[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Raineri
Berichten: 6337
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 13:34

Fly_high schreef:
Waarom gaat het in het kindervrije topic over wel en niet correct opvoeden van kinderen :') who gives a damn



Omdat ouders verantwoordelijk zijn voor een groot deel in hoeverre ik mij irriteer aan het nageslacht.

Ik soms prima opgevoede kinderen tegen en daar kan ik het een middag mee uitzingen. Wel blij dat ik weg ben, maar zo’n snotkind met bijbehorende ouders kan ik na 30 sec al schieten

Fly_high

Berichten: 3327
Geregistreerd: 01-09-20

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 13:43

Oke ik heb gewoon absoluut niets met kinderen en zou niet eens weten of exemplaren die ik weleens (van een veilige afstand :P ) zie wel of niet goed opgevoed zijn.

Laurora

Berichten: 2658
Geregistreerd: 19-07-14

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 13:46

Mijn neefje stak laatst zn middelvinger op naar zijn oma >;) (mijn schoonmoeder)
Zij en mijn zwager moesten alleen maar lachen, ik was echt geschokt. Zoiets had ik echt niet hoeven proberen bij mijn oma. Maar het is niet mijn plaats om hem te corrigeren, tot ie zoiets bij mij flikt.

Raineri
Berichten: 6337
Geregistreerd: 21-02-11

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 14:24

Dat is wel het allerbeste fly high, allemaal 1 pot nat. Gewoon op afstand houden ja :j ik word 9/10 keer teleurgesteld. Al dan niet vaker

Berdien

Berichten: 64589
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 18:35

Over opvoeden en slaande kinderen gesproken, op HBO staat het pareltje ‘Carnage’. Fantastische film, vooral als je zelf geen kinderen hebt :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41949
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 19:24

Dat is al een 'ouwe' :D.

FrNo

Berichten: 3679
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 22:24

Ik zal hem eens gaan kijken.

Schuur_

Berichten: 4922
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 22:45

herr_balou schreef:
We kennen niet het hele verhaal. Ik heb als klein kind ook eens een volwassene - geen familie - geslagen en geschopt. Diegene wilde mij een lesje gehoorzaamheid leren want zo'n kind dat uitleg wil over waarom dingen "moeten" is maar irritant...


Is ook irritant.

Soms moeten kinderen gewoon even zwijgen als grote mensen praten ;)

herr_balou
Berichten: 1472
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 05:12

Schuur_ schreef:
herr_balou schreef:
We kennen niet het hele verhaal. Ik heb als klein kind ook eens een volwassene - geen familie - geslagen en geschopt. Diegene wilde mij een lesje gehoorzaamheid leren want zo'n kind dat uitleg wil over waarom dingen "moeten" is maar irritant...


Is ook irritant.

Soms moeten kinderen gewoon even zwijgen als grote mensen praten ;)

Dat kon ik ook prima want mijn ouders waren instaat mij uit te leggen waarom dat belangrijk was. Die persoon die mij hardhandig wilde afleren dat ik vragen stelde gaf blijk van incompetentie op meerdere vlakken.

Femke_Tweety

Berichten: 12036
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 08:57

En soms gaat de volwassene gewoon even voor op het kind, punt.

Ik vind dat geen enkele reden om dan maar te gaan slaan of schoppen.

Prairy
Berichten: 9219
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 09:04

Ik heb gisteren toevallig een moeder geholpen een crisis te voorkomen in de supermarkt :+ Vond het heel vriendelijk van mezelf (en zij vond dat gelukkig ook :P)

Joch van een jaar of 2 wilde zijn loopfietsje niet pakken die 3 meter verderop stond, moeders: ja dan neemt iemand anders hem straks mee als jij hem niet pakt.

Ik heb meegespeeld dat ik hem ging pakken, was nog best grappig :+

Hij heeft hem uiteindelijk nog rustig giechelend gepakt toen ik mijn vingers erop legde. Crisis luchtalarm averted :P

herr_balou
Berichten: 1472
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 09:52

Femke_Tweety schreef:
En soms gaat de volwassene gewoon even voor op het kind, punt.

Ik vind dat geen enkele reden om dan maar te gaan slaan of schoppen.

Ik vind dat als een volwassene het nodig vindt geweld te gebruiken tegen een kind het kind dat mag beantwoorden met geweld.

Femke_Tweety

Berichten: 12036
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 09:55

Dat werd er niet bij gezegd.
En geweld is nooit oké.


Maar ik vind wel degelijk dat een kind soms gewoon zijn/haar plaats even moet weten. En dat is dus niet altijd door volwassenen heen banketstaaf/zich ermee bemoeien.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41949
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 09:56

Even voor de duidelijkheid, dat was in mijn voorbeeld dus niet aan de hand :=. Daar gaat t om een kind die geen nee accepteert en daarom ging slaan. Die zou ik aan kop en kont thuis uit bonjouren.

Femke_Tweety

Berichten: 12036
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 10:01

_San87_ schreef:
Even voor de duidelijkheid, dat was in mijn voorbeeld dus niet aan de hand :=. Daar gaat t om een kind die geen nee accepteert en daarom ging slaan. Die zou ik aan kop en kont thuis uit bonjouren.


Precies.


Of ik zou dat tenminste zeer graag willen, dat uitbonjouren.
Maar soms zit daar iets van sociale norm in de weg, richting de rest van het gezelschap.


Maar een onbeleefd blaag zonder verdere begeleiding kan hem krijgen.

Ceffyl

Berichten: 1195
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 11:52

Schuur_ schreef:
herr_balou schreef:
We kennen niet het hele verhaal. Ik heb als klein kind ook eens een volwassene - geen familie - geslagen en geschopt. Diegene wilde mij een lesje gehoorzaamheid leren want zo'n kind dat uitleg wil over waarom dingen "moeten" is maar irritant...


Is ook irritant.

Soms moeten kinderen gewoon even zwijgen als grote mensen praten ;)

Nou, alsof je kinderen altijd uitleg verschuldigd bent :roll: Soms is nee gewoon nee. Waarom moet dat? Nou daarom. Dat gedebatteer met kinderen is echt niet altijd nodig. Prima als dat soms gebeurd, maar als je staat te kletsen en zo'n kind komt ertussendoor dan moet ie gewoon stil zijn als z'n moeder dat aangeeft en niet een discussie starten waarom hij er niet tussendoor mag kletsen.

Schuur_

Berichten: 4922
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 14:22

herr_balou schreef:
Femke_Tweety schreef:
En soms gaat de volwassene gewoon even voor op het kind, punt.

Ik vind dat geen enkele reden om dan maar te gaan slaan of schoppen.

Ik vind dat als een volwassene het nodig vindt geweld te gebruiken tegen een kind het kind dat mag beantwoorden met geweld.


Dat zeg je er niet bij. Alleen dat een volwassene je de les spelde omdat die jou als kind irritant vond omdat je wilde weten waarom je iets moet.

Nu heb je het ineens er over dat die volwassene jou als kind fysiek ging mishandelen. Dat is even een flink grote bocht of niet dan?

Fly_high

Berichten: 3327
Geregistreerd: 01-09-20

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 15:36

Ik ben nog opgevoed met de gedachte dat je je kinderen zo nu en dan een mep mocht geven zonder dat het mishandeling was, want ja zou wel nodig zijn om ze op hun plek te houden.

Is ook niet zo'n succes :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 15:51

Mep op de kont en op het strafstoeltje ken ik ook vanuit de kindertijd ja. Oma vond het dan perfect opvoedkundig om de andere kinderen een ijsje, snoep of koek te geven terwijl jij op je stoeltje zat.

Fly_high

Berichten: 3327
Geregistreerd: 01-09-20

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 16:33

Wat is een strafstoeltje?

Hier was het mep op de kont als je iets vervelends deed, je eten morsen of te luidruchtig huilen was ook vervelend uiteraard dus ja :+ heb dan toch liever kinderen die middelvinger durven op te steken denk ik :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 16:49

Strafstoeltje was een stoel in kinderformaat waarop we moesten gaan zitten als we wat hadden uitgespookt. Beetje het idee van in de hoek gaan staan voor straf of time-out in de gang.

Oma vond het ook doodnormaal om je uren aan tafel te kluisteren als je je bord niet leeg at. Dus als je lever voor je neus kreeg, dan wist je dat je alvast de rest van de dag geen plannen meer moest hebben.

herr_balou
Berichten: 1472
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 19:53

Schuur_ schreef:
herr_balou schreef:
Ik vind dat als een volwassene het nodig vindt geweld te gebruiken tegen een kind het kind dat mag beantwoorden met geweld.


Dat zeg je er niet bij. Alleen dat een volwassene je de les spelde omdat die jou als kind irritant vond omdat je wilde weten waarom je iets moet.

Nu heb je het ineens er over dat die volwassene jou als kind fysiek ging mishandelen. Dat is even een flink grote bocht of niet dan?

Stom van mij. Ik was in de veronderstelling dat die boodschap wel te lezen viel in mijn tekst.


Ceffyl schreef:
herr_balou schreef:
We kennen niet het hele verhaal. Ik heb als klein kind ook eens een volwassene - geen familie - geslagen en geschopt. Diegene wilde mij een lesje gehoorzaamheid leren want zo'n kind dat uitleg wil over waarom dingen "moeten" is maar irritant...

Nou, alsof je kinderen altijd uitleg verschuldigd bent :roll: Soms is nee gewoon nee. Waarom moet dat? Nou daarom. Dat gedebatteer met kinderen is echt niet altijd nodig. Prima als dat soms gebeurd, maar als je staat te kletsen en zo'n kind komt ertussendoor dan moet ie gewoon stil zijn als z'n moeder dat aangeeft en niet een discussie starten waarom hij er niet tussendoor mag kletsen.

Ja, een kind verdient een uitleg waarom iets is zoals het is. "Daarom" is wat mij betreft een diskwalificatie van de volwassene, blijf dan weg bij kinderen. Maar ik vind wel dat eenmaal goed uitgelegd - een keer dus en niet elke dag weer - het klaar moet zijn en dus geen gejengel, gedrein, gezeur, gejank, geschreeuw of erger slaan en/of schoppen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41949
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 19:55

Ja, de mensen die hier posten zoeken kinderen bewust op :)).

Ik vind niet dat iedereen altijd maar uitleg moet geven aan kinderen, eigenlijk. Ik heb daar helemaal geen zin in.

Schuur_

Berichten: 4922
Geregistreerd: 09-08-05

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 20:09

Ik wou dat ik weg kon blijven van kinderen :D Soms mag iets niet omdat het niet mag. Waarom moet er een reden zijn en hoezo moet die reden uitgelegd worden. Kinderen hebben soms gewoon te luisteren.

VuurVleugels
Berichten: 1792
Geregistreerd: 07-06-19

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 20:55

Ik leg het meestal wel (kort) uit, maar dat komt vooral uit zelfbehoud: als je ze een korte, heldere reden geeft onthouden ze het beter en leren ze ervan. Tenminste, mijn ex-stiefkinderen wel. Hoe het met de Dylano's en Priscillaera's zit weet ik niet. Maar het scheelde mij op de lange termijn een hoop gezeik!