[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fleurtjeuh
Berichten: 10418
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 17:50

Ja die heb ik ook Magrathea :)

Luxorvalkje
Berichten: 1946
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 18:01

Nou, ik hoop dat ik volgende week ook ‘besproken’ wordt. Hoop op een goede uitkomst.

Een baby krijgen is niet goed voor je lijf, portemonnee en ook niet duurzaam.

Abortus of MA-pil is ook niet goed voor je lijf, voorkomen is beter dan genezen.

De pil is ook niet ‘natuurlijk’ en al die hormonen komen in ons drinkwater terecht. En veel vrouwen hebben er last van.

Dan bespaar ik met de door mij gewenste sterilisatie toch een hoop kosten.
Baby (werkgever, zorg)
Medicatie (zorg)
Dan is eenmalig verhelpen wat mij betreft een beter idee.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 18:05

Ik vind de tip hier van map in huis hebben een hele slimme net als wat testen in huis hebben. Ik heb namelijk 13 jaar lang de pil doorgeslikt (iom mijn HA) maar ik was niet seksueel actief dus daar nooit over nagedacht. Nu ik ben gestopt met de pil (ook wederom in overleg met mijn HA) en prompt heb ik een leuke vent achter mij aan lopen :+ die ikzelf ook wel beter wil leren kennen :Y)

Dus onder de mom moderne vrouw regelt het zelf dus bovenstaande dingen in huis. Zou ik ook zelf condooms kopen? No way in hell dat ik een oepsje ga krijgen.

fleurtjeuh
Berichten: 10418
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 18:14

Just to be sure, het kan nooit kwaad chamion.
Zoals je zegt, de moderne vrouw regelt het zelf.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 18:19

Kom ook even binnenvallen :o

Hoe zit dat met de prikpil? Want dan word je niet ongesteld en heb je geen stopweek, is dat dusdanig betrouwbaar dat je daar op kan vertrouwen? Of toch ook voor de zekerheid maar testen?

fleurtjeuh
Berichten: 10418
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 18:20

Ik zou de prikpil niet kunnen vertrouwen. Je weet niet precies wanneer hij uitwerkt, en als je dan net op het goede moment sex hebt, tja dan is het mis

Berdien

Berichten: 64587
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 18:26

Zeker condooms in huis halen chamion! Toen ik nog aan het daten was had ik ze ook altijd zelf bij me. Zowel thuis als in mijn tas.

Leo

Berichten: 50217
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 18:39

Gewoon lekker in huis halen, je kunt maar zeker zijn :j

Wat een bizarre redenatie dat je maar een abortus moet plegen als je een falend spiraaltje of ander AC middel hebt.. Abortus is eveneens slecht voor je lijf en wat denk je dat het emotioneel met je doet, zélfs als je geen kinderwens hebt?
Ik laat liever de boel afbinden uit voorzorg dan dat ik moet leven met een abortus.

Ik heb nu al jaren doorlopend een spiraaltje en twijfel om vanwege de hormonenzut die te laten verwijderen en even 'zonder' te gaan om te resetten. Ik ben namelijk al 12 jaar niet meer ongesteld geworden en dat lijkt me ook niet al te gezond. Gevolg van spiraaltjes direct na elkaar en de huisarts doet er niet moeilijk over maar een 'grote schoonmaak' lijkt me inmiddels niet zo'n overbodige luxe... :+
En daarna dan? Ik vind het lastig. Alleen condooms vind ik ook een risico.

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 18:54

Leo schreef:
Ik heb nu al jaren doorlopend een spiraaltje en twijfel om vanwege de hormonenzut die te laten verwijderen en even 'zonder' te gaan om te resetten. Ik ben namelijk al 12 jaar niet meer ongesteld geworden en dat lijkt me ook niet al te gezond. Gevolg van spiraaltjes direct na elkaar en de huisarts doet er niet moeilijk over maar een 'grote schoonmaak' lijkt me inmiddels niet zo'n overbodige luxe... :+
En daarna dan? Ik vind het lastig. Alleen condooms vind ik ook een risico.


Ik gebruik nu alleen maar condooms.. en zodra ik 200% zeker van geen kind... dan ga ik of mijn vriend zich laten helpen.. :Y)

Palmera

Berichten: 9495
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 19:55

Ik vind condooms zo verschrikkelijk vervelend. :+

En bij wisselende contacten of een niet vaste relatie heb ik ze altijd gebruikt en dat zal ik ook weer doen als dat zo uitkomt.

Maar wat zijn ze storend zeg

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 19:57

Leo schreef:
Ik heb nu al jaren doorlopend een spiraaltje en twijfel om vanwege de hormonenzut die te laten verwijderen en even 'zonder' te gaan om te resetten. Ik ben namelijk al 12 jaar niet meer ongesteld geworden en dat lijkt me ook niet al te gezond. Gevolg van spiraaltjes direct na elkaar en de huisarts doet er niet moeilijk over maar een 'grote schoonmaak' lijkt me inmiddels niet zo'n overbodige luxe... :+
En daarna dan? Ik vind het lastig. Alleen condooms vind ik ook een risico.


Dat is inderdaad ook de reden dat ik nu gestopt ben, al betreft het bij mij de pil. Ik ben begonnen met regelmatig doorslikken tussen mijn 17de en 18de. Tussen mijn 18de en 19de ben ik begonnen met continu doorslikken. Dus al met al heb ik dus ruim 13 jaar de pil doorgeslikt. Niet echt gezondheidsklachten maar onder de mom minder troep (chemisch) toch rustig aan afgebouwd met de pil (wilde de huisarts) en wonder boven wonder (tis maar zoals je het ziet) toch ongesteld geworden (en een 2e keer binnen 2,5 week :Y) ) terwijl mijn huisarts al half bang was geworden dat ik niet langer meer vruchtbaar zou zijn en dus ook niet meer ongesteld kon worden (jammer maar helaas....)

Daarom dat ik nu gelijk morgen achter condooms, MAP en zelftest aan ga. Gewoon, het is mijn lijf dus ik ga niet mezelf afhankelijk maken van een vent om zijn maatregelen te nemen.

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 20:08

Ik probeerde alleen maar een tegenlicht te laten zien jongens. :+ Waarom moet er in een gezond lichaam gesneden worden, als er op 100 andere manieren het probleem ook tegen te gaan is? Ik zeg niet dat het niet mag, dat het slecht is etc. Ik zeg alleen: Dit kan ook een reden zijn waarom doktoren niet zo happig zijn op sterilisatie.

Ik zou het zelf waarschijnlijk nooit laten doen, omdat ik de meerwaarde ervan niet inzie. Met de pil heb ik een zeer lichte ongesteldheid met milde klachten en heb ik mijn vruchtbaarheid dus zelf onder controle. Seks met condoom doe ik niet aan, tenzij de man het graag wil. Die soa's neem ik dan af en toe maar voor lief. :=

Qimm

Berichten: 15204
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 20:11

Soa's voor lief nemen? :wow:

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 20:15

Antibiotica erin en je bent er weer vanaf. Ik moet zeggen dat ik tot nu toe veel geluk heb gehad hoor. Slechts 2x chlamydia gehad in mijn actieve leven en die is nogal actief. :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41940
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 20:17

topsylover schreef:
Ik probeerde alleen maar een tegenlicht te laten zien jongens. :+ Waarom moet er in een gezond lichaam gesneden worden, als er op 100 andere manieren het probleem ook tegen te gaan is? Ik zeg niet dat het niet mag, dat het slecht is etc. Ik zeg alleen: Dit kan ook een reden zijn waarom doktoren niet zo happig zijn op sterilisatie.

Ik zou het zelf waarschijnlijk nooit laten doen, omdat ik de meerwaarde ervan niet inzie. Met de pil heb ik een zeer lichte ongesteldheid met milde klachten en heb ik mijn vruchtbaarheid dus zelf onder controle. Seks met condoom doe ik niet aan, tenzij de man het graag wil. Die soa's neem ik dan af en toe maar voor lief. :=

Over goed zorgen voor je lichaam gesproken :?.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41940
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 20:18

En wederom. Over goed zorgen voor je lichaam gesproken _O-. En wat denk je dat een SOA test kost voor de maatschappij.

Echt, ik val van m'n stoel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41940
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 20:19

topsylover schreef:
Antibiotica erin en je bent er weer vanaf. Ik moet zeggen dat ik tot nu toe veel geluk heb gehad hoor. Slechts 2x chlamydia gehad in mijn actieve leven en die is nogal actief. :)

Wat als je hiv oploopt?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41940
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 20:19

Mijn god. Dat er mensen bestaan die SOA's voor lief nemen.

Ik ben echt stomverbaasd.

Urbanus

Berichten: 44963
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 20:23

_San87_ schreef:
topsylover schreef:
Antibiotica erin en je bent er weer vanaf. Ik moet zeggen dat ik tot nu toe veel geluk heb gehad hoor. Slechts 2x chlamydia gehad in mijn actieve leven en die is nogal actief. :)

Wat als je hiv oploopt?


Of genitale wratten? Of herpes?

Geen enkele anticonceptie is trouwens 100% dus doe het lekker double Dutch of doe het op z'n Grieks of Russisch.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41940
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 20:25

MarcoBorsato schreef:
_San87_ schreef:

Wat als je hiv oploopt?


Of genitale wratten? Of herpes?

Geen enkele anticonceptie is trouwens 100% dus doe het lekker double Dutch of doe het op z'n Grieks of Russisch.

Ja joh. Ik snap echt niks van zo'n instelling. SOA's zijn zo makkelijk zo goed als te voorkomen.

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 20:25

Topsylover is echt een enorme grapjas :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41940
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 20:26

Relaxed schreef:
Topsylover is echt een enorme grapjas :')

Oh, hebben we met een matige trol te maken?

Dat hoop ik dan maar :).

Mars

Berichten: 33312
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 20:28

Topsylover = :')
Verder geen woorden :')

Onali

Berichten: 18524
Geregistreerd: 16-03-06

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 20:36

Ik voel me echt dom nu maar wat is een MAP?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41940
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 20:37

Onali schreef:
Ik voel me echt dom nu maar wat is een MAP?

Morning after pil.