. Ook bij mij valt de toon die TS vaak aanslaat regelmatig verkeerd waardoor het in mijn allergie komt te zitten.

Neemt niet weg dat het stom is hoe het gegaan is en dat het een fiks bedrag is en dat ik hoop dat het in orde komt.

Maar van de titel klopt uiteraard geen ene jota.

Fijn dat iedereen zo perfect is als ze pissig zijn :j

Ik merk zelf ook sinds mijn NAH dat ik wel eens te ver uit mijn slof spring.
Irl heb ik me gelukkig nog altijd om kunnen draaien en weg lopen, als staat iemand op zijn bakkes rammen dan ook hoog op het lijstje }>

Op internet lukt het me meestal ook om te bedaren, maar schiet soms ook wel uit de slof en type ik dingen die ik beter niet kan doen. Mijn emotie reguleert dan niet meer zoals zou moeten.
12uur later denk ik dan ook wel, dat had ik beter anders kunnen beschrijven :x
Al sta ik dan nog steeds achter de kern waarom ik boos werd.

Moet iemand daar rekening mee houden.
nee niet perse, maar als je weet dat iemand uit emotie wel vaker wat heftig reageert is het wel een sjieke keuze daar dan niet vol op in te springen. Want die toon is dan veel naarder dan die van iemand uit emotie.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 13:51

Sorry, maar "Bokkers op aanslaan". We zijn allemaal volwassen mensen, wat heeft Germie nu precies gedaan waarop we "aanslaan"? En waar komt de grote sympathie voor de Rabo ineens vandaan? Ik zou met ook flink genaaid voelen, er is één partij die aan deze transactie verdient en dat is de Rabo. Hoe je het ook draait of keert. Banken staan nu niet bepaald bekend om hun meewerkende houding, waarbij ze het belang van hun klant voorop stellen. Dus ik kan me best voorstellen dat Germie in eerste instantie kwaad was op de bank. Toen ze na het lezen van een aantal posts daarop terugkwam, was dat niet voldoende: er wordt steeds opnieuw herhaald dat ze toch echt niks van de Rabo mocht vinden.

Ik hoop dat Germie die €136,- terugkrijgt en dat dit topic zsm wordt gesloten.

MoniqueT

Berichten: 8850
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 13:52

@The Cat

Niet helemaal mee eens. Blijkbaar was de reservering voor de borg al afgehandeld en is er daarná die afschrijving met onmiddellijke correctie geweest. Dat is geen juiste gang van zaken en daardoor is Germie dus benadeeld. VISA kan dat oplossen en verhalen op de opdrachtgever. Via ICS kan je dat melden. Dat lijkt me de juiste gang van zaken.

Ik heb trouwens in een totaal andere situatie ook weleens een conflict gehad met de Rabobank, maar ben pas boos geworden toen ze na weken mailen nog geen actie ondernamen. De fout bleek bij óf Belastingdienst (buitenlandafdeling) te liggen óf bij Rabobank Nederland. Het heeft me dik 1000 euro aan beëdigde vertalingen en bewijzen aan de Spaanse belastingdienst gekost, maar de Rabobank heeft me die uit coulance allemaal vergoed.
Laatst bijgewerkt door MoniqueT op 24-03-23 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Sizzle

Berichten: 35730
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 13:52

Cherdenise schreef:
Oh ja dus we moeten maar alles inpakken in kadopapier en er een kusje op doen, ze wilt gewoon gvd haar geld terug. Ik zou ook pissed zijn als ze in 1e instantie zeggen dat je gewoon pech hebt. En daarbij ze ventileert hier, was je er bij toen zij de rabo belde?
Maargoed ik ga weer lekker wat anders doen met dit mooie weer. :j


Ik was ook pissed inderdaad toen het bij mij gebeurde en die fout was notabene een Nederlandse bank!! (Voor mij een buitenlandse bank).
Zij gaven het ontvangende bedrijf de schuld maar heeft gewoon nooit meer geantwoord.
Toch heb ik nooit meer wat van teruggezien -O-
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 24-03-23 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 13:53

candalisa schreef:
Ts blijft roepen dat het niks met de vakantie te maken heeft maar dat heeft het wel. Het is de borg van een auto. Een borg mag WEL afgeschreven worden. Dat er tijd tussen gezeten heeft kan gebeurt namelijk vaker dat buitenlandse banken enkele werkdagen in beslag nemen en er later pas afschrijvingen plaats vinden.
Tja dat je met een wisselkoers te maken hebt is prut maar daar kan de bank niks aan doen. Jij huurt een auto in het buitenland. Je hebt de auto ingeleverd dus de borg terug gekregen dat dit toevallig tegelijk plaats heeft gevonden maakt niks uit. Als het 2 weken geleden was gebeurt en je het nu pas terug had had het niets anders gemaakt?
En dat het veel geld is ja zou er enorm van balen maar dan moet je niet naar een land die met andere valuta werkt want dan weet je dat je daarmee te maken kan hebben.


Candalisa, je post slaat werkelijk kant noch wal en is een voorbeeld van nog even een duit in het welkbekende zakje willen doen.

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 13:56

MoniqueT schreef:
@The Cat

Niet helemaal mee eens. Blijkbaar was de reservering voor de borg al afgehandeld en is er daarná die afschrijving met onmiddellijke correctie geweest. Dat is geen juiste gang van zaken en daardoor is Germie dus benadeeld. VISA kan dat oplossen en verhalen op de opdrachtgever. Via ICS kan je dat melden. Dat lijkt me de juiste gang van zaken.


Waar ben je het niet echt met eens? Ik vertel gewoon hoe ik een soortgelijke ervaring aangepakt heb. Er was bij mij ook een fout afschrift, en ik heb dat via mijn Belgische bank afgewerkt. Zij hebben voor mij neem ik aan contact dan opgenomen met de instanties die jij aanhaalt? Ik weet het niet, maar mijn bank heeft mij geholpen met de bewijsstukken die ik had. Ik ken de instanties niet die jij aanhaalde, ik kende alleen mijn bank, en mijn mastercard kwam via hun

MoniqueT

Berichten: 8850
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: De Rabobank heeft 136 euro van mij gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 13:57

Ik bedoel dat het niet om de borg gaat, omdat dat al was afgehandeld, maar om een daarna uitgevoerde onterechte transactie.

Kimmie235
Berichten: 319
Geregistreerd: 18-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 13:58

candalisa schreef:
Ts blijft roepen dat het niks met de vakantie te maken heeft maar dat heeft het wel.


En nu?

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 14:00

MoniqueT schreef:
Ik bedoel dat het niet om de borg gaat, omdat dat al was afgehandeld, maar om een daarna uitgevoerde onterechte transactie.


Ja, dat bedoelde ik ook. Bij mij ging het ook om een onterechte transactie. Ik denk dat je mijn bericht misschien verkeerd begrepen hebt, of anders heb ik het niet duidelijk geschreven. Maar ik bedoelde dus dat ik dus een soortgelijke onterechte transactie via mijn bank heb kunnen oplossen. Ze vragen dan wel bewijzen etc, maar ik neem aan dat TS dat hier ook kan bewijzen (namelijk dat contract)

Dorine92
Berichten: 5356
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 14:01

germie schreef:
LV19952 schreef:
Even een gekke vraag maar had jij geen €5.000 borg moeten betalen voor je auto in Mexico? heeft het niet hier iets mee te maken?

Ja en nee. Soweiso geen 5000 euro, maar dollar, maar een borg is niet iets wat je betaald, maar een reservering. De borg was een reservering, dat is geen afschrijving, dat wordt pas een afschrijving nadat je de auto hebt ingeleverd en kosten moet betalen. Bij geen kosten wordt het geld direct weer vrijgegeven zonder afschrijving. De de gehele reservering gaat er af en dan zie je niets meer op een afschrift. Dat heb ik wel vaker gehad. Dat staat ook als reservering in de app, je bestedingslimiet is dan alleen lager. Na teruggave van de auto heb ik de app gechecked en was mijn bestedingslimiet weer 5000 dollar (een 4700 euro) hoger. Er staat op het contract een closingdatum en tijd. Op dat moment was er dus niets afgeschreven. Bij thuiskomst was mijn bestedingslimiet ook nog steeds dat bedrag hoger. Er stond niets van een afschrijving en bijschrijving.
En gisteren dus ineens een afschrijving en bijschrijving. Daar heb ik geen opdracht meer voor gegeven. Deze heeft plaatsgevonden na de 'closure' van het contract. Dat is kennelijk ook direct gezien daar, want er heeft direct een terugboeking plaatsgevonden.
Feit is dus dat er een afschrijving heeft plaatsgevonden zonder mijn opdracht, de afschrijving an sich is hersteld, maar het koersverschil is niet hersteld. En dat moet natuurlijk wel.
Zoiets is ook wel eens gebeurd in Europa, maar dan heb je dus te maken met Euro's en geen koersverschil. Ik heb geen fout gemaakt, geen opdracht gegeven, degene die de fout gemaakt heeft, heeft het ook hersteld, maar door koersverschillen ben ik dus de dupe voor een enorm bedrag. En dat is de omgekeerde wereld natuurlijk.

Bij mij hebben ze in Zuid-Afrika ook de borg daadwerkelijk van mijn rekening gehaald ipv alleen gereserveerd. En idd door koersverschillen kreeg ik minder terug. Ook heeft een hotel waar ik voor betaald heb, me niet binnengelaten en ik heb dus betaald voor niks. Ik heb de bank opdracht gegeven om het geld terug te halen maar dat gaat ook eeuwen duren en zal hoogstwaarschijnlijk ook minder zijn dan wat er afgeschreven is door de wisselkoers

Dorine92
Berichten: 5356
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 14:04

fleurtjeuh schreef:
Jemig TS wat een drama om iets waar gewoon al een klachtenprocedure voor loopt...
Waarom ben je bij de bank gaan klagen als je weet wie het heeft afgeschreven?
Daar zou ik gaan klagen dat ze het dollar equivalent van 136 euro naar je over maken. Want door hun fout mis je dat geld nu ten slotte.
En verder, de klacht is ingediend, niet echt nodig om hier te doen alsof de rabobank uit te maken of het de maffia is en je al je geld voor de rest van het jaar kwijt bent..

Nou ik vind het zwaar asociaal. Veel mensen gaan in het rood als ze ineens 136 euro missen van hun rekening aan het eind van de maand. Ik denk dat je blij mag zijn dat het voor jou blijkbaar geen probleem is, plus dat je ook nog zoveel tijd over hebt dat je het helemaal prima vindt dat je achter jouw eigen geld aan moet gaan

MoniqueT

Berichten: 8850
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: De Rabobank heeft 136 euro van mij gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 14:07

Het is hooguit zwaar asociaal van het bedrijf wat het heeft afgeschreven...

purny

Berichten: 27569
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 14:08

Dorine92 schreef:
fleurtjeuh schreef:
Jemig TS wat een drama om iets waar gewoon al een klachtenprocedure voor loopt...
Waarom ben je bij de bank gaan klagen als je weet wie het heeft afgeschreven?
Daar zou ik gaan klagen dat ze het dollar equivalent van 136 euro naar je over maken. Want door hun fout mis je dat geld nu ten slotte.
En verder, de klacht is ingediend, niet echt nodig om hier te doen alsof de rabobank uit te maken of het de maffia is en je al je geld voor de rest van het jaar kwijt bent..

Nou ik vind het zwaar asociaal. Veel mensen gaan in het rood als ze ineens 136 euro missen van hun rekening aan het eind van de maand. Ik denk dat je blij mag zijn dat het voor jou blijkbaar geen probleem is, plus dat je ook nog zoveel tijd over hebt dat je het helemaal prima vindt dat je achter jouw eigen geld aan moet gaan

Het is ook asociaal om de rabobank te benoemen. Ts had ook kunnen zeggen in haar emotie: de bank heeft 136 euro van mij gestolen.
Hier wordt gewoon een bank zwart gemaakt die hier helemaal maar dan ook helemaal niks aan kan doen.
Maar goed ik heb ook getemd om de titel aan te laten passen maar tot nu toe nog niks

Dorine92
Berichten: 5356
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 14:11

Echwel schreef:
Ik vind iedere vakantie en zeker vliegvakantie een luxe
Ongeacht portemonnee blijft het luxe

Ja nee dan is het inderdaad prima als die vakantie nog 136 euro duurder wordt 8)7
Wat een opmerkingen hier zeg

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 14:20

Ik weet alleen niet of je het ergens gaat kunnen winnen, want op Carflexi staat immers:

Citaat:
Your credit/debit card may be requested to be approved for pre-authorization, especially in cases of requested extras or a possible (refundable) security deposit. Please note that, detailed information for each individual payment will be provided to you with the terms of each individual offer.


Citaat:
We accept payment via credit/debit cards and PayPal. We are not responsible or accountable for any fees charged by your bank.


En je bent zeker Germie dat ze niet eerder die security deposit afgeschreven hadden en daarna terug gestort hebben? Want natuurlijk op het overzicht van je credit card kant dat misschien op hetzelfde moment lijken, maar in praktijk meer verschil op zitten

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 14:22

Dorine92 schreef:
Nou ik vind het zwaar asociaal. Veel mensen gaan in het rood als ze ineens 136 euro missen van hun rekening aan het eind van de maand. Ik denk dat je blij mag zijn dat het voor jou blijkbaar geen probleem is, plus dat je ook nog zoveel tijd over hebt dat je het helemaal prima vindt dat je achter jouw eigen geld aan moet gaan



Het is juist zwaar asociaal om te doen alsof je droog brood moet eten en tot de Kruimeltjes van de wereld behoort terwijl je voor en na dit debacle luxe dure vakanties boekt. Prima, haar geld, daar mag ze mee doen wat ze wil. Maar dan vervolgens doen alsof je het zó zwaar hebt en jezelf willen vergelijken met mensen die wérkelijk niet rondkomen en droog brood moeten eten, dat kan echt niet.

KSHancox
Berichten: 1264
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 14:27

Dorine92 schreef:
Echwel schreef:
Ik vind iedere vakantie en zeker vliegvakantie een luxe
Ongeacht portemonnee blijft het luxe

Ja nee dan is het inderdaad prima als die vakantie nog 136 euro duurder wordt 8)7
Wat een opmerkingen hier zeg


En toch kan ik me voorstellen dat het bij sommige mensen die het financieel zwaar hebben verkeerd valt dat iemand die een eigen paard heeft en regelmatig vakantieverhalen deelt nu begint over 'droog brood en water'. Er zijn namelijk mensen die zich die luxe niet kunnen verantwoorden. Vooral in deze tijden. In Nederland hebben we het relatief goed, maar er is ook veel (verborgen) armoede en mensen die echt moeite hebben met hun hoofd boven water houden qua financiën. En nee, dat zijn geen mensen met eigen paard die een paar keer per jaar op vakantie gaan. Dat bedoel ik niet respectloos, maar je kan mensen die zelf in die situatie zitten of dat om zich heen zien gebeuren ook niet kwalijk nemen dat ze denken "Poeh, een beetje relativeren mag wel hoor."

Betekent dit dat ik vind dat ze niet moet zeuren? Nee, maar ik denk wel dat het probleem makkelijker en sneller opgelost wordt als er niet gelijk naar standje paniek gesprongen wordt. Dat is voor de één wat makkelijker dan voor de ander, maar je maakt het jezelf wel echt veel makkelijker als je in staat bent om rustig en duidelijk te communiceren richting de partij waar je bij gaat klagen. Klagers die heel hoog in hun emotie zitten kunnen hun verhaal minder goed doen en kweken ook minder goodwill.

Daarnaast gun ik het mensen gewoon om niet zoveel stress te ervaren. Stress is goed voor niemand. :knuffel:

MoniqueT

Berichten: 8850
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: De Rabobank heeft 136 euro van mij gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 14:40

Amen!

germie

Berichten: 26080
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: De Rabobank heeft 136 euro van mij gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-23 14:52

Nee, er is niet afgeschreven als deposit. Er is een reservering geweest, daar heb ik toestemming voor gegeven. Niet voor een afschrijving en bijschrijving later die mij notabene geld kost terwijl ik er geen toestemming voor gegeven heb. Ik had gewoon zondagavond en maandag een limiet die die 5000 dollar hoger was. Dat heb ik zelf gezien op mijn saldo.
Kennelijk mag je dus wel met een tesla bij een voedselkast wat halen, want dat is niet raar, maar je mag niet op vakantie (waarvan niemand weet of het al veel eerder betaald is en gewoon nu pas uitgevoerd is, iets met corona enzo), en daarna over geld klagen wat gewoon poef weg is.
Tegen zoiets valt niet aan te werken of te sparen. Daar gaat het om.

Tazzey
Berichten: 9523
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: De Rabobank heeft 136 euro van mij gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 14:55

Mar Germie, heb je de voorwaarden van de creditcard wel gelezen of ben je blind akkoord gegaan? En wat heeft die Tesla bij de voedselbank te maken met deze lasterlijke campagne tegen de Rabobank?

germie

Berichten: 26080
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: De Rabobank heeft 136 euro van mij gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-23 14:58

Nogmaals, ik ben niet akkoord gegaan met deze transactie. Ik heb niets getekend, geen opdracht gegeven, niets. En zoals reeds eerder gezegd loopt het nu op diverse fronten, er wordt wel naar elkaar verwezen en het kastje muur kluitje riet is van toepassing.

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 15:01

germie schreef:
Kennelijk mag je dus wel met een tesla bij een voedselkast wat halen, want dat is niet raar, maar je mag niet op vakantie (waarvan niemand weet of het al veel eerder betaald is en gewoon nu pas uitgevoerd is, iets met corona enzo), en daarna over geld klagen wat gewoon poef weg is.
Tegen zoiets valt niet aan te werken of te sparen. Daar gaat het om.


Vind dat als je een Tesla kan betalen je ook niets te zoeken hebt bij een voedselkast.
Als jij alleen die Tesla kan rijden door naar een voedselkast te gaan heb je het niet begrepen imo.
Maar we leven helaas in een wereld waar men uiterlijk vertoon belangrijker vindt.

Men valt niet over je vakantie maar over het feit dat je doet alsof je het super slecht hebt en op droog brood moet nu. En imo heb je dat gewoon niet als je meerdere vakanties kan boeken. En anders, zie bovenstaande wb de Tesla.

En tegen 136 euro niet aan te werken of sparen? Als je elk jaar op vakantie kan dan lijkt mij 136 euro sparen niet écht jouw probleem of wel? :o

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 15:02

germie schreef:
Nogmaals, ik ben niet akkoord gegaan met deze transactie. Ik heb niets getekend, geen opdracht gegeven, niets. En zoals reeds eerder gezegd loopt het nu op diverse fronten, er wordt wel naar elkaar verwezen en het kastje muur kluitje riet is van toepassing.


Maar heb je nou de CC maatschappij al benaderd?

lies

Berichten: 9646
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 15:04

Germie, ik heb het topic doorgelezen, maar heb even gemist of je wel of niet contact hebt opgenomen met Visa? Want uit ervaring kan ik zeggen dat zij heel makkelijk zijn en wrs gewoon die 136 euro naar je overmaken, als je het even duidelijk uitlegt.

edit; spuitelf. Wat Needje zegt dus..

manzano

Berichten: 24000
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 15:08

germie schreef:
Nee, er is niet afgeschreven als deposit. Er is een reservering geweest, daar heb ik toestemming voor gegeven. Niet voor een afschrijving en bijschrijving later die mij notabene geld kost terwijl ik er geen toestemming voor gegeven heb. Ik had gewoon zondagavond en maandag een limiet die die 5000 dollar hoger was. Dat heb ik zelf gezien op mijn saldo.
Kennelijk mag je dus wel met een tesla bij een voedselkast wat halen, want dat is niet raar, maar je mag niet op vakantie (waarvan niemand weet of het al veel eerder betaald is en gewoon nu pas uitgevoerd is, iets met corona enzo), en daarna over geld klagen wat gewoon poef weg is.
Tegen zoiets valt niet aan te werken of te sparen. Daar gaat het om.


Maar jij mag wel conclusies trekken over een tesla? Weet jij veel van wie die is...... misschien van een kennis.
Alsof iedereen bij de voedselbank aankomt met een Tesla.