Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 20:38

Haha had jij er ook één?

Ik heb ook een paarse loopauto in de vorm van een paard die ik vroeger voor mn verjaardag heb gekregen. En het activiteiten bord voor in de box die ik vroeger ook had. Stiekem zo leuk :D.

LWDaisy

Berichten: 4815
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 20:45

JudithO schreef:
LWDaisy schreef:

Van "Diep in mijn hart" is volgens mij nog een vervolg!


Wat zeg je nou :oo

*gaat gelijk zoeken


Zeker weten hoor, ik heb ze allebei in mijn boekenkast staan :D

NatassJa

Berichten: 7492
Geregistreerd: 27-11-06
Woonplaats: Flakkee

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 23:46

Zo fijn! Ik werk zelf in een kringloop en het is zo heerlijk om mensen weer lekker te zien genieten om weer eens “gewoon” een rondje te kunnen doen! Ze worden ook helemaal gelukkig in onze winkel en gaan altijd met een lach en een goed gevulde tas naar buiten.

Naast alle spullen die ik uit “mijn” kringloop altijd meeneem, is echt teveel om op te noemen, ben ik afgelopen zondag samen met m’n beste vriend weer eens bij een andere kringloop geweest.

Dit keer Rataplan in Spijkenisse. Het vervelende van in een kringloop werken is het constant vergelijken van de prijzen. Dus ik vind al snel iets te duur, in vergelijking met ons :=

Maar we zijn geslaagd! Ik had een paar stoere bikerboots op de kop getikt voor €5,95. Vrijwel ongedragen. Niets te zien aan de zool of binnenkant. Echt als nieuw!

Afbeelding

Mijn vriend een geweldige grote bloempot voor 4,95, 5 speakerboxen voor een surroundset van 1 of ander duur merk waar ik nog nooit van had gehoord voor 10 euro en een doorzichtige buste van een man voor 4,95. Hij is vrij groot, denk zo’n 50/60 cm hoog. Die moest hij van mij meenemen om een lamp van te maken <3



Afbeelding

annelieke92

Berichten: 1978
Geregistreerd: 11-04-10
Woonplaats: Twente

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 15:50

Een vraagje aan de kringloop-kenners hier: wie weet een leuke kringloop in het Oosten van het land (regio Twente/Achterhoek). Door dit topic krijg ik helemaal zin om rond te gaan neuzen :)

Achterom
Berichten: 23103
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 16:10

Vanmorgen ben ik nog bij Bohero geweest in Borculo. In Winterswijk zit ook een leuke :j check wel even op de site vooraf of ze open zijn. Zo is de veilingcommissie in Vorden nog niet open bijvoorbeeld.

Bohero was ook leuk:
- kookboek "the naked chef" van Jamie Oliver
- boek "leven op het land" wonen en leven in landelijke sfeer
- staalborstel
- 2 wijnglazen
- kannetje (keulse pot zeg maar) met een afbeelding van de kerk in het dorp hiernaast, handig als bloemenvaas.
Kosten: 10 euro :)

Mo_86

Berichten: 1262
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 16:14

Hier gisteren weer top geslaagd, een jasje dat hoort bij de broek die ik al had, nu heb ik een pak haha

Karin

Berichten: 65339
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 16:22

annelieke92 schreef:
Een vraagje aan de kringloop-kenners hier: wie weet een leuke kringloop in het Oosten van het land (regio Twente/Achterhoek). Door dit topic krijg ik helemaal zin om rond te gaan neuzen :)

Toen ik in Twente woonde kwam ik graag bij Wawollie, vooral in Goor. Die is helaas afgebrand, maar volgens mij zijn de filialen in Haaksbergen en Almelo er nog. Bij de kringloop in Lochem en in Rijssen kom ik nog steeds graag als ik bij mijn ouders ben (maar vanwege virustijd ook al lang niet meer geweest). In Rijssen heb je verder nog Dorcas (daar heb ik ook leuke dingen vandaan) en volgens mijn zusje zit in Markelo een leuke.

Achterom
Berichten: 23103
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 16:25

In Markelo? Daar kom ik langs op weg naar mijn werk (als dat weer mag), eens kijken waar dat is!

Edit: Wawollie in Haaksbergen vonden wij niks... veel te duur, weinig spannend aanbod

Karin

Berichten: 65339
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 16:46

Haaksbergen is de enige van de drie (die er toen waren) waar ik nooit ben geweest. Goor vond ik echt geweldig. Nu kom ik met enige regelmaat op Lage Weide bij Utrecht (ze zijn mij achterna verhuisd). :D

Kringloop Martinuskerk is het volgens mij, die in Markelo.

Vjestagirl

Berichten: 26675
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 16:54

Mijn moeder en ik gaan deze zomer een tour-du-kringloop doen voor een week. Iedere dag in andere plaatsen naar de kringloopwinkel. Ik heb nu al zin om uit te zoeken welke we aan gaan doen!

Amber_anne

Berichten: 6971
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 17:47

Vjestagirl schreef:
Mijn moeder en ik gaan deze zomer een tour-du-kringloop doen voor een week. Iedere dag in andere plaatsen naar de kringloopwinkel. Ik heb nu al zin om uit te zoeken welke we aan gaan doen!


Dit klinkt echt super leuk!

AmyJamess

Berichten: 2133
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 17:59

annelieke92 schreef:
Een vraagje aan de kringloop-kenners hier: wie weet een leuke kringloop in het Oosten van het land (regio Twente/Achterhoek). Door dit topic krijg ik helemaal zin om rond te gaan neuzen :)


Het goed in hengelo (ov) ga ik altijd heen.
Verder inderdaad wawollie in almelo of kringloop XL ook in almelo zijn erg leuk.

CoonArt

Berichten: 23310
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 19:29

Hetzelfde paardje wat ik had gekocht vorige week (ze hadden 2 identieke!), wat kleine paardjes van viltstof, 2 muppet DVD's (The Muppetshow deel 1 had ik al, nu ook deel 2 erbij en The Dark Crystal) en alweer een zwik aan lege DVD's en CD's. Kan ik altijd gebruiken :)

Martine

Berichten: 10276
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 20:19

WaWollie in Haaksbergen vind ik niet echt een aanrader. Vind dat toch vooral oude zooi :=
Dan zou ik eerder naar Het Goed gaan in Hengelo ov.

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 20:23

Karin schreef:
Mijn zusje (de opperkringloper van de familie) was een weekendje weg (o.a. kringlopen natuurlijk) en kwam met tassen vol terug :D Ze was vooral enthousiast over twee kringloopwinkels in Heemskerk. Ze had ook wat voor mij meegenomen. <3

[ [url=m/qLqUsh.jpg]Afbeelding[/url] ]


Naar welke kringlopen in Heemskerk was je zus geweest? Dat is hier niet ver vandaan, dus ik ben benieuwd!

Karin

Berichten: 65339
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 20:50

De Groene Ezel en RataPlan, hoor ik net!

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 08:54

Bedankt! Ik ga eens kijken!
Die Rataplan heb ik eerder goede dingen over gehoord, die andere kende ik nog niet.

Vjestagirl

Berichten: 26675
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 15:58

Há, ik mag dit weekend naar de grote kringloop in Drachten (hart in Friesland). En dan ga ik woensdag met mijn moeder een rondje kringloopwinkelen in Breda in omgeving (Vindingrijk, Emmaus Veilingkade en Emmaus Langeweg), en daarnaast nog naar de intratuin en de C&A. Zin in :D

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 16:02

Laat je even weten hoe die in Drachten is? Ik moet binnenkort naar het ziekenhuis daar en hoop dat te kunnen combineren met een kringloopbezoekje.

Vjestagirl

Berichten: 26675
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 16:41

Anoeska27 schreef:
Laat je even weten hoe die in Drachten is? Ik moet binnenkort naar het ziekenhuis daar en hoop dat te kunnen combineren met een kringloopbezoekje.


Ik ben er vaker geweest, want mijn broer woont in Drachten. Hij is groot (heel groot, het pand is een voormalige bouwmarkt) en vrij goedkoop, met als catch dat ze niets prijzen en je pas aan de kassa hoort wat je moet betalen (maar ze staan wel open voor onderhandeling).

Ik vind hem wel heel rommelig, en je moet soms echt wel door de troep heen kunnen kijken. De laatste keer vond ik bakken vol met half gebruikte doucheproducten, make-up en nagellak, maar ook een stapel borden van mijn servies.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 16:50

Ik ben vooral geïnteresseerd in boeken, hebben ze een beetje een uitgebreide boekenafdeling?

Vjestagirl

Berichten: 26675
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 18:31

Ja, ontzettend uitgebreid

Letsdunit

Berichten: 7793
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 18:35

Hart in Friesland (Drachten) sponsort mensen met een beperking in de sport, dus je geld komt ook nog goed terecht. Ik vind alleen het niet weten van de prijs vaak een beetje lastig.

Vjestagirl

Berichten: 26675
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 18:37

Tot nu toe ben ik aan de kassa altijd positief verrast door de prijs, dus ik vind dat niet zo nadelig. Ik vind dat rommelige winkel lastiger. Ik had gehoopt dat dat in het nieuwe pand beter zou worden, maar tot noch toe vind ik dat tegenvallen

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 22:51

Vjestagirl schreef:
Há, ik mag dit weekend naar de grote kringloop in Drachten (hart in Friesland). En dan ga ik woensdag met mijn moeder een rondje kringloopwinkelen in Breda in omgeving (Vindingrijk, Emmaus Veilingkade en Emmaus Langeweg), en daarnaast nog naar de intratuin en de C&A. Zin in :D


Bel je ook even om een afspraak bij Warenhuis de kringloop te maken die zit er vlakbij en vind ik eigenlijk leuker.

Hart in Friesland vond ik altijd super goedkoop, ook wel een beetje hoe meer je koopt hoe voordeliger maar vind hem de laatste tijd toch wat duurder geworden, misschien door het grotere pand of de crisis...

Als je 20 min vantevoren er bent sta je vooraan de rij en kan je op jouw tijd gelijk naar binnen, als je later komt sluit je ergens midden of achteraan en kan het wel even duren voor je binnen bent, vorige keer was ik pas na 20 min binnen. 5 of 10 min vantevoren krijg je een seintje dat de tijd bijna voorbij is maar ze controleren niet of je ook daadwerkelijk naar de kassa gaat voor ze nieuwe mensen binnen laten. Als je samen met iemand gaat kan je beste alles in 1 kar doen dan ben je waarschijnlijk goedkoper uit.

Alle kleding is 2.50 per stuk, huishoudelijk en speelgoed rekenen ze meestal iets van 50 cent. Potten en rieten manden vanaf 2 euro. Lamp noemde ze toen 7.50 dat vond ik echt te duur maar weet niet of dat voor allemaal gold. Meubels vind ik niet bijzonder goedkoop maar moet je gewoon even vragen als je wat ziet.

Boeken kijk ik nooit maar hebben ze wel veel van volgens mij.

Warenhuis de Kringloop is wel alles geprijsd en vind ik tegenwoordig meestal iets voordeliger. Boekenafdeling is niet groot maar volgens mij wel netjes. Leuke mensen en je mag daar het toilet nog gewoon gebruiken.