Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 20:10

Rytir schreef:
Inclusief jacuzzi en binnensauna, dan is het die 100 wel waard :Y)


Dat vind je echt niet voor 100 in de zomer en in de winter eigenlijk ook niet.

Gini
Berichten: 17979
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 20:16

Poekkie schreef:
Een normaal vakantiehuis voor 2 personen aan 500 euro per nacht lijkt me wel zot :o


200 euro dan. Of 120 euro.
Iemand biedt haar vriendin een verblijf in haar vakantiehuis aan met een korting van 10% per nacht.
Valt dat onder gierig? korting geven = gierig tenzij het een bepaald percentage is?

Poekkie

Berichten: 7364
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 21:46

Gini schreef:
Poekkie schreef:
Een normaal vakantiehuis voor 2 personen aan 500 euro per nacht lijkt me wel zot :o


200 euro dan. Of 120 euro.
Iemand biedt haar vriendin een verblijf in haar vakantiehuis aan met een korting van 10% per nacht.
Valt dat onder gierig? korting geven = gierig tenzij het een bepaald percentage is?


Dat kan ik zo niet zeggen, hangt wat af van de verhouding tussen beide personen.
Is het je collega of een verre vriendin… dan vind 10% het best wel een ok aanbod.
Is het een heel naaste vriendin of naaste familie… dan vind ik 10% best gierig, afhankelijk van de omstandigheden.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 22:13

100 euro noem ik ook niet goedkoop. Nu zijn het mijn eigen waarden maar ik zou echt niet zoveel geld aan vrienden vragen (liefst helemaal niks)- zeker niet wanneer het huis die week toch niet gebruikt wordt. Ik zou hoogstens vergoeding vragen voor wat ze verbruiken.
Het hangt er natuurlijk vanaf hoe 'close' jullie zijn. (Bij mij is het vrij simpel: je bent een vriend of je bent het niet. Maar ik weet dat er bij de meeste mensen wat meer variatie inzit. :') )

Ik vraag me af wat de normale vraagprijs is voor het huis per nacht. Want een vakantiehuis in Nederland lijkt me nu ook weer niet zo bijzonder.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 12:31

Zo gierig dat ie leuk is ;)

Wij hadden de gourmetpan mee naar vakantiehuisje, iedere keer denken we zullen we hem vervangen, krom, laag wordt steeds slechter dus slecht schoon te maken. Na 2 avondjes gourmetten besloten hem weg te gooien, denk weet je wat, ik zet m naast de container, binnen nog geen uur was ie weg :)) we hadden hem dus ook niet meer schoongemaakt.

Dat mensen gewoon een smerige gourmetpan van de milieustraat meenemen. Naja ach, even goed schoonmaken en je kan weer een paar avondjes gourmetten en m desnoods weer weggooien. Al kan huren hier ook geloof ik, is ook niet heel duur.

Ashleytjuhh

Berichten: 6707
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 12:45

Op vakanties gebeurd dat best vaak.
op de camping waar wij altijd komen in Spanje gebeurd dat ook met van alles :o worden vaak echt goede spullen zo weg gedaan hoor.

Optiwolk

Berichten: 4787
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 13:17

Idem op festivals.
Ik denk dat mijn man met meer prima tenten etc naar huis kwam dan dat hij ooit gekocht heeft.

Foaly

Berichten: 4994
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 13:28

En niet alleen spullen die bij het afvalstation staan. Mijn broertje werkt als onderhoudsmonteur op het vakantiepark van Duinrell en mensen nemen ook gerust de magnetron of tv mee als ze vertrekken uit de stacaravan :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 13:32

Foaly schreef:
En niet alleen spullen die bij het afvalstation staan. Mijn broertje werkt als onderhoudsmonteur op het vakantiepark van Duinrell en mensen nemen ook gerust de magnetron of tv mee als ze vertrekken uit de stacaravan :=


Wow, dat is niet gierig, maar gewoon pure diefstal :n

Maflinger_S
Berichten: 12179
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 13:41

Nou ja, diefstal is ook een vorm van gierigheid ...

Foaly

Berichten: 4994
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 13:42

Is het ook, helaas kunnen ze er niet veel mee. Er is meestal geen bewijs dat het de gasten van die caravan waren want de deur wordt niet altijd op slot gedaan als ze vertrekken (oftewel, het kunnen ook de mensen van de caravan tegenover zijn). En je kunt moeilijk mensen opbellen van 'sorry, hebben jullie per ongeluk misschien de magnetron meegenomen zo ja dan willen we die graag terug alsjeblieft'.

lor1_1984

Berichten: 12087
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 14:04

Ik neem planten mee die bij de ondergrondse containers staan. :+
Kan ook als gierig gezien worden, maar goede planten naar de stort laten gaan omdat ze uitgebloeid zijn of een paar bruine/verdroogde blaadjes hebben vind ik zonde. :o

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 14:27

Foaly schreef:
Is het ook, helaas kunnen ze er niet veel mee. Er is meestal geen bewijs dat het de gasten van die caravan waren want de deur wordt niet altijd op slot gedaan als ze vertrekken (oftewel, het kunnen ook de mensen van de caravan tegenover zijn). En je kunt moeilijk mensen opbellen van 'sorry, hebben jullie per ongeluk misschien de magnetron meegenomen zo ja dan willen we die graag terug alsjeblieft'.


Ik was een tijdje terug in een hotel waar in de badkamer een brief hing met een tekst in de trant van: “als u onze handdoeken/beddengoed/föhn ook zo fijn vind kunt u ze voor X-bedrag bij de front Office aanschaffen. Als u geen zin hebt om langs de front office te gaan kost het X en halen we dat voor u van uw rekening” geen idee of dat in de praktijk echt kan natuurlijk maar ik vond het wel een goeie.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 14:39

Ik heb wel eens in een hotel een borg moeten betalen omdat de badjassen zo belachelijk vaak gejat werden daar. :') Echt schandalig.

hahahatsjoe

Berichten: 2409
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 14:42

Heb ooit eens een kimono meegenomen uit een hotel in Tokio, maar niet omdat ik gierig was, meer omdat ik het een gaaf ding vond en hem niet kon kopen. Eigenlijk schandalig maar na meer dan 10 jaar gebruik ik hem nog steeds.

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 14:42

Dit doet me denken aan de keer dat mijn arme kat een enorme vlooienplaag met zich mee had genomen :(:)
Ik had een prachtig hoogpolig tapijt dat na 4x behandelen nog steeds krioelde van de beestjes, dus ik heb hem met pijn in het hart opgerold en bij de afvalcontainer gelegd. Binnen een uur was het tapijt weg en had een buurtbewoner er een vlooieninfestatie bij :=

fokfanaat

Berichten: 20220
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 14:44

dat is wel een mooi mop zeg!

lor1_1984

Berichten: 12087
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 14:45

Dat is dus de reden dat ik geen (stoffen) meubels enzo meeneem als die aan de straat staan. :+
Je weet het gewoon niet en ik neem dat risico liever niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 14:48

hahahatsjoe schreef:
Heb ooit eens een kimono meegenomen uit een hotel in Tokio, maar niet omdat ik gierig was, meer omdat ik het een gaaf ding vond en hem niet kon kopen. Eigenlijk schandalig maar na meer dan 10 jaar gebruik ik hem nog steeds.


Maar als je iets niet kunt kopen en het wel meeneemt, dan noem je dat jatten.. Nog erger dan gierigheid :+

LWDaisy

Berichten: 4813
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 17:31

Ik was laatst bij vrienden thuis die er een sport van maken shotjes-glazen mee te jatten, als souvenir :+
Een bepaald etablissement had hun shotjes-glazen op de onderkant laten bedrukken met "gestolen bij x" :')

xSCWx
Berichten: 7081
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 22:00

topsylover schreef:
Dit doet me denken aan de keer dat mijn arme kat een enorme vlooienplaag met zich mee had genomen :(:)
Ik had een prachtig hoogpolig tapijt dat na 4x behandelen nog steeds krioelde van de beestjes, dus ik heb hem met pijn in het hart opgerold en bij de afvalcontainer gelegd. Binnen een uur was het tapijt weg en had een buurtbewoner er een vlooieninfestatie bij :=

Dat doet mij denken aan de mand van onze hond. Prachtige grote orthopedische mand, ook echt een duur ding. Helaas werd ze erg ziek en moesten we haar laten inslapen, dat hebben we in die dure mand gedaan (want dat was haar favoriete plek). Het crematorium vroeg ons of we de mand terug wilde hebben, nou ja graag we hebben nog een hond die er graag in ligt. Maar nooit bedacht dat ze haar blaas en darmen had geleegd en dat ze er een uur of 12 op heeft gelegen werkte vast ook niet mee… In ieder geval, helaas kregen we de stof en memory foam vulling niet meer schoon dus bij het grof vuil gezet. Een uur later was hij weg, leek schoon van de buitenkant want ja, we hadden nog een en ander geprobeerd maar de lucht was echt… Zo’n muffe lijken lucht om het oneerbiedig te zeggen… Wellicht hadden we er even een briefje bij moeten leggen :=

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 22:29

Met kamperen hadden wij ook een keer een luchtbed dat van binnen stuk was, in de tent viel het niet op maar het lag zo raar, toen buiten de tent nog eens opgepompt en het was net een ballon. Die ook in de container maar die was ook snel weg, je zou toch denken dat mensen er vanuit gaan dat een luchtbed lek is als hij in de container ligt.

Cowboy55
Berichten: 8538
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 22:36

LWDaisy schreef:
Ik was laatst bij vrienden thuis die er een sport van maken shotjes-glazen mee te jatten, als souvenir :+
Een bepaald etablissement had hun shotjes-glazen op de onderkant laten bedrukken met "gestolen bij x" :')


Standaard bierglazen of shotglazen kun je meestal (bijna) gratis hebben als je even vraagt in het café of de bar.

Dan hoef je ook niet al die trappen van de Montmartre in Parijs op te sprinten met een café-eigenaar op je hielen omdat je maat een luilebollig Kronenbourg bierglas (a €0,50) gejat heeft. -:(-

Hevonen

Berichten: 5649
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 22:46

hahahatsjoe schreef:
Heb ooit eens een kimono meegenomen uit een hotel in Tokio, maar niet omdat ik gierig was, meer omdat ik het een gaaf ding vond en hem niet kon kopen. Eigenlijk schandalig maar na meer dan 10 jaar gebruik ik hem nog steeds.


Lang geleden hadden we buren die er trots op waren dat hun hele servies, alle bestek, handdoeken, badjassen, asbakken, beddengoed en nog veel meer in hotels was 'verzameld'. Ik vind dat dat veel te ver gaat.
En ja, ze waren heel gierig (overigens ook erg aardig); op een dag kwamen ze mijn taartdecoratieset lenen. Ik had daar voor gespaard en had 'm pas eenmaal gebruikt (spuitzak met 12 rvs mondstukken, sjablonen, plateau etc). Alles was van heel goede kwaliteit, een dure set. Ik kreeg een spotgoedkoop plastic spuitzakje met 2 plastic spuitstukjes terug, want 'de mijne was kapotgegaan'. Behalve dat je dan wel erg veel geweld had moeten gebruiken, had je - vind ik - toch echt een vergelijkbare moeten teruggeven. Achteraf denk ik dat ze hem gewoon gehouden hebben, zoals al die andere dingen. Niet netjes.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 23:30

Ohja... ik kreeg op mijn 18e opeens allemaal dingen voor mijn "uitzet". Zat daar helemaal niet op te wachten maargoed... van mijn opa en oma die altijd in Turkije in een hotel op vakantie gingen kreeg ik 2 witte handdoeken met Ibis erop, ik kende de Ibis keten helemaal niet maar ik vroeg verontwaardigd of ze die bij een hotel gejat hadden omdat het van die typische hotel handdoeken waren. Werd ze nog boos ook want die had ze gewoon gekocht bij dat hotel, nou geloof er helemaal niets van want ik kende ze langer dan vandaag...

Morgen ga ik weer weg uit het vakantiehuisje, zit me toch af te vragen wat er zou gebeuren als je bijvoorbeeld een koffiezetapparaat mee zou nemen, ga ik natuurlijk niet doen maar volgens mij zit dat gewoon in de prijs van de koffiecups die je op het park kunt kopen ingecalculeerd want die zijn precies 2x zo duur als bij de Albert Heijn.