[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jorex

Berichten: 10022
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 16:18

En je zorgt toch ervoor dat er een buddy bij staat die je bij een codewoord weer omhoog trekt in het geval van die freerunner. In ieder geval, dat zou ik doen mocht ik de behoefte hebben om aan een wolkenkrabber te gaan hangen. Gelukkig heb ik hoogtevrees.

ferropaard

Berichten: 535
Geregistreerd: 29-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 16:19


DuoPenotti

Berichten: 30330
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 16:46


fotolijstje

Berichten: 2740
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 16:54

kimmie261 schreef:
Ik kan het helaas niet meer vinden, maar week of 3 geleden heb ik een heel artikel zitten lezen over vormen van doodstraf die men door de eeuwen heen bij mensen uitvoerde, en daar zaten toch echt heel wat gruwelijke dingen bij := , bij sommige dacht ik echt, hoe hebben ze het kunnen verzinnen... ik heb al tig keer mijn geschiedenis nagezocht maar die gaat niet zo ver terug..

Wij gingen een keertje naar zo'n martel musuem in Oostenrijk.
Stoelen met spiesen etc of dat je in een kooi werd gegooid en dat dan die grote vogels (naam vergeten) je dan levend opaten.
Dit is niet van het museum maar, je had ook dat kalf/koe waar je in werd gestopt en dat ze het dan daar onder gingen stoken. Als je schreeuwde van pijn ging dat dus door de neusgaten van die koe, hierdoor leek het alsof je loeide
Of dat je vast werd gemaakt aan de grond en dat ze dan bamboo gingen planten onder je.
Ze je ondersmeren met honing etc en dan ratten oo je lichaam gooien %)

ista
Berichten: 1142
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 17:22

Melvern schreef:
Het filmpje is al wel ouder en misschien al wel bekend bij velen. Ik vind dit vreselijk heftig. Een jonge freerunner doet oefeningen hangend aan een hoog gebouw en heeft dan de kracht niet meer zichzelf op te trekken.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.dailymail.co.uk/video/news/video-1589014/Shocking-moment-Chinese-daredevil-fall-death.html&ved=2ahUKEwjbyP-PmPD1AhWHlqQKHWWVBhAQwqsBegQIBBAE&usg=AOvVaw0_pRQp_QBtNDDo8xGCaZj0

Edit: hoe vaak dit blijkbaar voorkomt := er staan nog zoveel meer van dit soort filmpjes.


Play stupid games... win stupid prizes... -O-

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:01

ista schreef:
Melvern schreef:
Het filmpje is al wel ouder en misschien al wel bekend bij velen. Ik vind dit vreselijk heftig. Een jonge freerunner doet oefeningen hangend aan een hoog gebouw en heeft dan de kracht niet meer zichzelf op te trekken.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.dailymail.co.uk/video/news/video-1589014/Shocking-moment-Chinese-daredevil-fall-death.html&ved=2ahUKEwjbyP-PmPD1AhWHlqQKHWWVBhAQwqsBegQIBBAE&usg=AOvVaw0_pRQp_QBtNDDo8xGCaZj0

Edit: hoe vaak dit blijkbaar voorkomt := er staan nog zoveel meer van dit soort filmpjes.


Play stupid games... win stupid prizes... -O-


Ik vraag me eigenlijk toch af in hoeverre het misschien ook wel geen zelfmoord was. Er is niemand anders bij, de manier waarop hij gaat hangen, de manier waarop hij loslaat. Hmmm, heel naar.

Anoniem

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:19

Ik kreeg dat idee ook. Hij lijkt niet te vallen, maar meer te springen. Hij zet zichzelf echt af.

noviceh

Berichten: 4819
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 21:20


noviceh

Berichten: 4819
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 22:19

Zelf ben ik erg geboeid door (serie)moordenaars en wat hun beweegt om tot zo’n verschrikkelijke daad over te gaan. Nu stuit ik weer op Jeffrey Dahmer, die uiteindelijk wordt gediagnosticeerd met borderline persoonlijkheidsstoornis, een schizotypische persoonlijkheidsstoornis, en psychosen, maar werd toch toerekeningsvatbaar bevonden.

Quote:
Spoiler:
Bij latere slachtoffers paste Dahmer, na hen te hebben gedrogeerd, een soort primitieve vorm van lobotomie toe door een gaatje in de schedel te boren en daardoor zoutzuur of kokend water in de hersenen te injecteren. Op deze manier hoopte hij willoze seksslaven te kunnen creëren ("levend, interactief, maar op mijn voorwaarden"). Naar Dahmers eigen zeggen lukte dit in eerste instantie, maar overleden ze na enkele dagen alsnog.

Rivendell

Berichten: 6861
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 22:34

Noisy schreef:
Zo keuken wij vroeger "Faces of Death"
Was eentje die ging bungyjumpen van een flat. Alleen had hij de kelder als verdieping meegeteld...Splep...


Die keken wij ook. Op VHS banden

c_alsemgeest

Berichten: 20757
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 23:09

noviceh schreef:
Zelf ben ik erg geboeid door (serie)moordenaars en wat hun beweegt om tot zo’n verschrikkelijke daad over te gaan. Nu stuit ik weer op Jeffrey Dahmer, die uiteindelijk wordt gediagnosticeerd met borderline persoonlijkheidsstoornis, een schizotypische persoonlijkheidsstoornis, en psychosen, maar werd toch toerekeningsvatbaar bevonden.

Quote:
Spoiler:
Bij latere slachtoffers paste Dahmer, na hen te hebben gedrogeerd, een soort primitieve vorm van lobotomie toe door een gaatje in de schedel te boren en daardoor zoutzuur of kokend water in de hersenen te injecteren. Op deze manier hoopte hij willoze seksslaven te kunnen creëren ("levend, interactief, maar op mijn voorwaarden"). Naar Dahmers eigen zeggen lukte dit in eerste instantie, maar overleden ze na enkele dagen alsnog.



Klopt, dat kan... Al zijn enkele van zijn diagnoses ook wat vaker weer ontkent.
Maar zo lang je oorzaak/gevolg kan herkennen, en dus een bewuste keuze maakt voor moord en het dus ook bewust probeert te verbergen ben je toerekeningsvatbaar. Ook al komt de drang naar de moord vanuit een ziektebeeld, hij is in staat een bewuste afweging te maken om het te doen en weet waarom hij het doet en dat het strafbaar is.

Een voorbeeld van ontoerekeningsvatbaar:
Anders wordt het als iemand bijvoorbeeld in een psychose denkt dat iemand iets met of van hem wil, en hij dan die persoon uit "zelfbescherming" vermoord. Gevoed uit zijn psychische ziektebeeld. Dan is de intentie van de moord geen doordachte afweging geweest.

Van

Berichten: 6530
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 23:37

Bunn schreef:
Ik vraag me eigenlijk toch af in hoeverre het misschien ook wel geen zelfmoord was. Er is niemand anders bij, de manier waarop hij gaat hangen, de manier waarop hij loslaat. Hmmm, heel naar.

Mrballen heeft hier ook een video over
https://youtu.be/MUyBjJciy80
Vanaf 11:40 ongeveer

JoyCiej007

Berichten: 17429
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 06:34

Trouwe meelezen/volger vanaf het begin.

Tip qua film, ben niet perse zo van de horror/scifi, maar wel (pychologische) thrillers, dit is een combi tussen alle 3, en toch echt wel heel goed en "ziek" bedacht.... Rauw, beklemmend, bizar. Op Netflix te zien. Niet TE scifi, igg voor mij niet. Ook een soort van "Sociaal Experiment", op een heel nieuw level, letterlijk en figuurlijk.

El Hoyo (The Platform)
https://www.moviemeter.nl/film/1126163/ ... %20beslist.

Citaat:
In een dystopische toekomst worden gevangenen gehuisvest in verticaal geplaatste cellen. De bewoners bovenaan krijgen heerlijk voedsel voorgeschoteld, terwijl de gevangenen onder hen het moeten redden met de restjes en dagelijks moeten vechten om te overleven. Wie welke cel toegewezen krijgt, wordt volledig willekeurig beslist.
.

moonsparkle
Berichten: 21829
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 07:51

Eerste deel vond ik wel goed(bedacht) tweede deel viel me tegen

Suzanne F.

Berichten: 49549
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 08:32


rensju

Berichten: 1603
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 09:44

ferropaard schreef:
Leandra schreef:
https://www.nationalgeographic.nl/weten ... vereeuwigd

Ik kwam dit artikel tegen op Facebook. Zeer interessant maar vooral het filmpje kan ook best luguber zijn.

Ik vond het vooral erg fascinerend.



Inderdaad heel fascinerend!


Vind ik ook!
Die van het italiaanse vrouwtje is echt sneu, hoe eenzaam is zij dan ook geweest in haar laatste jaren..

Noisy

Berichten: 5420
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 10:27


Calixae

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 11:46

Suzanne F. schreef:
Dode Italiaanse vrouw (70) pas na twee jaar gevonden
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... id-ouderen

Dit is echt sneu. Ik wil niet weten hoe iemand er na 2 jaar in die stoel bij zit.


Een klus voor 'Frisse Kater', kijk graag naar zijn filmpjes. Voor diegene die het niet kennen, hij maakt bijvoorbeeld huizen schoon waar lijken hebben gelegen. Of extreem bevuilde huizen. Een account op YouTube, heel interessant maar ook best luguber. -duikt weer onder meelees steen-

Shenavallie
Berichten: 11722
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 16:32


fotolijstje

Berichten: 2740
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 16:59

noviceh schreef:
Zelf ben ik erg geboeid door (serie)moordenaars en wat hun beweegt om tot zo’n verschrikkelijke daad over te gaan.


Dit heb ik ook, vooral met Ted Bundy. Wat zijn drijfveer precies was, dat is onduidelijk. Wel werd er gezegd dat hij die macht heel "lekker" vond.
Hij heeft ook meerdere diagnoses gehad maar die waren later teruggetrokken. Hij was volgens de mensen om zich heen wel echt een narcist.
Zijn rechtszaken waren ook wat, hij hield vol dat die onschuldig was omdat hij toch veel steun had. Liep zelfs keer boos weg en schreeuwde de dat die onschuldig was. Hij bekende omdat hij dacht dat hij een "vrijbrief" kreeg van zijn straf. 8)7 Echt een creep dat wel maar het is gewoon zo fascinerend hoe dat werkt en waarom hij dat deed etc

moonsparkle
Berichten: 21829
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 18:50

Als ik later overleden ben en het wordt pas na een tijd opgemerkt dan hoef ik geen medelijden, dan zou het best kunnen dat ik er zelf voor heb gekozen om als kluizenares te leven :o ik hoop vooral dat mw weinig heeft geleden

Ragdollcat
Berichten: 14684
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 20:51

Leandra schreef:
https://www.nationalgeographic.nl/weten ... vereeuwigd

Ik kwam dit artikel tegen op Facebook. Zeer interessant maar vooral het filmpje kan ook best luguber zijn.

Ik vond het vooral erg fascinerend.



Heel mooi en zer bijzonder interessant!
Wat een bijzondere vrouw ook!

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 21:04

Oh wat een mega interessant artikel inderdaad, ik lees graag stukken in NG, enorm fijn magazine :)

Juut

Berichten: 6909
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 21:37

Sabbientje schreef:
Ik kwam net deze foto tegen op FB.
Zet hem even in spoiler, want misschien vinden sommige het eng om te zien.

Het gaat om een paar paardenlongen.

Spoiler:
[ Afbeelding ]


De test die erbij stond:
Do you really understand how big your horse's lungs are? This picture is a horse's lungs fully inflated...amazing when you think they are enclosed in a horse's body! Did you know a horse takes in 2x 5-Gallon buckets of air ever second? Think of how much that really is. So, do the best you can to help your horse breathe! #healthyhorse
#breathingbetter

Het komt van de FB pagina van The incredible Dr.Gill.


Hier wordt ik nu helemaal enthousiast van :D Al meerdere dissecties kunnen bijwonen (oa Equine Studies), en iedere keer vind ik het faccinerend hoe goed het paardenlijf in elkaar steekt. Maar ook bizar met wat voor een ellende paarden gewoon door kunnen lopen. Bijvoorbeeld een paard gezien waarvan de bovenkiezen tot ín het bot van de onderkaak was gegroeid. Je zou denken dat dit dier een hoopje ellende was geweest in leven. Krijg je video's te zien, staat er een blij ei op, met nog een prima gewicht...

Juut

Berichten: 6909
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 21:49

om in de films thema te blijven:
Alles gebaseerd op de 2e wereldoorlog vind ik luguber en facinerend. Omdat het echt is gebeurt, nog niet zo lang geleden.

Out of the Ashes
Citaat:
Synopsis (spoilers): Gisella Perl (Christine Lahti), a Jewish-Hungarian gynecologist from Sighetul Marmatiei, Romania, testifies before an Immigration & Naturalization Service (INS) review board consisting of three men (Bruce Davison, Richard Crenna, and Beau Bridges). Perl is seeking to be granted citizenship after passing the New York State Medical Licensing Board examinations, wishing to begin practicing in New York. She recounts her early life when she aspired to be a doctor despite the admonishments of her father, her time practicing as a gynecologist before the German invasion, and her experiences as prisoner #25404, where she provided what medical care she could to fellow prisoners. Her most controversial actions included providing late-term abortions to pregnant women in order to save their lives. These pregnant women would otherwise have been killed immediately or subjected to the torture of horrific "medical" experiments.

Perl is accused of "colluding" with the Nazi doctor Josef Mengele who directed experiments on pregnant female inmates at the Auschwitz concentration camp. As the review board questions her over several days, she becomes increasingly emotional and questions her own determination to survive, as well as her guilt at having lived while so many others did not. She testifies that despite her intention to keep herself and others alive, she unknowingly became part of the Nazi efforts to kill, but she held on to the hope that the lives of the women she saved would undermine the efforts of the Nazis to exterminate the Jewish race. After she is granted citizenship and begins to practice in New York, she gets a call to attend one of the women whose first baby she had aborted in the camp. She delivers the baby and sees her wish that the Jewish race will survive fulfilled.


Complete video in link. Geen hele gore toestanden, wel de schokkende scene's die je mag verwachten bij de woorden Auschwitz en Mengele....