Post NL frustratie!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biebz

Berichten: 5541
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 16:51

Linnie050 schreef:
Een vraagje

Voor het eerst gebruik gemaakt van een pakket automaat.

Hoe werkt het want ik heb nog geen pincode gekregen

Maandag bezorgd maar afhaaltijd volgt nog...?


[ [url=m/th7EQ7.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik zou even PostNL bellen.
Ik heb de laatste tijd dat de app niet meer update of ze scannen aan het eind niet goed.
Mijn pakketten blijven staan op bezorger is onderweg. Dagen lang. Terwijl het pakket allang bezorgd is op het PostNL punt.

MyWishMax

Berichten: 25573
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 07:53

Ik kreeg eerst een melding met tijdvak voor gisterenochtend. Met veel gedoe die tijd thuis en na half uur app geopend voor een update. Is die ineens veranderd dat ze vandaag komen. Nou, goed, erg vervelend dat dat komt terwijl het tijdvak bezig is. Soms gebeurt dat met vertraging maar het tijdvak duurde nog anderhalf uur zelfs, want dat is tegenwoordig 2,5 ipv 2.
Dus ik ga weer verder met alle afspraken, want was al lastig om thuis te zijn. Krijg ik later een melding dat ze het bezorgd hebben..... Echt wat voor nut heeft die app of überhaupt de track en trace als je en pas op de dag zelf hoort dat er een pakket komt (als het tijdvak al bezig is soms zelfs), dan een melding dat het de volgende dag pas komt en vervolgens toch bezorgd en gewoon half in de brievenbus gepropt. Of half is nog positief, hij bleef net aan hangen, denk dat 3 kwart nog buiten hing. Was officieel geen brievenbuspakket en handtekening verplicht omdat het hele belangrijke dingen zijn die echt overhandigd moeten worden.
Normaal komt het met een aparte koerier zelfs.

Postnl maakt er steeds meer een zooi van. Niet eens door personeel tekort maar hun eigen zaken niet op orde, zoals de track en trace. Hopelijk volgende keer weer de koerier, ookal kan je daar geen dag en tijd kiezen en is het tijdvak erg ruim.

Linnie050

Berichten: 11824
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 14:07

Contact gehad met post nl maar moest contact opnemen met de verzender.
Deze kan een onderzoek instellen.
Afwachten komende dagen.

Bedankt voor de reactie.

thirteenn

Berichten: 2085
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 07:46

Voor die pin moet je even bellen. Heb 2 keer die automaat gebruikt en beide keren nooit een pin gekregen.. bloed irritant maar met een telefoontje krijg je je pin.

lor1_1984

Berichten: 12097
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 14:51

Dus het komt erop neer dat je extra kosten mag gaan maken om je pakket te ontvangen terwijl je je al scheel betaald aan de verzendkosten etc tegenwoordig.
Mooi verdienmodel weer. +:)+

Heb laatst hetzelfde gehad met DHL, geen code oid ontvangen en via de chat kwam ik nergens, kon ik dus gaan bellen maar je telefoonkosten krijg je natuurlijk niet vergoed. :roll:
Pakt die kl*te pakketautomaat de qr-code ook nog eens niet.
Gelukkig stond er nog een code bij die ik gewoon kon invoeren maar wat een gedoe zeg om een pakketje af te halen bij een ophaalpunt. :roll:

mvdende

Berichten: 5765
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 07:34

Grrr -:(- -:(- -:(-

Kan het eens met een belangrijk pakket wél goed gaan?

Verzender heeft het pakket in een pakketkluis achter gelaten zaterdag, app gaf aan bezorging dinsdag 16 april. Maar track en trace blijft hangen op "we hebben uw pakket ontvangen" en vervolgens "we hebben het bezorgtijdstip niet gehaald, houd de app in de gaten"

Volgens mij is dit pakket helaas gewoon wéér kwijt. Met een Gopro erin van €260..... godzijdank heb ik doorgezet en marktplaats kopersbescherming afgesloten, dus als ik het pakket niet ontvang, krijg ik als het goed is mijn geld terug.

Maar de verzender snap ik óók niet....als je koper aangeeft dat je het naar een postnl punt moet brengen, waarom stop je z'n duur pakket dan in hemelsnaam in een stomme pakketkluis? Dan zou ik het gewoon afgeven aan een medewerker van een postnl punt.

Nou ja, hopelijk komt dat pakket nog boven water.

kiki1976

Berichten: 16936
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 06:27

Post.nl word hier echt wel vervelend.
Zouden donderdag een pakket afleveren tussen 14.00-15.00 welke om 14.45 naar een uurtje later aangepast.
Om 16.00 een berichtje, we hebben u gemist, maar weer eens niet geweest.
Pakket zou op het pakketpost wezen dus heen gelopen. Geen pakket, status in de app ook veranderd naar onderweg naar pakketpunt.
Uurtje later, pakket is op het pakketpost.
Maar geen tijd om het nog op te halen.
Gisteren na het werk heen, maar geen pakket.
Gevraagd of ze in hun voorraadlijst willen kijken. Daarin kunnen ze zien welke pakketten ze in huis hebben.
Mijn pakket staat ertussen maar ze kunnen hem niet vinden.

Ieder pakket word bij inname ingescand door het punt, dus waar is die.
Zegt ze doodleuk, ik ben bang dat we hem nadien op de verkeerde kar hebben gelegd en dat die weer mee is gegaan met de post.

Pffff echt wat een drama bedrijven

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78633
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 09:52

Hier is gisteren een pakket in de stromende regen neergezet, aan de voordeur. Neerzettoestemming is als de pakketbus niet gaat onder de overkapping, maar het wordt gewoon aan de deur neergezet. Dit pakket was overigens te groot voor de pakkketbus.
Er was ook niet aangebeld, we waren gewoon thuis. Jammer dat we het pakket ruim een uur later pas vonden, doos was doorweekt en viel uit elkaar.
Gelukkig kon het geen kwaad voor de inhoud van het pakket, dekbedovertrekken en hoeslakens die goed in plastic verpakt waren en toch linea recta de wasmachine in gingen. :))

kiki1976

Berichten: 16936
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 10:56

Hier is het pakket volgens de track and tracé opnieuw onderweg naar het pakket punt

Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 12:21

Neonlight schreef:
Hier is gisteren een pakket in de stromende regen neergezet, aan de voordeur. Neerzettoestemming is als de pakketbus niet gaat onder de overkapping, maar het wordt gewoon aan de deur neergezet. Dit pakket was overigens te groot voor de pakkketbus.
Er was ook niet aangebeld, we waren gewoon thuis. Jammer dat we het pakket ruim een uur later pas vonden, doos was doorweekt en viel uit elkaar.
Gelukkig kon het geen kwaad voor de inhoud van het pakket, dekbedovertrekken en hoeslakens die goed in plastic verpakt waren en toch linea recta de wasmachine in gingen. :))

Ik vond vorige week een pakketje natgeregend midden op de weg. Ik reed er bijna overheen.

Even op het etiket gekeken en het was van een huis even verderop. Daar hing een briefje of de bezorger het in de achtertuin onder de tuintafel wilde leggen. Nou leek het me geen strak plan om om 5 uur ‘s ochtends in iemands achtertuin te gaan, dus ik heb het op een verhoging naast de voordeur gelegd met een briefje in de brievenbus dat ik het pakketje gevonden had. Het was een warme dag overdag dus hopelijk droogde het op, maar het kwam van een babywinkel. Volgens heeft de bezorger het gewoon uit de bus gegooid???

flintstones
Berichten: 153
Geregistreerd: 15-08-22
Woonplaats: in een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 15:32

Nou vandaag eens een goede Ervaring met postal
Briefje aan de deur gehangen Dat we vanachter zaten en hij het maar aan de poort moest zetten, hij zag ons heeft even Hoi geroepen en we zijn het aan de poort gaan Halen

Maaike_Ma
Berichten: 1259
Geregistreerd: 26-05-09
Woonplaats: didam

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 18:00

hier van de week een brief van de belastingdienst bezorgd, is losgemaakt en weer met plakband dichtgeplakt.....

Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 18:02

Maaike_Ma schreef:
hier van de week een brief van de belastingdienst bezorgd, is losgemaakt en weer met plakband dichtgeplakt.....

Dat lijkt me eerder herstel van een niet goed dichtgeplakte envelop?

Maaike_Ma
Berichten: 1259
Geregistreerd: 26-05-09
Woonplaats: didam

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 19:04

deze was echt van links naar rechts over de volledige breedte losgemaakt. lijk me echt geen herstel.....

assie

Berichten: 9494
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 09:28

Die blauwe enveloppen van de belastingdienst plakken niet altijd goed dicht. Dus kan best dat het hersteld is met plakband.

Op mijn vorige werk kwamen er wekelijks heel veel van die blauwe enveloppen binnen, denk dat zeker 10% niet heel best dicht zat.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37438
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 16:19

-O- grrrrrrr mail van post.nl dat ik een pakket niet heb opgehaald en dat het wordt teruggestuurd. Maar als ik niet weet dat daar iets is afgeleverd kan ik het toch ook niet ophalen? Erg onhandig zo. En niet bepaald tof, ik weet ook niet wat er in zit. Een pakket van bijna 2 kg en 40 bij 50 bij 20 cm. Wat nu?

Froukje
Forever young

Berichten: 10866
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 16:21

Als je niet weet wat er in zit zal je het ook wel niet direct missen...
Met de track and trace kun je toch zien op welk postkantoor het ligt?

Als het is terug gestuurd zit er niks anders op dan contact op te nemen met de webshop om te kijken of ze het opnieuw willen verzenden of dat je opnieuw moet bestellen.

En als je niks hebt besteld even goed checken of die mail wel echt van PostNL afkomstig is en niet op linkjes drukken die in de mail staan.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37438
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 16:24

Ik heb het track en trace nummer opgeschreven en in de postapp ingevuld. Daar komt het opeens als zijnde bezorgd en niet opgehaald en terug gestuurd. Maar ik check iedere dag die postapp en er stond niets over dit pakket tot nu opeens alle meldingen erover in een keer worden neergezet

Ik ben wel al een eeuwigheid aan het wachten op iets wat eerder zoek was maar dan nog. Hoe kun je weten dat er iets wacht als je er nooit een melding van hebt gehad.

kiki1976

Berichten: 16936
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 23:42

De app van post.nl is de laatste tijd sws drama. Klopt hier vaker niet dan wel.

Maar uiteindelijk is mijn pakket gisteren opnieuw bij het post.nl punt afgeleverd.

Had nog wel een klacht ingediend bij post.nl en die geven gewoon de webwinkel de schuld. Hoe dan? De webwinkel heeft gewoon gedaan wat ze moesten doen, post.nl niet

MyWishMax

Berichten: 25573
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 08:07

Ik had voor 1 keer neerzettoestemming aangezet, omdat het bezorgvak nog de hele dag was en ik 's ochtends niet thuis was en verder niks kon wijzigen.

Normaal staat buren aan en 0 problemen, tot ze vorige keer bij de buren hadden bezorgd (nouja paar huizen verderop) waar ik absoluut niet wil aan bellen en niks mee te maken wil hebben. Die mensen spreken zelfs mensen aan die aanbellen bij mij dat zij dingen wel willen aannemen. Zoals hulp die taart kwam brengen toen ik niet thuis was, zij wilden het wel aannemen hoor. En nee, zij doen al jaren alsof ik niet besta, er is al politie bij geweest en echt gewoon liever geen pakketten als daar bezorgen. Ik denk namelijk dat ze dat met het vorige pakket ook gedaan hebben en ik ben 5 keer langsgeweest zonder dat er open werd gedaan.

Ipv neerzetten waar ik het gezegd had, netjes niet zichtbaar voor anderen enzovoorts, stond het gewoon open en bloot voor de voordeur... was gelukkig droog maar dan heb je dus wel een probleem als het weg is, want je hebt toestemming gegeven. Heb de toestemming meteen weer ingetrokken, bezorger doet er toch niks mee. Maar goed, normaal staat dus bezorgen bij buren aan als ik niet thuis ben en dan zetten ze het alsnog voor de voordeur.

Spenk
Berichten: 21869
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 11:34

Ja daar trekken ze zich helemaal niks van aan.

Hier ook geen neerzettoestemming meer maar het helpt niks. Ze gooien alles voor de voordeur. Weer of geen weer...

MyWishMax

Berichten: 25573
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 11:40

Ja en met toestemming kan je ook niet aankloppen bij pakketdienst want die zijn niet verantwoordelijk. Lekker dan als ze niet eens neerzetten waar het mag maar open en bloot.

Zonder toestemming kan je iig nog zeuren, maar het is gewoon belachelijk. Vooral als je dus niks kan wijzigen qua bezorging

Spenk
Berichten: 21869
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 11:44

Sterker nog laatst bij een pakketje vroeg de bezorger van PostNl of ik hem even kon zeggen waar hij het pakket mag neerleggen als wij er niet zijn want pakketpunt of buren vond die te veel werk -O-

Dus we moesten maar gewoon een plek bedenken anders legde die het voor de deur.

MyWishMax

Berichten: 25573
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 13:21

Bizar hoor.

Mijn plek was 50cm naast de voordeur :+ dus ipv een plankje voor het pakket zetten (van 20cm bij 15, terwijl pakket groter is) was het 1 stap naar rechts, klep open en klaar.

Het maakt dus niet uit wat je doet of aangeeft, ze gooien het neer waar zij willen. Alleen heb je dan niks meer om bij ze aan te kloppen

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37438
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 13:35

-:(- ik ben al ruim een uur aan het bellen met "klantenservice" van postnl. Wat een kansloze bedoening zeg. 8)7 Fout in het systeem heeft gemaakt dat de meldingen van het pakket nooit zijn verstuurd door hun. Tjsa dan weet je dus gewoon niks als ontvanger. Het zou nog in het post sorteercentrum zijn. Maar daar is het ook al niet meer.

Pakket is dus nu naar een mij onbekend postbus adres waar geen enkel contact mee te krijgen is. Gewoon uitermate -:(- -:(- -:(-

En post,nl die zegt doodleuk ja wij kunnen niks doen had u het maar moeten ophalen, maar als je nooit enige melding krijgt per mail of app dat het bezorgd wordt, is bezorgd of ligt te wachten om opgehaald te worden. _-:( -:(- hoe moet je dan weten dat je iets moet ophalen zonder track en trace code of wat. :?