Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nientsje

Berichten: 5255
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 10:53

Ineke2 schreef:
Anoniem schreef:
Sorry ja, dat bedoelde ik inderdaad.
Was me nooit opgevallen maar als het zeker weten wel op m’n rekening komt durf ik vandaag wel te verzenden.

Ooo nee dan niet, maar je krijgt dan in je berichtenscherm te zien als er betaald is en dan stuur ik het wel op.


Ik wacht sowieso ook altijd totdat ik het geld heb... ik had een tijd geleden een hoofdstel te koop staan... een meid wilde hem kopen dus zou het geld overmaken. Ze stuurde mij de melding dat ze het overgemaakt had en of ik het hoofdstel op wilde sturen. Nou na een week nog geen geld op mijn rekening. Ik heb haar toen een berichtje gestuurd of ze zeker wist dat het betaald was, maar je raad het al; geen reactie terug :+

Heb het hoofdstel uiteindelijk aan een stalgenootje gegeven, omdat die van haar kapot ging op buitenrit.

Ineke2

Berichten: 33171
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 10:57

Anoniem schreef:
Klopt. Dat staat er Idd wel.
Het is nog ochtend, had m niet helemaal duidelijk uitgelegd haha

Dan kun je het veilig opsturen. Zodra de koper het pakketje heeft ontvangen geeft ze dat aan en heb je een dag later het geld. Geeft ze niet aan dat ze het pakket heeft ontvangen staat het max een week later op je rekening.

beert
Berichten: 2457
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 13:21

Ik heb een item op marktplaats staan waarbij staat "alleen ophalen". Nu ligt het mij een beetje in de weg en gisteren hadden we een bod erop. Weg is weg, dachten we, dus geaccepteerd. Nu zegt die man "graag opsturen" met daarbij zijn adres.

Op zich wil ik het best opsturen, maar het is nogal groot en zwaar, vergelijkbaar met een zadel.

Ik lees weleens dat bokkers een zadel opsturen. Gaat dat gewoon met post NL en wat zijn de verzendkosten? Het is een ding van 40 euro, dus qua waarde niet enorm.

Bedankt alvast!

Rex_Rolfo

Berichten: 5391
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 13:24

De maximale maten en gewichten en daarbij hoorend prijs staat gewoon op www.postnl.nl

beert
Berichten: 2457
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 13:57

Dat zag ik idd, maar het was maar 13 euro ofzo. Ik had het veel duurder verwacht. Daarom vroeg ik het me meer af. En hoe je zoiets verpakt :-)

Rex_Rolfo

Berichten: 5391
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 14:06

Ligt aan het product. Makkelijkste is vaak een grote doos, lege ruimte opvullen met kleine doosjes en/of die lucht gevulde kussens/zakken die online verkopers veel gebruiken. Recycling optima forma :)

Eventueel bij een elektronica zaak oid vragen "ik zoek doos minimaal 60 x 50 x 50 (of net wat de maten zijn), hebben jullie toevallig iets liggen?

Gini
Berichten: 17979
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 15:07

beert schreef:
Ik heb een item op marktplaats staan waarbij staat "alleen ophalen". Nu ligt het mij een beetje in de weg en gisteren hadden we een bod erop. Weg is weg, dachten we, dus geaccepteerd. Nu zegt die man "graag opsturen" met daarbij zijn adres.

Op zich wil ik het best opsturen, maar het is nogal groot en zwaar, vergelijkbaar met een zadel.

Ik lees weleens dat bokkers een zadel opsturen. Gaat dat gewoon met post NL en wat zijn de verzendkosten? Het is een ding van 40 euro, dus qua waarde niet enorm.

Bedankt alvast!


Heeft die dan een bod incl. of excl. verzendkosten gedaan. Zorg dat dit bij beide partijen goed duidelijk is voordat je moeite begint te doen.
Stiekem vraag ik me wel af waarom je 'alleen ophalen' in je advertentie zet, maar dat je best wilt opsturen. Waarom zet je het dan in je advertentie als het niet zo is. :+

beert
Berichten: 2457
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 15:31

Het is een groot en log ding (decoratief tuig voor een paard), ik heb geen zin om een doos te gaan zoeken en al dat gedoe :-).

Maar omdat ik het in dit geval zonde vind als hij stof ligt te vangen en nu in de schuur wordt er ook niet beter op, wil ik het opsturen wel uitzoeken. Als iemand het per se opgestuurd wil hebben, dan moet ie ook snappen dat het niet a la minute ingepakt en verzonden is. Als ik "opsturen" wel als optie in de advertentie zet, dan schep je toch eerder verwachtingen dat je het ding kant-en-klaar hebt liggen in een doos.

Gamova
Berichten: 1008
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 20:00

Pffff ik word zo moe van mensen die een bod doen wat totaal niet realistisch is en als je niet snel genoeg reageert ook nog "??" sturen. Alsof ik 24/7 op marktplaats in de weer ben :+

Avalanche

Berichten: 16299
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 20:14

Kalmpjes reageren wanneer jij tijd en zin hebt, en aangeven dat je een realistisch bod wilt :)

Ineke2

Berichten: 33171
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 21:27

Ik vandaag: ja kan ik het item vandaag nog ophalen om 18 uur na mijn werk? Met telefoonnr om te appen

Ik via de whatsapp ja dat is prima met mijn adres.
Zegt ze rond 18 uur ineens Oo heb mij vergist en kan het niet ophalen, omdat het te ver weg is.
Of ik het dan op wil sturen? Natuurlijk wil ik dat wel doen tegen verzendkosten en dat ik dan bedrag x wil ontvangen.
Daar ging ze mee akkoord en ze stuurde haar adres.

Daarop stuurde ik een betalingsverzoek.

En nou komt het:

Krijg ik “ Ik zou het wel erg fijn vinden gelieve eerst 50 cent vanaf u kant te ontvangen om te controleren of alles overeenkomt met de gegevens van Whatsapp en Marktplaats, Indien dit niet te veel gevraagd is. Ik ben helaas al slachtoffer geworden van oplichting. Dan kan ik het daarna met een gerust hart het geld naar jou overmaken!“

Daarop heb ik geantwoord: “ Nee dat doe ik niet. Als verkoper maak ik absoluut geen geld over naar een koper. Als u het niet vertrouwd kunt u betalen via marktplaats.”

En vervolgens radiostilte :roll:

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 21:29

Net iemand die graag iets wilt overnemen. Eerste bericht: "ik wil het. Adres!?!". Na vijf minuten weer een bericht: "ik heb nog steeds je adres niet".

Zucht.... :=

Tallie1979
Berichten: 22790
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 21:34

Ineke2 schreef:
Ik vandaag: ja kan ik het item vandaag nog ophalen om 18 uur na mijn werk? Met telefoonnr om te appen

Ik via de whatsapp ja dat is prima met mijn adres.
Zegt ze rond 18 uur ineens Oo heb mij vergist en kan het niet ophalen, omdat het te ver weg is.
Of ik het dan op wil sturen? Natuurlijk wil ik dat wel doen tegen verzendkosten en dat ik dan bedrag x wil ontvangen.
Daar ging ze mee akkoord en ze stuurde haar adres.

Daarop stuurde ik een betalingsverzoek.

En nou komt het:

Krijg ik “ Ik zou het wel erg fijn vinden gelieve eerst 50 cent vanaf u kant te ontvangen om te controleren of alles overeenkomt met de gegevens van Whatsapp en Marktplaats, Indien dit niet te veel gevraagd is. Ik ben helaas al slachtoffer geworden van oplichting. Dan kan ik het daarna met een gerust hart het geld naar jou overmaken!“

Daarop heb ik geantwoord: “ Nee dat doe ik niet. Als verkoper maak ik absoluut geen geld over naar een koper. Als u het niet vertrouwd kunt u betalen via marktplaats.”

En vervolgens radiostilte :roll:


Deze persoon wilde je oplichten. Daarom hoor je niks meer.

Alja

Berichten: 25673
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 21:40

Vanmorgen voor 9,30 al twee dingen verkocht en om 10 uur kwamen ze het afhalen.
Gisteravond ook iemand die wat kwam halendus gaat best ff lekker :)

Ineke2

Berichten: 33171
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 21:42

Dat snap ik Tallie, mijn antwoord was niet mis te verstaan en dat voor 10 euro he -O-

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 21:57

Ineke2 schreef:
Dat snap ik Tallie, mijn antwoord was niet mis te verstaan en dat voor 10 euro he -O-


Met die nep link trekken ze je rekening leeg.

Suzanne F.

Berichten: 49549
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 22:14

Ineke2 schreef:
Dat snap ik Tallie, mijn antwoord was niet mis te verstaan en dat voor 10 euro he -O-


Goed dat je er niet ingetrapt bent. Het lijkt betrouwbaar omdat ze je een adres hebben gegeven maar dat is hoogstwaarschijnlijk een fake adres.
Ze worden steeds slimmer hoor.

Tallie1979
Berichten: 22790
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 00:12

Ineke2 schreef:
Dat snap ik Tallie, mijn antwoord was niet mis te verstaan en dat voor 10 euro he -O-


Gelukkig had je hem door!

Rex_Rolfo

Berichten: 5391
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 00:25

maaike5581 schreef:
Ineke2 schreef:
Dat snap ik Tallie, mijn antwoord was niet mis te verstaan en dat voor 10 euro he -O-


Met die nep link trekken ze je rekening leeg.

Precies, niet voor 10 euro, voor elke cent die op je rekening staat!!

bridgetF
Berichten: 2177
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 11:05

bridgetF schreef:
nou marktplaats heeft me veranderd in een stalker.

Ik heb een pony gezien, maar helaas lukt het me maar niet om de persoon te bereiken.
Ik heb gebeld, toen kreeg ik helaas te horen dat er op dat moment kijkers voor waren of ik met een uur terug wilde bellen. Twee uur later (pas) terug gebeld, geen gehoor.
En nog zeker een keer of 4 terug gebeld, op een gegeven moment voice mail ingesproken, maar helaas...ik wordt niet terug gebeld.
Ik heb ook 3 berichtjes gestuurd via marktplaats, dat ik graag bij de pony wil komen kijken, maar ook daar wordt wel gelezen maar niet op gereageerd.
Tja...de advertentie is er nog steeds, staat niet op gereserveerd, zo juist voor de laatste keer gebeld. Nu laat ik het maar... Het moet maar zo zijn, dat dit niet de pony is die ik zoek. Vind het zelfs beetje asociaal, van mij kant dat ik ze zo stalk, en van hun kant dat ze geen reactie geven.


Inmiddels staat de advertentie al een paar dagen op gereserveerd en tot mijn verbazing zie ik gisteren een andere advertentie, andere naam en plaats (50 km verder) met de zelfde pony. Hier en daar zelfde foto's, iets wat bewerkte foto's en wat andere foto's. Nu denk ik: hoe kan dat nu? Is de pony dan verkocht en bevalt niet of toch dezelfde verkoper met ander profiel, maar waarom? De advertentie was meer dan 250 keer bewaard en ik had gemaild en gebeld met serieuze interesse. Vreemd.

StalNollie

Berichten: 9225
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 11:31

Als ie zovaak bewaard is denk ik verkocht en opnieuw te koop. handel

Rosebud

Berichten: 2010
Geregistreerd: 26-04-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 14:45

Arme pony... in dat geval.

Equipro
Berichten: 402
Geregistreerd: 18-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 12:56

Deze week weer meegemaakt…

Ik koop een deken, netjes betaald via MP betaalverzoek, ik kon het pas de volgende ochtend overmaken, en dat aan haar doorgegeven, en meteen overgemaakt de volgende ochtend om kwart over 8. (zaterdag)
Ze bedankt me en zegt dat ze hem straks wegbrengt. Ik bedank haar ook, en vraag haar de code te sturen, zodat ik weet wanneer ik thuis moet zijn maandag, of hem eventueel af kan laten leveren bij een afhaallocatie.

De volgende dag (zondag) nog geen code ontvangen.

Ik vraag haar of ze inmiddels de code heeft; "ohja, ik stuur hem zo door!", ik zeg, "oke graag".

weer een dag verder (maandag), nog geen reactie, dus ik vraag haar of hij uberhaupt wel verstuurd is, en dat ik er aan twijfel. Zegt ze dat haar vriend de code zou appen, maar dat hij dat nog niet gedaan heeft.
Ik vraag haar hoe laat ik hem dan kan verwachten, want als hij zaterdag verstuurd is, kan hij maandag bezorgd worden. Ik besluit toch maar thuis te blijven om het pakket in ontvangst te kunnen nemen.

om 19.00 nog geen pakket of reactie ontvangen, dus zeg haar dat ik twijfel of ik nog wel iets zal ontvangen, en vrees dat ik besodemieterd ben, en de hele dag thuis ben gebleven ervoor.
Krijg ik om 21 uur een berichtje met de code, met de opmerking 'Kom op zeg', en dat het weekend net voorbij is, en dat als ik bij een bedrijf bestel, ik er ook een paar dagen op moet wachten :?

Inmiddels heb ik de code ingevoerd, en de leverdatum is voor woensdag, dus ik weet dat ze hem dan dus maandag avond pas heeft weggebracht…

Ik leg haar uit, als ik iets verkoop, dan van te voren aangeef wanneer ik in de gelegenheid ben om het te versturen, maar dat doorgaans dezelfde dag doe, als waarop ik het geld ontvang.
Bedrijven en Webshops geven ook een geschatte levertijd aan, en daar niet over gaan liegen.

pfffff, dat kan je toch gewoon zeggen, waarom moeten mensen zo liegen? Ik heb me ook wel eens moeten verexcuseren omdat ik een pakket later weg bracht dan beloofd…

Ik hoop maar dat de deken wel in de staat is, die ze zegt dat hij is....

HopeDreamer

Berichten: 979
Geregistreerd: 17-03-15

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 13:10

Equipro, dat heb ik ook wel eens gehad. Erg flauw... Heb het zelf ook wel eens gehad dat het me die dag niet lukte om op de post te doen, maar dan zei ik dat altijd netjes.

PostNL bezorgd hier niet op maandag, dus dat had nog wel het geval kunnen zijn...

Rex_Rolfo

Berichten: 5391
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 13:17

Equipro schreef:
want als hij zaterdag verstuurd is, kan hij maandag bezorgd worden.

Meestal worden pakketten die op zaterdag op een PostNL punt worden afgegeven maandag einde dag opgehaald voor het sorteercentrum. Dus wegbrengen vrijdag 6 uur (als het busje net is geweest) of maandag half 6 (kan nog net mee, tijd afh. van punt) gaat allemaal maandag einde middag naar het sorteercentrum. Kan uiteraard per PostNL punt verschil in zitten maar in veel gevallen moet je daar mee rekenen.