[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 12:31

Een lijst is in dat opzicht wel handig omdat je dan weet dat je cadeautje een goeie keuze is. Die dingen zijn zo verdomd duur, ik zou echt balen als er een autostoeltje gekocht wordt omdat ze dat graag willen maar dat het spul dan in no time online staat "want we willen een ander type/kleurtje/prijskaartje".

Maar kinderwagens, die krengen gaan makkelijk zat 900€ en meer! Handig hoor zo alles in 1 maar zorg tegelijk maar dat de boel überhaupt in je koffer gepropt raakt.

Femke_Tweety

Berichten: 12036
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 12:36

@Captain gewoon neerzetten...


Of je moet een baan hebben waarbij dit écht een groot probleem is, maar ik moet zeggen dat ik er daar -in Nederland- eigenlijk geen van kan bedenken.

Ok, als kraamvrouw/vroedvrouw lijkt het me niet helemaal practisch, maar dat is niet overheid, en ik gok bovendien maar zo dat niemand die hier echt actief meepost die baan heeft :+

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33892
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 12:57

Ik zit ook in zo’n zero waste groep... post iemand over haar 5 kinderen. Moet me dan echt inhouden. Je kan elke dag alles wel in plastic verpakken en nog minder vervuilend zijn dan met 5 monsters. :=

Qimm

Berichten: 15204
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 13:11

Niobe schreef:
Mars schreef:
Wappie vlogster, zegt mij ook niks.

Volgde vroeger wel wat YT vloggers die beauty/lifestyle dingen deden maar zodra ze zwanger raken haak ik meteen af. Dan gaat t alleen nog maar over zwangerschap en koters.
Oh ja, en ze gaan allemaal ineens een boek schrijven want na een koter uitkakken zijn ze meteen expert rondom zwanger zijn en jongen.


Ik ontvolg ook iedereen die zwanger raakt. Op wat uitzonderingen na.
Eva Koreman van 3FM is nou ook zwanger, maar ik vond de middagshow nou net zo leuk -O-


Jaaa daar baalde ik ook stevig van. Nu worden er telkens van die 'leuke' verwijzingen gedaan naar haar zwangerschap. Blugh

Tiggs

Berichten: 7544
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 17:14

Volkskrant Magazine van vandaag, interview met Dione de Graaff. Inclusief vraag of ze het jammer vindt dat ze geen kinderen heeft. Serieus, vraag je dat ook aan Humberto Tan?

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 17:20

Nou idd, vind die vraag eigenlijk sowieso not done als je niet zeker weet waarom iemand geen kinderen heeft.

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 17:42

Varekaj schreef:
Gisteren de geboortelijst zitten bekijken. God wat is alles duur zeg! Een kinderwagen is gemiddeld €950 :wow:
Als je alles bij elkaar telt om te starten (kinderkamer, park, Matrasbeschermers, kinderwagen, fopspeentjes, zakken voor de luieremmer etc etc) zit je zo maar even rond €4000 volgens mij.
Vriend en ik zijn bijna 10 jaar samen, zouden we de mensen ook zo gek kunnen krijgen om donaties te doen van zulke bedragen :P

Hij vertelde ook dat ze een beer willen kopen (stond niet op de lijst) die mee kan kruipen, rechtstaan en stappen. Dat speelgoed zou blijkbaar kinderen stimuleren/leren hoe ze moeten kruipen en stappen.
Ten eerste bedacht ik, een kind doet dat toch instinctief, zo'n dingen proberen? Vanuit imitatie van mama/papa?
En ten tweede kreeg ik gelijk ook Chuckie-visioenen :+ om over Pennywise nog maar te zwijgen. Heb veto gesteld bij vriend, zo'n beer komt er hier nooit in :))
ja alles waar trouwen of baby voor of achter staan is meteen 10x zo duur -O-

DuoPenotti

Berichten: 30324
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 17:45

das met paard ook zo :+

Tiggs

Berichten: 7544
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 17:45

Relaxed schreef:
Nou idd, vind die vraag eigenlijk sowieso not done als je niet zeker weet waarom iemand geen kinderen heeft.


Het is dus schijnbaar bij haar ook een keer misgegaan. Ik verwacht van de VK gewoon echt beter.

lor1_1984

Berichten: 12088
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 16:29

Afbeelding
:')

DuoPenotti

Berichten: 30324
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 16:35

ja echt he
Hoe vaak dat ik dat niet te horen heb gekregen, wat als je ouders geen kinderen hadden gehad?

Die vraag heb ik nooit begrepen?
dan was ik er niet, wist ik niet dat deze wereld bestond...best wel lekker eigenlijk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 16:36

:')

Hier gister bbq met vrienden. Beide stellen met koters. Maar de baby jankt niet en die van anderhalf herkent toekans en koolmeesjes.. dus die vind ik tof. En hij heeft een watertafel in de vorm van een piratenboot, dus vriend en ik willen keer bij 'm komen spelen _O-

Maar wat fijn als de hele boel weer naar huis is. En wat een gesleep met spullen. Gelukkig zijn ze zelf ook van de "ja genoeg babypraat.. ander onderwerp". Dan vind ik het allemaal wel leuk. Anders was ik er snel klaar mee haha

KarenQ
Berichten: 512
Geregistreerd: 05-06-19

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 08:43

Dat gesleep lijkt mij echt vreselijk. Als ik bijvoorbeeld naar mijn moeder ga en een nacht blijf slapen, hoef ik niet meer mee te nemen dan schoon ondergoed en mijn tandenborstel. Maar met kleine kinderen is het een volksverhuizing...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 08:47

idinn schreef:
:')

Hier gister bbq met vrienden. Beide stellen met koters. Maar de baby jankt niet en die van anderhalf herkent toekans en koolmeesjes.. dus die vind ik tof. En hij heeft een watertafel in de vorm van een piratenboot, dus vriend en ik willen keer bij 'm komen spelen _O-

Maar wat fijn als de hele boel weer naar huis is. En wat een gesleep met spullen. Gelukkig zijn ze zelf ook van de "ja genoeg babypraat.. ander onderwerp". Dan vind ik het allemaal wel leuk. Anders was ik er snel klaar mee haha
Hahahaha, dit. _O- We waren zaterdag bij familie en daar huppelen er twee rond van 4 en 6. Superleuke kinderen, maar die van 4 is zoooooo druk (tot ik op het lumineuze idee kwam om haar filmpjes van de paarden te laten zien. *D ) Heerlijk dat wij 's avonds gewoon naar huis konden zonder koters. Maar de trampoline was het waard. <3 En het knikkeren in het zand ook. <3 En polo spelen met de golfset. _O-

DuoPenotti

Berichten: 30324
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 09:17

KarenQ schreef:
Dat gesleep lijkt mij echt vreselijk. Als ik bijvoorbeeld naar mijn moeder ga en een nacht blijf slapen, hoef ik niet meer mee te nemen dan schoon ondergoed en mijn tandenborstel. Maar met kleine kinderen is het een volksverhuizing...

dat gesleep hebben ze al voor een paar uur, niet eens een nacht.
Verschrikkelijk....

Captain

Berichten: 21435
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 09:39

Ja zo'n luiertas met:
luiers
natte doekjes
droge doekjes
poeder
zalf
schone broek
schone romper
schoon shirt
melk
flesje
speelgoed

Wat een zooi. :')

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 10:11

Die tassen vol zooi meenemen is idd poedersuiker, en precies als je een schoon rompertje bent vergeten zit de poep tot in de nek.

Maar dat gesleep doen we voor jullie, zodat jullie als kinderlozen ook mee kunnen genieten van ons geweldige kroost.

Als het aan ons lag zouden we ook veel liever thuis blijven.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33892
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 10:12

corinep schreef:
Die tassen vol zooi meenemen is idd poedersuiker, en precies als je een schoon rompertje bent vergeten zit de poep tot in de nek.

Maar dat gesleep doen we voor jullie, zodat jullie als kinderlozen ook mee kunnen genieten van ons geweldige kroost.

Als het aan ons lag zouden we ook veel liever thuis blijven.

Wat doe jij in dit topic? :+

Captain

Berichten: 21435
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 10:34

corinep schreef:
Die tassen vol zooi meenemen is idd poedersuiker, en precies als je een schoon rompertje bent vergeten zit de poep tot in de nek.

Maar dat gesleep doen we voor jullie, zodat jullie als kinderlozen ook mee kunnen genieten van ons geweldige kroost.

Als het aan ons lag zouden we ook veel liever thuis blijven.


Blijf maar lekker thuis, wij als kindvrije hebben daar helemaal geen zin in. :D

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 10:35

De kinderen zijn op school en heb totaal geen eigen leven dus dan zoek ik mijn vermaak maar op Bokt en dit topic is soms hilarisch dus lees ik mee.

Captain

Berichten: 21435
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 10:50

Prima hoor, maar kom niet met zulke opmerkingen hier want daar zit echt niemand op te wachten. :)

Duhelo

Berichten: 28611
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 10:53

Captain schreef:
corinep schreef:
Die tassen vol zooi meenemen is idd poedersuiker, en precies als je een schoon rompertje bent vergeten zit de poep tot in de nek.

Maar dat gesleep doen we voor jullie, zodat jullie als kinderlozen ook mee kunnen genieten van ons geweldige kroost.

Als het aan ons lag zouden we ook veel liever thuis blijven.


Blijf maar lekker thuis, wij als kindvrije hebben daar helemaal geen zin in. :D

Ik lees Corinep haar opmerking met een goede laag sarcasme in :+

Mars

Berichten: 33312
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 11:29

De sadist in mij leest de ‘woe is me’ verhalen van de moekebrigade stiekem met plezier. Eerst kind uitkakken en dan klagen hoe zwaar al het gesleep is, slapeloze nachten, gejank, gedoe op school, kosten, etc etc. ‘En je krijgt er zoveel voor terug’
Uhuh :=

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33892
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 11:30

Nou vriendje en ik willen van 21 juni tot 25 een midweek weg. Maar het is echt onze prioriteit dat we NIET in de buurt van kinderen zitten. :')

Dus als iemand nog tips heeft, het liefst in Zuid-Limburg en met eigen sanitair. En dus RUST, niet in een stad of op een park en geen kinderen.

op air bnb en natuurhuisje.nl vond ik niet echt top locaties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 11:32

MarlindeRooz schreef:
Nou vriendje en ik willen van 21 juni tot 25 een midweek weg. Maar het is echt onze prioriteit dat we NIET in de buurt van kinderen zitten. :')

Dus als iemand nog tips heeft, het liefst in Zuid-Limburg en met eigen sanitair. En dus RUST, niet op een park en geen kinderen.

op air bnb en natuurhuisje.nl vond ik niet echt top locaties.
Jemig, ik dacht bij het lezen van "Nou vriendje en ik willen" dat je je bedacht had en toch aan kinderen wilde beginnen. :oo :')

Helaas geen tips voor je. -O-