Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33859
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 11:49

Ik heb veel tijd over en het lonkt nu heel erg om een lekker broodje te halen ipv mijn eigen brood met pindakaas op te eten. :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41788
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 11:49

MarlindeRooz schreef:
Ik heb veel tijd over en het lonkt nu heel erg om een lekker broodje te halen ipv mijn eigen brood met pindakaas op te eten. :=

Doe beide *\o/*!

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 11:52

Dat als iemand anders iets vergeet ik het weer op mag lossen omdat anders een onschuldig iemand daar de dupe van is...

DuoPenotti

Berichten: 30024
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 11:58

xPabloBokt schreef:
Lieve reacties allemaal <3

Thuiszorg is er, ze zit nu al een tijdje in het ziekenhuis in afwachting van een plek op revalidatie. Maar nog steeds zuigt ze erg veel energie en dan knaagt er bij mij ook nog schuldgevoel dat ik niet zo vaak bezoek omdat ik het gewoon niet trek..

Als ze thuis is, is er dagelijks thuiszorg. Somatische zorg is dus uit handen gegeven. Het gaat vooral om het mentale/sociale wat erg zwaar is..

dat is ook loodzwaar.
Maar probeer echt aan jezelf te denken.
En nee je hoeft je niet schuldig te voelen dat je soms niet gaat.

Ik herken het hoor en ik ben er wel heel lang mee door gegaan om er altijd maar voor haar te zijn, ook al had dan daarna migraine...maar het was toch mijn moeder? Dan hoort dat toch?
Maar een moeder mag je niet gebruiken als, hulpverlener of sloof of negatieve klaagmuur zodat ze het zelf kwijt is .. of whatever.
Daar zijn diverse soorten hulpverleners voor.

Dus voel je aub niet schuldig... daar heeft ze het zelf ook naar gemaakt... klinkt heel hard en gemeen, maar uiteindelijk is het wel zo.

fotolijstje

Berichten: 2734
Geregistreerd: 17-09-21

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 12:38

Mijn dyscalculie, waarom is testen zo duur? Ik heb zo moeite met rekenen en ik doe echt mijn best maar hoger dan een 5 word het gewoon niet |o

xPabloBokt

Berichten: 9485
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-21 13:23

Britta31 schreef:
Komt het omdat je moeder geestelijk achteruit gaat of weet ze goed wat ze doet?


Nee ze weet heel goed wat ze doet.. maar het heeft ook oorzaken die in het verleden liggen. Dat weet ik, dat maakt het soms heel lastig om hard te zijn. Ik ben sowieso nogal een zacht ei en mijn moeder kan echt behoorlijk scherp en gemeen doen, en als ze weer stennis schopt zuigt dat zó veel energie.

Ik ben het ook eens met iedereen hier dat afstand nemen nodig is en moet omdat ik anders zelf eraan onderdoor ga. Ik zou die tip zelf ook aan anderen geven. Maar het zélf doen is zo zwaar..

Gelukkig donderdag een gesprek met mijn tante (haar oudere zus) die tegen hetzelfde probleem aan loopt als ik. Hopelijk kunnen we onze eieren bij elkaar kwijt.

chanicha

Berichten: 12186
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 13:27

Het begin is er Pablo, je ziet in hoe ze is en nu een goed gesprek met je tante!

Telpeva

Berichten: 14818
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 13:42

Dat lijkt mij heel zwaar xPablobokt, heel goed dat je ook voor jezelf kiest!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33859
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 16:00

Alle jongeren die netjes een mondkapje dragen in de trein maar de bejaarde zit met het ding op de kin. Gelukkig is dat niet toevallig de risicogroep. :roll:

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 16:22

MarlindeRooz schreef:
Alle jongeren die netjes een mondkapje dragen in de trein maar de bejaarde zit met het ding op de kin. Gelukkig is dat niet toevallig de risicogroep. :roll:

Ach meestal is het andersom. Zo houd het elkaar in evenwicht :+

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33859
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 16:30

Ineke2 schreef:
MarlindeRooz schreef:
Alle jongeren die netjes een mondkapje dragen in de trein maar de bejaarde zit met het ding op de kin. Gelukkig is dat niet toevallig de risicogroep. :roll:

Ach meestal is het andersom. Zo houd het elkaar in evenwicht :+

Dat is niet mijn ervaring en ik reis echt heel veel met het OV. (Regio: Ommen, zwolle, Nijmegen en Utrecht)

Zebrastreep

Berichten: 9833
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 16:37

Mijn ervaring is ook dat ik ouderen vooral schijt zie hebben hoor.... :') Ik doe 9 van de 10 keer op de een of andere manier altijd boodschappen of ben in een winkel waar op dat moment vooral ouderen zijn. Allemaal stuk voor stuk denken ze immuun te zijn ofzo :') Ik vindt het trouwens wel fijn om met die doelgroep in een winkel te zijn. Weet niet hoe het mij elke keer lukt :+

--

Stamboek die even ongevraagd een DNA test uitvoert en daarna een factuur stuurt. Leuk en aardig , en het klopt in juli had ik gevraagd of het kon maar dat was toen niet mogelijk. Maar ga wel even terug sturen dat het in gevolg wel fijn is als het even wordt gevraagd. Daar heb ik wel een gruwelijke hekel aan , iets uitvoeren zonder overleg.

Pandora2
Berichten: 19870
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 16:39

MarlindeRooz schreef:
Alle jongeren die netjes een mondkapje dragen in de trein maar de bejaarde zit met het ding op de kin. Gelukkig is dat niet toevallig de risicogroep. :roll:


Maar die ouderen zijn toch allemaal gevaccineerd ? <<)

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 16:53

Andere regio inderdaad, dus kan zomaar verschillen :)

fotolijstje

Berichten: 2734
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 17:08

werk _-:(

Froukje
Forever young

Berichten: 10849
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 17:25

De hond die voor nood 8 uur alleen is geweest en mijn oplaadkabel van de laptop heeft stuk gebeten..

Denk dat ik dit maar ga verhalen op het personeelslid die niet kwam opdagen _-:(

luuntje

Berichten: 14005
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 17:48

Pablo krijg jij hulp?
Het is moeilijk om afstand te nemen en soms is hulp daarbij handig.
Jij leeft niet voor je moeder.

MyWishMax

Berichten: 25469
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 19:49

Pable, sterkte zeg :(:)

Hier aan mezelf. Vanacht wakker geworden omdat ik het ijskoud had, maat echt zo'n griep gevoel. Hele dag gebleven, dacht dat ik medicatie te laat verwisseld had gisteren. Zulke klachten horen bij de ontwenningsverachijnselen of hoe dat heet. Gewoon af kicken dus. Maar dat is bij plakken van nieuwe ook snel weer weg. Of dat ik toch ergens besmet geraakt was, omdat het zo aan bleef houden...

Kom ik er achter dat mijn pleister losgelaten heeft, dus nogal logisch dat het neit wegtrok :+ ipv kijken of het er nog zit toen het vannacht opkwam of ergens vandaag lig ik de hele dag al lamlendig op de bank. Blond :')

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 20:04

Pablo wat naar zeg! :(:)

Ik heb al de hele dag enorme JEUK onder mijn voet... Ik snap nu de uitspraak 'ik wens de de vlooien van 1000 kamelen', zo irritant!

Loeky01
Berichten: 7319
Geregistreerd: 25-09-10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 20:14

Niet echt geërgerd maar verdrietig. Ik zit onverwacht zo op mijn plek in mijn huidige functie, maar gedetacheerd met een contract waar ik niet zomaar onderuit kan. Dus laatste week. En vanwege de cultuur van mijn cliënten mag ik ze geen knuffel geven, wat ik zo graag zou willen want ik ga ze zo missen. Vandaag al staan janken, nog twee dagen. Woensdag kan je me opdweilen denk ik.

Mando

Berichten: 15724
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 20:15

Maar het was vandaag ook best koud, ik heb het de hele dag ijskoud gehad, ben ongeveer 25x wezen plassen van de kou en zit nu tegen mijn elektrische warmte dekentje aan wat nu wel werkt om warm te worden

axel_1997

Berichten: 1792
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 21:09

Ruiterkleding voor mannen! -:(- Ik heb eindelijk een rijbroek gevonden die er behoorlijk uit ziet. Dus voor mij is de nachtmerrie weer voorbij. (Hopelijk. De vorige raakte kwijt in de post). Maar wat een klus!
Als het echt alleen maar hoeft te functioneren en je ervan uitgaat dat iedereen op stal stekeblind is, dan is er keus genoeg. Allerlei materialen, kniestukken, zitvlakken en broekzakken noem maar op. Maar zodra je eisen begint te stellen kan je je helemaal kleurenblind zoeken.

Volgens mij zijn al die ruitersportmerken zes maanden bezig met het ontwikkelen van complete kledinglijnen om vervolgens bij de laatste meeting te vragen: 'zijn we nog iets vergeten? ... EEN HERENMODEL!' |o En dan mag de stagiair dat nog even in een middagje opknappen.

Want het resultaat is precies wat je kan verwachten van zo'n proces.
Ongeveer de helft van de herenrijbroeken die je kan kopen is gewoon geen herenmodel. PUNT. GEEN DICUSSIE. Dat zijn gewoon de damesmodellen minus de steentjes. 8)7 Ongeveer een kwart is geen echt damesmodel meer en kan door de oogharen gezien doorgaan voor een herenmodel. Maar als je eerlijk tegen jezelf bent is het nog steeds precies niets. Dan heb je nog ongeveer een kwart dat een overtuigend herenmodel is. Maar met het gros daarvan zou ik nog niet dood gevonden willen worden. En heel af er toe kom je dan iets tegen dat er mee door kan of echt leuk is.

En die is dan nooit op voorraad. ECHT NOOIT! Soms kom je er een tegen die je kan bestellen met een levertijd (dus niet uit voorraad). En als je die dan bestelt is die ook gelijk uitverkocht. Dus ze hebben dan letterlijk één exemplaar van elke maat Ergens in een centraal magazijn liggen. En verder helemaal niets.

Nu moet ik er eerlijk bij zeggen, als alle mannelijke ruiters dezelfde houding hebben als ik: 'Het is nog heel dus waarom iets nieuws kopen.' Dan snap ik dat het ook gewoon niet loont om het op voorraad te nemen. Maar dat is een kip en ei discussie. Want als er geen fatsoenlijk aanbod is gaat er ook geen vraag ontstaan. _-:(

fotolijstje

Berichten: 2734
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 21:16

Ik heb airpods gekocht, omdat ze klein zijn en mijn zussen vinden hem ook fijn. Alleen het is wel een flink bedrag (126). Nu twijfel ik echt super erg of ik ze moet terugsturen als ik ze heb omdat ze vrij duur zijn en ik ze niet perse nodig heb. Ik heb een koptelefoon maar ja alle twee die kleppen zeg maar zijn afgebroken en weer gelijmd en hij is ook oud maar doet het nog super. Ik wil mijn geld gewoon niet verspillen |o

Arethe
Berichten: 2563
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 21:25

Eten wat gisteren bij mij en mijn man verkeerd is gevallen. Blegh wat voel ik me er naar door.

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 21:54

Duur apparaat wat nog geen half jaar is komt niet meer op temperatuur. Gevolg is dat ik heel veel vlees heb moeten weggooien omdat het lag te rotten. Geur van rot vlees gaat niet meer uit het apparaat en uit de ruimte waar hij stond.
Morgen de leverancier bellen :(