Eenzaam gevoel na overlijden hond - 3 mnd geleden overleden

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anjali
Berichten: 15209
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 14:05

Kun je niet wat vaker naar je paard gaan dan?Ik snap jouw gevoel helemaal.Ik ga zelf geen relatie aan met iemand die geen huis vol dieren zou willen,maar niemand is volmaakt en je hebt deze relatie nu eenmaal al.Vond hij het dan niet leuk met jouw overleden hond? Die hond was zeker heel eenkennig en hield alleen van jou en niet van hem?

ista
Berichten: 1138
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 14:21

Mandy_89 schreef:
In woon in de regio achterhoek.


Jammer!! Ik zoek namelijk een soort van co-ouder voor onze hond, maar ik woon regio Den Haag...
Succes TS!

Schuur_

Berichten: 4908
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 14:44

Janine1990 schreef:
Mandy_89 schreef:
Probleem is dat er met mijn vriend niet echt over te praten is.

Hij zegt nog niet aan een hond toe te zijn en misschien dat er ooit nog wel eens een hond zou komen. En dat het mijn probleem is dat ik een hond wil en hij heeft er geen boodschap aan..

Meer krijg ik er niet uit..

Alleen argumenten als je hebt ook al een paard, en de cavia's zijn er ook nog.


Is het een mogelijkheid dat hij er nog niet aan toe is wegens verdriet? Reden dat mijn vader nooit een hond wilde. Hij heeft uiteindelijk ook het meeste verdriet gehad denk ik.



Is het niet dit>? Dat is bij mijn moeder ook het geval. Bij de laatste hond heeft ze heel erg getwijfeld omdat het verdriet zo groot was van de hond ervoor. Toen deze onverwachts is ingeslapen zei ze ook 'er komt nooit meer een hond'. Puur voor het verdriet niet meer mee te moeten maken. Mijn vader wilt heel graag terug een hond.
Ik heb zelf 2 honden en deze drop ik af en toe bij mijn vader of we gaan samen een eindje wandelen en dat doet hem veel plezier (en als ik niet kijk worden ze rotverwend door mijn moeder)

Kan je op avonden dat je eenzaam bent niet naar je paard? Daar is misschien ook aanspraak? Of bij je vriend zitten als die aan het sleutelen is?

BigOne
Berichten: 38484
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 14:45

Mandy , zit er niet iets anders achter, financieel of zo? Weet niet of jij een vaste baan hebt of dat je vriend vind dat er teveel geld naar de dieren gaat? Soms zeggen mannen het ene en bedoelen ze heel iets anders. Probeer toch met hem echt serieus in gesprek te blijven want een partner die een andere partner iets ontzegt moet daar een hele goede reden voor hebben waar je je alletwee in kunt vinden. Want anders gaat het op den duur wringen en laat hem anders dit topic maar lezen dan zal hij zien hoe sommige andere mensen er over denken.

ravellie

Berichten: 3079
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 14:48

Allereerst heel veel sterkte met het loslaten van je trouwe vriend

Ik ken je verhaal en het gevoel van verdriet en eenzaam zijn

Ik heb 14 jaar een blonde labrador gehad.
Ze is vorig jaar ingeslapen, ze was oud en zo moe en kon niet meer opstaan.
Ik mis haar nog iedere dag.
En de ene dag is het gevoel van tranen sterker als de andere dag.
Pas als iets of iemand er niet meer is, weet je daarvan de impact op je leven.

Als advies wil ik je meegeven zoek ik iets waar jij rust en ontspanning uit haalt.
Bij mij bleek dat bijvoorbeeld lopen ( echt een flinke wandeling dus) in het begin heel raar om te doen zonder hond, maar bij mij bleek dat ik er echt rustig van werd.
Ik doe het nog steeds een paar keer per week ( naast werken en de sportschool)

Ook ik zou graag weer een labrador willen, al is het dan wel opnieuw beginnen.
Ik adviseer je hier niet te snel aan te beginnen, dan ga je alleen maar vergelijken en is de kans groter dat er terleurstelling is en geen klik
We hebben in Januari een herplaatser labrador gehad en dat is niets geworden ondanks begeleiding, hondencursus etc.

Dus geef verdriet ook de ruimte

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 15:04

Mandy_89 schreef:
Probleem is dat er met mijn vriend niet echt over te praten is.

Hij zegt nog niet aan een hond toe te zijn en misschien dat er ooit nog wel eens een hond zou komen. En dat het mijn probleem is dat ik een hond wil en hij heeft er geen boodschap aan..

Meer krijg ik er niet uit..

Alleen argumenten als je hebt ook al een paard, en de cavia's zijn er ook nog.


Ik vind zijn uitspraak nogal heftig, dat het niet zijn probleem is...

Ik heb een maand geleden mijn hond in moeten laten slapen en ik mis haar nog iedere dag! De leegte en stilte in de avond, de wandelingen, alles. Ik woon sinds kort samen, heel lang hebben ze elkaar niet gekend maar lang genoeg om te zien hoeveel ik om haar gaf en hoe het mijn "kind" was.
Zonder twijfel zei hij ook meteen, zodra er een nest is waar jij een pup van wilt gaan wij die halen...

En tja de redenen dat het makkelijker is zonder hond, weggaan etc. Ligt er ook maar net aan hoe of wat.
Ik/wij hebben het nooit als hinder ondervonden. Nu was ze ook erg makkelijk en ik hoop dat de volgende ook zo gaat worden.
Vind dat mensen snel te moeilijk doen en in de stress raken bij de gedachte dat je niet meer (makkelijk) een dagje/weekje etc weg kunt gaan.

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Eenzaam gevoel na overlijden hond - 3 mnd geleden overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 15:11

Zo vind het wel heftig wat sommigen hier zeggen. Misschien is hij er wel gewoon heel erg verdrietig nog van en is er nog niet aan toe? Wij hebben een half jaar geleden onze hond laten inslapen en zijn daar nog steeds verdrietig over. Hebben daarom maar kittens uit het asiel gehaald ipv een nieuwe hond, omdat we bang zijn dat we de nieuwe hond te veel met onze vorige zouden vergelijken. Wellicht heeft hij dat ook maar kan hij dat niet zo goed verwoorden?

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Re: Eenzaam gevoel na overlijden hond - 3 mnd geleden overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 15:35

Ten eerste ts, heel veel sterkte! Helaas herken ik het heel erg goed. Wij hebben mijn hondje ruim een maand geleden in laten slapen. Nu blijven we over met 1 hond, en ik wil er heel graag een stabiele oudere hond bij. Mijn vriend laat me echter elke dag weten dat hij het absoluut niet wilt en zelfs spijt heeft van de pup die we samen hebben genomen. Echter hou ik wel van hem.


Ik denk dat je voor jezelf moet bekijken of hij nog teveel verdriet heeft,of het gewoon echt niet meer wilt. Vanuit daar zou ik verder kijken.

mystery1980
Berichten: 4249
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: Eenzaam gevoel na overlijden hond - 3 mnd geleden overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 15:51

Klinkt mij als een man die moeilijk praat, zoek een goed moment om eens door te vragen. Vraag bijvoorbeeld ook eens of hij nog wel eens aan jullie oude hond denkt misschien kan dit een beetje het praten met gevoel open breken.

truus1970

Berichten: 1260
Geregistreerd: 07-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 16:18

Beter om NU een hond te kiezen. Dan heb je nog ongeveer 2 jaar de tijd om in zijn opvoeding te steken. Als er dan straks een kindje is, Heb je veel profijt van een opgevoede hond. een pup opvoeden met kleine kinderen om je heen is lastiger. En hond en kind groeien samen op. Dat is zo prachtig. Ik hoop voor je dat je je gemis duidelijk kan maken aan je vriend.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 17:08

Sterkte TS. Dat je vriend geen hond wilt kan ook te maken hebben met zijn manier van rouwen. Dat hij pas over een paar jaar een hond wilt is misschien wel verstandig aangezien je met een baby het druk zult hebben en de hond veel minder aandacht kan krijgen. Als je dan ook nog een paard hebt is de tijd wel heel vol. Weet zeker dat jij straks als het zover is ook je rust hard nodig hebt. Ik zie zo vaak op forums voorbij komen dat de hond weg moet met 1 a 3 jaar omdat het te druk is met de baby en de hond meer dan genoeg energie heeft en men niet echt meer aan behoeften van de jonge hond toe komt.... Dat zou sneu zijn voor de hond.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 17:15

Allereerst, sterkte TS!

Ten tweede, ik zie vooral staan : mijn vriend wil dit niet, mijn vriend ziet dat niet zitten etc etc.
En jij dan? Jij bent er ook nog, hij is niet de baas des huizes denk ik.
Ik snap dat je er beide achter moet staan, absoluut, maar omdat hij het niet wil, wil niet zeggen dat het ook gewoon een nee is en blijft.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 17:28

Mandy_89 schreef:
Probleem is dat er met mijn vriend niet echt over te praten is.

Hij zegt nog niet aan een hond toe te zijn en misschien dat er ooit nog wel eens een hond zou komen. En dat het mijn probleem is dat ik een hond wil en hij heeft er geen boodschap aan..

Meer krijg ik er niet uit..

Alleen argumenten als je hebt ook al een paard, en de cavia's zijn er ook nog.



Offfffff je vriend de deur uit doen :+ , hij woont niet alleen, hij kan toch wel een beetje aan je wensen tegemoet komen? Is hij altijd zo kort voor de kont?

Hutcherson

Berichten: 7439
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 23:49

KarinLF schreef:
Mandy_89 schreef:
Probleem is dat er met mijn vriend niet echt over te praten is.

Hij zegt nog niet aan een hond toe te zijn en misschien dat er ooit nog wel eens een hond zou komen. En dat het mijn probleem is dat ik een hond wil en hij heeft er geen boodschap aan..

Meer krijg ik er niet uit..

Alleen argumenten als je hebt ook al een paard, en de cavia's zijn er ook nog.



Offfffff je vriend de deur uit doen :+ , hij woont niet alleen, hij kan toch wel een beetje aan je wensen tegemoet komen? Is hij altijd zo kort voor de kont?


Ik wilde dit ook opperen ja. Dit is echt de beste oplossing.
Gewoon hem eruit, pup erin! Eenzaamheid voorbij! Hond is altijd blij als je thuiskomt, hond zeurt niet, wil altijd knuffelen, vind je kookkunsten geweldig, maakt wel een beetje rommel, zorgt dat je voldoende beweging krijgt en je weet zeker dat ie alleen jou wil als baasje.

Hij komt idd vrij dominant over. Brrrr.

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Eenzaam gevoel na overlijden hond - 3 mnd geleden overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 23:59

Je hoort maar 1 kant vh verhaal.

mika11

Berichten: 11125
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 00:12

Goh lastig hoor.
Ik heb ook altijd honden gehad, nu nog, mijn hele leven, zou niet zonder kunnen.
Maar als je samen woont, heb je rekening met elkaar te houden.
Van twee kanten, je moet er samen uit komen.
Je moet er goed over praten, wat het voor je betekent.
En jij moet weten wat je vriend precies tegen houdt.
Hopelijk kun je iets vinden wat werkt voor beiden, dat je bv een niet-verharend hondje hebt, oppas hebt geregeld voor allerlei omstandigheden.
In ieder geval dat alle partijen er mee kunnen leven en het ook goed is.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 00:42

Afbeelding


Afbeelding

Palmera

Berichten: 9491
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Eenzaam gevoel na overlijden hond - 3 mnd geleden overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 00:54

Die bovenste is op mij van toepassing! :D

Ik voeg er ook aan toe dat een man in mijn leven van honden moet houden. Anders komt hij niet in mijn leven.
Hoe geweldig hij ook is, ik heb een dusdanige liefde voor honden die geen mens mij kan afnemen, dus ook die man niet. :)

KellyDV

Berichten: 1123
Geregistreerd: 04-08-09

Re: Eenzaam gevoel na overlijden hond - 3 mnd geleden overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 00:59

Samen bespreken met je vriend wat voor huisdier je kan nemen.
Hij moet het er maar mee eens zijn :+ Beter dan eenzaam, of hij moet zelf vaker thuis zijn? :D :')

Hutcherson

Berichten: 7439
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 01:00

lieveli schreef:
Je hoort maar 1 kant vh verhaal.


Laten we dan allemaal vooral stoppen met reageren op bokt! Alle real life topics kunnen gesloten en alle adviesvraag topics ook.

Ontopic, is deze jongen verder wel een persoon die bij jou en jouw (toekomst) wensen past?

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 01:13

RoyceMack schreef:
lieveli schreef:
Je hoort maar 1 kant vh verhaal.


Laten we dan allemaal vooral stoppen met reageren op bokt! Alle real life topics kunnen gesloten en alle adviesvraag topics ook.

Ontopic, is deze jongen verder wel een persoon die bij jou en jouw (toekomst) wensen past?


Nee aansturen op een relatiebreuk is gezond.

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 01:17

Wie heeft er toendertijd voor de hond gekozen die je had.

Hutcherson

Berichten: 7439
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 01:30

lieveli schreef:
RoyceMack schreef:

Laten we dan allemaal vooral stoppen met reageren op bokt! Alle real life topics kunnen gesloten en alle adviesvraag topics ook.

Ontopic, is deze jongen verder wel een persoon die bij jou en jouw (toekomst) wensen past?


Nee aansturen op een relatiebreuk is gezond.


Een grote portie sarcasme en humor is wel fijn en handig in het leven.

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Re: Eenzaam gevoel na overlijden hond - 3 mnd geleden overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 06:41

Aangezien er plannen liggen voor het proberen te krijgen van een kindje, is de relatie wel serieus en gericht op de toekomst, neem ik aan....

BigOne
Berichten: 38484
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 09:58

Mensen moeten voor zichzelf afvragen wat de toekomst brengt wanneer je al jong danst naar de pijpen van je partner. Natuurlijk gaan huisdieren in overleg en de partner van ts wil nog twee jaar vrijheid en dan zal hij ook zijn knutselavond terugbrengen naar 1 om op de kleine te passen. (Hypothetisch) Maar in mijn geval was een relatie met een partner die avondjes en weekendjes weg belangrijker vind dan dagelijks fijn leven met mijn dieren toch niet acceptabel.